W110 jouset
W110 jouset
67 vm 110 200D: stä paljastuivat 16,5mm vahvuiset jouset. Liekkö orkkikset, jossain malleissa ehkä vähän köykäisempiä vietereitä näyttää olevan. Nyt olis 606 tulossa pellin alle..Mikähän mahtais olla kokoonpanolle sopiva setti jousiin ja iskareihin? Bilsteinejä oon katellut saksan suunnilta.
Re: W110 jouset
Bilsteinit on hyvät jousina ja iskareina W110 W111 itse laitoin ne halvemmat iskarit W111 220S Kyb kaasut jotain 80e kpl mitä MB Classic DE myy nekin toimii hyvin ei huoju ja on jämäkät ja samoin vaihdoin perän ison kumipuslan ja muut kumit sinne vaikuttaa paljom ajoon ja eteen uudet vakaajan korjaus sarjan . W123 300 D laitoin Bilsteiniä kaikki iskarit tuli hyvä ajettava kumpaankin laitoin myös uuden ohjaus iskarin parantaa paljon ajotumtumaa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W110 jouset
Mietin että oletko punninnut tai muuten selvittänyt vanhan 200D vs. tämän uuden OM606 300D:n koneen painoa?
Sehän aika paljon kertoisi siitä mitä sille jousitukselle olisi tarpeen - jos mitään -tehdä...
Veikkaan meinaan ettei se OM606 olisi ihan älyttömästi painavampi vaikka 6-kone onkin? 60-luvulla kun ei paljon kevytmetalleja (no joo, alumiinia toki on kopassa ja imusarjassa) käytetty, mutta OM606 aikoihin (vuosituh. vaihde) jo varmaan enempi?
Tarvii katsoa mitkä iskarit olikaan jotka vaihdoin omaan W111:een eteen. Hyvältä tuntuvat ja olikohan n. 120eur pari(?)
EDIT: Noin kertoi wiki liittyen OM606:
Dimensions
Dry weight 210 kg (463 lb)
Sehän aika paljon kertoisi siitä mitä sille jousitukselle olisi tarpeen - jos mitään -tehdä...
Veikkaan meinaan ettei se OM606 olisi ihan älyttömästi painavampi vaikka 6-kone onkin? 60-luvulla kun ei paljon kevytmetalleja (no joo, alumiinia toki on kopassa ja imusarjassa) käytetty, mutta OM606 aikoihin (vuosituh. vaihde) jo varmaan enempi?
Tarvii katsoa mitkä iskarit olikaan jotka vaihdoin omaan W111:een eteen. Hyvältä tuntuvat ja olikohan n. 120eur pari(?)
EDIT: Noin kertoi wiki liittyen OM606:
Dimensions
Dry weight 210 kg (463 lb)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W110 jouset
Aika köykäinen se 606 lohko. 210kg koko mylly.. 200D:ssä ei hirveesti oo rautaa säästetty. Takajousiahan vaihtelee melkein ruokiksella, mutta etusia ei niinkään. Kumipuslia tuli uusia, entiset olikin aika heikossa hapessa
Re: W110 jouset
Onko toi OM606 pituudeltaan lyhyempi kuin aikoinaan W110 nokalla ollut 230.6 kone? (Olikos se nyt sitten M180?)
Sitä vartenhan siinä W110 230 mallissa (MB) joutui se syylärin tuomaan lukkopellin eteen, ja sen takanakin oli tuulettimet vähän tiivistetyssä paketissa, joten sitten ilmeisesti olikin hiukan normaalia herkempi kuumenemaan (Suomessa tuskin ongelma niinkään..)
Sitä vartenhan siinä W110 230 mallissa (MB) joutui se syylärin tuomaan lukkopellin eteen, ja sen takanakin oli tuulettimet vähän tiivistetyssä paketissa, joten sitten ilmeisesti olikin hiukan normaalia herkempi kuumenemaan (Suomessa tuskin ongelma niinkään..)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...