Hydrak.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pillari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: To 14.04.2011 14:17
Paikkakunta: Lappeenranta

Hydrak.

Viesti Kirjoittaja Pillari »

Kokemuksia, onko kellään? ilmeisesti on aika vahän säilynyt näitä, kun on muutettu normaali kytkimeksi. Kyselin toisessa ketjussa tästä, mutta oli kovin hiljaiaista. Runkonumeron keskimmäinen kirjain jos on z,niin on lähtenyt hydrakilla tehtaalta. Oma autoni on 219 Vm 1958 joka runkonumeron perusteella on valmistunut 1957 ja hydrakilla. Kytkin pelaa mielestäni hienosti olen tarkastanut siitä kytkimen öljyt, jotka oli todella hyvän näköiset (oli aika kuumottava homma). Haluaisinkin tietää miten kytkintä kuuluu käyttää, jotten tietämättäni riko sitä. Autolla ajettu vain 200tkm joten ei se aivan huono voi olla, :D
Avatar
Hemu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: La 25.04.2015 14:26

Re: Hydrak.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Saattaa olla kokemukset vähissä.
Olisko tästä mitään apua http://www.mbzponton.org/valueadded/mai ... hydrak.htm
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hydrak.

Viesti Kirjoittaja Zac »

Nyt se yksisarvinen taisi lopulta löytyä... :D

Kyseinen "puoliautomaattinen" kytkin taisi nimittäin olla sen verran harvinainen kapistus jo uutenakin...
Kunnossa se tosiaan kannattaa pitää, eli vaalia sen toimintaa, ei varmasti löydy helposti juuri mitään osia noihin(?)

Laitoin tuonne toiseen ketjuun (olikohan joku W108-aihe) noita mercedes korjaamo-oppaita, niissä oli myös yksi '59- eli W110 ja W111 mallisiin.
Katsopa onko siellä omaa lukuaan hydrakista? Sitä sai valinnaisvarusteena ainakin W111:een.

Mulla on myös yksi W111 engl. korjaamo-opas jossa on lyhyt kappale hydrakista. Voin skannata sulle nuo sivut ja laittaa tulemaan?
Laita yv. jos kiinnostaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Pillari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: To 14.04.2011 14:17
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hydrak.

Viesti Kirjoittaja Pillari »

Hyödyllinen tuo Hemu:n Laittama linkki. Kiitos. Sieltä löytyikin tuo http://www.mbzponton.org/pax058/maint/chassis.htm
Onko näihin "vanhuksiin" mitään sivustoa mistä voisi katsella auto kohtaisia tietoja esim. moottori/ lisävarustetietoja. Vai
onko ainut vaihtoehto tilata MB:ltä kantakortti.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Hydrak.

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hydrak.

Viesti Kirjoittaja Zac »

Pillari kirjoitti: To 31.12.2020 15:31 Hyödyllinen tuo Hemu:n Laittama linkki. Kiitos. Sieltä löytyikin tuo http://www.mbzponton.org/pax058/maint/chassis.htm
Onko näihin "vanhuksiin" mitään sivustoa mistä voisi katsella auto kohtaisia tietoja esim. moottori/ lisävarustetietoja. Vai
onko ainut vaihtoehto tilata MB:ltä kantakortti.
On ihan Daimler Benzin (tai mikä lie nykyään virallinen nimi:) tarjoama Public Archive. Siellä esim. Ponton 6-cylinder models:

https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4882

Tosin ei tuo nyt kovin syvälle mene mihinkään lisävarusteiden tasolle. Jos haluaa tarkan tiedon oman autonsa tehdasvarusteista (millä on toimitettu tehtaalta) niin sitten vaan kantakorttia tiaukseen (Vehon kautta) tuolta Mercedes Benz Classics -palveluista:
https://www.mercedes-benz.com/en/classi ... ice-parts/

Tuollaisen tilauksen eli palvelun hinta oli muistaakseni reilun viiskymppiä - aukottomat tiedot löytyy ainakin kaikista WWII jälkeen valmistetuista mersuista :thumbup:

Mutta sitten jos olisi kysymys "mitä kaikkea varusteita" on ollut tilattavissa malliin Wxxx vuonna 195x ... Tuo onkin jo pahempi rasti?
Itsellä ei ainakaan ole opuksia joissa tuohon otettaisiin kantaa. Varmaan jotain kataloogeja aikakaudelta on, mistä asia kävisi ilmi.
Oma lukunsa on muuten myös kantakorttien tulkinta - ne lisävarusteet kun on esitetty siellä '"koodeina" (vähän kuten nykyaikanakin).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin