"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990

Viesti Kirjoittaja dealer »

Coupet on aika vähissä valkoisina, ja olisihan Lang myös vaihtoehto...

Vapaapäivä, niin vähän taas siivoiltiin verhoiluja.
Uuden konepellin äänieristeen liimasin paikalleen, aika näyttää miten pysyy...
Vanteisiin uudet tähdelliset keskikupit alkuperäisosina.

Museotarkastuksessa pitää olla rekisteriote, joten kävin hakemassa sen tänään katsastuskonttorilta. Olin melkein perillä niin kilahti puhelimeen viesti kyseisestä paikasta; tilaamanne rekisterikilvet ovat saapuneet.
Hyvin pian viestin jälkeen ovesta sisään astuminen herätti huvitusta; "Sinähän tosi nopeasti tulit ?"
Jujuu, ja ostaisin myös rekisteriotteen.

Kuten aina, kilpien vaihtaminen ei onnistu noin vain. En tullut ajatelleeksi että entisten finnikilpien pohjaan ei tavallinen kilpi käy, jää sivuun ja osa kilpilevystä näkyviin. Kilpilevyn neljästä kiinnitysruuvista on, totta kai, kaksi poikki. Ei se mitään, pitää vaihtaa pohjat.

Otteesta huomasin että katsastaakin pitää lokakuussa. Katsotaan nyt minkä mittainen "leima" tulee.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olin kirjoittamassa tähän viestiä muutaman kuvan kera, mutta foorumi ilmoittaa että liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan.
Joku voisi muuttaa rajaa niin, että kuvia voi edelleen liittää, tai sitten viestiketjun voi poistaa ellei sellainen onnistu ja päätetään tarina täällä.
oulaistenliikenne.fi
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990

Viesti Kirjoittaja masa11 »

Jotain häikkää tässä nyt on kun itse jätin ilmoituksen tuonne kauppatorin puolelle niin ei millään antanut laittaa kuvaa kun herjaa jatkuvasti samaa että maksimiraja ylitetty vaikka ei vielä ollut muuta kuin pieni tekstin pätkä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kilvet vaihdettu ja peräkontin verhoiluun saatu puolenkymmentä uutta nippeliä, ne asennettu.
Kiiltopiste irrotteli kalvot laseista.
Suutinputkien kiinnikkeitä olisi uusia puuttuvien ja rikkinäisten tilalle, käytetty ehjä muovisuoja akun taakse löytyi myös.

Kuva

Aiemmin kokeilin fosforihappoa metalliosien puhdistamiseen, tässä pari kuvaa.
Osat olivat tunnin 10% happoliuoksessa, huuhtelun jälkeen pyyhkäisty paperilla kuivaksi.

Kuva
:arrow:
Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD vuodelta 1990

Viesti Kirjoittaja dealer »

250TD museotarkastus tehtiin tänään, samalla oli tarkastettavana muitakin autoja:
- 300D -90
- 300TD -91
- 190E 2.5-16 -89
- Volvo 240 -86
Viimeksi muokannut dealer, Ti 24.05.2022 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paperit tuli eilen ja tänään käytin katsastusasemalla, tehtiin muutos museoajoneuvoksi.
Samalla tuli 3 vuotta lisää ajoaikaa.
tuore leima on.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Onnittelut! :thumbup:
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Onnea! :thumbup:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lykkyä! "Kerää koko sarja 147:na"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Timo L. kirjoitti: Pe 01.10.2021 10:38 Lykkyä! "Kerää koko sarja 147:na"
Ehdottomasti samaa mieltä! :thumbup:

https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... 1749636308

https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... 1749636308
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos.
Jos olisi kotona säilytystiloja, voisin harkita ehdotusta, Langiin taitaisi mennä hieman enemmän aikaa ja rahaa jos ajattelisi valkoisena museokilpiin.
Pojan talolla on kylmää tallitilaa useammallekin autolle talveksi, muutaman kymmenen kilometrin päässä. Se on vaan sitten kun auto(t) on siellä, niin eipä sillä lähdetä hetken mielijohteesta ajelulle kauniina päivänä. Nämä mallit kun ei pelkää pakkastakaan ja on mukava autoja jaloitella talvellakin. Auto saa seistä puoli vuotta ajamatta, sitten kun maaliskuussa kevätaurinko paistaa niin käy kääntämässä käyntiin ja lähtee ajelemaan.

Juuri tämä säilytystilojen vähyys mietityttää, pitäisi raskia myydä toinen näistäkin pois.
Asiaa miettiessäni tajusin, että en osaa arvioida tällaisille autoille realistista myyntihintaa. No, se millä kauppa toteutuu, tiedän...
Nettiautosta vastaavat on vähissä / ei ole lainkaan, valtaosa vähän vanhempia kapealistaisia. Esimerkiksi yhtään ilmastoitua dieselmoottorista museoajoneuvoksi rekisteröityä ei ole tarjolla.

Siltä osin olisi helppo myydä, kun autot on molemmat hyvässä kunnossa ottaa vaikka heti jatkuvaan käyttöön, huollettu läpeensä jne.

Viime kesänä pahoitin (pahoitan viimeistään nyt kun kerron) vakavamielisten museoautoilijoiden mielen ottamalla 300D:hen tavallisen liikennevakuutuksen kolmeksi kuukaudeksi ja ajoin sillä työmatkaa ym. niin paljon kuin mahdollista. Liikennevakuutus sille ajalle maksoi 45 euroa ja täyskasko 75 euroa.
Muistuttaisin kuitenkin, että kyseisenä aikana oli edelleen kaikki muut perheen autot aivan samalla lailla liikennekäytössä kuin muulloinkin, eli maksettiin parista 211:sta dieselverot henkilöauton mukaisesti. En vain viitsinyt huijata vakuutusyhtiötä ajamalla vuoden aikana niin paljon yli 30 päivänä, kun hintalappu rehellisyydelle jäi alle sataseen.

Taidan laittaa tuonne toiseen aiheeseen linkin tähän, jos saisi arvioita arvosta
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: Su 10.10.2021 13:38
Viime kesänä pahoitin (pahoitan viimeistään nyt kun kerron) vakavamielisten museoautoilijoiden mielen ottamalla 300D:hen tavallisen liikennevakuutuksen kolmeksi kuukaudeksi ja ajoin sillä työmatkaa ym. niin paljon kuin mahdollista.
Eihän tuollaisesta pidä kenenkään pahoittaa mieltään. Autot tykkää, kun niitä käytetään ja huolletaan. Pointtihan on siinä, että museoauton statuksen ylläpitäminen edellyttää, että auton ilmiasu ja kunto säilyy hyvänä, jotta se jatkossakin koska vaan läpäisisi museoajeneuvotarkastuksen.

Tässä suhteessa iso vastuu siirtyy katsastajille, mutta siihen on luottaminen, ja näin sen tulee ollakin. Ja toivottavasti jonkilainen seula ja harkinta säilyy, jotta museoautoilla "oikeaoppinen" liikkuminen säilyy jatkossakin. Oikeaoppista ei mielestäni ole se, että autot vaan pölyttyvät varastoissa keräämässä erilaisia sesisottamisesta johtuvia toimintahäiriöitä ja vikoja. Ei niistä silloin ole kenellekään mitään iloa.

Eli ajakaamme museoautoilla vaikka kuinka usein, mutta niiden kunto ja ulkonäkö säilyttäen. Jos joku sitten tätä pitää väärinkäyttönä ja kustannusten kiertämisenä, niin väitän, ettei kyseinen henkilö tiedä mitään museoauton ylläpitämisestä. Vanhemman auton korkeampi kulutus tuo kyllä myös valtion kassaan sen toteutunutta käyttöä vastaavan määrän verran niitä verotuloja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dealer kirjoitti: Su 10.10.2021 13:38
Juuri tämä säilytystilojen vähyys mietityttää, pitäisi raskia myydä toinen näistäkin pois.
Asiaa miettiessäni tajusin, että en osaa arvioida tällaisille autoille realistista myyntihintaa. No, se millä kauppa toteutuu, tiedän...
Nettiautosta vastaavat on vähissä / ei ole lainkaan, valtaosa vähän vanhempia kapealistaisia. Esimerkiksi yhtään ilmastoitua dieselmoottorista museoajoneuvoksi rekisteröityä ei ole tarjolla.


Taidan laittaa tuonne toiseen aiheeseen linkin tähän, jos saisi arvioita arvosta
Ota Classic Datan kollegoihin Ouluun yhteyttä www.classicdata.fi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos Timo, katsotaanpa jos ...

Tänään farkku-lumikkiin talvirenkaat alle. Lorinser RS80 16" ja Nokian 5 vuodelta 2007 (tiedän, renkaat on liian uudet :mrgreen: )
talviset.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

tässä on näköjään menny asiaa sivu silmien:) onnea farkun museoleimasta. jos myymiseen päädyt niin toivottavasti löytyy arvostava ostaja.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakkanen lauhtui sopivaksi tehdä lumityöt loppuun, joten pihalla seissyttä 250TD:tä piti siirtää.

Usein kysellään mitä kaikkea pitää tehdä kun jättää auton talvisäilöön, no minä otin pari kuukautta sitten avaimet pois virtalukosta :oops:
Kosteudenpoistajia on autojen sisällä kyllä ja 300D oikein tallissa suojassa :roll:

Kuten totuttua, 124 ei vaadi mitään erityistoimenpiteitä myöskään silloin kun sen ottaa taas liikenteeseen. Lumikolalla siirtelin kuskin oven edestä lunta pois sen verran että oven sai auki, sitten avain virtalukkoon, hehkutus ja käynnistys. Lasit oli lumessa ja jäässä niin annoin käydä muutaman minuutin jonka jälkeen tuulilasi olikin lasinpyyhkijän pyyhkäisyä vaille puhdas, sitten D päälle ja kaasua. Tässä vaiheessa ASD varmistaa sen että lähdetään, eikä jäädä yhdellä pyörällä sutimaan.

Voi että oli mukava ajella.

Kävin kaupungilla kiertelemässä, kun olivat malttaneet olla suolaamatta katuja. Huuhtaisin harjattomassa pesussa jäät ja lumet pois.
ajokki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tekemisen puutteessa naksautin myös 300D:n tulille ja kävin ajelulla. Tuli tankattua talvilaatua niin voi pakkasillakin ajella, ennestään kun oli vain tilkka kesälaatua tankissa.

Farkku on kaupungilla mukavampi, kun on automaatti. Erityisesti ASD ansiosta sillä ajaminen on tällä kelillä tosi kivaa, kun pääsee risteyksistä hyvin liikkeelle ja pikku luisu irtoaa helposti. Pois se minusta, että tarkoituksella kaupungilla luisuttelisin, mutta jos vahinko sattuu :angel:
Ajamisesta nauttii kyllä tälläkin.
ajokkikaksi.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Siinä olisi jonkin verran hipistelyä vaativa C124 jolla saisit Lumikki-trion kasaan :thumbup:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12534173

Varustelista on mallia kompakti:
https://www.lastvin.com/vin/r1M9Wdw6myXAqgNvD
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Nozki »

...joskus käynyt itselläkin Mielessä linkittää tähän kun on nähnyt myytäviä valkoisia coupeja. Mutta mikähän juttu toi tuon linkin coupen sisustus on. Alkuperäiset kangasoviverhoilut siinä on (ja takana kans) mutta kuinkahan nuo istuimet on tuommoiset. Ei ne ainakaan alkuperäisellä Mersun verhoilulla ole, vaikka saumat ovat sijainniltaan pääosin sinne päin. Keskiosahan kuuluisi olla (osittain) rei'itettyä, mutta ei oo.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nahkapäällisiä on nähty.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hienoja autoja, ei voi muuta sanoa. :o Kyllä tuo valkoinen väri on yksi parhaista kun on puhdas ja ruosteeton. Uskomatonta kuinka hieno auto tuosta farkusta kuoriutui tuuninkisälän poiston jälkeen. :shock:
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Karel »

Wikke kirjoitti: Pe 04.02.2022 08:10 Hienoja autoja, ei voi muuta sanoa. :o Kyllä tuo valkoinen väri on yksi parhaista kun on puhdas ja ruosteeton. Uskomatonta kuinka hieno auto tuosta farkusta kuoriutui tuuninkisälän poiston jälkeen. :shock:
Komppaan. Tuon vitivalkoisen bonus on vielä se, että se on kiitollinen väri meikata ja korjausmaalata.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nozki kirjoitti: ...linkittää tähän kun on nähnyt myytäviä valkoisia coupeja...
Kaikin mokomin !
Getrieben linkittämä auto ... olisipa sisusta kokonaan samaa kuosia, no ei tosin mielellään sinistä kangasta, ja olisipa toimiva ilmastointi, vaikka jälkiasennettu onkin. Varsin asiallisen näköinen auto kyllä.
Karel kirjoitti:kiitollinen väri meikata ja korjausmaalata
Todella, ja vielä se että yksi paikkamaalipullo riittää useammalle autolle kun pysyy samassa värissä :mrgreen:
Wikke kirjoitti:Uskomatonta kuinka hieno auto tuosta farkusta kuoriutui tuuninkisälän poiston jälkeen
Heh, tosiaan kyllä. Piti nyt kun mainitsit itsekin vertailla kuvia ennen ja jälkeen vierekkäin.
Voisi se olla myyvämpi, tuo alempi kuva.
f19ea25a183e4b61-large.jpg
IMG_20220202_120534.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja JPM »

Hienoja autoja molemmat!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Injectionstw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12690781

Melko asiallisessa kunnossa oleva lumikki vaikkei alkuperäinen olekaan niin kuin väitetään
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos, JPM. Joo tuossa Injectionstw linkkaamassa 300D:ssä olisi varmaan vielä pitkäksi aikaa käyttöautoa jollekulle, tai sitten miksei museoitavaksikin kun vaihtaa konepellin, valot ym. alkuperäiseen. Maalauksessa näyttäisi olevan sävyeroja myös.
oulaistenliikenne.fi
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Tervehdys. Vuosien ajan enää hyvin vähän foorumia katsellut ja kappas täällähän dealerilla valkoisia helmiä piisaa. Todella upeita molemmat ja farkun sisusta on erittäin kauniin värinen.. itsekin tuli haettua lumikki mallia oleva 250D automaatti viikko sitten talteen ja tarkoitus tehdä käyttöentisöinti sille.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Farkussa(kin) on vakionopeussäädin, mutta se ei toimi normaalisti. Kyseessä on alkuperäisvaruste.
Ongelma on sellainen että vakkari päällä ilmenee nykimistä.
Kuvaisin oiretta lähinnä sellaiseksi, että muutaman sekunnin välein, kuitenkin epäsäännöllisesti, tulee sellainen nykäys kuin hinaisit autoa köydellä ja köysi löystyisi aavistuksen ja sen kiristyessä taas ---> *nyks*
Minkäänlaista ryntäilyä ei ilmene, ja nykiminen on niin pienimuotoista ettei se kierrosluku- tai nopeusmittarissa näy, mutta se on kuitenkin hyvin häiritsevää, "oikeaa" nykimistä.

Vivustossa on tietysti jo välyksiä, alkuun ajattelin että kaasuvivuston keinuosan väljyys aiheuttaisi tuon, mutta syksyllä ennen museokatsastusta korjasin sen kohdan eikä vaikuttanut. Ongelma toki välillä jo unohtunut kokonaan, mutta ... kiva olisi vakkarillakin ajella silloin joskus kun vähän pidempää siirtymää suorittaa...

En muista aiemmin törmänneeni näissä vastaavaan. Mikähän voisi aiheuttaa ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kysäises Jari Ke -nickiltä, on korjannut mulle monta boksia. Nelikkofarkussani esiintyy samaa hommaa ajoittain, mutta niin vähän, etten ole kaivanut boksia vielä esille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: Ke 30.03.2022 18:44
En muista aiemmin törmänneeni näissä vastaavaan. Mikähän voisi aiheuttaa ?
Katkos jossakin piirilevyn juotoksessa. Eli kosketushäiriö aika ajoin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Vastaa Viestiin