"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Jep, oli mielessäkin olla kaimaan yhteydessä. Kiitokset kommenteista.
Tänään kesärenkaat farkkuun, ja kun viime kesäiset on varastossa jonka oven edessä on melkein 2 metriä korkea lumikinos niin päädyin laittamaan tuollaiset "helpommasta" varastosta. Eipä vaihdolla mitään kiirettä olisi ollut mutta olkoon nyt nuo...
Tänään kesärenkaat farkkuun, ja kun viime kesäiset on varastossa jonka oven edessä on melkein 2 metriä korkea lumikinos niin päädyin laittamaan tuollaiset "helpommasta" varastosta. Eipä vaihdolla mitään kiirettä olisi ollut mutta olkoon nyt nuo...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ostin talvella 300D:n keskikonsoliin alkuperäisen kotelon, kun täällä joku kauppasi asialliseen hintaan. En edes tiennyt että näitä on mustalla kannella.
Kuvassa näkyy hyvin, miten ikävän näköinen keskikonsolin puuosa on. Toista vastaavaa on kunnostettu, mutta kun ei sävyä saanut täsmäämään muiden puuosien kanssa niin mieluummin katselen tuota halkeillutta kuin siistiä eriväristä, kunnes löytyy hyväkuntoinen.
Sedanissa ei nostimien vaihdolle pitäisi tarvetta tulla ihan lähiaikoina, siihen on tehty taannoin kansiremontti sen verran perusteellisesti että laskun loppusumma on noin 3500 euroa. Uudet ohjarit, uudet venttiilit jne jne... Taisi samassa laskussa tosin olla myös kaikki uudet jouset alustaan.
Viimeisimmillä kymmenillä tuhansilla kilometreillä näkyy myös kytkinremontti tehdyn. Kevyt ja tunnokas se onkin käyttää. Samalla oli uusittu mm. kardaaniin kaikki mitä uusittavissa on (paitsi ristikot, ne oli vaihdettu aiemmin).
Kuvassa näkyy hyvin, miten ikävän näköinen keskikonsolin puuosa on. Toista vastaavaa on kunnostettu, mutta kun ei sävyä saanut täsmäämään muiden puuosien kanssa niin mieluummin katselen tuota halkeillutta kuin siistiä eriväristä, kunnes löytyy hyväkuntoinen.
IMG_20220425_131657.jpg
Pakoputken etupätkä vuotaa farkussa ja uusi on ostettuna. Jospa huomenna nosturille ja vaihtoon. Venttiilinnostimet ostin jo kauan sitten, kun käynnistyksen jälkeen kuului selvä "nostimen ääni", mutta se jäi pois kun vaihdoin moottoriöljyt. Nostimet on sitten jääneet vaihtamatta, mutta eiköhän ne kesän tultua kuitenkin vaihdeta. Sedanissa ei nostimien vaihdolle pitäisi tarvetta tulla ihan lähiaikoina, siihen on tehty taannoin kansiremontti sen verran perusteellisesti että laskun loppusumma on noin 3500 euroa. Uudet ohjarit, uudet venttiilit jne jne... Taisi samassa laskussa tosin olla myös kaikki uudet jouset alustaan.
Viimeisimmillä kymmenillä tuhansilla kilometreillä näkyy myös kytkinremontti tehdyn. Kevyt ja tunnokas se onkin käyttää. Samalla oli uusittu mm. kardaaniin kaikki mitä uusittavissa on (paitsi ristikot, ne oli vaihdettu aiemmin).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Viesti Kirjoittaja JanneW124 »
Käsittääkseni faceliftissä säilytyslokeron rullakansi on ei-puinen ja lokeron värinen, aiemmissa samaa puuta kuin muutkin somisteet
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ei päde ainakaan pähkinäpuuverhoilun yhteydessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
No niindealer aamulla kirjoitti:kunnes löytyy hyväkuntoinen

Kävin keräilemässä eräästä purkuautosta joitain osia talteen, niin mikäs se siellä oli ellei vallan hienokuntoinen puuosa.
Pitää kiillotella vielä, mutta en malttanut olla jo ottamatta kuvaa

Puu.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Pakoputkisto 250:sta korjattiin tuolloin noin kuukausi sitten. Oli suurempi muutos äänimaailmaan kuin odotinkaan.
Tällaisia https://www.motonet.fi/fi/tuote/5001143 ... staja-1-kg
pari per auto ja joskus aina kuivaa mikroaaltouunissa. Lisäksi kun pitää talvella lumet ja jäät pois lattioilta saa ajella huurteettomin lasein.
Tänään tulee niin lämmin päivä, että katsoin tarpeelliseksi kokeilla korjata 250TD lasinnostimet. Kumpikaan (etulaseissa vain) ei toimi, mutta aikoinaan kokeilin sen verran että nappia "ränkkäämällä" kuskin lasia sai raolleen ja huomattavalla lisäränkkäämisellä takaisin kiinni
Otin katkaisijat irti ja puhaltelin paineilmalla ja kliksuttelin käsissä ehkä sata kertaa. Sillä ne heräsivät toimimaan lähes 100%, joten en alkanut purkamaan sen enempää.
Johonkin 124:ään tilasin aikoinaan uusia katkaisijoita eikä se siihen sopineet. Ei sopineet tähänkään autoon, vaan liittimet on erilaiset.
Katkaisijat ovat tarvikeosia varaosanumeroilla 1248204510 ja 1248204710. Esimerkiksi tuossa myydään juuri samanlaisia jotka ei siis sovi ainakaan kakkossarjan 124ään, tietääkö joku mihin sopisi niin voisi kauppailla nämä pois ?
https://www.skruvat.fi/Bryter-vinduslof ... 05900.aspx#
https://www.skruvat.fi/show.aspx?k=1248204710
edit; näkyy olevan sen hintaisia uusia tarjolla ettei jaksa laittaa myyntiin, kun 4,95 tuollakin halvimmat tarjouksessa
Tuossa lienee oikeanlainen minun autoon
https://www.skruvat.fi/Kytkin-lasinnostin-P1404095.aspx
Nämä on havaittu niin hyviksi "varusteiksi" että on pitänyt käyttöautoihinkin ostaa talveksi.dealer kirjoitti:Kosteudenpoistajia
Tällaisia https://www.motonet.fi/fi/tuote/5001143 ... staja-1-kg
pari per auto ja joskus aina kuivaa mikroaaltouunissa. Lisäksi kun pitää talvella lumet ja jäät pois lattioilta saa ajella huurteettomin lasein.
Tänään tulee niin lämmin päivä, että katsoin tarpeelliseksi kokeilla korjata 250TD lasinnostimet. Kumpikaan (etulaseissa vain) ei toimi, mutta aikoinaan kokeilin sen verran että nappia "ränkkäämällä" kuskin lasia sai raolleen ja huomattavalla lisäränkkäämisellä takaisin kiinni

Otin katkaisijat irti ja puhaltelin paineilmalla ja kliksuttelin käsissä ehkä sata kertaa. Sillä ne heräsivät toimimaan lähes 100%, joten en alkanut purkamaan sen enempää.
Johonkin 124:ään tilasin aikoinaan uusia katkaisijoita eikä se siihen sopineet. Ei sopineet tähänkään autoon, vaan liittimet on erilaiset.
Katkaisijat ovat tarvikeosia varaosanumeroilla 1248204510 ja 1248204710. Esimerkiksi tuossa myydään juuri samanlaisia jotka ei siis sovi ainakaan kakkossarjan 124ään, tietääkö joku mihin sopisi niin voisi kauppailla nämä pois ?
https://www.skruvat.fi/Bryter-vinduslof ... 05900.aspx#
https://www.skruvat.fi/show.aspx?k=1248204710
edit; näkyy olevan sen hintaisia uusia tarjolla ettei jaksa laittaa myyntiin, kun 4,95 tuollakin halvimmat tarjouksessa
Tuossa lienee oikeanlainen minun autoon
https://www.skruvat.fi/Kytkin-lasinnostin-P1404095.aspx
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
... siirsinpä sitten farkun pesupaikalle ja samalla muistin että puhaltimen moottorillehan on myös tehtävä jotain, kun se ulahti auton liikkuessa. Se on äännellyt viimeisimmillä ajokerroilla.
Varastosta löytyi kaksi 124 ilmastoimattoman puhallinmoottoria. Toinen oli Valeo, käsin pyöritellen OK mutta hiilet ja virrankäännin niin kuluneet ettei maksa vaivaa asentaa. Sitten toinen jokin tarvikeosa jossa ei merkkiä, numerosarja kyllä alkaen "AX..." Se näytti ja tuntui kaikin puolin hyväkuntoiselta, joten remontti suuntautui siihen että vaihdetaan ääntävän tilalle uusikäytetty osa.
Rasvailin laakerihelat vaihto-osasta ja aloin purkaa autosta tarvittavia osia pois.
Siinä taas jo konepeltiä avatessa muistui mieleeni, että talvella kun kävin farkulla töissä käänsin lumipyryn jälkeen lasinpesimen varren yläasentoon jotta sain lumet pois joka välistä, ja sitä takaisin painaessani jokin antoi periksi ja pyyhinsysteemi alkoi heilua käsin käännellen aika paljon.
Siinäpä tuo samalla selviää onko mekanismi rikki vai kiinnikkeet rikki. Pyyhinmekanisminhan joutuu irrottamaan joka tapauksessa kun puhaltimen moottorin vaihtaa.
Kuvassa pyyhinmekanismin kiinnityskohdat.
- punaisella merkityt värinänvaimennintyynyt kokonaan hajalla (yksi vielä pikkupikkuisen reunasta kiinni)
- oranssilla merkitystä kohtaa on teräsklipsi kiinnikkeenä ja se oli pois paikoiltaan
(tämä lie irronnut kertomassani tilanteessa, johtuen muiden kiinnikkeiden viallisuudesta)
- vihreällä merkitty oli vielä ehjä...
Nyt pyörii puhallin nätisti ja pyyhkijämekanismi on kunnolla kiinni.
En tiedä olisiko mitenkään mahdollista, että puhallinmoottori olisi ollut vielä alkuperäinen. Alkuperäisosa se oli ja päällä oleva johtokiinnike sen näköinen kuin ei olisi ikinä avattu. No, ehkä ei sentään kun kilometrejä ainakin yli 500000.
Oli siinä kyllä virrankäännin niin hurjasti kulunut, että ihmetyttää miten ei koskaan oikkuillut muuta kuin äännellen.
Varastosta löytyi kaksi 124 ilmastoimattoman puhallinmoottoria. Toinen oli Valeo, käsin pyöritellen OK mutta hiilet ja virrankäännin niin kuluneet ettei maksa vaivaa asentaa. Sitten toinen jokin tarvikeosa jossa ei merkkiä, numerosarja kyllä alkaen "AX..." Se näytti ja tuntui kaikin puolin hyväkuntoiselta, joten remontti suuntautui siihen että vaihdetaan ääntävän tilalle uusikäytetty osa.
Rasvailin laakerihelat vaihto-osasta ja aloin purkaa autosta tarvittavia osia pois.
Siinä taas jo konepeltiä avatessa muistui mieleeni, että talvella kun kävin farkulla töissä käänsin lumipyryn jälkeen lasinpesimen varren yläasentoon jotta sain lumet pois joka välistä, ja sitä takaisin painaessani jokin antoi periksi ja pyyhinsysteemi alkoi heilua käsin käännellen aika paljon.
Siinäpä tuo samalla selviää onko mekanismi rikki vai kiinnikkeet rikki. Pyyhinmekanisminhan joutuu irrottamaan joka tapauksessa kun puhaltimen moottorin vaihtaa.
Kuvassa pyyhinmekanismin kiinnityskohdat.
- punaisella merkityt värinänvaimennintyynyt kokonaan hajalla (yksi vielä pikkupikkuisen reunasta kiinni)
- oranssilla merkitystä kohtaa on teräsklipsi kiinnikkeenä ja se oli pois paikoiltaan
(tämä lie irronnut kertomassani tilanteessa, johtuen muiden kiinnikkeiden viallisuudesta)
- vihreällä merkitty oli vielä ehjä...
kumit.jpg
Omasta tallista löytyi täysin ehjät kumityynyt noihin erään purkuauton jäljiltä.Nyt pyörii puhallin nätisti ja pyyhkijämekanismi on kunnolla kiinni.
En tiedä olisiko mitenkään mahdollista, että puhallinmoottori olisi ollut vielä alkuperäinen. Alkuperäisosa se oli ja päällä oleva johtokiinnike sen näköinen kuin ei olisi ikinä avattu. No, ehkä ei sentään kun kilometrejä ainakin yli 500000.
Oli siinä kyllä virrankäännin niin hurjasti kulunut, että ihmetyttää miten ei koskaan oikkuillut muuta kuin äännellen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Eilen kävin 250:llä kaupassa ja keskustaan saapuessa avasin sivulasia, paitsi että eipä toiminut, eikä toiminut vänkärin puolellakaan.....250TD lasinnostimet. Kumpikaan (etulaseissa vain) ei toimi, mutta aikoinaan kokeilin sen verran että nappia "ränkkäämällä" kuskin lasia sai raolleen ja huomattavalla lisäränkkäämisellä takaisin kiinni
Otin katkaisijat irti ja puhaltelin paineilmalla ja kliksuttelin käsissä ehkä sata kertaa. Sillä ne heräsivät toimimaan lähes 100%, joten en alkanut purkamaan sen enempää.
Kaupan pihassa sammutin auton ja kuuntelin; ei naksausta releestä kun nappia painaa.
Sitten tuli mieleen kokeilla ovi avattuna ja kas, lasinnostimet pelaa kuten pitää. Ovi kiinni ja ei toimi.
Tässä nyt muuten ei mitään ihmeellistä, varmaan kohtuudella selviäisi miksi näin, mutta mietityttää kun kattoluukku kuitenkin pelaa oli ovi auki tai kiinni.
Oliko niin että Alfamer korjausoppaassa on virtapiirikaaviot, jos sellaisen hankkisi ? Satalankkuun on löytynyt hyvin kaavioita autolib.diakom.ru sivustolta mutta kas sepä ei ole toiminut hetkeen enää.
Toki saa heittää apuja edellä kerrottuun ongelmaan jos kokemusta / tietoa on. Itse en ole vielä yhtään perehtynyt asiaan, edes siihen että voisiko laseille olla erillinen sulake jonka palaminen aiheuttaa tuollaista. Tai onko peräti niin että ne saavat virtaa jostain "mutkan kautta" oven ollessa auki ja juurikin sähkölasien sulake on palanut, eikä kattoluukku siksi liity tähän. Tarkistamaan


Edit; juuei. Sulake G on sähkölaseille, kunnossa ja kosketuspinnat OK.
Auto muuten "polttaa" sulaketta 1 joka on takalasinlämmittimelle, takalasinpyyhkijälle, tupakansytyttimelle ja hanskakotelon valolle. Radiokin listassa on muistaakseni mainittu, mutta se toimii vaikka sulake palaa. Penkinlämmittimet sen sijaan lakkaavat toimimasta nekin.
Ongelma on tullut auton ollessa meillä, koska muistan että takalasinpyyhin toimi aluksi kuten myös hanskakotelon valo. Ei takapyyhintä muuten tule käytettyä mutta joskus sateella pyyhkijät päällä peruuttaessa takalasinpyyhinkin toimi.
Sen verran yritin jo selvitellä ykkössulakkeen vikaa että purin takaluukun vasemman puolen johtosarjan esille, siellä oli yksi johto poikki ja 3-4 osittain kuoriutunut / katkeamassa. Niiden korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään vaikka odotukset oli korkealla.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Eikös se mukavuustoimintorele ole ihan tavallinen vaihtorele, joka oven ollessa auki ohittaa virrat laseille? Eli rele ei toisessa asennossa nyt päästä sähköä läpi.
Vaihda sulakerasiasta toinen samanlainen rele tilalle ja kokeile sillä.
Näin samanlainen ongelma aikoinaan ratkesi 126:ssa.
Vaihda sulakerasiasta toinen samanlainen rele tilalle ja kokeile sillä.
Näin samanlainen ongelma aikoinaan ratkesi 126:ssa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ne ikkunankytkimet on muuten 3.srjssa erilaiset pinneiltään kuin.
2.ssa.
2.ssa.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85 (Myynnissä)
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
MB 190E 2.3-16 -85 (Myynnissä)
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Viesti Kirjoittaja JanneW124 »
Meinasin muistella, että 1.sarjassa on erilaiset pinnit kuin myöhemmissä, kun omaani joskus etsin nappulaa. Pitipä sitten ihan kaivella numeroita:
Dealerin ilmoittama A1248204510 (etu vasen, oikealle A1248204610) on käypä 1. sarjaan. Kakkossarjaan sopii A1248208910, joka sopii myös 3.sarjaan. Eli katkaisijan muutos on tullut 1. ja 2. sarjan vaihteessa 9/89.
Ja takanostimille on oma numeronsa, eli varmaankin jotain eroa niissäkin. -9/89 jälkeisten takakatkaisija on A1248209310.
Joo, Alfamerissä on ihan hyvät sähkökuvat perustoimintoihin. Lisävarusteisiin ei kaavioita juurikaan ole. https://w124performance.com/service/Ind ... Shting.htm
Tuolta esim ETM-tiedostosta löytyy jonkinlaista kaaviota lisävarusteisiin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »
Oliko 1 sarjalaisessa sähkönostimelle lainkaan toimintaa kytkimeltä, että laski ikkunan yhdellä painalluksella alas vai pitikö pitää kytkintä pohhassa.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »
Oli jannu hakenut moton...Bigboi Buddi puhallinkuivaimen
Olipa potkua ja kätevämpi ulkona, kun roikan perässä
Olipa potkua ja kätevämpi ulkona, kun roikan perässä
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Täytyi oikein muistella, mutta noin se taitaa tosiaan olla. Hommahan oli itsellä niin, että edelliseen käyttis 250D:hen hain purkaamolta sähkölasien johtosarjan ja nostimet. Asennuksen jälkeen huomasin ettei toinen kytkin pelaa. Sitten hainkin E124-facelift purkuautosta kytkimet, mutta eihän ne menneet paikalleen. Eli se asentamani johtosarja oli siis 1-sarjalaisesta, jolloin ne uudemmat kytkimet ei menneet paikalleen.JanneW124 kirjoitti: ↑Pe 27.05.2022 09:18 Meinasin muistella, että 1.sarjassa on erilaiset pinnit kuin myöhemmissä, kun omaani joskus etsin nappulaa. Pitipä sitten ihan kaivella numeroita:
Dealerin ilmoittama A1248204510 (etu vasen, oikealle A1248204610) on käypä 1. sarjaan. Kakkossarjaan sopii A1248208910, joka sopii myös 3.sarjaan. Eli katkaisijan muutos on tullut 1. ja 2. sarjan vaihteessa 9/89.
Ja takanostimille on oma numeronsa, eli varmaankin jotain eroa niissäkin. -9/89 jälkeisten takakatkaisija on A1248209310.
Ei ollut, sen huomasin myös tuossa samaisessa autossa, mihin jälkiasensin nuo etusähkölasit. Eli laitoin silloin 2.sarjalaiseen vanhanmallin palikat.300E W124 1987 kirjoitti: ↑Pe 27.05.2022 10:43 Oliko 1 sarjalaisessa sähkönostimelle lainkaan toimintaa kytkimeltä, että laski ikkunan yhdellä painalluksella alas vai pitikö pitää kytkintä pohhassa.

MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85 (Myynnissä)
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
MB 190E 2.3-16 -85 (Myynnissä)
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Eikö se ero ole nimenomaan se jo sittemmin mainittukin, että etulasit saa alas kertapainalluksella ja takalaseja ei saa? Sen myötä erilaiset johdutukset kans tarvitaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Karel, kyllähän siellä sulakerasian takaosassa oli rele jonka irrottaminen mykisti lasinnostimet kokonaan. Ei kuitenkaan ollut ihan perusrele eikä toista samanlaista ainakaan tässä autossa. Numerolla 0015427819.
Käytin auki, no ei siellä mitään erikoista, puhdistin varovasti kontaktipintoja mitä sai puhdistettua, ei vaikutusta.
No, kuitenkin, tsekkaan seuraavaksi onko noilla sulakkeilla jännite mitkä asiaan liittyvät, kun virta on päällä ja ovet kiinni.
Sopimattomien katkaisijoiden mysteerikin näemmä selvisi. Uusissa ei ole kertapainallusasentoa, paikallaan olevissa alkuperäisissä on (tosin ei toimi missään tilanteessa)
Edit; sulakkeet OK, paitsi numero 1 josta aiemmin mainitsin. Ei pitäisi liittyä lasinnostimiin, mutta jos kuitenkin...mikähän muuten lie todennäköinen vikapaikka, kun sulake palaa per heti kun laittaa virran päälle
Käytin auki, no ei siellä mitään erikoista, puhdistin varovasti kontaktipintoja mitä sai puhdistettua, ei vaikutusta.
rele.jpg
Jannen linkkaamia virtapiirikaavioita tutkiessa mietin, että autossahan on ollut hälytin joka on poistettu toiminnasta. Hyvin alkuperäisen oloinen systeemi mitä osia näkösällä on. Hälyttimessäkin on jotain yhteyttä lasinnostimiin, ettei sitä eliminoitaessa olisi saatu samalla tämä vika aikaan...No, kuitenkin, tsekkaan seuraavaksi onko noilla sulakkeilla jännite mitkä asiaan liittyvät, kun virta on päällä ja ovet kiinni.
Sopimattomien katkaisijoiden mysteerikin näemmä selvisi. Uusissa ei ole kertapainallusasentoa, paikallaan olevissa alkuperäisissä on (tosin ei toimi missään tilanteessa)
Edit; sulakkeet OK, paitsi numero 1 josta aiemmin mainitsin. Ei pitäisi liittyä lasinnostimiin, mutta jos kuitenkin...mikähän muuten lie todennäköinen vikapaikka, kun sulake palaa per heti kun laittaa virran päälle

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
NIin, voi hyvnkin olla siihen liittyvää. Hälyttimien asennuksessa ja asennusten poistamisessa on tosiaan nähty mitä erikoisimpia ratkaisuja, jotka aiheuttavat jos mitä vikoja. Sillähän ei ole sinänsä merkitystä asiaan, mutta sisäkuvassa näkyy punainen ledi valokatkaisijan kanssa samassa paneelissa, se ei kyl ole alkuperäinen (jos edes hälyttimeen liittyy). Ja ainakin -93 E-mallissa oli alkuperäisen hälyn yhteydessä hätävilkkukatkaisijan oikealla puolella se merkkivalo. Musta, päälle päin kuin keinukytkin, mutta ei ole kytkin, vaan kiinteästi paikallaan ja sisältää punaisen vilkkuledin. No, on se häly sitten alkuperäinen tai ei, niin ongelmaa se tai sen poisto voi silti aiheuttaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kummallisiin sulakkeenpalamisiin ja outoihin sähkövikoihin liittyen, kannattaa ensimmäisenä irroittaa radio ja katsoa sen taakse millaiset "harakirit" sieltä löytyy. Osassa käytettyjä autoja joita on tullut ostettua, on löytynyt radion takaa suht. luovia virityksiä.
Humppavehkeiden asennus on se no. 1 jossa tavan tallaaja joutuu autosähköjen kanssa tekemisiin. Ja kaiken surraamisen ja erkkarirullan jälkeen jos ääni kuuluu niin homma on onnistunut
Sitten se kilometrin pituinen johtohässäkkä tungetaan pakolla radion kanssa poteroonsa ja aikansa täristessä alkaa tapahtua ihmeellisiä asioita.
Paras oli serkkupojalta ostamani Audi 100. Ajotietokone ja vakkari ei toiminut ja jotain muutakin vikaa oli. Serkkupoika sanoi, että eräällä automatkalla ukkossäässä salama iski autoon ja silloin lopetti vakkari ja ajotietokone pelaamasta. Mie kun purin radion autosta irti niin huomasin että nopeussignaalin johto oli kytketty radion takana plussaan. Kun kytkennät palautti oikeaksi niin jo pelasi vakkarit ja muut.


Paras oli serkkupojalta ostamani Audi 100. Ajotietokone ja vakkari ei toiminut ja jotain muutakin vikaa oli. Serkkupoika sanoi, että eräällä automatkalla ukkossäässä salama iski autoon ja silloin lopetti vakkari ja ajotietokone pelaamasta. Mie kun purin radion autosta irti niin huomasin että nopeussignaalin johto oli kytketty radion takana plussaan. Kun kytkennät palautti oikeaksi niin jo pelasi vakkarit ja muut.

1991 420 SE
1997 SL 320
Ex. 1995 E 280 T, 1997 S 300 Turbodiesel, 1975 450 SL, 1992 300 D
1997 SL 320
Ex. 1995 E 280 T, 1997 S 300 Turbodiesel, 1975 450 SL, 1992 300 D
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tosiaan näyttäisi olevan jokin erikoisrele tuolla numerolla. No, 124 on muutaman vuoden 126:sta modernimpi, joten onhan se pitänyt sitten taas vähän monimutkaisemmaksi tehdä.dealer kirjoitti: ↑Pe 27.05.2022 12:09 Karel, kyllähän siellä sulakerasian takaosassa oli rele jonka irrottaminen mykisti lasinnostimet kokonaan. Ei kuitenkaan ollut ihan perusrele eikä toista samanlaista ainakaan tässä autossa. Numerolla 0015427819.
Käytin auki, no ei siellä mitään erikoista, puhdistin varovasti kontaktipintoja mitä sai puhdistettua, ei vaikutusta.

Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Niin meneekös tuon kautta se, että lasit ja kattoluukun saa kiinni, kun pitää oven lukossa avainta lukitusasennossa jonkun aikaa? Vai liittyykö se takaistuimen alla oleva comfort-boksi siihen jotenkin sen sijaan? Muistelen, että Alfamerin kirjan kaavioissa ei ole noista oikein mitään, mutta saatan muistaa väärinkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Rouva ajeli pari viikkoa sitten 300D:llä ja ilmoitti että auton takapäästä kuuluu kolinaa.
Sellainen ei tietenkään ole millään lailla suotavaa eikä sopivaa, joten koeajoin ja totesin että kuopissa kolahtelee, ja kolina muistuttaa sitä miten pojan 300TD kolisi kun takavakaajan toinen panta oli katkennut. Kurkistus alle, ja äänen perusteella tehty diagnoosi osoittautui oikeaksi.
Uudet pannat KL-Varaosilta joka näemmä toimittaa pienetkin ostokset ilman rahtikuluja, ja tänään oli aikaa vaihtaa katkenneen tilalle uusi. Toisen pannan nakkasin peräkonttiin, vaihdetaan jos rikkoutuu.
Edellä kerrottu sähkölasimurhe on selvittämättä, ajattelin että seuraava liike on kokeilla sitä relettä pojan autosta kunhan sopiva hetki tulee.
Aiemmin mainitsemani venttiilinnostimet odottavat edelleen asennusta 250TD:hen. Sellainenkin ajatus tuli, että vaihtaisi sitten samalla jakoketjun kun koppaa aukoo. Ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu. Tilasin niittaustyökalun ja katselin Aeromotorsin sivuja ketjun ja kiristimen ostoaikeissa, mutta jäin miettimään miksi samaa merkkiä on eri ketjuja eri hinnoilla - vaihvistettu tai ei ? Onko sellaisia eroja vielä, olen ajatellut että kaikki ne on vahvistettuja ?
Tuosta:
https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 453;s10102
Sellainen ei tietenkään ole millään lailla suotavaa eikä sopivaa, joten koeajoin ja totesin että kuopissa kolahtelee, ja kolina muistuttaa sitä miten pojan 300TD kolisi kun takavakaajan toinen panta oli katkennut. Kurkistus alle, ja äänen perusteella tehty diagnoosi osoittautui oikeaksi.
Uudet pannat KL-Varaosilta joka näemmä toimittaa pienetkin ostokset ilman rahtikuluja, ja tänään oli aikaa vaihtaa katkenneen tilalle uusi. Toisen pannan nakkasin peräkonttiin, vaihdetaan jos rikkoutuu.
Edellä kerrottu sähkölasimurhe on selvittämättä, ajattelin että seuraava liike on kokeilla sitä relettä pojan autosta kunhan sopiva hetki tulee.
Aiemmin mainitsemani venttiilinnostimet odottavat edelleen asennusta 250TD:hen. Sellainenkin ajatus tuli, että vaihtaisi sitten samalla jakoketjun kun koppaa aukoo. Ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu. Tilasin niittaustyökalun ja katselin Aeromotorsin sivuja ketjun ja kiristimen ostoaikeissa, mutta jäin miettimään miksi samaa merkkiä on eri ketjuja eri hinnoilla - vaihvistettu tai ei ? Onko sellaisia eroja vielä, olen ajatellut että kaikki ne on vahvistettuja ?
Tuosta:
https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 453;s10102
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
300D ilmastoinnin toiminta hiipui pikkuhiljaa viime syksynä. Edellinen täyttöhuolto on tehty heinäkuussa 2018 Mekanerilla Oulussa ja silloin vaihdettu myös kuivain.
Soittelin tutulle ilmastointiukolle että vieläkö Isceonia on varastossa, ja olihan sitä. Aikaakin oli vaikka heti, siispä huoltoon.
Huoltaja tuumaili että kas, flektikin kunnossa, kun käynnistin auton ja laitoin ilmastoinnin täysille.
Toimiihan se, flektin vastuskin on lähes uusi. Vanhemmiten se on aina rikki.
Oli puhetta järjestelmän muuttamisesta r134a:lle. Kuulemma toimii jonkin aikaa ilman mitään muutoksia, mutta sitten todennäköisesti alkaa irrota murusia letkuista, näin ainakin joissain muissa merkeissä. Siitä sitten seuraa hyvin työläs korjaus, kun joka paikka tukkeutuu. Oli useampia aikoinaan korjannut.
Suositus oli, että vaihtaa molemmat letkut samalla jos muutoksen tekee. Sopineeko samoihin liitoksiin, kompuran päähän tietysti sopii kun vaihtaa kompuran samalla. Siinä saa sitten oikeanlaiset liittimetkin r134a:lle samassa vaihdossa.
Soittelin tutulle ilmastointiukolle että vieläkö Isceonia on varastossa, ja olihan sitä. Aikaakin oli vaikka heti, siispä huoltoon.
täyttö 13062022.jpg
Nyt toimii taas. Ainetta oli vielä järjestelmässä muttei tarpeeksi. Auton tarrassa on määrä 1,1 kg.Huoltaja tuumaili että kas, flektikin kunnossa, kun käynnistin auton ja laitoin ilmastoinnin täysille.
Toimiihan se, flektin vastuskin on lähes uusi. Vanhemmiten se on aina rikki.
Oli puhetta järjestelmän muuttamisesta r134a:lle. Kuulemma toimii jonkin aikaa ilman mitään muutoksia, mutta sitten todennäköisesti alkaa irrota murusia letkuista, näin ainakin joissain muissa merkeissä. Siitä sitten seuraa hyvin työläs korjaus, kun joka paikka tukkeutuu. Oli useampia aikoinaan korjannut.
Suositus oli, että vaihtaa molemmat letkut samalla jos muutoksen tekee. Sopineeko samoihin liitoksiin, kompuran päähän tietysti sopii kun vaihtaa kompuran samalla. Siinä saa sitten oikeanlaiset liittimetkin r134a:lle samassa vaihdossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tilasin ketjun Aeromotorsilta. Nopea oli toimitus ja halpa hinta, kyllä vaikea on suomalaisten nettikauppojen kilpailla. Vielä kun paketti tuodaan kotiovelle, ettei mene senttiäkään polttoaineeseen noutaessa...vaihtaisi sitten samalla jakoketjun
Niittaustyökalusarja tuosta
https://www.ebay.de/itm/175272873136?ha ... SwxINhkh0z
Lieneekö ollut jokin tarjous muutama päivä sitten, kun hinta oli rahteineen noin 80 euroa. Tosi nopeasti tuli tämäkin.
On kyllä laadukkaan oloinen setti, viimeistelty hienosti ja uuteen ketjuun kun kokeilee niin mitoitukset just eikä melkein.
Samalla työkalulla niittaileekin mersun ketjuja melkein kaikkiin moottoreihin.
[OT] Jos jollain ketjunvaihtoa OM601-603 tai M271 tässä lähialueella ja työkalujen / neuvojen tarvetta niin ottakaa yhteyttä. Vaihtamaan en lähde kenenkään autoon, työt saat tehdä itse. Toki voin myös vinkata korjaamosta jossa ketjut vaihtuu halvalla.[/OT]
Pumpun ajoitustappi saapunee ennen juhannusta, sitten pääsisi ketjua ja nostimia vaihtamaan 250:iin.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Viesti Kirjoittaja JanneW124 »
Ei ole kyllä hinnalla pilattu niittaustyökalua...
Ilmeisesti tuo sopii 601-603 koneistenkin ketjuun, vaikkei työkalun listauksessa olekaan?
Ilmeisesti tuo sopii 601-603 koneistenkin ketjuun, vaikkei työkalun listauksessa olekaan?
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kyllä sopii. Ketju tuossa odottelisi vaihtoa 250TD:hen. Esteiksi remontin aloittamiselle olen keksinyt helteet, sääsket, kärrysaunaprojekti ja paarmat.
Nyt on tullut ajeltua 300:lla kun on ollut helteitä. Ilmastointi toimii miellyttävästi, hetken saa olla puhallin kakkosella ja sitten voi vaihtaa hitaimmalle nopeudelle, rullista sopivat lämmöt on tietysti asetettu. Ilman suuntaus pykälä alle puolivälin tuulilasi / jalkatila.
Perjantaiaamuna ajellaan molemmat autot Weteraanikonepäiville Oulaisiin. Tosin niillä tullaan myös samana päivänä pois, tänä vuonna ei ole mersuklubilla osastoa. Katsotaan nyt jos lauantainakin kävisi, riippuu säistä. Ennuste on hyvä, pääosin poutaa muttei hellettä.
Pitäisi viitsiä pestäkin nämä autot joskus. Tarkemmin katsoen pääskyset mitkä lie on jo p*skantaneet melko pahoin, mutta eihän se kauempaa valkoisessa autossa juuri näy kuin ne ruikut jotka laseille osuu. Hyvää tuo p*ska ei maalipinnoille tee.
300D paloi vikavalo eilen, järkyttäen kuljettajan (joo, minä) tunteita pahemman kerran.
Käynnistin auton pihasta ja "ABS" jäi palamaan. Ajelin tätä takaiskua miettien ja sitten kävi mielessä, että joskus etsin samaa vikaa yhdestä asiakkaan 124:stä ja siinä ongelma paikallistui virtalukon sähköpohjaan. Kierroslukumittari toimi eli ensimmäiseksi ei ajatus mennyt ylijännitesuojareleeseen.
Ajattelin kokeilla heiluttaa virta-avainta siinä ajon aikana, jos jotakin tapahtuisi. Tapahtui kyllä, kun heilutin hieman liikaa, eli moottori sammahti puoleksi sekunniksi. Samalla "ABS" sammui eikä sen jälkeen ole palanut auton käydessä, illalla piti pari pikku testilenkkiä vielä ajaa.
Nyt on tullut ajeltua 300:lla kun on ollut helteitä. Ilmastointi toimii miellyttävästi, hetken saa olla puhallin kakkosella ja sitten voi vaihtaa hitaimmalle nopeudelle, rullista sopivat lämmöt on tietysti asetettu. Ilman suuntaus pykälä alle puolivälin tuulilasi / jalkatila.
Perjantaiaamuna ajellaan molemmat autot Weteraanikonepäiville Oulaisiin. Tosin niillä tullaan myös samana päivänä pois, tänä vuonna ei ole mersuklubilla osastoa. Katsotaan nyt jos lauantainakin kävisi, riippuu säistä. Ennuste on hyvä, pääosin poutaa muttei hellettä.
Pitäisi viitsiä pestäkin nämä autot joskus. Tarkemmin katsoen pääskyset mitkä lie on jo p*skantaneet melko pahoin, mutta eihän se kauempaa valkoisessa autossa juuri näy kuin ne ruikut jotka laseille osuu. Hyvää tuo p*ska ei maalipinnoille tee.
300D paloi vikavalo eilen, järkyttäen kuljettajan (joo, minä) tunteita pahemman kerran.
Käynnistin auton pihasta ja "ABS" jäi palamaan. Ajelin tätä takaiskua miettien ja sitten kävi mielessä, että joskus etsin samaa vikaa yhdestä asiakkaan 124:stä ja siinä ongelma paikallistui virtalukon sähköpohjaan. Kierroslukumittari toimi eli ensimmäiseksi ei ajatus mennyt ylijännitesuojareleeseen.
Ajattelin kokeilla heiluttaa virta-avainta siinä ajon aikana, jos jotakin tapahtuisi. Tapahtui kyllä, kun heilutin hieman liikaa, eli moottori sammahti puoleksi sekunniksi. Samalla "ABS" sammui eikä sen jälkeen ole palanut auton käydessä, illalla piti pari pikku testilenkkiä vielä ajaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ajeltiin rouvan kanssa lumikit jo tänään paikan päälle Weteraanikonepäiville, valitettavasti vesisateessa eli ihan puhtaina ne eivät näytillä ole.
lumikit.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Siellähän ne vietti koko viikonlopun autokentällä, Lumikit. Tänään iltapäivällä haettiin pois.
Lauantaina kävin konepäivillä itse.
Autoja oli kuulemma jo perjantaina ennätyksellisen paljon paikalla, laajensivat autokenttää pariin otteeseen. Alkuperäisessä muodossa kentälle mahtui 180 autoa. Alueelle autoja otetaan seuraavin kriteerein; museoajoneuvo tai 1992 vuonna rekisteröity tai vanhempi, saapumisjärjestyksessä niin monta kuin mahtuu.
Mersuja oli melko paljon, lauantaina 124-korisia valkoisia näkyi olevan peräti 4 eli meidän autojen lisäksi 250D ja 300D. Vanhempia mersuja monenlaisia. Vierailijoita alueella 19000 ihmistä tänä vuonna.
Ajoin kotimatkan 300D:llä 250TD:n perässä ja tuooota, hieman taidan syöttöruuvia löysätä, sen verran mustavalkoista oli meininki.
Lauantaina kävin konepäivillä itse.
Autoja oli kuulemma jo perjantaina ennätyksellisen paljon paikalla, laajensivat autokenttää pariin otteeseen. Alkuperäisessä muodossa kentälle mahtui 180 autoa. Alueelle autoja otetaan seuraavin kriteerein; museoajoneuvo tai 1992 vuonna rekisteröity tai vanhempi, saapumisjärjestyksessä niin monta kuin mahtuu.
Mersuja oli melko paljon, lauantaina 124-korisia valkoisia näkyi olevan peräti 4 eli meidän autojen lisäksi 250D ja 300D. Vanhempia mersuja monenlaisia. Vierailijoita alueella 19000 ihmistä tänä vuonna.
Ajoin kotimatkan 300D:llä 250TD:n perässä ja tuooota, hieman taidan syöttöruuvia löysätä, sen verran mustavalkoista oli meininki.
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Sattui facebookissa silmään kun naapurikaupungissa kaupattiin 124 vakiokokoisia melkein ajamattomia Nankang talvirenkaita, orkkis peltivanteilla ja kapseleilla. Hinta oli halpa ja renkaat ajallisestikin suht tuoreet joten innostuin ostamaan, jos vaikka pito olisi parempi tulevana talvena näillä kuin viime lumilla 15 vuotta vanhoilla Nokialaisilla (ei nuo mitkään testivoittajat toki ole, mutta silti)
oulaistenliikenne.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tämän 300TD ostin 1.1.2013 ja myin seuraavana keväänä pojalleni.
Auto on ollut hänellä käyttöautona siitä lähtien ja nykyisin heidän perheen toisena autona. Tasan kymmenen vuotta tuosta päivästä auto tulee museoikään, ja tänään suoritettiin museotarkastus. Edeltävä valmistautuminen tarkoitti konepellin äänieristeen vaihtoa, alustan korottamista, museointikelpoisen rengas-vanne-yhdistelmän laittoa alle ja siivouksen/pesun/vahauksen ajoittamista tälle viikolle alkuviikkoon.
Tuulilasista oli tiedossa, että se on vaihdettava, mutta onhan tässä vielä jokunen kuukausi aikaa.
Vuodenvaihteessa sitten muutoskatsastus museoajoneuvoksi.
FIN WDB1241901F220402
Model 300 TD
Engine 603912 12 054765
Transmission 722415 03 187013
Order Number 0 2 244 00335
Order Location SAARBRUECKEN BRANCH
Production Number 2009387
Interior LEATHER BLACK (261A)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Release Date 1992-03-17
Delivery Date 1992-03-20
Code Description
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW REGULATORS FRONT AND REAR DOORS
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
724 CARGO ANCHORAGE
731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
Autossa on Saksassa jälkiasennettu ajonestolaite, joka poistettiin käytöstä.
Lisäksi on jälkiasennettu vakionopeussäädin alkuperäisillä osilla.
Ajovalot on muutettu kaukovalollisiksi 500 E laseilla.
Auto on ollut hänellä käyttöautona siitä lähtien ja nykyisin heidän perheen toisena autona. Tasan kymmenen vuotta tuosta päivästä auto tulee museoikään, ja tänään suoritettiin museotarkastus. Edeltävä valmistautuminen tarkoitti konepellin äänieristeen vaihtoa, alustan korottamista, museointikelpoisen rengas-vanne-yhdistelmän laittoa alle ja siivouksen/pesun/vahauksen ajoittamista tälle viikolle alkuviikkoon.
Tuulilasista oli tiedossa, että se on vaihdettava, mutta onhan tässä vielä jokunen kuukausi aikaa.
Vuodenvaihteessa sitten muutoskatsastus museoajoneuvoksi.
FIN WDB1241901F220402
Model 300 TD
Engine 603912 12 054765
Transmission 722415 03 187013
Order Number 0 2 244 00335
Order Location SAARBRUECKEN BRANCH
Production Number 2009387
Interior LEATHER BLACK (261A)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Release Date 1992-03-17
Delivery Date 1992-03-20
Code Description
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW REGULATORS FRONT AND REAR DOORS
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
724 CARGO ANCHORAGE
731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
Autossa on Saksassa jälkiasennettu ajonestolaite, joka poistettiin käytöstä.
Lisäksi on jälkiasennettu vakionopeussäädin alkuperäisillä osilla.
Ajovalot on muutettu kaukovalollisiksi 500 E laseilla.
IMG_20220811_115308.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Koodaukset ja lisävarusteet
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum