w 108 perän öljyvuoto

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jkk579
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 21.10.2019 18:53
Paikkakunta: Joensuu

w 108 perän öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja jkk579 »

Mercedes w108 on valuttanut tallin lattialle peräöljyä.

Takapää roikkui syksyllä pukkien varassa minkä jälkeen tuo vuoto on ilmestynyt.
Iskareita tai muuta ei purettu akselistosta.

Oliko tuossa linkkuperässä joku juttu ettei saa laskea vapaasti ala-asentoon jos ei iskarit tai muu rajoita liikettä, ettei säre jotain..

Lienee tuo vuoto kuitenkin tuossa haitarikumissa.
Muiden osien ohessa tilasin tuon katkaistavan (halkaistavan) mallin Niemölleriltä.
Ihan asiallisen näköinen tuo halkaisukohdan urakiinnitys näyttää olevan.

Tuli mieleen että tuo uraliitos ylöspäin tietysti, vaan pitäiskö siihen uraan laittaa joku liima tai vulkanointiaine?
Että viskooko vetoakseli tai sen murros lämmintä peräöljyä ympäri akseliputkea ajaessa, todennäköisesti näin tapahtuu.
Siksi tuota haitarikumin liimausta/tiivistystä ajattelin.

Ja miten tuon vaihto onnistunee,kun aika ahtaan olonen tuo paikka on.

Nosturi täytynee ainakin olla ajosilta mallinen että akseli on n.s. pyörät maassa asennossa.

Jos joku on pelannut tuon asian kanssa olisin kiitollinen vinkeistä.
Flana64
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.11.2020 17:28

Re: w 108 perän öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Flana64 »

W111 autoon tuli juuri tuollainen vaihdettua.
Auto ensin takaa ylös.
Sitten se jousi perämurikan päältä pois. Onnistuu ihan tavallisella jousipuristimella yksi puristin riittää.
Auto takaisin maahan.
Kannattaa putsata kurat mahdollisimman hyvin pois ennen vanhan kumin poistamista.
Vanha kumi veitsellä halki ja pois.
Uusi kumi paikalleen siten, että sauma tulee taaksepäin. Ei mitään tiivisteainetta. Itse jätin sauman siten, että sauma on hieman öljympinnan yläpuolella.
Ne metallihakasten taitokset vääntää 45-asteen kulmaan pihdeillä.
Hakaset palkeen molempiin päihin siihien kohtaa mihin tulee se ne metallipannat.
Pannat paikoilleen siten, että pienemmän pannan kiristys ylös ja isomman pannan kiristys taakse.
Sitten loput metallihakaset paikoilleen.
Perään öljyt.
Auto taas ylös, jotta saa jousen paikoilleen.
W111
Flana64
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.11.2020 17:28

Re: w 108 perän öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Flana64 »

Perää ei saa laskea vapaasti roikkumaan jos on iskarit irti.
W111
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: w 108 perän öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Juho »

Iskarit kii saa perän laskea roikkumaan. Ja kumin sauma edottomasti suoraan taaksepäin muuten ei kestä tehtaan ohje silloin se taipuu saumastaa suoraan ylös alas ja jos laitat vähän ylös niin kuin jotkut tekee alkaa vähitellen vuotamaan koska sauma vääntyy silloin.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
jkk579
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 21.10.2019 18:53
Paikkakunta: Joensuu

Re: w 108 perän öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja jkk579 »

Kiitos, tulipa nopeasti ja Fiana64 erikoisesti kiitos tyhjentävistä ohjeista.
Hienosti toimii tämä foorumi.
Vastaa Viestiin