Kiitos vastauksista. Eli tosiaan auto on joutunut haveriin muutama vuosi sitten, ja vanhuuttaan päätynyt lunastukseen. Sittemmin korjattu ja rekisteröity uudelleen, jolloin otteeseen tullut prosentteja vaihdetuista osista. On kuitenkin saatu samat kilvet takaisin, joten siinä mielessä ei ole kaksikilpinen.
Mutta tulkitsen asian nyt niin, että ilmeisesti olisi toivoa kuitenkin saada museoitua kunhan vain ikävuodet riittävät, ja että auto muilta(kin) osin hyväksyttäisiin museotarkastuksessa?
W124 museorekisteröinti
Re: W124 museorekisteröinti
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
Re: W124 museorekisteröinti
Kyllähän se kaksikilpinen, eli lunastettu on, oli nyt orkkis tunnus tai ei, mutta ei sillä tosiaan museoinnin suhteen ole merkitystä. Enemmänhän se kaksikilpisyys tarkoittaa toista rekisteröintiä lunastuksen jälkeen kuin toista tunnusta. Sillä kolaroimaton/lunastettu auto missä on jostain syystä vaihdettu toinen tunnus ei taas siitä huolimatta ole kaksikilpinen. Paljonhan tuolla liikkuu autoja, mitkä on saattaneet olla pahassakin mällissä, mutta ei ole lunastettu niin ovat säästyneet tuolta paperivammaisuudelta.carbon kirjoitti: ↑Su 28.03.2021 21:22 Kiitos vastauksista. Eli tosiaan auto on joutunut haveriin muutama vuosi sitten, ja vanhuuttaan päätynyt lunastukseen. Sittemmin korjattu ja rekisteröity uudelleen, jolloin otteeseen tullut prosentteja vaihdetuista osista. On kuitenkin saatu samat kilvet takaisin, joten siinä mielessä ei ole kaksikilpinen.
Mutta tulkitsen asian nyt niin, että ilmeisesti olisi toivoa kuitenkin saada museoitua kunhan vain ikävuodet riittävät, ja että auto muilta(kin) osin hyväksyttäisiin museotarkastuksessa?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 museorekisteröinti
Se on kyllä ikävää/ristiriitaista, että vanhan auton paperit tahrautuu niin helposti kun lunastetaan pienestäkin mällistä, ja samaan aikaan uudehko auto voi olla isonkin peltikorjauksen jälkeen ns. puhtailla papereilla..
Tämänkin yksilön kun olisi kolarin aikainen omistaja korjannut itse kertakorvauksella, niin olisi paperit kunnossa.
Ymmärrän kyllä termin kaksikilpinen, mutta tarkoitin tuolla "siinä mielessä ei ole kaksikilpinen", että otteessa ei ole merkintää edellisestä rekisteritunnuksesta. Perhepiirissä on ollut sellainenkin auto, johon tuntemattomasta syystä kilvet vaihdettu, ja siinä oli merkintä edellisestä tunnuksesta.
Mutta nyt alkaa jo mennä sen verran ohi alkuperäisen aiheen, että lopetan tähän ja kiitän saamistani neuvoista.
Tämänkin yksilön kun olisi kolarin aikainen omistaja korjannut itse kertakorvauksella, niin olisi paperit kunnossa.
Ymmärrän kyllä termin kaksikilpinen, mutta tarkoitin tuolla "siinä mielessä ei ole kaksikilpinen", että otteessa ei ole merkintää edellisestä rekisteritunnuksesta. Perhepiirissä on ollut sellainenkin auto, johon tuntemattomasta syystä kilvet vaihdettu, ja siinä oli merkintä edellisestä tunnuksesta.
Mutta nyt alkaa jo mennä sen verran ohi alkuperäisen aiheen, että lopetan tähän ja kiitän saamistani neuvoista.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
Re: W124 museorekisteröinti
Niin no... "puhtaat paperit" voi olla isossa kuvassa myös vähän kaksipiippuinen juttu. Mitä ne "tahratkaan" lopupeleissä haittaavat, jos auto on kaikin puolin kunnossa ja saat jopa sen museoleiman?
Meillä oli 90-luvun alussa 500 SEL, joka kerran lähti talviliukkailla faijalta vähän lapasesta. Korjaus maksoi Lommilan Vehossa yli 150.000,- silloista markkaa. Auto oli aika kunnolla rutussa ympäriinsä. Ei tullut mitään merkintöjä mihinkään rekisteriotteisiin tms.
Muutamia vuosia myöhemmin oli kyllä aika ärsyttävää, kun näki auton myynnissä argumenteillä "kuin uusi", "ei kolaroitu", "ei tupakoitu" jne.
Oli nähtävästi otsonaattoria käytetty, ja saatu ne meidän sikarien tuoksutkin pois. Joku siis osti auton, jossa oli "puhtaat paperit".
Meillä oli 90-luvun alussa 500 SEL, joka kerran lähti talviliukkailla faijalta vähän lapasesta. Korjaus maksoi Lommilan Vehossa yli 150.000,- silloista markkaa. Auto oli aika kunnolla rutussa ympäriinsä. Ei tullut mitään merkintöjä mihinkään rekisteriotteisiin tms.
Muutamia vuosia myöhemmin oli kyllä aika ärsyttävää, kun näki auton myynnissä argumenteillä "kuin uusi", "ei kolaroitu", "ei tupakoitu" jne.
Oli nähtävästi otsonaattoria käytetty, ja saatu ne meidän sikarien tuoksutkin pois. Joku siis osti auton, jossa oli "puhtaat paperit".
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85