W124 museorekisteröinti
W124 museorekisteröinti
Moi.
Tuli juur haettua harraste/kesäautoks w124 ja -91 vuoden autollehhan lähenee pian museorekisteröinnin rajapyykki.
En oo sen enempää asiaan perehtyny joten heittelen tänne tyhmiä kysymyksiä.
https://ibb.co/TBvTwWH
Tummennetut lasit este?
Maski?
Soitin?
Madallus?
Alkuperäiset vanteet on tallella, etukaaria on vähän mankeloitu
Sisusta penkistä lähtien ehjä lukuunottamatta vaihdekepin "nahkaverhoa", korjaantuu kun uusitaan paneeli johon se kiinnittyy.
Umpiot taitaa olla Hellat jotka mallissa on alunperinkin, joskaan ei alkuperäiset osat
Siinä pääasiallisesti omat mietteet, valaiskaa ummikkoa
Terveisin- Tyytyväinen vanhuksen omistaja.
Tuli juur haettua harraste/kesäautoks w124 ja -91 vuoden autollehhan lähenee pian museorekisteröinnin rajapyykki.
En oo sen enempää asiaan perehtyny joten heittelen tänne tyhmiä kysymyksiä.
https://ibb.co/TBvTwWH
Tummennetut lasit este?
Maski?
Soitin?
Madallus?
Alkuperäiset vanteet on tallella, etukaaria on vähän mankeloitu
Sisusta penkistä lähtien ehjä lukuunottamatta vaihdekepin "nahkaverhoa", korjaantuu kun uusitaan paneeli johon se kiinnittyy.
Umpiot taitaa olla Hellat jotka mallissa on alunperinkin, joskaan ei alkuperäiset osat
Siinä pääasiallisesti omat mietteet, valaiskaa ummikkoa
Terveisin- Tyytyväinen vanhuksen omistaja.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
Huoh.
Tummennetut lasit.
Maski.
Soitin.
Madallus.
Tuunaus-ajovalot.
Mankelikaaret jos huomataan.
Vanteet.
Pyyhkimen sulka.
Takavalot.
Sivuvilkut.
No kori ei näytä pahalta, mitä nyt tuosta vinosta kuvasta voi päätellä.
Tummennetut lasit.
Maski.
Soitin.
Madallus.
Tuunaus-ajovalot.
Mankelikaaret jos huomataan.
Vanteet.
Pyyhkimen sulka.
Takavalot.
Sivuvilkut.
No kori ei näytä pahalta, mitä nyt tuosta vinosta kuvasta voi päätellä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
Alusta sarja jota on saanut jo tuolloin on ymmärtääkseni mahdollista saada museoleimaan?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W124 museorekisteröinti
Kuvasta ei ihan saa selvää, mutta onko lakkapinta kyljissä hieman utuinen. Heijastukset näyttävät jotenkin sameilta.
Itselläni on yksi museotarkastus tyssännyt siihen, että maalipinta ei ollut riittävän virheetön. Sameutta, appelsiinia tms. ei saa olla.
Kyllähän jo 80-luvulla oli saatavilla tarvikeliikkeistä kaikenlaista paskaa, jolla sai tuunattua auton ihan järkyttävään kuosiin. Sikäli tuo sääntö, että "aikakauden mukaiset" varusteet kuten madallus jne. hyväksytään, on aika kaksipiippuinen juttu. Siinä ilmeisesti homma on museotarkastajan "hyvän maun" ja vapaan harkinnan varassa.
Paremmin tästä tietävät ottakoot kantaa.
Itselläni on yksi museotarkastus tyssännyt siihen, että maalipinta ei ollut riittävän virheetön. Sameutta, appelsiinia tms. ei saa olla.
Kyllähän jo 80-luvulla oli saatavilla tarvikeliikkeistä kaikenlaista paskaa, jolla sai tuunattua auton ihan järkyttävään kuosiin. Sikäli tuo sääntö, että "aikakauden mukaiset" varusteet kuten madallus jne. hyväksytään, on aika kaksipiippuinen juttu. Siinä ilmeisesti homma on museotarkastajan "hyvän maun" ja vapaan harkinnan varassa.
Paremmin tästä tietävät ottakoot kantaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 museorekisteröinti
Okei, lähdin kyselemään lähinnä porukan kokemuksia. Maskin vaihdot sun muut ovat simppeliä heinää mutta tummennetut takalasit laittavat punnaamaan hommaa siinämielessä että josko ne haluaa takasin.
Auto on maalattu alkuperäisellä värillä ja massautettu 5v sit edellisen omistajan toimesta, suht ryhdikäs, pientä ajanpatinaa siellä täällä. (Mitä ehtiny tutkiin käymättä hallilla)
Eli vissiin aika häilyvää on tuo raja. Taas viralliset tiedotusvälineet kertovat että "turvallisuutta ja käytettävyyttä" saa ehostaa mm tehokkaammilla vilkuilla, ajovaloilla, turvallisimmilla vöillä ja missä lie niidenkään raja menee.
Ja pahoittelut vinosta et kehnosta kuvasta. Paras mitä tällähetkellä oli tallessa, malttamaton kun ei malta.
Auto on maalattu alkuperäisellä värillä ja massautettu 5v sit edellisen omistajan toimesta, suht ryhdikäs, pientä ajanpatinaa siellä täällä. (Mitä ehtiny tutkiin käymättä hallilla)
Eli vissiin aika häilyvää on tuo raja. Taas viralliset tiedotusvälineet kertovat että "turvallisuutta ja käytettävyyttä" saa ehostaa mm tehokkaammilla vilkuilla, ajovaloilla, turvallisimmilla vöillä ja missä lie niidenkään raja menee.
Ja pahoittelut vinosta et kehnosta kuvasta. Paras mitä tällähetkellä oli tallessa, malttamaton kun ei malta.
Re: W124 museorekisteröinti
Onko takalasit kalvoilla vaiko ihan tehty virallisesti? Kalvothan lähtee pois, itse poistatin W116 takaikkunan peilikalvon.Peksaad kirjoitti: ↑Ma 22.03.2021 22:30 Okei, lähdin kyselemään lähinnä porukan kokemuksia. Maskin vaihdot sun muut ovat simppeliä heinää mutta tummennetut takalasit laittavat punnaamaan hommaa siinämielessä että josko ne haluaa takasin.
Auto on maalattu alkuperäisellä värillä ja massautettu 5v sit edellisen omistajan toimesta, suht ryhdikäs, pientä ajanpatinaa siellä täällä. (Mitä ehtiny tutkiin käymättä hallilla)
Eli vissiin aika häilyvää on tuo raja. Taas viralliset tiedotusvälineet kertovat että "turvallisuutta ja käytettävyyttä" saa ehostaa mm tehokkaammilla vilkuilla, ajovaloilla, turvallisimmilla vöillä ja missä lie niidenkään raja menee.
Ja pahoittelut vinosta et kehnosta kuvasta. Paras mitä tällähetkellä oli tallessa, malttamaton kun ei malta.
Tuo on kakkossarjaa eli myrkkymaaleilla maalattu alunperin, vaikka siis saanutkin uuden maalipinnan. Onkohan ns ruosteet suojattu massauksen yhteydessä vaiko ruostesuojattu
Itsellä madallussarja meni museoon läpi, siitä oli merkintä Saksan rekisteriotteessa.
Turvallisuutta saa parantaa asentamalla turvavyöt ja laittamalla esim vyörenkaat rättirenkaiden tilalle. Valojakin saa parantaa mutta henki on se että vastaavan näköiset kun alunperin, esim halogeenit hehkujen tilalle. En ihmettelis vaikka noissa tuningvaloissa on huonompi valoteho, samoin tummennetuissa vilkuissa ja takavaloissa taitaa olla heikompi se valoteho. Eli ei ihan lain hengen mukaan, ellei nuo ole jotain virallisia tuningosia, jos sellaisia tuohon on.
Tavallaan harmi että nähty vaivaa tuunatessa ja nyt melkein kaikki pitäis vaihtaa pois museoitaessa, mutta sehän on se ajatus. Ja itsellä on tuunattu SEC museossa mutta siinä on ajanmukaiset erikoisvanteet, ajanmukainen laillinen madallus ja korin väriin maalattuja osia kuten helmat ja peilit, niistä voidaan aina keskustella ja onkin keskusteltu mutta kokonaisuus eli ilmiasu ratkaisee. Tuota kuvaa kun katsoo niin ilmiasu kertoo jostain muuta kun museoautosta .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 museorekisteröinti
Joo, niin kertoo. Tässä lähdinkin selvittämään miten häilyvä se raja on. Nähtävästi hommaa on turhan paljon tästä aihiosta, helpompi ostaa toinen aihio jos haluaa ruveta museoimaan.
Uskon että lasit on kalvolla.
Puolustelen ostostani uutuudenhuumassa ja väitän että on ruostesuojattu eikä ruosteita suojattu. Mutta se selviää kun lähipäivinä nakkaan helmamuovit irti.
Takapyörän etupuolta (juuri se ainamätä kohta) irtoa pieni pala massaa painepesurilla, pelti sen alla oli tuoretta, pelkässä pintaruosteessa.
Itsellehän edellinen omistaja autoa teki, ei museoitavaksi joten on laitettu mitä on haluttu. :p
Offtopic. Itselle ensimmäinen 124, kerrassaan hieno auto. 4-vaihteiseen looraan on totuttelua. W202 tunnustaneena, kyllä kelkka kääntyy 124 puolelle, ainakin vielä.
Uskon että lasit on kalvolla.
Puolustelen ostostani uutuudenhuumassa ja väitän että on ruostesuojattu eikä ruosteita suojattu. Mutta se selviää kun lähipäivinä nakkaan helmamuovit irti.
Takapyörän etupuolta (juuri se ainamätä kohta) irtoa pieni pala massaa painepesurilla, pelti sen alla oli tuoretta, pelkässä pintaruosteessa.
Itsellehän edellinen omistaja autoa teki, ei museoitavaksi joten on laitettu mitä on haluttu. :p
Offtopic. Itselle ensimmäinen 124, kerrassaan hieno auto. 4-vaihteiseen looraan on totuttelua. W202 tunnustaneena, kyllä kelkka kääntyy 124 puolelle, ainakin vielä.
Re: W124 museorekisteröinti
Tuo on kaukana museoautosta.
-Kammottavat tarvikevalot niin syvälle helvettiin kun voi ja alkuperäiset tilalle ja 2.sarjan Oranssit kulma ja sivuvilkut. Nuo etu-kiinanumpiot ei ole Hellaa nähneetkään. Ehkä niihin on laitettu hellan takakansi, mutta siinä se. Kuvasta ei näy tarkalleen, mutta veikkaan että takavalotkin on savu/punaiset, jotka täytyy vaihtaa oranssilla vilkulla oleviin.
-Vakiomaski täytyy vaihtaa tarvike avantgarden tilalle.
-Tummennuskalvot ei kuulu museoautoon
-Aikakauden mukainen madallus sallittu, mutta mitään -60mm ei hyväksytä. Tehtaan Sportline on -15 ja tarvikkeena myynnissä tuolloin on olleet oman tietämyksen mukaan noin -40mm.
-Verhoilu täytyy olla ehjä ja puhdas sekä alkuperäistä materiaalia. Jalopuut jne. täytyy olla sellaiset kuin tehtaalta, ei teippejä eikä maalattuja.
Kohtuullisen siistin näköinen yksilö muuten,eikä palauttaminen vakioksi maksa maltaita. Mutta älä ala etsimään tietä sen matalimman aidan yli, ja jättäisit tuon näköiseksi. Toivottavasti kukaan ei sitä tuollaisena hyväksy, sillä itse en halua nähkä koskaan tuollaista mr kilvissä. Itsekin kun näen näihin helvetisti vaivaa, että ne on niinkuin kuuluu, niin miksi helvetissä pitäis päästää jotain puolitekeleitä läpi.. kaikkien autojen ei tarvi olla museoautoja jos sitä vaivaa ei viitsi nähdä.
-Kammottavat tarvikevalot niin syvälle helvettiin kun voi ja alkuperäiset tilalle ja 2.sarjan Oranssit kulma ja sivuvilkut. Nuo etu-kiinanumpiot ei ole Hellaa nähneetkään. Ehkä niihin on laitettu hellan takakansi, mutta siinä se. Kuvasta ei näy tarkalleen, mutta veikkaan että takavalotkin on savu/punaiset, jotka täytyy vaihtaa oranssilla vilkulla oleviin.
-Vakiomaski täytyy vaihtaa tarvike avantgarden tilalle.
-Tummennuskalvot ei kuulu museoautoon
-Aikakauden mukainen madallus sallittu, mutta mitään -60mm ei hyväksytä. Tehtaan Sportline on -15 ja tarvikkeena myynnissä tuolloin on olleet oman tietämyksen mukaan noin -40mm.
-Verhoilu täytyy olla ehjä ja puhdas sekä alkuperäistä materiaalia. Jalopuut jne. täytyy olla sellaiset kuin tehtaalta, ei teippejä eikä maalattuja.
Kohtuullisen siistin näköinen yksilö muuten,eikä palauttaminen vakioksi maksa maltaita. Mutta älä ala etsimään tietä sen matalimman aidan yli, ja jättäisit tuon näköiseksi. Toivottavasti kukaan ei sitä tuollaisena hyväksy, sillä itse en halua nähkä koskaan tuollaista mr kilvissä. Itsekin kun näen näihin helvetisti vaivaa, että ne on niinkuin kuuluu, niin miksi helvetissä pitäis päästää jotain puolitekeleitä läpi.. kaikkien autojen ei tarvi olla museoautoja jos sitä vaivaa ei viitsi nähdä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
No sen verran alkuun lohdutusta, että ei maailma mihinkään muutu, 30 vuotta sitten uudistettiin pystylamppuisia vaihtamalla faceliftin takavalolasit ja ratti sekä päivittämällä vanteet alumiinisiin.
Mutta esim tuon pystylampun kohdalla on jo pitkään haluttu palauttaa nuo nuorennukset takaisin. Ja sama tulee koskemaan 124stakin. Tuon näköisenä teinituunauksena sitä ei kohta halua nähdä saati omistaa kuin murto-osa. Mutta palautus ei ole vielä vaikeaa ja kallista, nyt on juuri se paras aika laittaa 124 kuntoon, tosin ollaan loppusuoralla, koska muutkin haluaa niitä hyväkuntoisia alkuperäisiä palikoita.
MA-lausunnonantajia on moneksi. Ja vaikka ei saisi olla, niin mukana on myös henk koht asioita.
Mersu koetaan yleiseksi ja helpoksi, siis vaatimustaso asetetaan korkeammalle.
Toisaalta asiantuntemus esim facelift-muutoksista on tavallisella lausunnonantajalla erittäin pieni.
Ja kyllä esiintyy myös ikärasismia: vanhan parran harrastaja saa neljännen autonsa helpommin läpi kerhokaverilta, kuin nuori tuntematon.
Kalvot lähtee helposti kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, on tullut revittyä irti…
Nuo turvallisuuden nimissä sallitut asiat ei juurikaan koske enää tätä ikäluokkaa, koska alkuperäiset valot on jo kelpoja ja kaikki löytyy, on turvavyöt ja jopa ABSit jne.
Kyllä ne on luokkaa valovilkut semafori-vinkkareiden tilalle, halogeeniajovalot, vyörenkaat, turvavyöt ylipäätään, huurteenpoistoa tuulilasille yms. Käytettävyyden lisäämisestä ei kyllä puhuta, eikä se olisi edes museoauton ajatuksen mukaista, tuossa virallista tekstiä:
https://asiakas.kotisivukone.com/files/ ... ksessa.pdf
Madallussarjoista piti hieman kaivella muistia, mutta kyllä se niin on, että ne oli Suomessa POP vasta aivan 90-luvun lopulla, siis ns jälkiasennuksena. Ja 30-40 mm madaltavina. Eli tulee kyllä aiheuttamaan nikottelua MA-lausunnolla, eivät olleet tuohon maailman aikaan (siis kun auto oli uusi) vielä tavanomaista & ajan mukaista jälkivarustelua. Siis sellaista, mitä uuden auton omistaja teki autolleen. Toki jos on dokumenttia, että ollut sen 30 vuotta autossa, niin varmasti menee läpi. Noin ajatuksena jonkun wanhan matkapuhelinvarustuksen saisi paljon helpommin läpi.
PS itselläni ei ole yhtään museoajoneuvoa, vaikka niitäkin on ollut, ja olen toiminut tarkastajana. Silti nykyiset ajoneuvot ovat orkkis henkisiä, ja oikeastikin niitä helpolla museoon lausunnon antajien mielestä. En vaan koe siihen tarvetta kun liikennevakuutus on halpaa täysillä bonuksilla.
Mutta esim tuon pystylampun kohdalla on jo pitkään haluttu palauttaa nuo nuorennukset takaisin. Ja sama tulee koskemaan 124stakin. Tuon näköisenä teinituunauksena sitä ei kohta halua nähdä saati omistaa kuin murto-osa. Mutta palautus ei ole vielä vaikeaa ja kallista, nyt on juuri se paras aika laittaa 124 kuntoon, tosin ollaan loppusuoralla, koska muutkin haluaa niitä hyväkuntoisia alkuperäisiä palikoita.
MA-lausunnonantajia on moneksi. Ja vaikka ei saisi olla, niin mukana on myös henk koht asioita.
Mersu koetaan yleiseksi ja helpoksi, siis vaatimustaso asetetaan korkeammalle.
Toisaalta asiantuntemus esim facelift-muutoksista on tavallisella lausunnonantajalla erittäin pieni.
Ja kyllä esiintyy myös ikärasismia: vanhan parran harrastaja saa neljännen autonsa helpommin läpi kerhokaverilta, kuin nuori tuntematon.
Kalvot lähtee helposti kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, on tullut revittyä irti…
Nuo turvallisuuden nimissä sallitut asiat ei juurikaan koske enää tätä ikäluokkaa, koska alkuperäiset valot on jo kelpoja ja kaikki löytyy, on turvavyöt ja jopa ABSit jne.
Kyllä ne on luokkaa valovilkut semafori-vinkkareiden tilalle, halogeeniajovalot, vyörenkaat, turvavyöt ylipäätään, huurteenpoistoa tuulilasille yms. Käytettävyyden lisäämisestä ei kyllä puhuta, eikä se olisi edes museoauton ajatuksen mukaista, tuossa virallista tekstiä:
https://asiakas.kotisivukone.com/files/ ... ksessa.pdf
Madallussarjoista piti hieman kaivella muistia, mutta kyllä se niin on, että ne oli Suomessa POP vasta aivan 90-luvun lopulla, siis ns jälkiasennuksena. Ja 30-40 mm madaltavina. Eli tulee kyllä aiheuttamaan nikottelua MA-lausunnolla, eivät olleet tuohon maailman aikaan (siis kun auto oli uusi) vielä tavanomaista & ajan mukaista jälkivarustelua. Siis sellaista, mitä uuden auton omistaja teki autolleen. Toki jos on dokumenttia, että ollut sen 30 vuotta autossa, niin varmasti menee läpi. Noin ajatuksena jonkun wanhan matkapuhelinvarustuksen saisi paljon helpommin läpi.
PS itselläni ei ole yhtään museoajoneuvoa, vaikka niitäkin on ollut, ja olen toiminut tarkastajana. Silti nykyiset ajoneuvot ovat orkkis henkisiä, ja oikeastikin niitä helpolla museoon lausunnon antajien mielestä. En vaan koe siihen tarvetta kun liikennevakuutus on halpaa täysillä bonuksilla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
60-ja 70-luvun Porscheja levitettiin aikanaan turbolookiksi jotta näyttäisi modernimmalta. Nyt niitä levitettyjä muutetaan takaisin orkkiksiksiJuhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 09:55 No sen verran alkuun lohdutusta, että ei maailma mihinkään muutu, 30 vuotta sitten uudistettiin pystylamppuisia vaihtamalla faceliftin takavalolasit ja ratti sekä päivittämällä vanteet alumiinisiin.
Mutta esim tuon pystylampun kohdalla on jo pitkään haluttu palauttaa nuo nuorennukset takaisin. Ja sama tulee koskemaan 124stakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
Ja omaan 924 en laittanut edes takaspoikkaa vaikka sellainen oli tallissa, ei kuulu kuin Turbo-malliin Prefaceliftissä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
Liikennevakuutus täysillä bonuksilla on itse asiassa huomattavasti halvempi/pv kuin museoajoneuvovakuutus. Säästöä toki syntyy, kun käyttövero jää pois. Itse tykkään ajatuksesta "hallinnoida autojani itse" eli ei ole museovehkeitä täällä tai suunnitelmaa sellaisista.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 09:55
PS itselläni ei ole yhtään museoajoneuvoa, vaikka niitäkin on ollut, ja olen toiminut tarkastajana. Silti nykyiset ajoneuvot ovat orkkis henkisiä, ja oikeastikin niitä helpolla museoon lausunnon antajien mielestä. En vaan koe siihen tarvetta kun liikennevakuutus on halpaa täysillä bonuksilla.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W124 museorekisteröinti
Yhden kuvan perusteella nätti auto maskeineen vanteineen, paitsi ajovaloumpiot aivan kauhean näköiset.
Sitten itse aiheeseen:
Ei ajovalot, takavalot, vilkut, maski ole lainkaan asioita joita murehtia mietittäessä museokatsastaisiko auton tai ei, kun on kyse 124-korisesta mersusta.
Valoja ja maskeja löytyy siisteinä alkuperäisosina helposti eikä maksa paljon.
Sama juttu alustan osalta, vakiojouset ja -vanteet alle vaan.
Jos sisustus on ehjä ja maalipinta puskureineen kaikkineen kelvollinen eikä pohjassa ole hitsauksia joita joutuisi siistimään työläästi on tilanne hyvä. Peräkontin verhoilut ehjät, konetilassa(kaan) ei ruosteita, ei öljyvuotoja. Ehjä tuulilasi pitää olla. Aikakauden mukainen soitin paikalleen.
Kalvot pois laseista, ja nehän lähtee helposti. Kalvojen liimat EI sitten lähdekään yhtä helpolla.
Sitten itse aiheeseen:
Ei ajovalot, takavalot, vilkut, maski ole lainkaan asioita joita murehtia mietittäessä museokatsastaisiko auton tai ei, kun on kyse 124-korisesta mersusta.
Valoja ja maskeja löytyy siisteinä alkuperäisosina helposti eikä maksa paljon.
Sama juttu alustan osalta, vakiojouset ja -vanteet alle vaan.
Jos sisustus on ehjä ja maalipinta puskureineen kaikkineen kelvollinen eikä pohjassa ole hitsauksia joita joutuisi siistimään työläästi on tilanne hyvä. Peräkontin verhoilut ehjät, konetilassa(kaan) ei ruosteita, ei öljyvuotoja. Ehjä tuulilasi pitää olla. Aikakauden mukainen soitin paikalleen.
Kalvot pois laseista, ja nehän lähtee helposti. Kalvojen liimat EI sitten lähdekään yhtä helpolla.
oulaistenliikenne.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
Sivuikkunoiden liimajäämiin (joita jää vain vähän kun käyttää kuumailmapuhallinta) niukutinta, eli partaterää, tässä lappeellaan. Kannattaa se toinen puoli kääriä jesariin niin säästyy sormenpäät... Yksi hyvä liiman irrottaja on sitten CRC 55-6 ja vastaavat monitoimiöljyt. Asetonit sun muut saattaa tehdä ilkeää verhoiluille jos roiskuu, ne haihtuu turhan nopsaan, ja tekijäkin saa annoksensa
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
Okei, mitenkähän takalasin kanssa kun lämmityslangat siellä ?
oulaistenliikenne.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
Pakko mennä kemikaaleilla liimajämät, mutta 55-6 on mukavampaa kuin liuottimet sielläkin. Mutta se kuumailma, se on se juju takalasillekin, pehmentää kalvon ja liiman.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
Ksyleenillä itse poistin liimoja. Vähän riippuu liimasta onko asetoni vai ksyleeni parempi. Mikrokuituliina kaveriksi niin hyvin lähtee ilman lämpöäkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 museorekisteröinti
Vakuutus näissä ei ole ongelma. Vero sensijaan, varsinkin dieselissä rapea 800€ on vähän raju harrasteautolle. Jos autolla on arvoa yli 30teur niin sitten tuo museokasko tulee aikalailla halvemmaksi. Ja moni yhtiö ei anna määrittää arvoa, ellei ole MR kilvissä. Eli silloin mennään ikätaulukon mukaan ja hienoinkin 124 on yhtiön silmissä tonnin auto. Toki Classic datalla tämäkin murhe katoaa. Mutta on siitä mr kilvestä hyötyäkin monessa asiassa.JPM kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 15:26Liikennevakuutus täysillä bonuksilla on itse asiassa huomattavasti halvempi/pv kuin museoajoneuvovakuutus. Säästöä toki syntyy, kun käyttövero jää pois. Itse tykkään ajatuksesta "hallinnoida autojani itse" eli ei ole museovehkeitä täällä tai suunnitelmaa sellaisista.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 09:55
PS itselläni ei ole yhtään museoajoneuvoa, vaikka niitäkin on ollut, ja olen toiminut tarkastajana. Silti nykyiset ajoneuvot ovat orkkis henkisiä, ja oikeastikin niitä helpolla museoon lausunnon antajien mielestä. En vaan koe siihen tarvetta kun liikennevakuutus on halpaa täysillä bonuksilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1304
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 museorekisteröinti
Et ilmeisesti lukenut tai ymmärtänyt. Kun käyttää lämpöä, ei tarvi liuottimia. Eikä kalvo repeä suikaleiksi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 museorekisteröinti
Oletko joskus saanut kalvon irti ilman että jää liima lasiin? Itse en. Siis kyllä, lämpöä kalvolle siinä vaiheessa kun se on lasissa. Sillä saa sen yhtenä palana irti. Mutta kyllä se vaan jättää melkein aina sen liiman siihen lasiin sen jälkeen, joskus jopa niin siististi, ettei sitä edes näe, mutta tuntee. Tuossa vaiheessa on turha sille liimalle antaa enää lämpöä, kun se tekee sen poistosta vain vaikeampaa.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 21:24Et ilmeisesti lukenut tai ymmärtänyt. Kun käyttää lämpöä, ei tarvi liuottimia. Eikä kalvo repeä suikaleiksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 museorekisteröinti
oman kokemuksen mukaan parhaitan lähtee ilman lämmitystä, ei jää käytännössä yhtään liimaa lasiin. Juuri poistin yhdet 10v vanhat kalvot näin, uskoisin että paras tapa ilman lämmitysta koskee ainakin laatukalvoja.
Re: W124 museorekisteröinti
Joo samaa mieltä. Käyttövoimaveroja ei tarvitse maksaa ja katsastus on sitten vain neljän vuoden välein. Aika kovia lukuja harrasteautolle, koska pelkkä verolappu on helpolla bensa-autollekin sen 300+ eur ja katsastus 50+ euroa joka vuosi. Classic Datalla on käsittääkseni jotain muitakin lisäarvoja, eli EVO X:ää mukaillen, vakuutusyhtiö "joutuu" vakuuttamaan auton sen oikeasta arvosta. Samoin ajoneuvosta on tarkastuksen jälkeen 3. osapuolen tekemä dokumentaatio, josta voi olla apua haveritapauksessa; esimerkiksi, että saa jäniksen yli ajon jälkeen oikeanlaisen puskurin eikä jotain tarvikeosaa. (huono esimerkki ehkä, mutta kuitenkin)EVO X kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 19:17 Vakuutus näissä ei ole ongelma. Vero sensijaan, varsinkin dieselissä rapea 800€ on vähän raju harrasteautolle. Jos autolla on arvoa yli 30teur niin sitten tuo museokasko tulee aikalailla halvemmaksi. Ja moni yhtiö ei anna määrittää arvoa, ellei ole MR kilvissä. Eli silloin mennään ikätaulukon mukaan ja hienoinkin 124 on yhtiön silmissä tonnin auto. Toki Classic datalla tämäkin murhe katoaa. Mutta on siitä mr kilvestä hyötyäkin monessa asiassa.
Siisti kakkosnelkku siulla! Rakastetut harrasteajoneuvot on aina kova juttu olivat museorekkarissa taikka eivät.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: W124 museorekisteröinti
Olempahan tullut siihen tulokseen että ei tästä ruveta museovehjettä pakertaan mutta umpiot vaihtuu alkuperäisiin jossain vaiheessa. Kyllähän mr kilpisen pitää olla alkuperäsessä kondiksessa, siinähän se idea on.
Niinkun tässä jo mainittiinkin niin ei ne vakuutukset täysillä bonuksilla työssäkäyvää perikatoon vie.
Kiitos kaikille vastauksista, mielipiteistä ja keskustelusta.
Niinkun tässä jo mainittiinkin niin ei ne vakuutukset täysillä bonuksilla työssäkäyvää perikatoon vie.
Kiitos kaikille vastauksista, mielipiteistä ja keskustelusta.
Re: W124 museorekisteröinti
Harrasteauto vakuutuksista vielä ilman Classic Datan arviota 30 tonnia on raja ja siitä yli pitää olla arvio sieltä ja LähiTapiola oli mistä sain alkutarjous oli 22 ja muutaman tunnin päästä soitettin että 3 kymppiä.
Kuvat joka puolelta autosta ulkoa ja sisältä ja muuta tietoa.
Kuvat joka puolelta autosta ulkoa ja sisältä ja muuta tietoa.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: W124 museorekisteröinti
Harrasteajoneuvo vakuutuksen tosiaan saa ilman mr-statustakin. Mielestäni mr-kilpisen auton kustannuksia pitäisi verrata 30pv/vuosi käytössä olevaan harrasteajoneuvoon. Jos ajetaan, vakuutetaan ja maksetaan käyttövero vuoden ympäri niin kyseessä alkaa olla jo aika lailla eri asia.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W124 museorekisteröinti
Itselläni on ainakin kova työ saada sitä 30-päivääkään noille ajoa, joten omassa tapauksessa se on kaikkein edullisin. Näillä kun pääasiassa tulee ajettua viikonloppuisin niin 30pv on kuitenkin 15 viikkoa joka lauantai ja sunnuntai, eli käytännössä kesä-heinä-elokuu ja vähän päälle. Sitten kun Harrasteautoja onkin useampi, niin loppuu kesä kesken.
Yhtiöissä nuo vakuutusarvot on hyvin vaihtelevia. Joissain paikoissa on jokin raja jonka jälkeen vaaditaan cd-serti tai vastaava. Mulla 16v:llä on serti, koska muuten sen arvoa ei olisi saanut kohdalleen, mutta toisessa autossa arvonon kolminkertainen siihen verrattuna eikä siinä ole sertiä.. eli hyvin tapauskohtaista.
Yhtiöissä nuo vakuutusarvot on hyvin vaihtelevia. Joissain paikoissa on jokin raja jonka jälkeen vaaditaan cd-serti tai vastaava. Mulla 16v:llä on serti, koska muuten sen arvoa ei olisi saanut kohdalleen, mutta toisessa autossa arvonon kolminkertainen siihen verrattuna eikä siinä ole sertiä.. eli hyvin tapauskohtaista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 museorekisteröinti
Omistan keskimääräistä siistimmän W124 faceliftin, sisältä todella siisti ja alkuperäinen soitinta myöten, ulkokuori myös lommoton ja ruosteeton. Haaveena olisi saada se museorekisteriin aikanaan, kunhan vanha rouva kerryttää itselleen ikää tarpeeksi.
Sellainen asia vain askarruttaa mieltä, että onko autoa mahdollista saada museorekisteriin, kun rekisteriotteessa on prosentteja vaihdetuista osista (kolarikorjaus)? Sen verran olen asiasta päässyt perille, että korin- ja tekniikanvaihdosta tulleet prosentit estävät museoinnin, mutta miten on kolarikorjausten kanssa? Onko tuo automaattinen hylkäysperuste vai onko mahdollista museoida, jos/kun korjauksesta ei ole näkyviä merkkejä ja auton ulkoasu on siisti ja alkuperäistä vastaava?
Olisin kiitollinen jos joku asiasta hyvin perillä oleva foorumilainen voisi kertoa faktaa, muualta netistä en oikein yksiselitteistä vastausta ole saanut.
Sellainen asia vain askarruttaa mieltä, että onko autoa mahdollista saada museorekisteriin, kun rekisteriotteessa on prosentteja vaihdetuista osista (kolarikorjaus)? Sen verran olen asiasta päässyt perille, että korin- ja tekniikanvaihdosta tulleet prosentit estävät museoinnin, mutta miten on kolarikorjausten kanssa? Onko tuo automaattinen hylkäysperuste vai onko mahdollista museoida, jos/kun korjauksesta ei ole näkyviä merkkejä ja auton ulkoasu on siisti ja alkuperäistä vastaava?
Olisin kiitollinen jos joku asiasta hyvin perillä oleva foorumilainen voisi kertoa faktaa, muualta netistä en oikein yksiselitteistä vastausta ole saanut.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
S212 E350 CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D -84
Re: W124 museorekisteröinti
Auto on hyväksyttävä, ellei hylkäykselle löydy perusteita. Ehdoissa taitaa sanamuoto olla jotenkin tyyliin "asianmukaisesti entistetty", joten hyvin tehty ja huomaamaton kolarikorjaus ei siis ole este museoinnille. Koko tekniikan tai korin vaihto sen sijaan ei ole asianmukainen entistäminen. Kumpaakin saa korjata, mutta puolet koko auton vaihtamisesta kertaheitolla ylittää tulkinnoissa jo korjaamisen määritelmät.
Mitä vanhemmasta autosta on kyse, niin sitä vähemmän siinä enää on alkuperäisiä osia jäljellä, yleensä. Rajoja on määritelty vain niissä tapauksissa, joissa vaihdetuista osista tulee merkintä rekisteriin.
Täällä on aika hyvin lisätietoja:
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... eoajoneuvo
ja
https://www.autohistoriallinenseura.fi/15
Mitä vanhemmasta autosta on kyse, niin sitä vähemmän siinä enää on alkuperäisiä osia jäljellä, yleensä. Rajoja on määritelty vain niissä tapauksissa, joissa vaihdetuista osista tulee merkintä rekisteriin.
Täällä on aika hyvin lisätietoja:
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... eoajoneuvo
ja
https://www.autohistoriallinenseura.fi/15
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 museorekisteröinti
Nyt täytyy kyllä kysyä, miksi kolarikorjauksesta tulisi prosentteja? En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Vai onko se ollut niin että jos on lunastettu ja uudelleen rekisteröity, eli 2-kilpinen, niin silloin uudessa rekisteröintikatsastuksessa on merkitty vaihdetut osat?
Yleisesti kolarikorjaus tai 2-kilpisyys ei ole museoinnin este. Korinvaihto ja tekniikanvaihto sitten taas on.
Yleisesti kolarikorjaus tai 2-kilpisyys ei ole museoinnin este. Korinvaihto ja tekniikanvaihto sitten taas on.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 museorekisteröinti
Kyllä, jos mennyt lunariin ja uudelleen rekisteröity korjattuna. Itsellä oli yhdessä takasiipi vaihdettu, 1% vaihdettuja osia luki otteessa.EVO X kirjoitti: ↑Su 28.03.2021 19:03 Nyt täytyy kyllä kysyä, miksi kolarikorjauksesta tulisi prosentteja? En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Vai onko se ollut niin että jos on lunastettu ja uudelleen rekisteröity, eli 2-kilpinen, niin silloin uudessa rekisteröintikatsastuksessa on merkitty vaihdetut osat?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224