Ostin viime syksynä MB R129 300 SL-24:n vuosimallia 1991. Auton vaihdelaatikko on tyyppiä 722.500 W 5 A 030 AT 5 ja laatikkossa on 5 vaihdetta. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa vaihteiston öljyt ja suodatin. Osaako kukaan auttaa ja kertoa, minkälaatuista öljyä vaihdelaatikkoon pitäsi laittaa? Mistä voisin löytää tietoa, mikä Mercedeksen laatuluokitus öljylle olisi? Eri nettikaupat tarjoavat hyvin erilaisia öljyvaihtoehtoja, enkä viitsisi laittaa sopimatonta tai huonosti sopivaa vaihtoöljyä vaihdelaatikkoon.
Olisin myös kiitollinen, jos joku osaa kertoa, mistä löytäisin tarkat tiedot vaihdettavasta vaihteiston öljynsuodattimesta?
Ja otan mielelläni vastaan kaikki tiedot siitä, pitääkö huomioida jotakin erityistä automaattivaihdelaatikon öljyn vaihdossa?
Kevätaurinko paistaa ja kohta SL:ni pääsee pois talviseisonnasta.
T: Paavo
MB R129 300 SL-24 automaattivaihdelaatikon öljyn laatuvaatimus
Re: MB R129 300 SL-24 automaattivaihdelaatikon öljyn laatuvaatimus
Hieno hankinta Onko auto minkä kuntoinen muuten eli onko tarkoitus esim. museorekata se kun ikääkin on nyt sen 30v?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: MB R129 300 SL-24 automaattivaihdelaatikon öljyn laatuvaatimus
Tämän MB SL:n hankinnan ideana oli se, että yritän museorekisteröidä auton ensi vuonna, jos ennen museorekisteröintiä autoon ei tarvitse tehdä mitään kohtuuttoman kallista entisöintityötä. Ehdin viime syksynä oston jälkeen ajaa autola noin 300 km ja silloi kaikki toimi. Tällä ajokaudella on tarkoitus käydä koko auto tekniikaltaan läpi ja katsoa sitten onnistuuko museorekisteröinti. Kevätaurinko jo paistaa ja ajokautta tässä kovasti odottelen.
Re: MB R129 300 SL-24 automaattivaihdelaatikon öljyn laatuvaatimus
Jos se auto hyvässä alkuperäisessä kunnossa, niin ei se museokatsastus silloin pitäisi mitään kallista projektia vaatia.
Tälläkin foorumilla on monta aiheeseen liittyvää keskustelua, kannattaa lukaista niitä läpi niin pääsee käsitykseen vaateista
Vanhassa autossa sallitaan pientä käytön aiheuttamaa patinaakin, mutta mikään (esim. penkit) eivät saisi rikki olla.
Myöskin mahdolliset ruostevauriot tulisi olla siististi alkuperäisyyttä vaalien korjattu, jne.
Varusteiden kuten vanteet, radiot, ym. pitäisi olla myös aikakauteen (90-luvun alku) sopivia.
Tälläkin foorumilla on monta aiheeseen liittyvää keskustelua, kannattaa lukaista niitä läpi niin pääsee käsitykseen vaateista
Vanhassa autossa sallitaan pientä käytön aiheuttamaa patinaakin, mutta mikään (esim. penkit) eivät saisi rikki olla.
Myöskin mahdolliset ruostevauriot tulisi olla siististi alkuperäisyyttä vaalien korjattu, jne.
Varusteiden kuten vanteet, radiot, ym. pitäisi olla myös aikakauteen (90-luvun alku) sopivia.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...