Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Kun moottori lämpiää niin moottori sammuu tyhjäkäynnillä. 2 kpl 2 kurkkuista cenit -kaasutinta. Bensiininä Shellin Power. Kaasutinta säädätetty huoltoliikkeessä. Onko kellään antaa vinkkiä ongelmaan? Auto Kangasalla Pirkanmaalla.
Re: Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Onhan polttoaineessa käytetty lisukkeena lyijyn korvaavaa lisäainetta? Tuo moottori on sitä ikäluokkaa että siinä venttiilien tiivistepinnat ovat voineet kärsiä jos ajettu lyijyttömällä bensalla.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Zenith Inateissa on yleensä sähköisesti ohjattu jälkikäynninesto i.e. "Idle shutoff valve"
Kuulostaa siltä, että kyseinen venttiili ei saa jännitettä tai on muuten tukossa ja kone käy kylmänä tyhjää rikastinpiirin sopalla.
Kuulostaa siltä, että kyseinen venttiili ei saa jännitettä tai on muuten tukossa ja kone käy kylmänä tyhjää rikastinpiirin sopalla.
Re: Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Kaasuttimet todennäköisesti säädetty väärin. Zenithien säätäminen on parasta jättää osaavalle henkilölle,kysy venetmäeltä viialasta apuja tai soittele kaasutinexpertille järvenpäähän.
Kannattaa ostaa huoltosarjat kumpaankin kaasuttimeen ja huoltaa ne sekä säädättää osaavalla henkilölllä.
Kannattaa ostaa huoltosarjat kumpaankin kaasuttimeen ja huoltaa ne sekä säädättää osaavalla henkilölllä.
W221 350 Bluetec 4matic -11
ex
W123 300D-85
W124 200D-90
W210 200cdi-01
W114 280-73
W108 280S-70
W111 220Sb-64
W220 320cdi-01
W126 420 SEL-89
W202 C180-96
C107 350SLC-73
C126 560SEC-91
W202 C220-95
W202 C180-97
W201 190E-92
S 210 E320T-97
W202 C180 Esprit -94
W126 560SEL-86
W124 300D -91
S211 280cdi-05
C114 250C -71
C207 350cdi -09
ex
W123 300D-85
W124 200D-90
W210 200cdi-01
W114 280-73
W108 280S-70
W111 220Sb-64
W220 320cdi-01
W126 420 SEL-89
W202 C180-96
C107 350SLC-73
C126 560SEC-91
W202 C220-95
W202 C180-97
W201 190E-92
S 210 E320T-97
W202 C180 Esprit -94
W126 560SEL-86
W124 300D -91
S211 280cdi-05
C114 250C -71
C207 350cdi -09
Re: Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Omasta 280s:stä Zenithit purettiin ja puhdistettiin perusteellisesti ja päävivustojen akselit sorvattiin uudet kun eihän noita saanut säätöihinsä välyksien takia.
Toisesta välikansikin löysällä.
Sytytyspuolen säädön ja kärkien vaihdon jälkeen käy nätisti kylmänä ja kuumana.
Noita kaasuttimiin perehtyneitä on jo harvemmassa vaan näkyy säätäminen onnistuvan ilman erikoisvehkeitäkin.
Että se putsaus kannattaa tehdä ensimmäiseksi.
Toisesta välikansikin löysällä.
Sytytyspuolen säädön ja kärkien vaihdon jälkeen käy nätisti kylmänä ja kuumana.
Noita kaasuttimiin perehtyneitä on jo harvemmassa vaan näkyy säätäminen onnistuvan ilman erikoisvehkeitäkin.
Että se putsaus kannattaa tehdä ensimmäiseksi.
Re: Mersu kori 108W vm.67 250S kaasutin ongelma: sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä
Lähteekö kuitenkin helposti käymään sammuttuaan?
Jos lähtee niin saattaa hyvin olla tuo "idle shut off valve" tai sitten kaasarit säädetty väärin. Kun ryyppy menee kokonaan pois päältä niin kaasuläpät menee liikaa kiinni.
Jos ei lähde käymään niin sitten saattaa olla ongelmana kohokammion tuuletus. Tulee ns kaasulukko eikä mene bensaa kohokammioon.
Jos lähtee niin saattaa hyvin olla tuo "idle shut off valve" tai sitten kaasarit säädetty väärin. Kun ryyppy menee kokonaan pois päältä niin kaasuläpät menee liikaa kiinni.
Jos ei lähde käymään niin sitten saattaa olla ongelmana kohokammion tuuletus. Tulee ns kaasulukko eikä mene bensaa kohokammioon.
W111