MB220S moottori eli M180.941

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Moggen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 15.04.2021 09:38
Paikkakunta: Länsi Uusimaa

MB220S moottori eli M180.941

Viesti Kirjoittaja Moggen »

Ostin moottorin projektiin keväällä ja käytetyn oloinen toki peruskorjattukin joskus

Mutta:
Poistin värinävaimentimen (kuva) ja totesin että se on väljä akseliin ja pitotappien urat ovat todella väljät...
Akselintynkä on noin 45mm pitkä

Pultti ei kiristetty riittävästi/ venynyt liikaa??
Yhdellä hihnapyörällä ollut

Miten suuri vaikutus se on tulevaisuudella moottorin kestävyyden kannalta?

Laakerisovite-liimat on ihan hyvät nykyään mutta irroittaminen on sitten todella hankalaa jos tulee se tarve

Yritetty liitettä taas
Damper.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Moggen, La 28.08.2021 16:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: MB220S moottori eli M180.941

Viesti Kirjoittaja Zac »

Tuo kuva värinänvaimentimesta ei näy... :(

Koitin lisätä tähän testikuvaa, mutta sanoi että "maksimiraja tullut vastaan" - vähän outoa koska en näe tässä ketjussa yhtään kuvaa... Ja rajan piti kai olla ketjukohtainen? Tätä voi kiertää tallettamalla kuvat vaikka Aijaa.com ja kopsaamalla sieltä "rimpsun" suoraan tänne tekstiin.. :thumbup:

En nyt vielä oikein hahmota tuota ongelmaa, väljyys pitäisi tietenkin saada hallintaan... :eh:
Hihnapyörähän ei näissä yleensä pyöritä muuta kuin laturia joten ei se nyt kovin kummalla rasituksella tule olemaan.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Re: MB220S moottori eli M180.941

Viesti Kirjoittaja Trae »

Laturia ja vesipumppua.. Mutta ei kovilla kuitenkaan
Vastaa Viestiin