W109, 722.0 laatikon kickdown
W109, 722.0 laatikon kickdown
Kickdown ei toimi. Solenoidi napsahtaa polkimen pohjatessa. Mitä raati ehdottaa seuraavaksi toimenpiteeksi?
-es@-W126-W109-
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
No mitä itse varmaan tekisin olisi tuo, matto pois ja se huoltoluukku auki kardaanitunnelista, sitten tarkastamaan nuo:
Kuvat ovat W111 coupe/sedanin, mutta veikkaisin ettei tämä toimintaperiaate vielä W109:ssä isommin eronnut...?
Kuvat ovat W111 coupe/sedanin, mutta veikkaisin ettei tämä toimintaperiaate vielä W109:ssä isommin eronnut...?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
No, tuossa vielä viitattu kappale 2.14 kuvineen kaikkineen:
Toivottavasti on edes sinne päin myös miten tehty W109:ssä...(?)Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Kiitos vinkistä, luukkua ei jalkatilassa ole mutta täytyypä ryömiä alle ja katsoa onko kuvien mukainen
-es@-W126-W109-
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
En ole varma onko se vielä W108:ssa näin kuin (ao. kuva omasta) W111:ssä:
Sieltä oli sitten aika helppo vaihtaa nuo vaihteensiirtäjän puslat ym. ihan penkissä istuen...
Eli tuossa vielä sai tuosta lattiakepistä eteenpäin alkavan pellin kokonaan irti & ylös.Sieltä oli sitten aika helppo vaihtaa nuo vaihteensiirtäjän puslat ym. ihan penkissä istuen...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Itsekin opin viime viikolla että W109 USA malleissa ollut 722 laatikoita jo, sitä uudempaa momentinmuunninmallia siis. Onko nuo Zacin kuvat siitä K-laatikosta?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Ei niissä nestekytkin ja momentinmuunnin laatikoissa ole suurtakaan eroa.neljäpulttisella öljypohjalla molemmat.
Suurin ero siinä että uudemmassa on se staattori ja sille tietysti booritus öljypumpun kaulassa.
Minulla on mersun tehdasmanuaali jossa käsitellään molemmat vaihteistot ikäänkuin yhdessä, niin vähän niillä on keskinäistä eroa.
Suurin ero siinä että uudemmassa on se staattori ja sille tietysti booritus öljypumpun kaulassa.
Minulla on mersun tehdasmanuaali jossa käsitellään molemmat vaihteistot ikäänkuin yhdessä, niin vähän niillä on keskinäistä eroa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Mainittakoon, ettei minulla ole henk koht kovin isoa kokemuspohjaa näihin vanhoihin mersun askeihin, mutta ennen vanhaan, eli 70 luvulla kaikki vehon automaattilaatikot korjattiin täällä nykyään minun omistamalla paikalla.se hiljainen tieto noista laatikoista on valitettavasti jo mullan alla.
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Vähän lueskelin tuota W108/W109/(W111 coupe/cabrio) Service Manualia niin toukokuussa 1969 on askit vaihtuneet uudemman mallisiksi:
Oli myös ohje että kaikki vivuston säädöt ym. tulee tehdä pyörät maassa + paino päällä mikä kyllä viittaisi siihen että huoltoluukku täytyy sieltä W108/W109 -kardaanitunnelista yhä löytyä...? Tuohon kick-downin ongelmaan ei montaa mahdollisuutta vianhakutaulukko tarjonnut: Jos sieltä naksaus kuuluu niin tippuu jo muutama noistakin... veikkaan siis listalta tuota a):ta... (eikä edes rikki vaan "klappia"? )
Oli myös ohje että kaikki vivuston säädöt ym. tulee tehdä pyörät maassa + paino päällä mikä kyllä viittaisi siihen että huoltoluukku täytyy sieltä W108/W109 -kardaanitunnelista yhä löytyä...? Tuohon kick-downin ongelmaan ei montaa mahdollisuutta vianhakutaulukko tarjonnut: Jos sieltä naksaus kuuluu niin tippuu jo muutama noistakin... veikkaan siis listalta tuota a):ta... (eikä edes rikki vaan "klappia"? )
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Kiitos infosta, ensi viikkoon menee ennenkuin ehdin auton alle mutta pitää ottaa tosta listasta koppi
-es@-W126-W109-
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Siis nimenomaan solenoidi naksahtaa kun polkimen painaa pohjaan tai käsin oikosulkee solenoidin piuhat…Zac kirjoitti: ↑Su 03.10.2021 10:46 Vähän lueskelin tuota W108/W109/(W111 coupe/cabrio) Service Manualia niin toukokuussa 1969 on askit vaihtuneet uudemman mallisiksi:
askit.png
Oli myös ohje että kaikki vivuston säädöt ym. tulee tehdä pyörät maassa + paino päällä mikä kyllä viittaisi siihen että huoltoluukku täytyy sieltä W108/W109 -kardaanitunnelista yhä löytyä...? Tuohon kick-downin ongelmaan ei montaa mahdollisuutta vianhakutaulukko tarjonnut:
kickdown.png
Jos sieltä naksaus kuuluu niin tippuu jo muutama noistakin... veikkaan siis listalta tuota a):ta... (eikä edes rikki vaan "klappia"? )
-es@-W126-W109-
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Tarkoitin siis osuuttaa "badly adjusted" ts. solenoidi naksahtaa (= toimii ainakin periaatteessa) mutta ei tee sitä toimintoa mitä pitäisi -> mahdollisesti säätö pielessä, joku tappi poikki, tms.
Googlailin vähän... Mercedessourcella on ihan kiinnostavia videoita katsottavaksi:
W114/W123 laatikon kick-down switch huoltoa --> https://www.youtube.com/watch?v=nzBBHwX41mY
722.3x laatikon vakuumin, öljyvuodon korjauksia:
https://www.youtube.com/watch?v=z-mjwg1-Wzs
https://www.youtube.com/watch?v=WRgAfTmoIkI
Ao. on ketju jossa W108 switchin kuvia?
http://www.peachparts.com/shopforum/vin ... -w108.html
Googlailin vähän... Mercedessourcella on ihan kiinnostavia videoita katsottavaksi:
W114/W123 laatikon kick-down switch huoltoa --> https://www.youtube.com/watch?v=nzBBHwX41mY
722.3x laatikon vakuumin, öljyvuodon korjauksia:
https://www.youtube.com/watch?v=z-mjwg1-Wzs
https://www.youtube.com/watch?v=WRgAfTmoIkI
Ao. on ketju jossa W108 switchin kuvia?
http://www.peachparts.com/shopforum/vin ... -w108.html
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Vika löytyi, ei ensi näkemällä sattunut silmään kun oli
Niin piilossa laatikon sivussa, pakoputken ja pohjan välissä… [/img]
Niin piilossa laatikon sivussa, pakoputken ja pohjan välissä… [/img]
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-es@-W126-W109-
Re: W109, 722.0 laatikon kickdown
Nyt pitäisi jostain löytyä kickdown kytkimen ”säätörunko”?
Eli kuvassa oleva muovinen musta osa, johon itse kickdown kytkin kierretään, oma murtunut poikki.
Jos jollain tuommoinen osa löytyy, niin laittakaahan viestiä
Eli kuvassa oleva muovinen musta osa, johon itse kickdown kytkin kierretään, oma murtunut poikki.
Jos jollain tuommoinen osa löytyy, niin laittakaahan viestiä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-es@-W126-W109-