M116 käyntihäiriö

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

M116 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Muistaako joku M116.982 (3,5L D-jet) koneen imusarjan kiristysmomenttia? Nyt on vedetty jonkun ohjeen mukaan 25Nm ja epäilen, että imusarja on alkanut vuotaa ilmaa, eikä MAP saa oikeaa alipainetta, koska etenkin joutokäynti röpöttää, paukkuu, mustaa tulee putkesta ja kaamea katku.

Ja toinen asia...paljonko sytytyspuolan napojen jännite tulisi olla käynnissä tai virtalukon 2-asennossa?

Kovin kiitollinen olisin vinkeistä...vielä ehtisi vähän testaamaankin, jos kuivia kelejä tuppaantuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M116 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja karra »

viewtopic.php?f=33&t=166408 itse en tainnut momenttiin vetää
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: M116 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja lufsen »

karra kirjoitti: Ke 20.10.2021 19:52 viewtopic.php?f=33&t=166408 itse en tainnut momenttiin vetää
Kiitos Karra! Linkissäsi on paljon hyvää asiaa. Tulpat vaihdettu eilen ja sama homma röpötys jatkuu. Yksi tulppa tosin tippui lattialle ennen asennusta, lienee parasta kokeilla vaihtaa se ensihätään uuteen.

Aiemmin oli nämä tulpat:
Bosch SuperPlus WR7DC+

nyt nämä:
Bosch SuperPlus WR6DC+
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: M116 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Ei toimi uusillakaan tulpilla. Tuntuu, että imusarjassa on kyllä kunnon alipaineet, kun MAPin letkusta kokeilee, mutta mittaan ne kun mittari saapuu postissa. Bräckleen ei muuttanut koneen käyntiä, kun suihkii imusarjan lähistölle.

Kone käydä rumpsuttaa koko kierrosalueella huonosti ja mustaa ja harmaata tulee putkesta. Pahin oireilu alkoi kun lisäsin bensaan Motulin bensansäilytysainetta, mutta ei se siitä voi olla.

MAP-anturin johtoliitin oli kumminkin ilmeisesti väärin päin, kun käy molemmin päin. Vihreä tulee olla ilmeisesti navassa 15. Onkohan se voinut hajottaa moottoriohjausyksiköstä jotain, kun on ollut liitin väärin päin? MAP:ssa on kaiken lisäksi sisäistä vuotoa, joten taidan uusia sen ensihätään.
Vastaa Viestiin