190D 200d ei sammu!?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 27.02.2022 21:54
190D 200d ei sammu!?
Noniin elikkäs, 1986 vuosimallin 200d kyseessä, liian menohaluinen, ei sammu avaimesta ja sammutuskello todettu toimivaksi, kun imaisee letkulla kellosta niin sammutinvipu liikkuu, muttei sammu (ilmeisesti en imaissut tarpeeksi kovasti) mutta kuitenkin, jos sammutinkello olisi hajalla niin näin ei kävisi?
Elikkäs olisiko porukalla jotain muita ehdotuksia miksei sammu..? Saako esimerkiksi alipaineletkujen liitosletkuja ostettua mistä? Jos ne uusisi, tai onko jotain muuta "yleistä" mikä kannattaisi tarkistaa?
Elikkäs olisiko porukalla jotain muita ehdotuksia miksei sammu..? Saako esimerkiksi alipaineletkujen liitosletkuja ostettua mistä? Jos ne uusisi, tai onko jotain muuta "yleistä" mikä kannattaisi tarkistaa?
Re: 190D 200d ei sammu!?
1. Ajovalojen alipaineletkut, onko irti?
2. Virtalukon alipainekytkin, onko ehjä ja letkut kiinni?
3. Jarrutehostimen iso alipaineletku jonka keskellä on takaiskuventtiili, onko ehjä.
Itsellä on osunut kaikki nuo ylläolevat viat omissa autoissa rikkinäisen kellon lisäksi. Aikanaan tuo vietalukon juuressa oleva kytkin oli ihan päreinä kun sen avasi, ja viimeisimpänä oli juuri tuo jarrutehostimen ison letkun takaisku rikki.
2. Virtalukon alipainekytkin, onko ehjä ja letkut kiinni?
3. Jarrutehostimen iso alipaineletku jonka keskellä on takaiskuventtiili, onko ehjä.
Itsellä on osunut kaikki nuo ylläolevat viat omissa autoissa rikkinäisen kellon lisäksi. Aikanaan tuo vietalukon juuressa oleva kytkin oli ihan päreinä kun sen avasi, ja viimeisimpänä oli juuri tuo jarrutehostimen ison letkun takaisku rikki.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 190D 200d ei sammu!?
200D on perinteisesti niin kovin menohaluinen malli...JohtotähtiOm601 kirjoitti: ↑Su 27.02.2022 22:01 Noniin elikkäs, 1986 vuosimallin 200d kyseessä, liian menohaluinen, ei sammu avaimesta...
Ei vaineskaan, mutta EVO X antoi kyllä hyvän listan tarkistuskohteita.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 190D 200d ei sammu!?
Sen verran puuttuisin tähän, että voi se sammutinkello rikkikin olla, vaikka sillä jonkin verran saa vivuston liikkumaan. Sen tietty näkee sillä, että jos sitä vaikka ihan suulla imaisee ja kun vivusto on liikkunut johonkin asti, niin lopettaa imemisen eikä päästä ilmaa letkuun. Silloin vivuston pitäisi pysyä paikaallan. Jos palaa pikku hiljaa takaisin, niin vuotaa. Ja vuoto voi olla riittävä siihen, ettei auton oma alipaine saa sitä vedettyä perille asti.JohtotähtiOm601 kirjoitti: ↑Su 27.02.2022 22:01 ... sammutuskello todettu toimivaksi, kun imaisee letkulla kellosta niin sammutinvipu liikkuu, muttei sammu (ilmeisesti en imaissut tarpeeksi kovasti) mutta kuitenkin, jos sammutinkello olisi hajalla niin näin ei kävisi?
...
Jos jarrut (siis tehostin) toimii normaalisti ja valot säätyvät normaalisti, niin ainakin jossain sitä alipainetta on (eikä ole alipainepumppuvika). Silloin vois vielä testata vetää letku jostain varmuudella alipaineisesta liittimestä suoraan sammutinkelloon ja katsoa, josko sammuu. Jos ei sammu, niin kellossa tai pumpun vivustossa vika.
EDIT: Hiukan täsmennetty ilmaisua.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 27.02.2022 21:54
Re: 190D 200d ei sammu!?
Kiitos vastauksista, tosiaan kahdella eri sammutinkellolla kokeiltu joten en luulisi vian piilevän siinä, koitan ottaa selvää lähiaikoina asiasta täällä annetuilla vinkeillä, ja tosiaan valojen korkeussäätö ei pelaa esimerkiksi, sillon ku vielä tykkäs sammua avaimesta niin toimi hyvin.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: 190D 200d ei sammu!?
Taisit juuri löytää vian...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 27.02.2022 21:54
Re: 190D 200d ei sammu!?
Takaiskuventtiili ehjä, miten helvetissä tuoho virtalukkoonki pääsee käsiks ja musta letku irti virtalukon puolella jota kun imee niin kierrokset nousee?! Nyt en kyllä tajua
Re: 190D 200d ei sammu!?
Kojelaudan alakuori pois, virtalukko irti rattiputkesta ja sitten pääsee roplaamaan. Kaksi letkua sinne menee, toinen menee kellolle ja toinen on pumpulta tuleva alipaine. Kun lukko kääntyy niin venttiili aukeaa ja alipaine imee kellon vivun ylös.
Miten testasit takaiskun? Itse varmistin asian kokeilemalla toista letkua, jolla toimi heti.
Miten testasit takaiskun? Itse varmistin asian kokeilemalla toista letkua, jolla toimi heti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 27.02.2022 21:54
Re: 190D 200d ei sammu!?
Kun sitä takaiskuventtiiliä imi niin ilma kulki läpi mutta kun puhalti niin ei tullut ilma läpi mutta hei milläs nimellä niitä 3 haarasia letkuja joihin alipaineputket liittyy konehuoneessa, niin saa ostettua? Voisin nekin vaihtaa
Re: 190D 200d ei sammu!?
Oletko kysynyt KL-varaosista?