sähköjen jälleenkytkentä pitempään seisoneeseen autoon.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

sähköjen jälleenkytkentä pitempään seisoneeseen autoon.

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Käytin elektroniikkakorjaajalla antenninkortin ja ilmastoinnin aut. läm.säätimen kortin ja tykkäs,että pitempään seisseen auton akuttomana kannattais ottaa käyttöön virransäätimellä eli nostaa jännitettä pikkuhiljaa,ettei komponentit vahingoitu. etupäässää ilmeisesti konkat herkkiä.

Sytytyksen ohjainyksikön alla tahna ,mutta onko eristetty kalvolla ?
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: sähköjen jälleenkytkentä pitempään seisoneeseen autoon.

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hmmm... enpä ole nähnyt esitystä miten tuollaisen "pehmeän ensivirroituksen" sitten käytännössä toteuttaisi...(?)

Jos sen akun lyö kiinni, niin toki se saattaa niitä konkkia alkaa varata, jolleivat ole virtalukon takana. Tyhjänkin tulisi kestää virtaa. Muutoinhan vanhassa autossa virtaa ei mene kovin moneen kohteeseen vielä akun liittämällä... Tai sitten vuotaa pahoin :)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: sähköjen jälleenkytkentä pitempään seisoneeseen autoon.

Viesti Kirjoittaja amatoori »

300E W124 1987 kirjoitti: Su 03.04.2022 11:38 Käytin elektroniikkakorjaajalla antenninkortin ja ilmastoinnin aut. läm.säätimen kortin ja tykkäs,että pitempään seisseen auton akuttomana kannattais ottaa käyttöön virransäätimellä eli nostaa jännitettä pikkuhiljaa,ettei komponentit vahingoitu. etupäässää ilmeisesti konkat herkkiä.

Sytytyksen ohjainyksikön alla tahna ,mutta onko eristetty kalvolla ?
Jotain joskus elektroniikasta opiskelleena ja hieman siitä ymmärtävänä, tuo ohje kuulostaa järjettömältä. Jos sitä virtaa rajoittaa niin jännitekin heiluu rajusti ja aiheuttaa jos millaista ongelmaa ohjainyksiköille. Tuohan tapahtuu jo yleensä siinä kun heikolla akulla yrittää käynnistää ja hieman uudemmissa autoissa tyypillisiä ongelmia mm on airbagin valot, ESP:n sekoaminen jne.

Tota virranrajoittamista voisi siinä tapauksessa suositella, jos epäilee että autossa saattaa olla jotain oikosulkuja.

Pistä vaan suoraan kytkien ne sähköt hyvin ladattuun akkuun. Koita olla räpsimättä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: sähköjen jälleenkytkentä pitempään seisoneeseen autoon.

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Juu niin ajattelin kun ei löydy, kun 12v akku ja töpselistä 230v.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Vastaa Viestiin