W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
marko1973
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 20.07.2019 15:52

W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja marko1973 »

Vian kuvaus:
- kylmänä käynnistettäessä ( vaikka lämmin sää > 5C ) käynnistyy huonosti / vaatii useamman starttauksen; startti pyörittää hyvin moottoria
- kun saa käyntiin niin 'tukehtuu' helposti kaasua painettaessa
- lämpimänä käynnistyy helpommin mutta ei ns 'normaalisti'

Tehtyjä tarkastuksia:
- polttoainesuodatin vaihdettu ja liitännät tarkastettu --> ei vuoda
- sytytystulpat vaihdettu

Mitä muuta kannattaa tarkastaa ?
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Moi.

Tämä lienee kuitenkin KE-jet?

Virranjakajan kannessa sattaa olla hapettumaa tms. Kannattaa vilkaista ekana.

Kylmäkäynnistyssuutin toimii kylmäkäynnistyksen apuna. Sijaitsee imusarjassa. Se on sähköisesti ohjattu ja siitä voisi mitata jännitteen kun starttaa kylmää moottoria. Jännitteen pitäisi nousta hetkeksi n.12V.
Suutinta ohjaa bensapumpun rele ja lämpötieto ohjaukselle tulee kannessa olevasta lämpöanturista. Itse suutin on harvoin viallinen (ja kallis uutena) mutta ohjaavat laitteet voivat olla viallisia.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Samaa ongelmaa 2.3 kanssa. Muutaman lämpöasteen ja kylmemmästä kuin palmun alta. Mutta lämpimästä ja kun auto tovin seissyt niin saa sahata. Risteyksissä, kun kaasun löysää käy kiekat karvan alle 500, mutta pysyy kuiten käynnissä.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

300E W124 1987 kirjoitti: Su 22.05.2022 13:49 Samaa ongelmaa 2.3 kanssa. Muutaman lämpöasteen ja kylmemmästä kuin palmun alta. Mutta lämpimästä ja kun auto tovin seissyt niin saa sahata. Risteyksissä, kun kaasun löysää käy kiekat karvan alle 500, mutta pysyy kuiten käynnissä.
Jos lämpöisenä ajon jälkeen joutuu sahaamaan, niin syynä voi olla polttoainepaineen laskeminen. Syynä yleensä joko suuttimet tai pa-painevaraaja pumpun vieressä. Suuttimet ainakin ns. kuluva osa jotka pitäisi vaihtaa säänöllisesti (olikohan 100 tai 150tkm suositus).

TK-kierrokset kuulostavat aavistuksen matalalta...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Voi poistaa

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Voi poistaa
Viimeksi muokannut 300E W124 1987, Su 22.05.2022 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Voi poistaa

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Voi poistaa
Sen minkä huollan sen myös korjaan
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Ok. Kiitokset infosta.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
marko1973
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 20.07.2019 15:52

Re: W124 -90 kylmäkäynnistysongelma 200TE K-JET M102.963

Viesti Kirjoittaja marko1973 »

Ongelma ratkesi vaihtamalla OVP rele.
Sijaitsee akun takana ohjausboxien oikealla puolella.
Osa löytyy MB koodilla A 201 540 32 45 --> maksoi KL-varaosilla 51€
Vastaa Viestiin