R107 rättikaton takaikkunassa "vekki", saako sen pois?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

R107 rättikaton takaikkunassa "vekki", saako sen pois?

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Terve
Rättikaton takaikkunaan on tullut vekki, kun olen sen varmaan huolimattomasti pakannut koteloonsa. Onko sitä millään mahdollista saada tasoitettua/pois? Ei se suuren suuri ole, mutta siinä on sellainen pieni kohouma, kun on jäänyt jotenkin puristuksiin.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: R107 rättikaton takaikkunassa "vekki", saako sen pois?

Viesti Kirjoittaja E38 »

Ilman kuvaa on tietty vaikea lähteä arvuuttelemaan, mutta itsellä vekkejä tulee ja menee. Jätät auton auringonpaisteeseen ja katto alhaalla = ikkuna ottaa runtua kuumassa pätsissä kotelossaan, mutta kyllä se siitä taas suoristuu. Uskoisin, että sama juttu sinulla, vaikka eri mallisarjan auto.

Tietysti jos vekki on terävä ja muoviin on tullut pysyvä jälki :arrow: se ei sitten lähdekkään.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: R107 rättikaton takaikkunassa "vekki", saako sen pois?

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo, eiköhän se vekki suoristu kun pidät katon päällä. Tuleehan niitä vekkejä muovi-ikkunaan väistämättä. R107:ssa sen katon pystyy laskostelemaan itse sinne jos tykkää mutta R129:ssä automaatilla ajetaan katto poteroon ja se ruttaantuu sinne miten sattuu menemään.

Itse olen tosin aina tehnyt niin että rätti on päällä talviseisonnan ajan, katto pysyy kuosissaan kun on pidempään käyttämättä.
Vastaa Viestiin