W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ässä2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 04.08.2021 12:59

W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Ässä2007 »

Millsinen homma?
Jos joltain löytyy toimivat hilppeet niin saa tarjota.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Käykö tarvike vai pitääkö olla alkuperäinen?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Orkkisosilla helppo. Mittariston takaa otetaan nopeustieto.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja johani »

Orkkikset tuntuu hajoavan helpolla, jonkatakia omaan w124 hankkinu tarvikevakkarin, mutta asennettua en vielä oo saanu.
Ässä2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 04.08.2021 12:59

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Ässä2007 »

Orkkistyylissä pitäisi/haluaisin pysyä.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja johani »

orkkis viiksen itsekkin hankkinut, ja piilottaa ajattelin itse yksikön jos suinki mahtuu niin kuskin jalkotilaan niin ettei tarvikkeisuus mihinkään näy.
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Laitoin itse aikoinaan 300 TDT:hen muistaakseni KL-varaosista ostamani sarjan. Tein vaan sen virheen, että en lyhentänyt konehuoneeseen menevää suojakuorta, jolloin jossakin vaiheessa vakkari hirti kiinni, enkä heti hoksannut mistäon kyse. Seurauksena pakin kytkiessäni kierroksilla vetoakseli katkesi. Mutta siis ihan omaa tyhmyyttä. Muuten toimi vallan mainiosti, ja oli samanlainen kuin alkuperäinen.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Ville600
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.07.2021 21:13
Paikkakunta: Lahti

Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Ville600 »

Itse purin vakkarin varaosa-autosta, jolloin kaikki tarvittavat osat oli hyvin saatavilla. Jonkin verran näperreltävää siinä hommassa oli ja aikaa meni. Aluksi irrotetaan koelaudan alaverhoilu, jolloin päästään käsiksi vakkarin boksiin, johtosarjaan ja jarruvalokytkimen liittimeen. Vakkari saa virran nimenomaan jarruvalokytkimen kautta. Ratti pitää irroittaa, että saa viiksen ja rattiakselin suojamuovin irti. Seuraavaksi pitää irrottaa mittaristo, että pääsee käsiksi hall-jakajaan joka puretaan johtoinen pois. Johtosarjaa seuraamalla kaikki tarpeellinen löytyy mukaan. Vakkarin johtosarja menee koelaudan sisältä konehuoneen puolelle konehuoneen sulakerasian alta, jota pitää myös purkaa auki. Vasemman etulokarin vieressä on vakkarin servomoottorin pistoke josta menee johto vakkarin moottorille. 4- ja 6-sylinterisissä bensakoneisissa vakkarin moottori on tosi hankalassa paikassa imusarjan alla, vaatii melkein imusarjan irrottamisen että pääsee käsiksi. Altapäin on myös hankala päästä käsiksi vakkarin moottoriin, kun stratti ja etupalkki on sopivasti tiellä. Servomoottorilta menee tanko suoraan kaasuläpän akselille. Vakkarin bokseissa on monesti kondensaattori- ja juotosvikoja, aiheesta löytyy juttua muualtakin. Bokseja on muutamaa erimallia ja uusimmissa bokseissa on erillinen koodauspistoke. Vakkarin moottorit on nähtävästi kaikki samaa mallia, mutta vivustoissa ja kiinnikeraudoissa on eroa.
Vastaa Viestiin