No niin, tuossa tuli jotain "sivusta huutelua" mutta josko palattaisiin aiheeseen eli kärjettömään sytkään
Eli E.Sparkin toimitus tuli muutamassa päivässä (Hollannista, kirjeen kokoisena pakettina), mutta en ole ennättänyt sitä asentaan ennen kuin vasta torstaina pari päivää sitten. Tässä kokemukset toimituksesta ja sopivuudesta:
- Tosiaan aiemmin laitoin siihen punaiseen johtoon jo kutistesukkaa, jolla se näyttääkin nyt ihan normi mustalta johdolta
- Alkuun purin virranjakajasta pois sinne menevän johdon, ja katkojan kärjet kaikkinensa. Konkan jätin paikoilleen (johto irti).
- Mukana tullut muovirinkula pitää sisällään nähtävästi 6 magneettia, ja teoriassa siinä kait oli oikean kokoinen kuusiokolon muotoin reikä...
- Käytäntö ei vaan aivan kohdannut, eli sen jakajan akselin "tahkot" ovatkin kuperat eikä suorat... --> jouduin näyttämään tuolle muovirinkulalle hiukan viilaa (reiän kuutta sivua varoen pyöristäen) ennen kuin se suostui akselille menemään. Toivottavasti en viilannut liikaa - en haluaisi alkaa tuota kiinteästi paikoilleen liimaamaan (sehän ei varsinaisesti tule millään kiinni!)
- Sitten itse moduulin asennus, näkyy tässä kuvassa oleva mötikka tuossa katkojan paikalla:
- Siinä asennetaan ensin tuo pohjalevy jakajan tappiin, ja 1 ruuvilla kiinni -> tämä oli täysin sopiva
- Sen päälle ruuvataan sitten tuo itse moduuli noilla 2 hyvin pienellä kuusikololla (onneksi oli tallessa noin pieni avain...)
- Johdot mahtuvat ulos jakajasta itse asiassa vasta kun niistä ottaa liittimet veks
- Kuminen tiivisteholkki on ainakin tämän (VJUR49T tjsp.) jakajan reikään liian iso -> kuvassa siitä on jo pätkäisty paksuin kohta veks. Vaatii hieman erkkaa vielä tuo, eikä tule olemaan 100% pölytiivis. Voisi tarvita hakea sopivampi läpivientikumi tuohon...
- Johtovedot tuossa näkyykin, mutta koska liittimet olivat jo irti, vaihdoin sopivammat lenkkimallin liittimet samalla, pienempi tuohon etuvastuksen tulonapaan menevään johtoon ja hiukan isomman tuohon puolan miinusnapaan menevään.
- Eikä sitten muuta kuin pyörijä paikoilleen. virranjakajan kansi kiinni ja kokeilemaan:
- Parasta kait oli että TOIMIKIN laakista
Tuollaiset 60km ajettu nyt tällä sarjalla, en välttämättä huomaa juuri mitään eroa normaaleihin kärkiin, mutta ei ainakaan huonompaankaan suuntaan mennyt. Ja olihan nuo kärjetkin kuitenkin uudet ja juuri säädetyt - huonommissa eroa olisi voinut havaita enemmän.
En ole myöskään mitään läpilyöntejä (kipinöintiä) havainnut, mutta en ole vielä pimeällä tuota tarkastellut (vesisumun kanssa...)
Mikään muu ei oikeastaan jäänyt mietityttämään kuin tuo aika heppoinen muovirinkulan asennus, lähteeköhän se sieltä ajan kanssa valumaan alaspäin (jolloin voisi "sorvata" itsensä jakajan ruuveihin)... aika näyttää.
Vaihtoon kulunut työaika n. 1h.
E.Spark - 6-sylinteriseen joissa Bosch-jakaja:
http://e-spark.eu/en/16-bosch" onclick="window.open(this.href);return false;