220 1969
220 1969
Eli vein käyttöauton vaihdossa tähän 220:seen.
Sopiva käyttöklassikko kesäksi jota voi 250:sen ohessa laitella.
Myyjän mukaan olen kolmas omistaja.
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_3.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_4.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_5.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_6.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_7.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_8.jpg
Tekniikka loistokunnossa, korissa ja viimeistelyssä sanomista, sekä pientä laittoa esim polttimoissa.
Sopiva käyttöklassikko kesäksi jota voi 250:sen ohessa laitella.
Myyjän mukaan olen kolmas omistaja.
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_3.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_4.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_5.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_6.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_7.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_8.jpg
Tekniikka loistokunnossa, korissa ja viimeistelyssä sanomista, sekä pientä laittoa esim polttimoissa.
Viimeksi muokannut Aapo.T, La 03.01.2009 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Hieno peli.
Mistäs löysit, oliko autoliikeessä vai yksityisellä? Entä museossa? Saa ainakin kohtuu helpolla ellei ole. Pystiksille on pikkuhiljaa alkanut kysyntä lisääntyä, kuten yleenäkin 70-luvun autoille. Ruotsissa noita on enempikin myynnissä ja osa on hienoja pelejä. Hintaahan nekin osaa hyvistä pyytää. Kurkkikaa joskus, jos ei muuten niin mielenkiinnon vuoksi.
http://www.blocket.se/
http://www.blocket.se/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vuodelta 84 löytyy merkintä kilometrit 311tkm
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/paperit.jpg
Muutama huoltokirja tuli mukana, Täytyy tehdä semmosta peruskorjausta pikkuvikoihin, sekä pohjaa vois hioa ja massata.. Ei koriltaan ihan ton 250:sen luokkaa hitsauksissa
Mitä on tolla ajamiseen nyt tottunut niin sanompa vaan että on mahtavat kyydit!
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/paperit.jpg
Muutama huoltokirja tuli mukana, Täytyy tehdä semmosta peruskorjausta pikkuvikoihin, sekä pohjaa vois hioa ja massata.. Ei koriltaan ihan ton 250:sen luokkaa hitsauksissa
Mitä on tolla ajamiseen nyt tottunut niin sanompa vaan että on mahtavat kyydit!
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Hieno peli.
Autoliikkeestä, annoin rakkaan volvoni vaihdossa.. välirahaa piti pistää pari tonnia, ja varmasti paritonnia menee vielä laittoon.. Ei tossa kunnossa varmaan mene museorekisteriin, vaatis viimeistelyä korissa..lmr1 kirjoitti:Mistäs löysit, oliko autoliikeessä vai yksityisellä? Entä museossa? Saa ainakin kohtuu helpolla ellei ole. Pystiksille on pikkuhiljaa alkanut kysyntä lisääntyä, kuten yleenäkin 70-luvun autoille. Ruotsissa noita on enempikin myynnissä ja osa on hienoja pelejä. Hintaahan nekin osaa hyvistä pyytää. Kurkkikaa joskus, jos ei muuten niin mielenkiinnon vuoksi.
http://www.blocket.se/
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kun katsoo tuota kuvaa Mersukapteenin työhuoneesta,
kirkastuu dementiamuhennoksen joukosta tuokiokuva jostakin maaliskuisesta 60-luvun lopun talvipäivästä, kun oltiin matkalla kotiin, johonkin etelärannikon saareen. Päivällä oli ollut aika lämmintä.. kasvoissa vielä kuumotti auringonporote.
Ja nyt iltapäivän hämärtyessä alkoi pakkanen jo kipristää jalkoja märkien jalkineiden sisällä. Hitsi, kun olisi jo kotona. Jäätiellä oli lammikoita ja jäällä
useita senttejä vettä, tuulten takia. Ihmetytti kuinka se tie ylipäätään kestää vielä autoilla ja muilla härveleillä ajoa. Tätä mielessä punnitessa tien mantereenpuoleisessa päässä oli jotain liikennettä, valokiiloja risteili sinne sun tänne , jonkin kulkuneuvon mutkitellessa rantaanjohtavalla metsätellä.
Vihdoin valokiilat alkoivat osoittaa suurinpiirtein kohti. Joku oli tullut jäätielle.
Kas kun uskalsi.. . No, matkamme jatkui tallustellen kohti kotia märin varpain ja kohmeisin sormin, kunnes takaa tulija ehti kohdalle.Mersu ...taksi!!!
Havainto sai aikaan hirveän viittilöinnin ja huitomisen, jonka seurauksena auto pysähtyi. Otti meidät kyytiin. Kyllä oli hienoa menoa. Autossa oli lämmintä ja tien röykyt ja valtavat lammikot Mersu selvitti pehmeästi ja vettä lennättäen kaapinkokoisen kuljettajan käskemänä. Ajatukset jäätien kestävyydestäkin haihtuivat turvallisen, lämpimän ja lievästi tupakantuoksuisen kyydin edetessä. Ja se oli just tommonen 220. Diesel tosin, mutta kuitenkin.
115 on auto. Aikalaisiinsa muihin merkkeihin verrattuna ylivertainen,kuten 123 myöhemmin. Maailma tarvitsee mielikuvia. Tai jotain sellaista.
kirkastuu dementiamuhennoksen joukosta tuokiokuva jostakin maaliskuisesta 60-luvun lopun talvipäivästä, kun oltiin matkalla kotiin, johonkin etelärannikon saareen. Päivällä oli ollut aika lämmintä.. kasvoissa vielä kuumotti auringonporote.
Ja nyt iltapäivän hämärtyessä alkoi pakkanen jo kipristää jalkoja märkien jalkineiden sisällä. Hitsi, kun olisi jo kotona. Jäätiellä oli lammikoita ja jäällä
useita senttejä vettä, tuulten takia. Ihmetytti kuinka se tie ylipäätään kestää vielä autoilla ja muilla härveleillä ajoa. Tätä mielessä punnitessa tien mantereenpuoleisessa päässä oli jotain liikennettä, valokiiloja risteili sinne sun tänne , jonkin kulkuneuvon mutkitellessa rantaanjohtavalla metsätellä.
Vihdoin valokiilat alkoivat osoittaa suurinpiirtein kohti. Joku oli tullut jäätielle.
Kas kun uskalsi.. . No, matkamme jatkui tallustellen kohti kotia märin varpain ja kohmeisin sormin, kunnes takaa tulija ehti kohdalle.Mersu ...taksi!!!
Havainto sai aikaan hirveän viittilöinnin ja huitomisen, jonka seurauksena auto pysähtyi. Otti meidät kyytiin. Kyllä oli hienoa menoa. Autossa oli lämmintä ja tien röykyt ja valtavat lammikot Mersu selvitti pehmeästi ja vettä lennättäen kaapinkokoisen kuljettajan käskemänä. Ajatukset jäätien kestävyydestäkin haihtuivat turvallisen, lämpimän ja lievästi tupakantuoksuisen kyydin edetessä. Ja se oli just tommonen 220. Diesel tosin, mutta kuitenkin.
115 on auto. Aikalaisiinsa muihin merkkeihin verrattuna ylivertainen,kuten 123 myöhemmin. Maailma tarvitsee mielikuvia. Tai jotain sellaista.
Auton on tuonut suomeen 71 eräs lääkäri.. jolta siirtyi vuonna 99 eräälle muusikolle, en tiedä onko ollut jossain koeajossa mutta tämä on bensa, ettet tarkottaisi sitä diisel vertailua?.jari_w123 kirjoitti:Eihän tuo Mufler:in 220 oo joskus ollut TM:n isonrahan rattaat testissä jossa oli mukana mm. peugeot 504,opel commodore,26M taunus YMS parempia autoja?Tuntuu vaan niin tutuilta nuo kilvet.
Oltiin enskan kanssa kakstuntia ajelulla, hymy oli korvissa kokoajan ja nyt posket kipeet, mieletöntä
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Korjattu verhoilusta pikkujuttuja, esim ovennupit, mittarin renkulat, jne.
Tohon olisi kiva löytää verhoilukankaita, hattuhyllyä ja istuimia varten.
Ja varmaan voisi kankaiset suojamatot verhoiluttaa..
Sisävalo kromireunuksella pitäisi löytää..
Sitten ajattelin asentaa Becker europan ja keskikaijuttimen, eli hattuhylly olisi ilman ylimääräisiä asennuksia. Kuljettajan turvavyötä myös vaille, klippania. Tupakansytytin jäi jumiin tuhkikseen eikä pomppaa ulos taisi olla tarvike.
Tohon olisi kiva löytää verhoilukankaita, hattuhyllyä ja istuimia varten.
Ja varmaan voisi kankaiset suojamatot verhoiluttaa..
Sisävalo kromireunuksella pitäisi löytää..
Sitten ajattelin asentaa Becker europan ja keskikaijuttimen, eli hattuhylly olisi ilman ylimääräisiä asennuksia. Kuljettajan turvavyötä myös vaille, klippania. Tupakansytytin jäi jumiin tuhkikseen eikä pomppaa ulos taisi olla tarvike.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.puijonautoverhoilu.fi/Muffler kirjoitti:Tohon olisi kiva löytää verhoilukankaita, hattuhyllyä ja istuimia varten.
Ja varmaan voisi kankaiset suojamatot verhoiluttaa..
Mun verhoilusta kuvan olet varmaan jo nähnytkin.
Hattuhyllyllä on muuten kaiken verhoilun ja äänieristebitumin alla pyöreät kaiutinreiät ns. puolivalmiina, eli pyöreän reiän saa siistin symmetrisesti tasan tarkkaan oikeaan kohtaan! Ja Beckeriin saapi aika helpolla turattua "stereomonolähtön", eli monolähetys tuloo kahelta kanavaltaMuffler kirjoitti: Sitten ajattelin asentaa Becker europan ja keskikaijuttimen, eli hattuhylly olisi ilman ylimääräisiä asennuksia. Kuljettajan turvavyötä myös vaille, klippania. Tupakansytytin jäi jumiin tuhkikseen eikä pomppaa ulos taisi olla tarvike.
Tupakansytytin taitaa olla mulla ylmiäränen, ootahan kun kaivelen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Mistä tuon vaihekepin kumin olet löytänyPetteri Kivimäki kirjoitti:http://www.puijonautoverhoilu.fi/Muffler kirjoitti:Tohon olisi kiva löytää verhoilukankaita, hattuhyllyä ja istuimia varten.
Ja varmaan voisi kankaiset suojamatot verhoiluttaa..
Mun verhoilusta kuvan olet varmaan jo nähnytkin.
Hattuhyllyllä on muuten kaiken verhoilun ja äänieristebitumin alla pyöreät kaiutinreiät ns. puolivalmiina, eli pyöreän reiän saa siistin symmetrisesti tasan tarkkaan oikeaan kohtaan! Ja Beckeriin saapi aika helpolla turattua "stereomonolähtön", eli monolähetys tuloo kahelta kanavaltaMuffler kirjoitti: Sitten ajattelin asentaa Becker europan ja keskikaijuttimen, eli hattuhylly olisi ilman ylimääräisiä asennuksia. Kuljettajan turvavyötä myös vaille, klippania. Tupakansytytin jäi jumiin tuhkikseen eikä pomppaa ulos taisi olla tarvike.
Tupakansytytin taitaa olla mulla ylmiäränen, ootahan kun kaivelen..
En aio hattuhyllyä raiskata kaijuttimilla.
On mullakin varmaan jossain sytytin ylimääräisenä.
Huomasin että takapenkkiä ei ole ruuvattu kiinni
Sun verhoilu on tosi hieno, uskaltaako kysyä paljon tuli maksamaan?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Romuttamoltahan tuo, edellinen oli väärää mallia. Noita muuten saa uusinakin. Vaihdekeppini näyttää oudolta omaasi verrattuna kun mulla on 5-v. Getrag ja tuo kepi on omatekoinen, saisi olla hitusen pidempi.Muffler kirjoitti: Mistä tuon vaihekepin kumin olet löytäny .
Karmeasti. Saksanmaalta tilattu alkuperäiskangas (!) ja kaksi etupenkkiä istuin&selkäosan keskiosasta sillä verhoiltuna tuli maksamaan palttiarallaa 650 €. Kangasta jäi vielä takapenkin selkänojaankin.Muffler kirjoitti:Sun verhoilu on tosi hieno, uskaltaako kysyä paljon tuli maksamaan?
OT. Piti jotain sanoa tuosta autostasi, mutta vapaapäiva&sauna veivät älyn päästä. Editoin tähän kun äly jonain päivänä on normaalina..
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, La 15.12.2007 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Noh, on toi 650e vielä about järjen hinnoissa, kahteen penkkiin.Petteri Kivimäki kirjoitti:Romuttamoltahan tuo, edellinen oli väärää mallia. Noita muuten saa uusinakin. Vaihdekeppini näyttää oudolta omaasi verrattuna kun mulla on 5-v. Getrag ja tuo kepi on omatekoinen, saisi olla hitusen pidempi.Muffler kirjoitti: Mistä tuon vaihekepin kumin olet löytäny .
Karmeasti. Saksanmaalta tilattu alkuperäiskangas (!) ja kaksi etupenkkiä tuli maksamaan palttiarallaa 650 €. Kangasta jäi vielä takapenkin selkänojaankin.Muffler kirjoitti:Sun verhoilu on tosi hieno, uskaltaako kysyä paljon tuli maksamaan?
OT. Piti jotain sanoa tuosta autostasi, mutta vapaapäiva&sauna veivät älyn päästä. Editoin tähän kun äly jonain päivänä on normaalina..
Keppi on orkkis.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Juu.Petteri Kivimäki kirjoitti:Niin tarkoitin että MUN keppi on omatekoinen, W123sen Getragin vaihteensiirrinholkkiin hitsattu.
Paremmalle ratin keskiölle olisi käyttöä, tosta on tähti halki.
Rattia en vaihda vaikka onkin halki (ellei kohdalle osu halpaa ja hyvää)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Uus ratin keskiö maksaa 68 € RTO -tuonnissa. (Kyllä kannatti)
Nyt muistin mitä en muistanut: minä katselin hitusen tarkemmin vm. -71 pystärini tyyppikilpeä ja sietä löytyi numerosarja 16671 - ei voi tarkoittaa muuta kuin valmistumispäivää?
Nyt muistin mitä en muistanut: minä katselin hitusen tarkemmin vm. -71 pystärini tyyppikilpeä ja sietä löytyi numerosarja 16671 - ei voi tarkoittaa muuta kuin valmistumispäivää?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Kyllä se oli oikeen bensa vertailu,mukana oli myös plymouth duster 318 pikkukasilla.Tuli aikoinaan kun itelläkin oli pystäri haalittua kaikenlaisia vanhoja suomalaisia autolehtiä missä oli pystäri mukana bensana tai dieselinä .Harmi vaan kun en enään muuton ja autonvaihdon jälkeen tiedä missä lehdet on nykyään .Muffler kirjoitti:Auton on tuonut suomeen 71 eräs lääkäri.. jolta siirtyi vuonna 99 eräälle muusikolle, en tiedä onko ollut jossain koeajossa mutta tämä on bensa, ettet tarkottaisi sitä diisel vertailua?.jari_w123 kirjoitti:Eihän tuo Mufler:in 220 oo joskus ollut TM:n isonrahan rattaat testissä jossa oli mukana mm. peugeot 504,opel commodore,26M taunus YMS parempia autoja?Tuntuu vaan niin tutuilta nuo kilvet.
Oltiin enskan kanssa kakstuntia ajelulla, hymy oli korvissa kokoajan ja nyt posket kipeet, mieletöntä
auto w123 200D/300DT vm, -81
Multa voi löytyä se numero, et vissiin muista tarkemmin?jari_w123 kirjoitti:Kyllä se oli oikeen bensa vertailu,mukana oli myös plymouth duster 318 pikkukasilla.Tuli aikoinaan kun itelläkin oli pystäri haalittua kaikenlaisia vanhoja suomalaisia autolehtiä missä oli pystäri mukana bensana tai dieselinä .Harmi vaan kun en enään muuton ja autonvaihdon jälkeen tiedä missä lehdet on nykyään .Muffler kirjoitti:Auton on tuonut suomeen 71 eräs lääkäri.. jolta siirtyi vuonna 99 eräälle muusikolle, en tiedä onko ollut jossain koeajossa mutta tämä on bensa, ettet tarkottaisi sitä diisel vertailua?.jari_w123 kirjoitti:Eihän tuo Mufler:in 220 oo joskus ollut TM:n isonrahan rattaat testissä jossa oli mukana mm. peugeot 504,opel commodore,26M taunus YMS parempia autoja?Tuntuu vaan niin tutuilta nuo kilvet.
Oltiin enskan kanssa kakstuntia ajelulla, hymy oli korvissa kokoajan ja nyt posket kipeet, mieletöntä
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Juu, omassa on kakkossarjan muovireunainen haljenneena.Petteri Kivimäki kirjoitti:On kromireunalla. Herkkä irtoamaan kun on sellaisilla taittokynsillä kiinni.
Näyttäisi olevan saatavilla vehosta noin 15 euroon, mutta sitä ei tiedä onko mukana kromireunaa.
Kerran tilasin jalkajarrun vapauttimen nupin akselin holkin joka on 250:ssä kromattu, niin tilalle tuli harmaa
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Tänään korjailtu lamppuja.. ja laitettu takaluukun konttiin uusi kiiltävä tähti
Mitähän tuo Hellelfeiben meinaa suomeksi, siis auton sävy 670.
623 - "hellelfenbein" ab 02/1971 (TAXI)
670 - "hellelfenbein" als Serienlackierung nur bis 02/1971
Mitähän tuo Hellelfeiben meinaa suomeksi, siis auton sävy 670.
623 - "hellelfenbein" ab 02/1971 (TAXI)
670 - "hellelfenbein" als Serienlackierung nur bis 02/1971
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ai että on nätin näkönen auto. Samanlainen ku mulla, näyttäis viel saman väriseltäkin... tai ainakin hyvin lähelle samalta.
Hyvä valinta autoksi, onnittelut.
On vielä paremmassa kunnossa ku toi mun nykyinen ainakin päältä päin katsoen ja vähän kilometrejä, mun auton moottori on ajettu ihan loppuun, nyt se onkin remontissa. Valitettavasti itsellä ei ole tilaa ton oman auton rassaamiseen kunnolla ja pahaa pelkään, että se ehtii mädääntyä käsiin ennen kuin saan sen mr-kuntoon.
Saakos tollasia vaihdekeppejä siis jostain uutena... oon ajatellu omaani kans tollasta keppiä. Pidän vanhan tietty tallessa mahdollista tulevaa museorekisteröintiä varten, et voi tilapäisesti asentaa sen takas.
Hyvä valinta autoksi, onnittelut.
On vielä paremmassa kunnossa ku toi mun nykyinen ainakin päältä päin katsoen ja vähän kilometrejä, mun auton moottori on ajettu ihan loppuun, nyt se onkin remontissa. Valitettavasti itsellä ei ole tilaa ton oman auton rassaamiseen kunnolla ja pahaa pelkään, että se ehtii mädääntyä käsiin ennen kuin saan sen mr-kuntoon.
Saakos tollasia vaihdekeppejä siis jostain uutena... oon ajatellu omaani kans tollasta keppiä. Pidän vanhan tietty tallessa mahdollista tulevaa museorekisteröintiä varten, et voi tilapäisesti asentaa sen takas.
w115 220 -71