Urbaani legendako - laivapalomersut?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Urbaani legendako - laivapalomersut?

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Muutamasta paikasta olen kuullut juttua että joskus 70-luvulla Saksasta oli lähtenyt laivalastissa joukko 107-korisia Mersuja Amerikkaan, ja matkalla laivalla oli syttynyt tulipalo. Jostain syystä laiva tuli Suomeen ja nuo palaneet SLt ja SLCt purettiin laivasta pois. Ja huhun mukaan noita palaneita olisi sitten Suomessa jopa korjattu ja rakenneltu kuntoon!

Kuulostaa uskomattomalta. Miksi lasti olisi purettu Suomeen? Olisin pitänyt juttua keksittynä, mutta silloin tällöin huhu tulee esiin ihan eri henkilöiden taholta. Ehkä jotain tuontapaista on joskus tapahtunut, ja siitä vuosien aikana juttu on paisunut. Onko kellään mitään havaintoa asiasta?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2156
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Oon kuullut myös samanlaista juttua, mutta kyydissä on ollut myös Pystäreitä..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Urbaani legendako?

Viesti Kirjoittaja Saul »

Matti R kirjoitti:Kuulostaa uskomattomalta. Miksi lasti olisi purettu Suomeen? Olisin pitänyt juttua keksittynä, mutta silloin tällöin huhu tulee esiin ihan eri henkilöiden taholta. Ehkä jotain tuontapaista on joskus tapahtunut, ja siitä vuosien aikana juttu on paisunut. Onko kellään mitään havaintoa asiasta?
Jotenkin kuulostaa tutulta, mutta ei nyt tule mieleen mitään tarkemmin.

Sen takia purettiin Suomeen, että tänne kelpaa kaikki vähänkään autoa muistuttava, oli se sitten palanut tai ei. :wink: Muistelisin Mobilistista lukeneeni, että esim. neliovinen Datsun 100A on Suomessa suhteettoman yleinen muuhun maailmaan verrattuna, koska Suomeen ostettiin juuri jokin jämäerä pois meriltä kuljeksimasta.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

No mihinkäs muualle tuollaiset palaneet autot kelpaisivat kuin Suomeen...
:lol:

Hassustihan kävi myös joku vuosi sitten kun Englannin kanaaliin upposi muutama tuhat Audia laivan mukana.

Ei vaan, jos tarina on tosi, saattaisi yksi syy piillä siinä että eräs maailman suurimpia autonkuljetus-laivayhtiöitä on Wallenius-Wilhelmsen, liikennöi myös Suomeen, jopa suurimmilla laivoillaan (PCTC, muuten aika komea näky rannassa) aina silloin tällöin. Eli ehkäpä on tullut joku ilmoitus että autoja on turha rahdata jenkkeihin (tai kaikkia ei otettu siellä vastaan mikäli laiva kuitenkin ylitti Atlantin), ja niinpä laiva olisi jatkanut Suomeen, tai sitten purettu jossain ja Feedereillä tuotu joku osa näistä autoista Suomeen...????
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Kyllä ton tarinan pitäis olla tosijuttu.Olen jossakin muistaakseni nähny kuvan,jossa palovaurioituneita autoja 115 ja 116-korisia ajetaan laivasta.En vaan nyt äkkiä saa mieleen,että missä.Taisivat olla jenkki varustuksellakin.Takuu ei ehkä ollut enää voimassa kyseisissä yksilöissä jutun mukaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Olisikohan kenelläkään tiedossa edes tarkempaa vuotta, jotta voisi lähteä esim. vanhoja sanomalehtiä pläräämään.
Varmasti ko. juttu olisi ylittänyt uutiskynnyksenkin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Mesedesi kirjoitti:Olisikohan kenelläkään tiedossa edes tarkempaa vuotta, jotta voisi lähteä esim. vanhoja sanomalehtiä pläräämään.
Varmasti ko. juttu olisi ylittänyt uutiskynnyksenkin.
Oli 1960- ja 1970 vaihteessa, n. vuosi molemmin puolin, aloita etsiminen 1970:stä, sitten 1971; vamistuin itse 1972, joten tuo 1969 on epävarmin.

Tuolloin kerrottiin (väitettiin) myös, että Veho olisi ostanut koko lastin, mutta huutokaupattuna yksitellen saatiin vakuutusyhtiölle enemmän rahaa. Ko. autot sittemmin "mitätöitiin" Mersun tiedostoilla merkinnällä "tuhoutunut tulipalossa".

Tietääkseni samassa laivassa oli muitakin merkkejä, ainakin Jaguarin XJ-12 jne.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

Joskus 70-luvun liopulla olin Vehon Autotalossa Hgissä pällistelemässä vaihtoautoja ja kohteena oli 450 SL tai SLC. Viereeni tullut vanhempi herrasmies (16-vuotiaan näkökulmasta saattoi olla siis 45 tai vanhempi...) tokaisi, että onkohan tämä yksi niistä laivapalossa olleista. Tuohon en tuolloin osannut sanoa mitään, enkä osaa nytkään, mutta tuolta ajalta olen huhun kuullut.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

"Tähdelliset" lehdessä tais olla juttua noista 115/116 jenkkiautoista jotka ajautuivat suomeen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Muffler kirjoitti:"Tähdelliset" lehdessä tais olla juttua noista 115/116 jenkkiautoista jotka ajautuivat suomeen.
Muistatko numeroa? Mulla on kaikki paitsi A5-kokoiset.
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

w114

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Kyllä juttu pitää paikaansa. Olen omistanut Mb W114 280 vm.73 joka oli just tuolta laivalta ja oli saanut pienen savuvaurion. Maalatiin veholla ja myytiin Evijärveläiselle Ranimuovi Oy:lle. Oli mahtava auto 280 twincam automaatti, ilmastointi, jenkkivalot sivuvalot ja erinlaiset etulamput, mailimittari ym.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tiedän myöskin erään W115 mersun,240D 3.0 joka on ostettu satamasta vaurioituneena..Jotenkin sellainen muistikuva että olisi voinut hyvinkin olla palanut.Jenkkivarusteilla auto oli mitä kyllä ihmettelin,uutena kuitenkin tullut suomeen.Vieläkin auto on tallessa vaan ei minulla,en kerennyt siihenkään kauppaan... :evil:

Pitääpä muuten oikein kysellä tuosta autosta,sen historia kuitenkin hyvin tallessa.
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

reilusti OT

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Saul kirjoitti: Muistelisin Mobilistista lukeneeni, että esim. neliovinen Datsun 100A on Suomessa suhteettoman yleinen muuhun maailmaan verrattuna, koska Suomeen ostettiin juuri jokin jämäerä pois meriltä kuljeksimasta.

Tuo 4ovinen 100A rupeaa olemaan jo katoavaa kansanperinnettä, jos niitä löytyy ovat joko kalliita kuntoonsa nähden tai todella mätiä, varsinkin takaovista ja ehjiä ei juuri mistään löydy.

2 ovinen projekti 100A meikäläiseltä jo löytyy ja haaveissa on hommata 4ovinen ja "farmari apina" :twisted:

nimimerkillä: Datsun friikki :lol:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

On tunnustettava että olen osasyyllinen 100A:n harvinaisuuteen :oops:
Velipojan kanssa niitä on muutamia tullut omistettua ja hajotettua.
Kaverilla oli joskus coupe mallinen 100A joka oli muuten todella ruma korimalli.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
mie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 06.05.2003 00:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Coupe

Viesti Kirjoittaja mie »

No kauneus on katsojan silmissä :D , itsellä tallissa odottaa aikaa parempaa kaksi Coupea. Parhaimmillaan oli 4 kappaletta, mutta kaksi meni osiksi. Ko. autoa ei ole suomeen juuri 50:tä enempää tuotu. :wink:
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Palataas alkuperäiseen aiheeseen näistä riisinpaahtimista.

Lainaus Automobiililehdestä 3/2001.

Suomeen tuli 70-luvun alussa laivalastillinen erikoismersuja,jotka oli saaneet savuvaurioita laivapalossa kuljetuksen aikana ilmeisesti Kanadaan.Moni eläkeikää lähestyvä autoharrastaja muistaa autot Auto-Airikkalan autoina.
Matkan alkuperäisen päämäärän vuoksi kaikki Mercedes-Benzit olivat amerikan-malleja ilmastointilaitteineen,värilasein,turvapuskurein ja moninaisine sivuvilkku- ja valonheitin varustuksineen.Useimmat automaattivaihteistoin.Jotkut yrittivät ostaa kärventyneiden osien tilalle uusia täkäläiseltä maahantuojalta,joka aluksi kieltäytyi myymästä niitä.Vasta kun tehdas"ärähti"maahantuojalle,alkoi palvelu pelata ja osia löytyä asiakkaille.

Aulis Pakula edesmennyt automuseomies osti Airikkalalta silloiseksi käyttöautokseen 450SL-tyypin.

Eli kaipa niitä SL-mesejäkin oli siinä lastissa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Viesti Kirjoittaja orhi »

Pitänee tuo palo juttu paikkansa,Täältä Lehtimäeltä löytyy yksi -70:luvun alku puolelta oleva koupe malli joka on kyseesestä laivasta palo vikaasena ostettu!!! on Yhdellä sahan omistajalla (kankaan saha oy). :P
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 743
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

orhi kirjoitti:Pitänee tuo palo juttu paikkansa,Täältä Lehtimäeltä löytyy yksi -70:luvun alku puolelta oleva koupe malli joka on kyseesestä laivasta palo vikaasena ostettu!!! on Yhdellä sahan omistajalla (kankaan saha oy). :P
Onko kyseinen sahakin palanut? Niin moni saha "paloi" huonoina vuosina.

Asiaakin: itse törmäsin samaan aiheeseen vuosia takaperin, kun sipilä turkkuseesta myi 450 SL:ää ameriikan mallia siis. Olin kiinnostunut autosta ja ihmettelin sitä, että miten ameriikan malli on Suameen aluperin rekisteröity. Vastaus oli tää samainen laivastoori.

Itse sitten hankin oman neliviiskymppiseni äsällän Jarkko Varviolta, joka Teemun kanssa kärräsi aikoinaan muutaman auton Suameen.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tänään oli erään toverin kanssa puhetta tästä palaneesta autolaivasta, ja hän puhui, että MitäMissäMilloin kirjassa on maininta tästä tapahtumasta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuon kyseisen laivan nimi oli Mont Laurier. Laiva syttyi Azoreilla tuleen. Sieltä laiva hinattiin Turkuun korjattavaksi, jossa se oli valmistettukin. Noin 130? MB:tä eivät saaneet valmistajan takuuhyväksyntää ja autot myytiin Suomessa. Vuosi oli suunnilleen 1977. Minulla on tuossa pari kuvaa kyseisestä laivasta. Toisessa kuvassa hinaaja Iso-Pukki hinaa palovaurioitunutta laivaa Turun satamaan ja toisessa kuvassa ruumasta vedetään pois W116 mallia jenkkilampuilla ja sen takana näkyy pystylamppu.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Minä olen nyt jo hieman ymmälläni näistä vuosiluvuista (ehdotuksia on kohta enemmän kuin minulla ikää), mutta W116 tuli markkinoille vasta 1972, joten sitä aiemmat vuosiluvut ovat voidaan ilmeisesti laskea pois mahdollisuuksista... Ei kukaan ole vielä löytänyt mitään lehtiartikkeleita?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Asia taitaa olla niin, että tuo palo tapahtui 13.1.1973 reitillä Göteborg - Bremerhaven - Rotterdam - Le Havre - Montreal. Kovassa myrskyssä laivan konehuoneessa syttyi tulipalo Azoreiden kohdalla.

Lisää asiaa aiheesta osoitteessa http://www.faktaomfartyg.com/mont_laurier_1972.htm
Alhaalla on kuvassa myös suomalainen (?) hinaaja hinaamassa Mont Laurieria.
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 09.07.2004 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Varmasti tuo Timo L: löytämä on juuri se oikea, mistä on kysymys.

Mutta tämän lisäksi näitä laivapaloja sattuu silloin tällöin, eli ei tuo
ollut varmaan ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Mutta ehkä ainoa kerta
kun autot päätyivät suomeen :wink:

Tunnen kaverin Hollannissa, joka ostelee vakuutusyhtiöiltä vastaavia
auto eriä. Viimeksi oli tapaus jossa eräässä lähi-idan kaupungissa oli
tapahtunut ihastuttava ja harvinainen tapaus = lumisade. Kaikki olivat
keskittyneet lumipallojen heittelyyn ( kerrankin muuta kuin kiviä...),
ja unohtivat että lumihan lopulta sulaa. Niinpä sitten pari päivää myöhemmin
vapaasatamassa n. 50 kpl uusia Volkkareita oli vyötäröä myöten vedessä.
Kaveri osti ne, ja autot kuivattiin ja huollettiin, ja myytiin edullisesti....
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuc kirjoitti: Ei kukaan ole vielä löytänyt mitään lehtiartikkeleita?
Mobilisti 2/96 on juttua tuosta laivasta.


Timo L. kirjoitti:Alhaalla on kuvassa myös suomalainen (?) hinaaja hinaamassa Mont Laurieria.
Eiköhän se ole juuri tuo mainitsemani Iso-Pukki.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
teroth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.05.2004 20:56
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja teroth »

Mistähän MitäMissäMilloin -kirjasta ko. juttu löytyy? Lueskelin juuri MMM 1974 (asiat väliltä 1.9.1972 - 31.8.1973) enkä löytänyt mainintaa laivasta taikka sen lastista.
Oma talous:
MB E 200 CDI A -99

työn puolesta:
MB E 220 CDI T A -04
MB E 200 CDI A -03
Ex MB E 220 CDI T A -01
Ex MB E 200 CDI -00
+ lukuisia tähdettömiä keltakupuja
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

teroth kirjoitti:Mistähän MitäMissäMilloin -kirjasta ko. juttu löytyy? Lueskelin juuri MMM 1974 (asiat väliltä 1.9.1972 - 31.8.1973) enkä löytänyt mainintaa laivasta taikka sen lastista.
Sama juttu, kelasin läpi MMM 1970 - 1976, ei löytynyt.
Tulihan tuota tietoa jo paljon muutenkin, kiitokset kaikille! Totta tuo legenda oli.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
pasi p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 01.07.2009 15:30
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Re: Urbaani legendako?

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Isäni oli autokauppias -64-74 ja muistan kun hän mietti et lähtiskö katsomaan palaneita mersuja. Oli kuulemma palaneet jossain laivassa ja silloin olivat myynnissä.

Pasi p
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Urbaani legendako?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Arto S kirjoitti:Kyllä juttu pitää paikaansa. Olen omistanut Mb W114 280 vm.73 joka oli just tuolta laivalta ja oli saanut pienen savuvaurion. Maalatiin veholla ja myytiin Evijärveläiselle Ranimuovi Oy:lle. Oli mahtava auto 280 twincam automaatti, ilmastointi, jenkkivalot sivuvalot ja erinlaiset etulamput, mailimittari ym.
Tässä taitaa olla Arto S:n entinen auto kaupan. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/5581739" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Urbaani legendako?

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Timo L. kirjoitti:
Arto S kirjoitti:Kyllä juttu pitää paikaansa. Olen omistanut Mb W114 280 vm.73 joka oli just tuolta laivalta ja oli saanut pienen savuvaurion. Maalatiin veholla ja myytiin Evijärveläiselle Ranimuovi Oy:lle. Oli mahtava auto 280 twincam automaatti, ilmastointi, jenkkivalot sivuvalot ja erinlaiset etulamput, mailimittari ym.
Tässä taitaa olla Arto S:n entinen auto kaupan. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/5581739" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä tämä on minun entinen. Olen tuota myynti-ilmoitusta kuolannut sännöllisesti ja harmittanut monesti jälkeenpäin kun jouduin luopuun autosta olisko ollut vuosi 1998 kun vaihtoi omistajaa. On vain tuo pyyntihinta aika kova. Ajomäärä oli omistuksessani jo mittari toisella kieroksella joten 196t mailia lienee lähempänä oikeaa ajomärää. Auto ei ollut minulta lähtiessä museokuntoinen, ja autoon lienee tehty mittava entisöinti 2006. Auto oli kyllä muistaakseni vm.1973 alkuvuoden mallia tai ainakin käyttöön otettu silloin.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Urbaani legendako - laivapalomersut?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Sitkeä peli ollut tuo laivakin, kestänyt näihin päiviin asti mutta taitaa olla jo Alangissa kilon paloina
http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shi ... =572535210" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin