W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Avain kopioitiin Mikkelin Lukkosepillä, toimii toki hyvin.

Viime tiistaina ilmajousitus kenkkuili, ei noussut tarpeeksi ylös kun otti pakoputki kiinnin parkkihallin rampissa. Oltuaan tunnin ulkona parkissa niin ilmajousitusen merkkivalo syttyi mutta sammui sitten 20 sekunnin päästä, koskaan sitä tehnyt.

Eilen keula oli alhaalla jo mutta perä ylhäällä. Käytin lämpöiseksi, valo sammui het kohta ja ajelin hallissa hieman.

Tänään auto oli sitten ylhäällä eikä valo palanut missään vaiheessa kun illalla ajelin pirssillä. Taisi olla auton antama muistutus että sen pääventtiilin voisi huoltaa. Pitää yrittää saada se irti kuumentamlla putkien liitoksia pikku kaasutoholla, sen vois tehdä parkkihallissa niin sais lähetettyä kapistuksen Wörlelle Saksaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Aiheuttaako tälläiset viileämmät kelit helposti veden kondensoitumista tuohon pussijärjestelmään...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti: To 23.09.2021 11:12 Aiheuttaako tälläiset viileämmät kelit helposti veden kondensoitumista tuohon pussijärjestelmään...?
Tällä ajetaan niin vähän että ilmankosteudella ei taida olla käytännön merkitystä. Sehän se siihen vaikuttaa enemmin, kesällä kosteampaa ... kait eli lämmin ilma sitoo itseensä enemmin kosteutta. Kun kompressori tiivistää ilman kaksitoista kertaa pienempää tilaan niin ilmiö on sama kun puristaisi pesusientä, vesi tihkuu ulos kun sille ei ole enää tilaa olla pienemmässä tilassa. Eli vesi kondensoituu ulos.

Tänä talvena piti ottaa tämä auto kotitalliin mutta suunnitelmat muuttui ja tallissa uusi projekti, ei MB.

Olen liottanut ilmaventtiilin liittimiä aina hallilla käydessäni ja yritän saada saada sen tuolla irti, ja lähetettyä Saksaan korjattavaksi.

Kuva20211221_160538 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20211221_160549 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Luftwaffe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 23.06.2020 23:56

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Luftwaffe »

Kaivoin omastani (w112 coupe) pääventtiilin ja takapään venttiilin eilen irti. Lähtivät suht helposti auki. Lähtevät Woerlelle korjaukseen.

Viime vuonna käytin etupäästä toisen venttiilin siellä. Ja on se mahtavaa, kun nyt ei 3kk seisomisen jälkeen ollut etupää tullut yhtään alas. Kunnossa olevanahan tuo pitäisi pysyä kuukausia ylhäällä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu tänään sain irti pääventtiilin. 4 liitosta kuudesta lähti auki toissa viikolla, sitten sain ne kaksi viimeistä hollille, putsattua liitokset ja MoS irrotusöljyä pari viikkoa. Ne aukesi tänään, toiseen tarvi Knipexin pihtejä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Työvoitto... :thumbup:
Maltilla säästää paljon harmia jatkossa... arvatenkaan noihin ei ole osat a) helppoja löytää eikä varsinkaan b) halpoja.... :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Luftwaffe kirjoitti: Ma 03.01.2022 21:38 Kaivoin omastani (w112 coupe) pääventtiilin ja takapään venttiilin eilen irti. Lähtivät suht helposti auki. Lähtevät Woerlelle korjaukseen.

Viime vuonna käytin etupäästä toisen venttiilin siellä. Ja on se mahtavaa, kun nyt ei 3kk seisomisen jälkeen ollut etupää tullut yhtään alas. Kunnossa olevanahan tuo pitäisi pysyä kuukausia ylhäällä.
Jees piti kommentoida mutta jäi ... foorumilainen hoenen huollatti omansa juuri hiljattain. Kysyin hintaa Wörleltä ja:

Price is 460,-- Euro without VAT and shipment.

Eli ei ihan halpaa mutta kerran 51 vuoteen sallittakoon.
Zac kirjoitti:Työvoitto
Kyllä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Ilmaventtiili saapui Wörleltä työpaikalleni kuriirilla toissa maanantaina, sain sen itse vasta viime maanantaina käsiini. Josko vkl pääsisi asentaa sen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilen asensin uuden ilmajousituksen pääventtiilin, hyvin toimii. M100 foorumilla oli ohje miten vaijeri laitetaan oikeaan asentoon, en vaan löydä sitä ohjetta. Taisi olla että keskiasentoon pitää laittaa venttiilin vipu sekä kahva...

Pitää tutkia onko shop manuaalissa sitä ohjetta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kuulostaa että W109 alkaa olemaan taas "tip top" kesän rientoihin... :thumbup:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti: Ti 22.03.2022 08:19 Kuulostaa että W109 alkaa olemaan taas "tip top" kesän rientoihin... :thumbup:
No ajo/tekniikkakunto on ok. On kyllä to-do listalla vaikka mitä, mutta tuli taas ostettua jotain muuta talliin niin tänä talvena jäi tekemättä.

Shop manuaalista löytyi ohje että ilmajousituksen säätönupin vaijeri asennetaan siten että nuppi ohjaamossa on keskiasennossa ja venttiilin vipu myös keskiasennossa siten että 5 mm kohdistustapin saa sen läpi. Muistelin oikein kyllä, pitää vaan kiristää vaijeri lopullisesti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Hain tämän mammutin kotitalliin tänään, käyttis meni vuorostaan säilytystalliin nyt kun tuo Marja-Liisa on ajossa. Renkaatkin on M+S joten niiden puoleen saa ajella, oli ns puolikuiva keli; alkoi just pakastaa niin ei ollut juurikaan märkää mutta kun vaihde vaihtui perä aina lipsahti sivulle jos oli tie jäässä.

To-do-listaa on kertynyt; viime kesänä ajettu Suur-Saimaan Ympäriajo palautti mieleen muutaman jutun, pitää etsiä se itse kirjoitettu vikalista jostain :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Pari kuvaa operaatiosta:

Kuva

Kuva

Kuva

Pitää vaihtaa jäähdytinnesteet; taidan ostaa Motonetista sitä "parempaa" sinistä, G11 taisi olla tyyppi (MB 325.0 luokitus). Varmaan se "huonompi" BS6580 eli vihreäkin riittäis, hinta vaan on melkein sama jos 10 litraa ostaa.

Vaihteistoöljyksi tulee nyt Mobil ATF220, siellähän on ollut 14 vuotta Gulffin Dexron III öljyt, eli vähän liian uudet mutta ainakaan väännettiin asiasta paljon ja kerran ne toimii niin en lähtenyt vaihtamana niitä Dexron II tyyppisiksi. Lootassa on vaan olleet nuo Forten litkut ja ajatus oli nyt laittaa Shudder Fixiä kun se kolmosella vähän jyristelee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tämä mersu se miellyttää kyllä omaa silmää päivä päivältä enemmän!

Tuossa oli Rovaniemellä myynnissä vastaava w109 ja taisi olla peräti yhden päivän nettiautossa. Kahvikerman värinen nahka oli sisältä, oikein tyylikäs!

Oletko Karra katsellut, vieläköhän tähän ruiskusuuttimet maksaa sen 2000€/kpl vai onko jo noussut yli 3000€:n?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti: Ti 21.02.2023 17:30 Tämä mersu se miellyttää kyllä omaa silmää päivä päivältä enemmän!

Tuossa oli Rovaniemellä myynnissä vastaava w109 ja taisi olla peräti yhden päivän nettiautossa. Kahvikerman värinen nahka oli sisältä, oikein tyylikäs!

Oletko Karra katsellut, vieläköhän tähän ruiskusuuttimet maksaa sen 2000€/kpl vai onko jo noussut yli 3000€:n?
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?

En ole suuttimienkaan hintoja katsellut... :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Andreas »

[/quote]

Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?

[/quote]

Suomeen jäi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hyvä juttu jos jäi Suomeen!
Ei näitä w108 tai 109:jä ole kyllä liikaa näkyvillä.

Niitä aina silloin tällöin putkahtelee myyntiin jostain ja menevät kyllä yleensä varsin nopeasti. Eikös Rovaniemen suunnalla ollut toinekin 109 myynnissä tyyliin parisen vuotta sitten. Grafiitin harmaa muistaakseni väiltään, varsin vähillä kilometreillä (oisko ollut 60 tuhatta tms)

Pienenä OFFinä todettakoon, että tuo Villen automyynnin w109 olisi varmaan jo mennyt kaupaksi, jos olisi 6.3.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Andreas kirjoitti: To 23.02.2023 00:47
Joo sain siitä jo viestiä ja kyselyitä heti sunnuntaina että kenen auto jne. Ei ollut paha hinta, 26k about. Postasin sen tuonne kansainväliselle M100 ryhmälle, oisko myyty sitä kautta?

[/quote]

Suomeen jäi
[/quote]

Niin jäi. tuttu kaveri osti.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

14 vuotta vanhat jäähynesteet jo laskettu pois, tosi puhtaat oli! Laitoin vettä syylariin ja ajelen vähän, sitten uusi huuhtelu vielä kerran. Aion nyt tehdä nesteen ionivaihdettuun veteen, pitäs olla yhtä puhdasta tai ainakin melkein, kuin tislattu vesi.

Purin eilen kuskin ovipahvin pois. Keskuslukon "sensori" eli alipaineventtiili on todella jäykkä. Sitä käytetään kun avainta kierretään lukossa taikka nuppia painetaan/vedetään ja se ohjaa keskuslukkoa. Sen karan saa vedettyä ulos joten jos saisi putsattu vanhoista rasvoista ja tilalle uutta, saan kaverilta Wabcon ilmaventtiilirasvaa siihen tarkoitukseen.

Kuva

Tämän näkoinen paitsi että minulla runko on metallia, oisko alumiinia.

Penkit putsattu pesevällä hoitoaineella. Etupenkit sai nahkaöljykäsittelyn ja sitten vielä kaikkiin penkkilöihin valjasrasvaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuo ohjausventtiili putsattu bräkleenillä ja kara sekä pesä rasvattu Wabcon vaseliinilla. Siitä tuli tosi herkkä, eli korjaus onnistui. Oven alaosa imuroitu ja tectylöity. Ikkunannostimen liu'ut ja hammaskiskot ym rasvattu. Yksi pultti oli löystynyt ikkunannostimen kiinnityksessä.

Tarttee muut kolme ovea huoltaa myös.

Ilmakompressorin hihnojen linja ei ole enää suora, on päässyt kääntymään...pitää syventyä siihenkin. Ois voinu tehdä nää hommat talvella muttaku piti käydä itse nivelkorjaamolla :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Mun piti kanssa tehdä vähän ovien (sisäpuolista) ehostusta talven mittaan, vaan niinpä tuli "kesä" ja hommat tais jäädä "syssymmälle"... :wink:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti: Ma 08.05.2023 12:36 Mun piti kanssa tehdä vähän ovien (sisäpuolista) ehostusta talven mittaan, vaan niinpä tuli "kesä" ja hommat tais jäädä "syssymmälle"... :wink:
Joskus elämä tulee väliin :D . No olet sen verran nuori että ehdit vielä mersua ropata.

Tänään iloinen yllätys, keskuslukossa oli alipainetta vielä vuorokauden jälkeen että pystyi avaamaan ja sulkemaan parikin kertaa ainakin. Ennen kadotti vakuumit reilussa puolessa tunnissa.

Ovipahvi kasattu, siellä oli sekä teräksisiä että muovisia nastoja, arvatenkin muovisista osa rikki ja yksi meni rikki, jos saisi siihen lasin alarunaan jostain sopivaa tiivistelistaa voisi oven ottaa vielä kerran työn alle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Mittailin kulutusta Suur-Saimaan Ympäriajojen yhteydessä ja vajaa 16 litraa sadalla hörppi, melkein 500 km tuli tuona vkl aikana ajoa.
Viimeksi muokannut karra, To 20.07.2023 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti: To 20.07.2023 10:20 Mittailin kulutusta Suur-Saimaan Ympäriajojen yhteydessä ja vajaa 10 litraa sadalla hörppi, melkein 500 km tuli tuona vkl aikana ajoa.
Tuo on kyllä jo vähän :o
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti: To 20.07.2023 11:04
karra kirjoitti: To 20.07.2023 10:20 Mittailin kulutusta Suur-Saimaan Ympäriajojen yhteydessä ja vajaa 10 litraa sadalla hörppi, melkein 500 km tuli tuona vkl aikana ajoa.
Tuo on kyllä jo vähän :o
No nyt tuli näppishärö, vähän alle 16 litraa sadalla piti kirjoittaa, sorry! Korjasin edelle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Täällä kaakon kulmalla on sellainen kauppaketju kuin Rajamarket. Siellä oli hyllyt täynnä Teboilin tuotteita. Ostin keskustan myymälästä viimeisen kannun Teboil 15W-40 mineraaliöljyä, kun sitä olen käyttänyt näissä vanhoissa wehkeissä. Mustolan myymälässä on vielä 6 kannua jäljellä, joten täytyy hakea sieltä jemmaan jokunen kannu.

Minulta jäi Gulfin 20W-50 sinkkipitoista öljyä 5 l kannu, se piti mennä A-Fordiin. Pitää hommata sitä vähän lisää, eli toinen kannu niin saa tuohon uuteen tulokkaaseen eli Pontiaciin siitä öljyt. Mersun 6.3 moottorissa 50 on liian paksua yläpäässä, ketjunkiristin rallattelee jonkin aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen; Tebikan 15W-40 toimii paremmin tässä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Outo homma. Kävin tänään hallilla käyttämässä tätä. Homman lopuksi vilkaisin takakontin kannen aukaisunappia ja se oli painunut sisään!

Nuppi oli hieman sisemmällä kuin se normaalisti painuu ja siinä tuntui pieni jousivaste. Ei pullahtanut ulos. Kansi ei siis auennut kun ei ollut mitään vastetta.

Kun auton veti lukkoon keskuslukolla niin nappi tuntui erilaiselta, en muista kumpaan suuntaan meni, sisään vaiko ulos. Nupin pää ei näytä murjotulta.

Pitää kokeilla magneetilla houkutella sitä ulospäin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Joku on käynyt sitä sorkkimassa, lukitussa kerrostaloyhtiön hallissa! Nuppi on lyöty sisään tosi syvälle, sieltä näki sinne rakenteisiin,en saanut koukulla vedettyä ulos koska se reikä ei auennut eli on työnnetty jotain sisään. Magneetti ei toimi.

Käynnistin auton ja sain alipaineet niin kaikki lukot avautui. Painoin nuppia vaan tarpeeksi syvälle niin kontti aukesi. Pitää purkaa nuo hilut pois niin näkee vaurion.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
CDI_05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 453
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

No huh huh johan on tuohua. Toivottavasti selviää.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Haiskahtaa pikkupoikien teoilta.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin