W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, ilmajousiremppaa

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

karra kirjoitti:
karra kirjoitti:
tango kirjoitti: Widu 15" peltipölärit. Siistii. :D
On ne, itsekin ostin tuossa viikko sitten semmoiset 8) .

Oli niin kuuma kuva tuo edellinen niin pistetääs vähän jäitä hattuun:

http://www.m-100.co/forum/uploaded/Alan ... pture-.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarttee varmaan käydä kohta tallilla katsomassa miten keula käyttäytyy, onko laskenut vai ei :P
Nyt kun alkaa pakastamaan niin nostetaas vähän lämpöjä samalla eli 300 SEL - teemalla:

Kuva
voe kehveli! jos w109:ssä on tuommosia kyytiläisiä useinkin niin pitänee nopeuttaa hankinta-aikataulua oleellisesti! :shock:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, ilmajousiremppaa

Viesti Kirjoittaja Efraim »

wezze72 kirjoitti:
voe kehveli! jos w109:ssä on tuommosia kyytiläisiä useinkin niin pitänee nopeuttaa hankinta-aikataulua oleellisesti! :shock:
...jos ei saa ilman autoa, niin ei sitten autollakaan... :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, ilmajousiremppaa

Viesti Kirjoittaja karra »

Efraim kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:
voe kehveli! jos w109:ssä on tuommosia kyytiläisiä useinkin niin pitänee nopeuttaa hankinta-aikataulua oleellisesti! :shock:
...jos ei saa ilman autoa, niin ei sitten autollakaan... :lol:
Totta! Uudella Bentleylläkään ei irtoa stadissa hesarin tieteellisen tutkimuksen mukaan eli wanhassa vara parempi.

Meidän foorumi on ollut niiiin tylsä viime aikoina että saanen omaan topikkiini postata hyvän maun rajoilla olevaa materiaalia. Mielestäni materiaali on juuri siellä hyvän maun puolella :mrgreen:

Kuva
Huh

EDIt joku muuttaanut tämän kuvan!
Huh huh

Ryökäle, kapselit (kaikki varmaan niitä tsiigaa) paljasti että autohan ei ole 6.3 vaan joku tavallinen :)
Viimeksi muokannut karra, Ke 27.04.2016 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, ilmajousiremppaa

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

karra kirjoitti:
Efraim kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:
voe kehveli! jos w109:ssä on tuommosia kyytiläisiä useinkin niin pitänee nopeuttaa hankinta-aikataulua oleellisesti! :shock:
...jos ei saa ilman autoa, niin ei sitten autollakaan... :lol:
Totta! Uudella Bentleylläkään ei irtoa stadissa hesarin tieteellisen tutkimuksen mukaan eli wanhassa vara parempi.

Meidän foorumi on ollut niiiin tylsä viime aikoina että saanen omaan topikkiini postata hyvän maun rajoilla olevaa materiaalia. Mielestäni materiaali on juuri siellä hyvän maun puolella :mrgreen:

Kuva
Huh

Kuva
Huh huh




Ryökäle, kapselit (kaikki varmaan niitä tsiigaa) paljasti että autohan ei ole 6.3 vaan joku tavallinen :)
kuvat on aina kivoja, nämä on oikein kivoja.
lähinnä ajattelin että tuleeko siinä tuollaisia somisteita mukana kun hankkii w109:n? :idea:
pitemmälle menevä toiminta johtanee ainakin meillä siihen että nainen joka asuu meillä mutta ei ole minulle sukua ohjannee minut asumaan jonnekkin muualle :lol:
anteeksi off-topic, ja hyvää joulua kaikille ! :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja karra »

Ei tule somisteita, on omistajasta kiinni - ei ole ilmaisia lounaita :D . Eli voit huoleti ostaa sataysin :P

Riski kumminkiin on tällaiseen:

Kuva

Kävin täs pyhinä käyttämässä autoa, keula oli alhaalla mutta siiinä se nousi ylös kuin mikäkin fallos
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja Havis »

karra kirjoitti:Ei tule somisteita, on omistajasta kiinni - ei ole ilmaisia lounaita :D . Eli voit huoleti ostaa sataysin :P

Riski kumminkiin on tällaiseen:

[ [url=http://i5.photobucket.com/albums/y152/Mercmad/3300SELgirls.jpg] ][/url]

Kävin täs pyhinä käyttämässä autoa, keula oli alhaalla mutta siiinä se nousi ylös kuin mikäkin fallos
Kovasti etsin kuvasta mersun keulakoristetähteä, mutta ei meinaa näkyä, mihin lie uponnut (hyi näitä puheita) ;)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:Ei tule somisteita, on omistajasta kiinni - ei ole ilmaisia lounaita :D . Eli voit huoleti ostaa sataysin :P

Riski kumminkiin on tällaiseen:

[ [url=http://i5.photobucket.com/albums/y152/Mercmad/3300SELgirls.jpg] ][/url]

Kävin täs pyhinä käyttämässä autoa, keula oli alhaalla mutta siiinä se nousi ylös kuin mikäkin fallos
Mutta missä on TÄHTI???? :o
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

karra kirjoitti:Ei tule somisteita, on omistajasta kiinni - ei ole ilmaisia lounaita :D . Eli voit huoleti ostaa sataysin :P

Riski kumminkiin on tällaiseen:

[ [url=http://i5.photobucket.com/albums/y152/Mercmad/3300SELgirls.jpg] ][/url]

Kävin täs pyhinä käyttämässä autoa, keula oli alhaalla mutta siiinä se nousi ylös kuin mikäkin fallos


mukava tietää että harrastusta voi "jalostaa" rauhallisin mielin. :lol:

mutta voi kauhia jos siinä tuollainen riski on, siinähän nyrjähtää tähti(kin)! :shock:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: ...ootko karra viime kesänä ton kuvan ottanut linnoituksilla :think: :lol: :lol: :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, katse syksyyn

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:
karra kirjoitti:Ei tule somisteita, on omistajasta kiinni - ei ole ilmaisia lounaita :D . Eli voit huoleti ostaa sataysin :P

Riski kumminkiin on tällaiseen:

[ [url=http://i5.photobucket.com/albums/y152/Mercmad/3300SELgirls.jpg] ][/url]

Kävin täs pyhinä käyttämässä autoa, keula oli alhaalla mutta siiinä se nousi ylös kuin mikäkin fallos
Mutta missä on TÄHTI???? :o
Satayseihin kelpuutetaan vaan synnyttämättömiä naisia, kun tarkkaan katsoo niin neito nojaa maskin apparin puoleiseen osuuteen - sen verran kapoinen lantio :D .

Olen talven aikana pari kertaa käynyt tämänkin käyttämässä kuumaksi ja samalla saanut (auton) keulimaan. Tai siis nokan ylös ajokorkeuteen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja karra »

Viime viikolla kävin taas jyräyttämässä käyntiin. Siinä kun kone lämpeni sovittelin paikoilleen W109 mittatilausmattoja. Pimeässä tallissa oli vähän hankalaa saada kahta mattoa paikoilleen, kaksi meni hyvin. Ne on nimittäin just ihan tarkkoja ja jäykkien mattojen paikalleen saaminen oli hiukka hankalaa hämärässä kun auto sisältä täysin musta ja uudet matot samoin. Vaikuttas että apparin matto on hiukka liian leveä kun tuossa on pullistetu kardaanitunneli sekä turvotettu sivupahvi siellä... katsotaan valoisassa paremmin.

Löysin automessuilta uuden käyttämättömän omistajan käsikirjan autooni. Ei kyl markka aikaan ois viittinyt viittäsataa laittaa vihkoseen :D mutta nyt ollaankin euroajassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti: Löysin automessuilta uuden käyttämättömän omistajan käsikirjan autooni. Ei kyl markka aikaan ois viittinyt viittäsataa laittaa vihkoseen :D mutta nyt ollaankin euroajassa.
Viistoista vuotta sitten viiskymppiä ja tänä päivänä satanen. Noo, ihan kohtuullista... :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja karra »

Vois huomenna lähteä vaikka Wappuajelulle EK-VAn automuseolle; sieltä alkaa joku retkiajo klo 12. Poutakeliä kun on luvassa mitä taas ei ole luvassa viikonlopuksi :think:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja karra »

Tulihan tässä Jokimaan Rompetorireissu tälläkin heitettyä. Aika hyvin istuu ne mittatilausmatot kun sain vaan kunnolla aseteltua paikoilleen. Tänään vaihdoin moottoriöljyt ja laskin suodattimen kotelon tyhjäksi kas kun siinä on tyhjennysproppu :D .

Nyt pitäs muistaa neljän P:n ohjelma tehdä eli:
- Penkkien nahanhoitokäsittely
- ruiskuPumpun öljyn tarkistua ja lisäys tarvittaessa
- Peräöljyjen vaihto lukkoperäöljyihin (jotain niuskutusta kuuluu hitaissa käännöksissä, epäiltiin että minulla olisi lukkoperä)
- takakontin sivuPahvin yläreunan kiinnitys (oisko aika ja kosteus tehnyt tehtävänsä kun irtoaa sieltä itse), tähän saattaa kuulua ne klipsit joita olen ässämersuissa nähnyt
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja karra »

Laskin peräöljyt ulos, ne oli menneet ruskeiksi ja vaahtomaisiksi; aika lirua olivat vielä. Luulen että se aikoinaan sinne lisäämäni Resurs-aine on heikentänyt öljyn ominaisuuksia, tai ainakin saanut aikaan että kaarteissa niuskuttaa. Pistin sinne LiquiMoly LS lukkoperäöjyt kun autossani pitäisi kuulemma olla lukkoperä... minun mielestä siinä ei sitä ole.

En saanut kuin parisen litraa menemään, sitähän pitäs menne kaksi ja puoli muistaakseni.

Käsittelin vielä penkit hoitavalla Turtlen puhdistusaineella ennen kun ajoin takaisin säilytystalliin. Eilen tuli ajeltua jonkun verran täällä maakunnassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kevättä kohti

Viesti Kirjoittaja karra »

Tosiaan joo M100 foorumilla ollaan sitä mieltä että kaikissa 6.3:ssa ei lukkoperä ollut vakiona. Toisten mielestä oli, toisten mielestä ei.

Esitteessä se oli kumminkin vakiona:

http://www.m-100.co/6point3/brochure/ba ... pment.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanhat peräöljyt ei muuten haisseet edes peräoljyille, se uusi oli kyllä kitkerän hajuista niinkun olla pitääkin.

Pikainen koeajo kertoi että ei niuskuta enää, foorumilainen "cuuno" kertoi että jonkun W124 ASD perästä oli kuulunut samanlaista niuskutusta ja syy oli lukkoperässä jossa oli vikaan. Moni ääntä on kuunnellut mutta cuuno oli eka joka tunnisti äänen :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Sain apuja australiasta:

When the 6.3 was introduced in 1968, it did not have a limited slip differential as standard. I have the Service Introduction Manual for the Type 300 SEL/8 6.3 dated April 1968 which lists all the differences from the 300 SEL/8 and the 600. I quote from Section E. Rear Axle

Kuva

Fairly early on, I don't know exactly when, the factory decided to install a limited slip differential on new cars and existing sold cars were offered the upgrade when due for routine service. Not every car had this done. My #765, built 8th November 1968 still has its standard diff, so the change was after that.
Art

P.S. It should also be noted that the brochure you show is for the North American market, and as I said earlier in this thread, dealership organizations in different countries specified some options as standard in cars sold by them. That did not mean that feature was standard from the factory.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja unski »

No, tämä voisi olla sellainen suuntaa antava testi...nosta perä ilmaan, vaihde parkille ja pyöritä toista rengasta, jos toinen lähtee pyörimään vastakkaiseen suuntaan ilman minkäänlaista vastusta (no jarru tietysti vähän) ei sinulla ole lukkoperää tai se on totaalisen loppu. Jos se vähänkään vastustaa on sinulla lukkoperä...voit myös pistää vaihteen vapaalle ja pyörittää toista rengas nopeasti voimaikkailla liikkeillä molempiin suuntiin, toisen renkaan pitäisi lukollisessa perässä (edes vähän toimivassa) tulla mukaan, lukottoman perän rengas pysyy paikallaan.

Eikö sinulla ole perässä kiinnitettynä enää sellaista peltiliparetta? Se on kiinni kahdessa taaimmaisessa tasauspyörästön pultissa. Siinä lukee hyvin selvästi "Sperrdifferential"

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Asfaltilla sutii toinen pyörä, hiekalla sutaisee molemmat; en viitsinyt soraa kauheesti roiskuttaa. Perä ilmassa toista kun pyörittää niin toinen pyörii eri suuntaan, nämä testattu jo 2009 :D . Eli jos siellä on lukko niin se on loppu. Liparetta ei ole, sekin tarkastettu jo 2009.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja unski »

No raaputa perästä valmistenumero esiin ja lähetä se runkonumeron kanssa Classic Centteriin, Saksaan. Ovat vastanneet minun kysymyksiin auliisti.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:No raaputa perästä valmistenumero esiin ja lähetä se runkonumeron kanssa Classic Centteriin, Saksaan. Ovat vastanneet minun kysymyksiin auliisti.

Timppa
Tosiaan, tuonhan vois tehdä. Kantakortissa ei ollut mainintaa ja KW eli Kundenwunsch listassakaan sitä ei ollut. Kantakortin tilasin tehtaalta merkkiliikkeen kautta 2009.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja cuuno »

hieno auto ja upea ajokokemus :thumbup: kiitos karra :wave:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

cuuno kirjoitti:hieno auto ja upea ajokokemus :thumbup: kiitos karra :wave:
Mitäs siitä, hyvä että joku tuli potkimaan persuksiin että mammutti ulos sieltä parkkihallista :D . On ollut ihan liian vähällä ajolla. Eilen ajelin iltapäivästä iltaan, edelleenkään ei kuulu mitään niuskutusta kurveissa :P . Hyvä että tuli tehtyä peräöljynvaihto, en ois muuten ehkä saanut aikaiseksi ellei ois oikein alettu kuuntelemaan sitä ääntä :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Pääsin kuvaankin tiistaina:

Kuva

http://sarkeri71.kuvat.fi/kuvat/LPR+%22 ... 1.07.2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Heh, oli mennyt leima kylmäksi viime kesäkuussa, vissiin unohtunut. Kävin viime viikolla katsastamassa, ei ongelmia. Nythän tällä voi alkaa vaikka ajamaan yybertaksia kun museoautoista siihen kuulemma olisi - SEL mallihan antaa juhlalliset kyydit takamatkustajille :lol: Joku tosiaan kusee omiin muroihin, taikka toisten, miten sen nyt ottaa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Omat M100-moottoriset oli viikonlopun yli merkkiliikkeen vaihtoautohallissa, ei kelvanneet kellekään :lol:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re:

Viesti Kirjoittaja karra »

Su 25.01.2009 karra kirjoitti:
JTJ kirjoitti:
karra kirjoitti:
Joka tapauksessa jäljitin korjaajan jenkeistä jonne pumppu lähti maanantaina. Minimi velotus on 950 USD mikä sisältää tiivisteiden vaihdon ja säädön. Osat ja lisätyöt siihen päälle.
Onko kyseessä guru nimeltä Gus Pfister, Pacific Fuel Injection?
USAssa on vissiin kolme firmaa jotka tekee näitä remontteja. Minun tapauksessani kyseessä on NY:n osavaltiossa sijaitseva H&R Fuel Injection, Hans Utke.
Gus Pfister oli Wheeler Dealersin jaksossa missä rakensivat 1974 BMW 2002 tii autoa. Bemarissa näköjään oli Kugelfischerin mekaaninen ruiskupumppu joka 17 vuotta seisottueen joutui Gusin pajalle. Siellä oli pumppuja työn alla ja lisäksi sorvissa pyörivä demopumppu jolla selvitettiin mäntäpumpun toimintaperiaatetta. Jakso pyörii tällä viikolla Kutosella, ihan hyvä jakso muutes.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Ajelin tällä vappuajelut ja sitten eilen kävin Kouvolassa Swapissa. Toki ennen ajoon ottoa tsekkasin moottorin ja laatikon öljyt sekä jäähdytysnesteen. Eilisen ajomatkan aikana tajusin että pitää tähän varmaan jarrunesteetkin vaihdella kun tulee 8 vuotta niille...

Tänään sitten ennen säilytystallille vientiä tsekkasin vielä ruiskupumpun öljyntason ja lisäsin vähän, tenukuppi olikin ihan tyhjä ja siellähän olisi hyvä olla lientä joten täytin sen, oli siis päässyt kuivahtamaan. Samoin kevyt lisäys tehostimeen ja muutenhan auto oli ok kunnossa. Itse asiassa tämä on aika hyvä ajaa, jotenkin napakampi kun tuo 6.9 . Tutkailin kolmioikkunoiden tiivistyskumien sopivuutta kun ne aina vähän viheltää ja oiskohan niin että itse ne ikkunat on jotenkin huonossa säädössä kun kumit vaikuttaa että ne ois matkan varrella uusittu...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Vaan et oo tästä luopumassa kun kalustoa vähentelet?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti:Vaan et oo tästä luopumassa kun kalustoa vähentelet?
Tämä lähtee viimeiseksi; onhan tuota kysytty aina joskus mutta en halua myydä :P . Ensi talveksi on SEC projektina ja sitten seuraavaksi syksyksi eli 2018 pitäs kehitellä jotain.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin