W123 250 Mersu tuli taloon JOUSIHÄSLINKIÄ

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Kai vanhaan autoon peltiä saa? Ei kannata lannistua vastoinkäymisistä, uusien autojen omistajilla on ihan samoja vaivoja ja jos ei nyt niin pian. Ainoo vaan että ne uudet on ehkä vähemmän yksinkertaisia harsia kuntoon.

Eiköös muuten 250:ses pensakonees oo 5 runkolaakeria (ihan ku slant sixis...) ja 280:ses 7kpl... Ihan ku muistaisin että nähny jossain semmosta.

Ooppelin pikkuneloses oli kolme runkolaakeria joskus -64 siis se litranen nelipyttynen voimakone.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Näin on.

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Ei vielä kannata luovuttaa, peltiä saa aina, justaan vaihdoin tänään "linttafarkkuun" etulokasuojan, oli melekonen homma ku vanha oli alkuperäinen, kehnoilla välineillä meni jonku aikaa repiä sitä massaa, mutta nyt on vaihdettu, vielä ku kesäloma vaa alkaisi nii pääsis autoa paklaan ja hioon ja väri päälle :)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Etujousia on nyt ihmetelty ihan urakalla. Liikkeen mukaanauton valmistenumerolla (vai mikä se oli) tulee yli 10 vaihtoehtoa jousista. mukaanlukien poliisi ja taksijouset.

Kertokaa nyt viisaammat, mitkä valita!! Nykyiset jouset on 15mm paksulla kierteellä ja keula on n. 10cm liian korkealla. Epäilys hiipii mieleen, että onko ne tyystin väärän auton jouset, kun kuulemma hyllyssä olisi 200D orkkisjouset jotka on kans 15mm kierteellä ja kaikki jouset on kuulemma saman mittaisia, paksuus vaan vaihtelee.

Uskallanko ottaa nuo 200D orkkisjouset tähän 250 bensaan. onko kuutoskone niin paljon painavampi, että ajo-ominaisuudet kärsii.

Apua tarvitaan!!
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Auton sarjanumerolla täytyy löytyä oikeat jouset. Varusteiden perusteella lasketaan pistemäärä joka vaikuttaa jousien jäykkyyteen. huomioi myös jousen yläpään kumit, eri korkuisia asteikolla 1-4.

Suosittelen tilaamaan jouset asiantuntevasta liikkeestä, esim. merkkiliike tai KL-varaosat. Ja aina valmistenumeron kanssa. Esim. Ylistenniemi Tampereen KL:ssä osaa myydä oikeat jouset, jos alkuperäiseen tasoon auton haluat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Samalla tavalla sulla on tuon auto keula ilmassa kuin mullakin oli. Mulla oli vielä niin, että edessä oli kolmosen kumit ja takana ykköset. Mun mielestä kuvien perusteella sun autossa on sen "oikea" asento, eli keula on näennäisesti huomattavan korkealla. On se kutoskone jonkuverran painavampi. Laita ne kutosen jouset ykkösen kumeilla ja taakse sit tarvittaessa vaikka isompikin kumi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Sergey kirjoitti:Samalla tavalla sulla on tuon auto keula ilmassa kuin mullakin oli. Mulla oli vielä niin, että edessä oli kolmosen kumit ja takana ykköset. Mun mielestä kuvien perusteella sun autossa on sen "oikea" asento, eli keula on näennäisesti huomattavan korkealla. On se kutoskone jonkuverran painavampi. Laita ne kutosen jouset ykkösen kumeilla ja taakse sit tarvittaessa vaikka isompikin kumi.
Olen asioinut oulun MB-osassa ja sieltä tuli tällaista tietoa jousista.

Olet Sergey oikeassa tuosta auton asennosta. Täysin samanlainen takakeno kuin minulla. Mitä olen kaupungilla nähnyt noita w123:sia niin niissä on ollut asento suorempi eli ulkonäkö on vastannut tehdaslookkia jota minäkin nyt kaipailen tai sitten siten että keula vähän alempana.

Pohdin sitä KL-varaosaakin, mutta näytti olevan, että MB-osa Oulussa on komppiksessa sen kanssa joten todennäköisesti ne tilailee kamat sieltä ja ottaa pinnat välistä. Tiedä häntä sitten.
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oletko mitannut korkeutta alahelman listasta maahan? Mun autossa nimittäin keula pystyssä mitta oli kuitenkin osapuilleen sama kummassakin päässä, ts. kori kyllä kulkee vaakatasossa. Toisaalta... madallusjousia on ja ne asettuu vähän enemmän etukenoon kuin alkuperäiset tai niitä vastaavat. Ja, rälläkällä edestä ½-1 kierrosta pois niin saa etupään alemmas... Mutta sehän ei sitten enää olekaan "alkuperäinen".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: W123 250 Mersu tuli taloon JOUSIHÄSLINKIÄ

Viesti Kirjoittaja Juho »

Ostin W 123 250 1979 viime viikolla hyvä ajoauto kun vähän laittaa automaatti, värilasit , takalasin lämmitys varusteina.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Ässä2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 04.08.2021 12:59

Re: W123 250 Mersu tuli taloon JOUSIHÄSLINKIÄ

Viesti Kirjoittaja Ässä2007 »

Itselle tuli myös vajaa kk sitten 250 automaatilla ja museoleimassa. Peltityöt tehty ja maalattu joten itse keskittynyt
lähinnä tekniikan pikkukorjauksiin, mm. startti kaivannee uusintaa. Sitä vaan ei tunnu enää löytyvän mistään.
920 pata eli 129hv:n voimakone 😎
Vastaa Viestiin