W123 250 Mersu tuli taloon JOUSIHÄSLINKIÄ
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mielenkiintoinen vastaus tuo Classic Cenetrin vastaus. Vai käy mm 30-50- luvun koneeseenkin lyyjytöntä ja suosittelevat vielä 98 oktaanistakin .
Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin
Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Empä usko, että tehtaalla tarvitsee ruveta niin alhaisiin temppuihin osamyynnin takia...adenauer300 kirjoitti:Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin
Eiköhän DaimlerAG:n väki ole senverta suoraselkäistä että mainetta ei noin typerillä asioilla pilata.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
lisää
Saksassa on pitempään ajettu lyijyttömällä, eli kokemustakin on kertynyt.
Saksalaiset kaverit ajoivat jo 90-luvulla käyttöautojaan lyijyttömällä,
eikä ongelmia ollut. Siksi en ole koskaan käyttänyt näitä lisäaineita.
MB alumiinikansissa on venttiili-istukoissa kovametallirenkaat, joten Classic Centerin vastaus perustuu tähän.
Aikoinaan kun lyijytöntä alettiin myydä, niin silloin maahantuojat suomessa suosittelivat erilaisia vuorotankkauksia (lyijytön/ lyijyllinen).
Arvelen, että tässä oli kysymys vain turhien (= muusta syystä johtuvien)
takuu/valituskäsittelyjen välttämisestä.
Toisaalta esim. Englannissa näyttävät edelleen paljonkin käyttävän näitä lisäaineita, koska siellä on paljon harrasteautoja joissa on rautakannet (eli venttiili-istukka on vain koneistettu kanteen). Tämä rakenne vaatii
lyijyä kestääkseen.
Saksalaiset kaverit ajoivat jo 90-luvulla käyttöautojaan lyijyttömällä,
eikä ongelmia ollut. Siksi en ole koskaan käyttänyt näitä lisäaineita.
MB alumiinikansissa on venttiili-istukoissa kovametallirenkaat, joten Classic Centerin vastaus perustuu tähän.
Aikoinaan kun lyijytöntä alettiin myydä, niin silloin maahantuojat suomessa suosittelivat erilaisia vuorotankkauksia (lyijytön/ lyijyllinen).
Arvelen, että tässä oli kysymys vain turhien (= muusta syystä johtuvien)
takuu/valituskäsittelyjen välttämisestä.
Toisaalta esim. Englannissa näyttävät edelleen paljonkin käyttävän näitä lisäaineita, koska siellä on paljon harrasteautoja joissa on rautakannet (eli venttiili-istukka on vain koneistettu kanteen). Tämä rakenne vaatii
lyijyä kestääkseen.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
No uskokon kukin mitä haluaa .Mesedesi kirjoitti:Empä usko, että tehtaalla tarvitsee ruveta niin alhaisiin temppuihin osamyynnin takia...adenauer300 kirjoitti:Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin
Eiköhän DaimlerAG:n väki ole senverta suoraselkäistä että mainetta ei noin typerillä asioilla pilata.
Mersun oman huolto ohjeistuksen mukaan "ohjellinen" rajapyykki lyyjyttömän bensiinin sopivuuteen on 124 koppasen esittely 80-luvulla, eli kaikki 124 bensakoneet toimivat lyyjyttömällä, mutta esim 126 sarjassa 5.0L V8 koneissa (M117.963) rajapyykki on 10/83 jälkeen valmistuneet, jotka toimivat lyyjyttömällä.
Esim 123 250 moottorit ( 76 - 84 ) ovat kaikki pehmillä istukoilla varustettuja ja tarvitsevat lisäaineen.
Huolto ohjeen mukaan, jos vanhoissa mersuissa ( 123 ja vanhemmat mallit ) käytetään lyyjytöntä bensaa, pitää ventiilien välysten mittaus väliä lyhentää puolella normaalista, koska istukat kuluvat nopeammin
Että sillen.......
Vielä tuosta oktaanista....
Ennen 2 maailmansotaa oktaaniluku on ollut n 50-60 ja sen jälkeen 70 luvun loppuun vielä yleisesti alle 90. Niin 98 oktaanisen käyttämisestä ei ole vanhoissa ( esim W108 )ei ole mitään mitään todellista hyötyä
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Sotahan aina vie eteenpäin teknistä kehitystä . Eihän ennen sotaa ollut mitään lyijyä, jenkithän sen taisi keksiä sodan aikoihin kun tarvittiin lisää oktaaneja. Ja sitten huomattiin että kappas vaan venttiilien istukat kestää pitempään. Eiköhän 30-luvulla venttiilirempppa ollut sellainen määräaikaishuoltoon rinnastettava toimenpide .adenauer300 kirjoitti: Vielä tuosta oktaanista....
Ennen 2 maailmansotaa oktaaniluku on ollut n 50-60 ja sen jälkeen 70 luvun loppuun vielä yleisesti alle 90. Niin 98 oktaanisen käyttämisestä ei ole vanhoissa ( esim W108 )ei ole mitään mitään todellista hyötyä
Venäjällä ei essonbaarin mukaan koskaan ole lyijyä bensan seassa ollutkaan, siksi ladat/mosset ym. kulkee hyvin lyijyttömällä. Puristuskestävyyttä on nostettu jollain muulla kemikaalilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ite ajan ilman lisäainetta, ja taitaapa ohjeissa lukeakin ettei saisi edes käyttää jos auto ei sitä erikseen edellytä, Ite kans uskon tuohon että nämä lisäaineet sopii parhaiten valurautasille kansille, ja että mersussa olisi kunnon ohjurit. Katotaan mitä käy, hyvin on nyt toiminut 8tkm ilman myrkkyä ja kone on vuodelta 79
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Madallus
Sanokaapa onko aivan pyhäinhäväistys jos laittaisi 123:sta vähän enempi tonttiin. On aika maasturin näköinen ilmestys tällä hetkellä keulasta....
peräpää on jo sitten eri asia (älkää laittako letkallista tiiliä konttiin, isoisä kokeili ja nyt roiskeläpät viiltää maata)
Olisihan se aika erinäköinen kuin tehtaalta lähtiessään. Oliko W124 malli eka joita madallettiin jo tehtaalla valmiiksi? ns. sportalustoja.
peräpää on jo sitten eri asia (älkää laittako letkallista tiiliä konttiin, isoisä kokeili ja nyt roiskeläpät viiltää maata)
Olisihan se aika erinäköinen kuin tehtaalta lähtiessään. Oliko W124 malli eka joita madallettiin jo tehtaalla valmiiksi? ns. sportalustoja.
Homma vasta lapsenkengissä
usein edessä on väärät jouset ja väärät "korokekumit". Etujousia on muistaakseni Mersulla 4:ää mallia ja korokekumeja samoin. Tarvikkeena myyvät vain paria mallia. Tällöin saadaan tuo niin monessa w123:ssa oleva tractor look. Oikein valituilla alkuperäisillä jousilla ja välikumeilla saadaan jo inhimmillisempi olemus Mersuun.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Madallus
No tehtaalta ja tehtaalta...miten sen nyt ottaa...manfredR kirjoitti: Olisihan se aika erinäköinen kuin tehtaalta lähtiessään. Oliko W124 malli eka joita madallettiin jo tehtaalla valmiiksi? ns. sportalustoja.
Kyllä W123 AMG versioihin oli saatavana matalempia vietereitä, mutta siihenaikaan AMG oli Mercedeksen ulkopuolinen yritys, joten sellaisia sarjoja tarkalleenottaen ei tullut Sindelfingenin liukuhihnalta.
Mutta W124:n aikaan oli näitä Sportline-varustepaketteja, joihin kuului normaalia matalampi olemus. Ne taas on ihan tehdasasenteisia juttuja.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
madallus
Itse olen miettinyt tuohon omaan 280E:hen H&R:n 50mm tiputtavia jousia ja GTS sport iskunvaimentimia. Varaosavarastolta kysytty tarjous, bayermannilta sais kans H&R:n jouset, siellä sanoivat että etujousia löytyy tuohon 280E:hen kahta eri vahvuutta, riippuen ajoneuvon varustuksesta(ilmastointi, kattoluukku yms massaa kasvattavat.)
hakusessa tämän tyyppinen tyyli:
http://img.photobucket.com/albums/v333/ ... austa3.jpg
hakusessa tämän tyyppinen tyyli:
http://img.photobucket.com/albums/v333/ ... austa3.jpg
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Re: madallus
Viitsitkö laittaa tietoa noista madallussatsien hinnoista tai ainakin yhteystietoja mistä kyselit niitä.tuti kirjoitti:Itse olen miettinyt tuohon omaan 280E:hen H&R:n 50mm tiputtavia jousia ja GTS sport iskunvaimentimia. Varaosavarastolta kysytty tarjous, bayermannilta sais kans H&R:n jouset, siellä sanoivat että etujousia löytyy tuohon 280E:hen kahta eri vahvuutta, riippuen ajoneuvon varustuksesta(ilmastointi, kattoluukku yms massaa kasvattavat.)
hakusessa tämän tyyppinen tyyli:
http://img.photobucket.com/albums/v333/ ... austa3.jpg
Itelläkin ruvennut polttelee tuon röntän madallus.
Kyselin tarvikeosia niin taakse saisi iskarit ja jouset alta parinsadan koko satsi. Liekö madallussatsit paljon kalliimpia
Homma vasta lapsenkengissä
PAKETTITARJOUS: H&R(50mm) + GTS-iskunvaimentimet 569 Euroa Sis.alv ja rahti
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy Y-tunnus 2108700-2
Palvelevaa verkkokauppaa autoharrastajille ja -ammattilaisille
Puhelin ma-pe 10-18 puhelin: 045 1295 000 & 045 1295 003
bayermann:ilta saa pelkät jouset, hinta tais olla 50mm jousille 350€.
Bilsteinin iskarit taitais olla parhaat, mut ei taida onnistua ku maksimi tiputus niiden kans olis toi 40mm... H&R:ltä toki saa 30mm tiputtaviakin jousia.
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy Y-tunnus 2108700-2
Palvelevaa verkkokauppaa autoharrastajille ja -ammattilaisille
Puhelin ma-pe 10-18 puhelin: 045 1295 000 & 045 1295 003
bayermann:ilta saa pelkät jouset, hinta tais olla 50mm jousille 350€.
Bilsteinin iskarit taitais olla parhaat, mut ei taida onnistua ku maksimi tiputus niiden kans olis toi 40mm... H&R:ltä toki saa 30mm tiputtaviakin jousia.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Kyselin DR Wheelgoodilta tuohon 250:seentuti kirjoitti:PAKETTITARJOUS: H&R(50mm) + GTS-iskunvaimentimet 569 Euroa Sis.alv ja rahti
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy Y-tunnus 2108700-2
Palvelevaa verkkokauppaa autoharrastajille ja -ammattilaisille
Puhelin ma-pe 10-18 puhelin: 045 1295 000 & 045 1295 003
bayermann:ilta saa pelkät jouset, hinta tais olla 50mm jousille 350€.
Bilsteinin iskarit taitais olla parhaat, mut ei taida onnistua ku maksimi tiputus niiden kans olis toi 40mm... H&R:ltä toki saa 30mm tiputtaviakin jousia.
-Bilsteinin sport iskunvaimentajat ympäri auton 314,- euro sarja
-Cobra madallusjouset -40mm 230,- euroa sarja
Onko kyseessä asiallinen satsi?
*it*ttaa kun ei tiedä mistään mitään näistä asioista mutta poltot olisi kovat oppia. Toivottavasti joku jaksaa vastailla.
Homma vasta lapsenkengissä
Iskareiksi toki Bilsteinit, mutta "halpis"-madallussarjoihin en ota kantaa, kun en ole vielä tavannut W123:ssa toimivaa sellaista. Suosittelen alkuperäisjousia, joskin ovat nykyään hinnoissaan
Uudemmassa mallissa on tuplaputkisto. Kannattaa kysellä esim. KL-varaosista. Saattaa löytyä orginal-putkisto asialliseen hintaan vaikkei kaksviiskymppisen osia näy nettisivuilla.dundar kirjoitti:Jaahas, taas tarvittais viisaanpien apua. Mitäs eroa on -78 ja -79 vuosimallin kaks viiskymppisellä? Eli olin ostamassa pakoputkistoa tohon merssuun ja taas kerran törmäsin siihen että, ei löydy kun seitenysiin saakka ja vanhemmissa on sitten jotain eroja. Mitähän ne mahtaa olla?
Jep jep, tässähän sitä: 12302610065585. Niin nythän se putki alkaa kahdella putkella ja ennen taka-akselia olevasta pöntöstä se tulee ulos yhdellä. Kyseisessä putkistossa on kohtalaisen erikoisia hitsauksia joten sen alkuperäisyys hieman epäilyttää...Mesedesi kirjoitti:Laitappas auton valmistenumero, niin katsellaan...
Viimeksi muokannut dundar, Ti 20.01.2009 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse pädyin spax:in madallus-sarjaan, RallyRace:sta sain hyvän tarjouksen.
Siellä kuulemma olis hyllyssä poistossa neloskoneiseen w123:seen 40mm tiputtavat jouset sopohintaan...
linkki:
http://www.rallyracefin.fi/
Siellä kuulemma olis hyllyssä poistossa neloskoneiseen w123:seen 40mm tiputtavat jouset sopohintaan...
linkki:
http://www.rallyracefin.fi/
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Pitääpä kysästä itselläkin tarjousta sieltä suunnasta. Ei vaan ole minun autoon sopiva se neloskoneen sopuhinta alusta....250 = 6-syltuti kirjoitti:Itse pädyin spax:in madallus-sarjaan, RallyRace:sta sain hyvän tarjouksen.
Siellä kuulemma olis hyllyssä poistossa neloskoneiseen w123:seen 40mm tiputtavat jouset sopohintaan...
linkki:
http://www.rallyracefin.fi/
Homma vasta lapsenkengissä
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Eli -78 pakoputken loppuosa on sama kuin nakuissa ( 1 ulostulo ) ja uudemmassa versiossa loppuosa on sama kuin 280:sessä ( tupa ulostulo ).dundar kirjoitti:Jep jep, tässähän sitä: 12302610065585. Niin nythän se putki alkaa kahdella putkella ja ennen taka-akselia olevan pöntöstä se tulee ulos yhdellä. Kyseisessä putkistossa on kohtalaisen erikoisia hitsauksia joten sen alkuperäisyys hieman epäilyttää...Mesedesi kirjoitti:Laitappas auton valmistenumero, niin katsellaan...
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vihdoinkin kuvia.
Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi
Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.
Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.
http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi
Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.
Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.
http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Homma vasta lapsenkengissä
Ihan kuin oma auto mutta barokit allamanfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.
Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi
Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.
Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.
http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Mikä värikoodi tuossa on? On siisti peli, komiat nuo lampunsuojat, mullaki on tollaset yhdet tallessa, vähä vaa seistessä ottaneet pienen pintaruosteen päälle, olis aika hauskat laittaa paikalleen
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Päällepäin näyttää kuitenkin varsin siistiltä ja terhakkaalta pirssiltä. Pistähän projektikertomusta ilmoille, jahka työt alkavatmanfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.
Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi
Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.
Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.
http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Värikoodi on 940 eli marine blueJussi L. kirjoitti:Ihan kuin oma auto mutta barokit allamanfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.
Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi
Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.
Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.
http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Mikä värikoodi tuossa on? On siisti peli, komiat nuo lampunsuojat, mullaki on tollaset yhdet tallessa, vähä vaa seistessä ottaneet pienen pintaruosteen päälle, olis aika hauskat laittaa paikalleen
Aika nostalgiset nuo teerisuojat tosiaan lampuissa. Ne lähtee mäkeen välittömästi. Vanteet tekisi mieli puhaltaa ja maalata ennen kesää.
Muuta ei mahda keritä tehdä jos sitäkään. Pelleissä näkyi olevan ihan tarpeeksi ruostetta.
Auto saa nyt seistä lämpimähkössä ja kuivassa tallissa. Pitää tässä ruveta kartottamaan auton kunto ja ajella eka kesä nykykuntoisena.
Sitten kun löytyisi mielenkiintoa ja paikka jossa sitä rassata niin ottaisi ruosteet kunnolla pois ja ylimaalaisi koko kapineen.
Homma vasta lapsenkengissä
Yhä lintassa
Auto on vihdoinkin saatu liikenteeseen. Työnteko meinaa haitata harrastuksia.
Ensimmäiseksi tempaisin teerisuojat pois lamppujen edestä
Takajouset oli niin finaalissa että neljästään ajellessa pakoputki meinasi hipoa maata ( ei mahtunut kaljatölkki auton alta pyörimään)
Jouset vaihdettiin ja laitettiin 14mm korkeat säätökumit, mutta silti perä jäi alemmas kuin keula??!! Mikä siinä oikein on vikana? Onko keulalla liian pitkät/väärät jouset? Traktor-look on vieläkin tallella ikävä kyllä. Ostin jouset MB-osasta oulusta.
Korttelirallia ajaessa huomasin koneen hieman katkovan kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa sopivan vähän kaasua eli veto häviää miltei tyystin jos ei runttaa kunnolla kaasua. Osaako kukaan sanoa onko vika kaasarin säädöissä vai virtapuolella? Muuten kyllä tyhjäkäynti on tallessa ja tenkuakin löytyy ihan kivasti noin vanhaksi autoksi ja ne kuutosen sulosoinnut on kuin musiikkia korville
Autoa ei ole paljon säädelty lähivuosina joten onko tarpeellista esim. kaasarin säädätys vai onko niissä mitään säädettävää?
Venttiilien säädöt voisi olla myös asiallista tehdä. Mittarissa on kuitenkin yli 300tkm
Huhhuh, siinäpä muutapa kysymys näin alkuun
Ensimmäiseksi tempaisin teerisuojat pois lamppujen edestä
Takajouset oli niin finaalissa että neljästään ajellessa pakoputki meinasi hipoa maata ( ei mahtunut kaljatölkki auton alta pyörimään)
Jouset vaihdettiin ja laitettiin 14mm korkeat säätökumit, mutta silti perä jäi alemmas kuin keula??!! Mikä siinä oikein on vikana? Onko keulalla liian pitkät/väärät jouset? Traktor-look on vieläkin tallella ikävä kyllä. Ostin jouset MB-osasta oulusta.
Korttelirallia ajaessa huomasin koneen hieman katkovan kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa sopivan vähän kaasua eli veto häviää miltei tyystin jos ei runttaa kunnolla kaasua. Osaako kukaan sanoa onko vika kaasarin säädöissä vai virtapuolella? Muuten kyllä tyhjäkäynti on tallessa ja tenkuakin löytyy ihan kivasti noin vanhaksi autoksi ja ne kuutosen sulosoinnut on kuin musiikkia korville
Autoa ei ole paljon säädelty lähivuosina joten onko tarpeellista esim. kaasarin säädätys vai onko niissä mitään säädettävää?
Venttiilien säädöt voisi olla myös asiallista tehdä. Mittarissa on kuitenkin yli 300tkm
Huhhuh, siinäpä muutapa kysymys näin alkuun
Homma vasta lapsenkengissä
Katsastusmies valitteli, että liian rapea alkaa mersu olemaan, eli ei muuta kuin hylsy tuli ja kuukausi armonaikaa.
Mukavasti alkanut kesäkausi tyssäsi alkuunsa.
Takana oli tunkireijän viereen tullut toinen reikä, vissiin w123 perussettiä?
Takana jousen yläpään viereltä jokin palkkihöpötys läpi ruostunut ja pala roikkui irti.
Pitää tehdä perushuolto (öljyt yms. vaihto) ja ajella se kuukausi, katsoo jos on intoa talven aikana sitä hieroa sen verran että saa katsastuksesta läpi.
Mukavasti alkanut kesäkausi tyssäsi alkuunsa.
Takana oli tunkireijän viereen tullut toinen reikä, vissiin w123 perussettiä?
Takana jousen yläpään viereltä jokin palkkihöpötys läpi ruostunut ja pala roikkui irti.
Pitää tehdä perushuolto (öljyt yms. vaihto) ja ajella se kuukausi, katsoo jos on intoa talven aikana sitä hieroa sen verran että saa katsastuksesta läpi.
Homma vasta lapsenkengissä
tänään juuri hitsasin täysin uudestaan itse pellistä vääntämällä tuon pohjaanlyöntikumin paikan. Haastetta siinä kyllä oli.
Samalla kannattaa katsoa se korin runkopalkki, löytyy yleensä pehmosta sieltäkin suunnalta kulmista.
Varo hitsatessa, tankki on ainakin dieseleissä kohtalaisen lähellä siellä
Samalla kannattaa katsoa se korin runkopalkki, löytyy yleensä pehmosta sieltäkin suunnalta kulmista.
Varo hitsatessa, tankki on ainakin dieseleissä kohtalaisen lähellä siellä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA