Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Hei, olen uusi tällä foorumilla, vaikka olen aktiivinen jossain muualla kuten vanhojen koneiden- ja masinistifoorumeilla ja autan siellä aina kun pystyn. Nyt pitäisi löytää käypä pesänjakohinta meidän lasten kesken edesmenneemme isämme MB 300D vm. -90 kaikilla mausteilla, ajettu 12.000km. Ongelma on nyt hiukan erikoinen, antakaa kun kerron:
Auto on Espanjassa autotallissa kuivalla alueella kuitenkin viileässä, jossa ruoste ei raiskaa ja kumiosat vanhennu. Alunperin ostettu Gibraltarin kilvillä, vaikka vanhempani asuivat pysyvästi Espanjassa. Kun Gibraltarin kilvet olivat myrkkyä Espanjan viranomaisilla 90-luvulla, auto jäi sitten käytännössä vähälle käytölle ja käyttivät pikkuautoa. Kävin Ajoneuvorekisterihallituksessa (AKE) 1999 neuvottelemassa auton tuonnista Suomeen, mutta tuolloin se ei olisi kannattanut. En ole asiaa selvitellyt sen jälkeen kunnes tänään ja nyt 10 vuoden aikana AKE:n kanta on näköjään kovasti muuttunut. Katselin mersujen hintoja esim. http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; ja vastaavilta sivustoilta ja kovasti näyttävät arvostavan vähän ajettuja mersuja.
Meillä Suomessa asuvien perillisten sopimus oli alunperin pitää auto Espanjassa asunnon tallissa, kun se ei siellä ruostu ja hinta korkeintaan nousee, sekä kunnes joku meistä sitten alkaa pitämään siitä huolen eläkeläisenä. Olen sitä vuosittain käyttänyt, huoltanut ja koeajanut, kun olen jonkun tason masinisti. Nyt kuitenkin päätimme laittaa edesmenneitten vanhempiemme asunnon myyntiin ja mersun pitäsi löytää uusi koti. Se ei tarvitse olla Suomi. Auto on saksalaisvarusteinen 6-koneen automaattilootalla ja ilmastoinnilla yms. Parintunnin fiksauksella on aivan uuden veroinen, renkaat pitänee kuitenkin vaihtaa, jos meinaa ajaa kovaa.
Mikähän olisi aivan alustava hinta-arvio käytettäväksi jakosummaksi. Sehän pitää uudellen rekisteröidä mutta saksanmallina ei kait enää tyyppikatsastaa nykyään. Olisiko jokin toinen eurooppalainen foorumi sopivampi tällaisiin varsinkin kohta jo klassikkomersua koskeviin hintakysymyksiin? Lopullinen hintahan se määrittää oikean arvon, mutta aivan lakiteknisistä syistä pitäisi löytää jokin käypä arvo käytettäväksi kuolinpesänjakoon perillisten välille, jotta joku perillisistä voisi sen sitten realisoida tai tehdä mitä haluaa.
Edit: Korjasin otsikkoa, kun auto on tuotu sitten Espanjasta ajamalla
Auto on Espanjassa autotallissa kuivalla alueella kuitenkin viileässä, jossa ruoste ei raiskaa ja kumiosat vanhennu. Alunperin ostettu Gibraltarin kilvillä, vaikka vanhempani asuivat pysyvästi Espanjassa. Kun Gibraltarin kilvet olivat myrkkyä Espanjan viranomaisilla 90-luvulla, auto jäi sitten käytännössä vähälle käytölle ja käyttivät pikkuautoa. Kävin Ajoneuvorekisterihallituksessa (AKE) 1999 neuvottelemassa auton tuonnista Suomeen, mutta tuolloin se ei olisi kannattanut. En ole asiaa selvitellyt sen jälkeen kunnes tänään ja nyt 10 vuoden aikana AKE:n kanta on näköjään kovasti muuttunut. Katselin mersujen hintoja esim. http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; ja vastaavilta sivustoilta ja kovasti näyttävät arvostavan vähän ajettuja mersuja.
Meillä Suomessa asuvien perillisten sopimus oli alunperin pitää auto Espanjassa asunnon tallissa, kun se ei siellä ruostu ja hinta korkeintaan nousee, sekä kunnes joku meistä sitten alkaa pitämään siitä huolen eläkeläisenä. Olen sitä vuosittain käyttänyt, huoltanut ja koeajanut, kun olen jonkun tason masinisti. Nyt kuitenkin päätimme laittaa edesmenneitten vanhempiemme asunnon myyntiin ja mersun pitäsi löytää uusi koti. Se ei tarvitse olla Suomi. Auto on saksalaisvarusteinen 6-koneen automaattilootalla ja ilmastoinnilla yms. Parintunnin fiksauksella on aivan uuden veroinen, renkaat pitänee kuitenkin vaihtaa, jos meinaa ajaa kovaa.
Mikähän olisi aivan alustava hinta-arvio käytettäväksi jakosummaksi. Sehän pitää uudellen rekisteröidä mutta saksanmallina ei kait enää tyyppikatsastaa nykyään. Olisiko jokin toinen eurooppalainen foorumi sopivampi tällaisiin varsinkin kohta jo klassikkomersua koskeviin hintakysymyksiin? Lopullinen hintahan se määrittää oikean arvon, mutta aivan lakiteknisistä syistä pitäisi löytää jokin käypä arvo käytettäväksi kuolinpesänjakoon perillisten välille, jotta joku perillisistä voisi sen sitten realisoida tai tehdä mitä haluaa.
Edit: Korjasin otsikkoa, kun auto on tuotu sitten Espanjasta ajamalla
Viimeksi muokannut MF165Multi, Su 11.09.2016 19:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Tässäkin jutussa tuli taas tämä klassinen "kaikilla mausteilla".
Mutta jos auto on todellakin edes "runsain varustein" eikä korissa ja interiöörissä ole moitteen sijaa.
Jos paperit ja numerot täsmää, eikä tarkoitus ole antaa sitä heti ensimmäisen tarjouksen jättäjälle, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. www.mirbach.de liikkeeseen, tai www.wunscholdtimer.de voisi kanssa olla hyvä yhteistyökumppani etsiessä autolle sen arvoa ymmärtävää kotia.
Suomeen ei mielestäni tuommoista 12 tuhatta kilometriä ajettua W/S124:sta kannata missään nimessä tuoda. Se menee 110%:sesti jollekin paskaselle metsäkoneurakoitsijalle, joka pilaa sen auton jo ensimmäisenä työpäivänään peruuttamattomasti ennen ruokatuntia.
Tai joku lippalakkilökäpöksyräppäri haluaa tehdä siitä jonkun moottoribordellin viidenkymmenen tuuman plingplong vanteineen ja kameleonttimaalauksineen.
Mutta jos auto on todellakin edes "runsain varustein" eikä korissa ja interiöörissä ole moitteen sijaa.
Jos paperit ja numerot täsmää, eikä tarkoitus ole antaa sitä heti ensimmäisen tarjouksen jättäjälle, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. www.mirbach.de liikkeeseen, tai www.wunscholdtimer.de voisi kanssa olla hyvä yhteistyökumppani etsiessä autolle sen arvoa ymmärtävää kotia.
Suomeen ei mielestäni tuommoista 12 tuhatta kilometriä ajettua W/S124:sta kannata missään nimessä tuoda. Se menee 110%:sesti jollekin paskaselle metsäkoneurakoitsijalle, joka pilaa sen auton jo ensimmäisenä työpäivänään peruuttamattomasti ennen ruokatuntia.
Tai joku lippalakkilökäpöksyräppäri haluaa tehdä siitä jonkun moottoribordellin viidenkymmenen tuuman plingplong vanteineen ja kameleonttimaalauksineen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Kiitoksia asiallisista vastauksista ja toivon vielä kovasti lisää. Tutustuin hiukan MB-Calssic lehteen ja on varmaan sitten yksi hyvä vaihtoehto lopulliselle realisoijalle, kuka se sitten onkin meistä.
Minulla on videota tekemästäni huoltokäytöstä pari vuotta sitten, josta pitää leikata kuvia tai laittaa peräti videokippi jonnekkin lähipäivinä tänne näkösälle.
Edit: nimimerkki Mesedesi antoi tässä välissä hyvän kommentin ja kaikkea ei mitata rahassa vaan halutaan oikeasti meselle kaikilla mausteilla hyvä koti.
Minulla on videota tekemästäni huoltokäytöstä pari vuotta sitten, josta pitää leikata kuvia tai laittaa peräti videokippi jonnekkin lähipäivinä tänne näkösälle.
Edit: nimimerkki Mesedesi antoi tässä välissä hyvän kommentin ja kaikkea ei mitata rahassa vaan halutaan oikeasti meselle kaikilla mausteilla hyvä koti.
Olen samaa mieltä. Ihan selvää Mirbach-osastoa.Mesedesi kirjoitti:Jos paperit ja numerot täsmää, eikä tarkoitus ole antaa sitä heti ensimmäisen tarjouksen jättäjälle, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. www.mirbach.de liikkeeseen, tai www.wunscholdtimer.de voisi kanssa olla hyvä yhteistyökumppani etsiessä autolle sen arvoa ymmärtävää kotia.
Olen samaa mieltä. Lisäksi nauroin katketakseni. Plingplong ja ennen ruokatuntia.Mesedesi kirjoitti:Suomeen ei mielestäni tuommoista 12 tuhatta kilometriä ajettua W/S124:sta kannata missään nimessä tuoda. Se menee 110%:sesti jollekin paskaselle metsäkoneurakoitsijalle, joka pilaa sen auton jo ensimmäisenä työpäivänään peruuttamattomasti ennen ruokatuntia.
Tai joku lippalakkilökäpöksyräppäri haluaa tehdä siitä jonkun moottoribordellin viidenkymmenen tuuman plingplong vanteineen ja kameleonttimaalauksineen.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Sitä vain aina kehuttiin "kaikilla mausteilla" ja kirjoitin saman asiaa tutkimatta. Tein pikaisesti oman kotisivun asiasta, jossa on varustetaso, valokuva ja vidonpätkä:Mesedesi kirjoitti:Tässäkin jutussa tuli taas tämä klassinen "kaikilla mausteilla".
Mutta jos auto on todellakin edes "runsain varustein" eikä korissa ja interiöörissä ole moitteen sijaa.
http://www.mf165multi.net/Mersu/
Mesedesi kirjoitti:Jos paperit ja numerot täsmää, eikä tarkoitus ole antaa sitä heti ensimmäisen tarjouksen jättäjälle, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. www.mirbach.de liikkeeseen, tai www.wunscholdtimer.de voisi kanssa olla hyvä yhteistyökumppani etsiessä autolle sen arvoa ymmärtävää kotia.
Juuri tällaisia firmoja saalistin, kiitoksia kovasti. Otan yhteyttä niihin. Kiitoksia.
Veit tehokkaasti ja paljon paremmin ilmaistuna saman, mitä olin asiasta kanssa mieltä. Lainaan tämän tekstipläjätyksen sellaisenaan raporttiini suvulle, jos sopii.Mesedesi kirjoitti:Suomeen ei mielestäni tuommoista 12 tuhatta kilometriä ajettua W/S124:sta kannata missään nimessä tuoda. Se menee 110%:sesti jollekin paskaselle metsäkoneurakoitsijalle, joka pilaa sen auton jo ensimmäisenä työpäivänään peruuttamattomasti ennen ruokatuntia.
Tai joku lippalakkilökäpöksyräppäri haluaa tehdä siitä jonkun moottoribordellin viidenkymmenen tuuman plingplong vanteineen ja kameleonttimaalauksineen.
No joo. Kävin katsomassa tuon linkin, ja kysymyksessähän on siis W124 koska on sedan mallinen auto.
Kyllä siellä oli varusteita rastitettu, mutta ei vielä puoliakaan siitä kaikesta, mitä on ollut mahdollista saada. Joten käyttäkää mielummin termiä "hyvin varusteltu", kuin "Kaikilla mausteilla".
Ota yhteyttä keski-euroopan arvoautokauppiaille.
Myös tehdas voisi olla kiinnostunut.
Kyllä siellä oli varusteita rastitettu, mutta ei vielä puoliakaan siitä kaikesta, mitä on ollut mahdollista saada. Joten käyttäkää mielummin termiä "hyvin varusteltu", kuin "Kaikilla mausteilla".
Ota yhteyttä keski-euroopan arvoautokauppiaille.
Myös tehdas voisi olla kiinnostunut.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mielenkiintoinen tapaus, tervetuloa foorumille. Mesedesiä lainatakseni, jos autosta halutaan eroon ja siitä pitää saada paras mahdollinen hinta, Keski-Eurooppa ja sikäläiset youngtimer- tai klassikkoliikkeet ovat oikea osoite. Olemme keränneet muutamia osoitteita tänne.
Jos kuitenkin (toivottavasti) auto pysyy suomalaisomistuksessa ja päätyy tänne, se kannattaa ehdottomasti pitää tuollaisessa kuosissa. Jos siitä on tarve luopua, myynti ehdottomasti alan harrastajalle (esim. http://suomi.mercedes-benz-clubs.com tai foorumit). EI ENÄÄ arkikäyttöön. Euroopankin skaalassa noin vähän ajettuja ei varmasti montaa sataa ole. Kilometrilukemaa tuskin tarvitsee kyseenalaistaa.
Varustelistaus on suhteellisen kattava. Joitakin selitteitä puuttui, alla suomenkielinen listaus:
Mercedes 300D LHD
(735) astralsilber met. väri
(262) sininen nahkaverhoilu
211 ASD autom. 100% tasauspyörästönlukko
221 sähköpenkki etuvasen
222 sähköpenkki etuoikea
240 ulkolämpömittari
412 sähköinen kattoluukku
420 automaattivaihteisto
430 takaniskatuet
440 Tempomat vakionopeudensäädin
481 pohjapanssari
538 automaattiantenni ja etukaiuttimet - ilman radiota
550 irroitettava vetokoukku
561 vahvistettu etuistuin vasen (551 olisi varashälytin, kumpi on?)
570 etukyynärnoja, taitettava
580 ilmastointilaite
584 sähkölasit
592 sävylasit, takalasi laminoitu eli "näkymättömät" vastuslangat
673 suurempi akku
682 vaahtosammutin
812 takakaiuttimet
873 etuistuinlämmitys
Jos kuitenkin (toivottavasti) auto pysyy suomalaisomistuksessa ja päätyy tänne, se kannattaa ehdottomasti pitää tuollaisessa kuosissa. Jos siitä on tarve luopua, myynti ehdottomasti alan harrastajalle (esim. http://suomi.mercedes-benz-clubs.com tai foorumit). EI ENÄÄ arkikäyttöön. Euroopankin skaalassa noin vähän ajettuja ei varmasti montaa sataa ole. Kilometrilukemaa tuskin tarvitsee kyseenalaistaa.
Varustelistaus on suhteellisen kattava. Joitakin selitteitä puuttui, alla suomenkielinen listaus:
Mercedes 300D LHD
(735) astralsilber met. väri
(262) sininen nahkaverhoilu
211 ASD autom. 100% tasauspyörästönlukko
221 sähköpenkki etuvasen
222 sähköpenkki etuoikea
240 ulkolämpömittari
412 sähköinen kattoluukku
420 automaattivaihteisto
430 takaniskatuet
440 Tempomat vakionopeudensäädin
481 pohjapanssari
538 automaattiantenni ja etukaiuttimet - ilman radiota
550 irroitettava vetokoukku
561 vahvistettu etuistuin vasen (551 olisi varashälytin, kumpi on?)
570 etukyynärnoja, taitettava
580 ilmastointilaite
584 sähkölasit
592 sävylasit, takalasi laminoitu eli "näkymättömät" vastuslangat
673 suurempi akku
682 vaahtosammutin
812 takakaiuttimet
873 etuistuinlämmitys
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Timo L. kirjoitti: EI ENÄÄ arkikäyttöön. Euroopankin skaalassa noin vähän ajettuja ei varmasti montaa sataa ole. Kilometrilukemaa tuskin tarvitsee kyseenalaistaa.
Kiitoksia tervetuloatoivotuksesta foorumille. Muistan vain, että kilometrejä on hiukan yli 10tkm, mittarilukema voi se olla jopa 14tkm, mutta ei enempää. Tarkistan asian ja korjaan sen. Mittarilukeman vähäisyys ja syyt siihen ovat hyvin ja helposti dokumentoitavissa.
Timo L. kirjoitti: 561 vahvistettu etuistuin vasen (551 olisi varashälytin, kumpi on?)
Oli faxi taittunut juuri tästä kohti. Kyllä siinä on varashälytin, korjaan sen lähipäivinä www-sivulle. Kiitoksia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, mistä käypä hinta
Sain juuri käräjäoikeuden määräämältä asianajalta luvan myydä mersu. Nähtävästi ajan sen Saksaan. Kun on mukana edesmenneitten vanhempieni muuttokuormaa, niin ostan sieltä samalla itselle harrastekäyttöön neliveto volkkaripakettiauton vetokoukulla ja lastaan lopputilalle hyvää saksalaista olutta ja viiniä. Jos on kiinnostusta ja hintatarjousta mersusta, niin ota yhteyttä:
mf165Multi@hotmail.com
niin soittelen.
mf165Multi@hotmail.com
niin soittelen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 11.600km, 19000euroa
Ehdin vasta nyt menemään Espanjaan ja myymään autoja sekä muuta omaisuutta perikuntamme lukuun Benalmadeenaan, Espanjaan. Ohesta löytyy tämän hetken selvitys.
http://www.mf165multi.net/index.php?Page=Mersu
Ensi viikolla lisään kuvia ja tarkistan autojen tekniset asiat. Saksasta saamani palautteen asetimme hintapyynniksi 19.000euroa. Voi olla käytännössä hankalaa, kun en ehdi toimittaa sitä Saksaan tai Suomeen muuta kuin kuorma-autolla Espanjasta.
http://www.mf165multi.net/index.php?Page=Mersu
Ensi viikolla lisään kuvia ja tarkistan autojen tekniset asiat. Saksasta saamani palautteen asetimme hintapyynniksi 19.000euroa. Voi olla käytännössä hankalaa, kun en ehdi toimittaa sitä Saksaan tai Suomeen muuta kuin kuorma-autolla Espanjasta.
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 11.600km, 19000euroa
Tosiaan, helpoin ja fiksuin tapa saada autosta hyvä hinta on myydä se Saksaan. Siellä on ostajia tuollaisille autoille, toisin kuin täällä Suomessa. Nuo ultra vähän ajetut makaa myynnissä Suomessa aika kauan hintansa takia.
M-B E200cdi -07
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 11.600km, 19000euroa
Hei, miten tälle autolle kävi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 11.600km, 19000euroa
Kävi niin, että ajoin mersun Espanjasta Suomeen pari vuotta sitten perikunnan nimiin. Oli hyvin mielenkiintoinen juttu koko reissu ja dokumentoin sen kuvien kanssa sillä silmällä, että se julkaistaan jossain alan lehdessä. Otan niihin yhteyttä myöhemmin.Timo L. kirjoitti:Hei, miten tälle autolle kävi?
Auto jäi lopulta perikunnan jaossa minulle. Sitten gibralttarilaisen EU:n ulkopuolisen auton ja autoveron tullausproseduuri sujui lopulta juohevasti, vaikka pelkäsin alkuun sitä. Kuolinpesän omaisuuden tullaus Suomeen ei ole aivan yksinkertainen juttu.
Tänään nyt ruuvasin suomikilvet Mersuun kaikki verot maksettuani. Työvoitto. Eli on juhlapäivä!
Suurin ongelma on nyt se, että aivan 24 vuoden virhettömään autoon ja hyvin varastoituun tuli kahden viimeisen vuoden Suomessa ulkovarastoinnin ja lumen aikana lakkapintaan pieniä hiushalkeamia auringon puolelle. Kuulin sitten, että maahantuoja joutui maalaamaan uudelleen näitä 90-luvun alun vesiohenteilla maaleilla ja varmaan kanssa lakoilla sutattuja autoja. Nähtävästi Saksan vihreän liikeen painostuksesta alkoivat käyttämään niitä.
Näyttää mikronaarmut kyllä lähtevän myllyttämällä, kun löytyi oikea amattitaitoinen fiksaaja. Autoa ei ole siis vahattu 24 vuoteen.
Olen omistanut varmaan yli 50 autoa ja tämä oli ensimmäinen, joka korjasi itseään ajaessani sitä Espanjasta Suomeen. Siitä juttua myöhemmin. Ongelma on vain se, että ajan vuodessa enää vain 3000km ja tämän tekninen kestävyys on varmaan 1000000km, jos ei ruostu käsiin. Vielä ei ole ruostetta missään. No, äänenvaimentajassa peukalon kokoinen alue, joka lähtee öljyrätillä. Eli voisi olla autoa minulle seuraavaksi 300 vuodeksi ajokilometrien perusteella. –Ei, olen väärä omistaja tälle hienolle ja varmatoimiselle tekniikan pelille.
Alkuperäinen tarkoitus oli laittaa naftaliiniin varastoon, mutta tilan saatavuus on nyt hiukan epävarmaa. Toisekseen sen pitää olla tilaa, jossa se ei loukkiinnu. Ehkä yritän sitten kuitenkin myydä Saksaan tai UK:n, mutta pistän ilmoituksen samalla myös Suomeen. Ainakin juttu mersusta ja sen tuonnista Suomeen tulee jossain lehteen joskus toivottavasti.
Kerron lisää, kun tiedän enemmän.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 11.600km, 19000euroa
Suattaapi se olla immeisillä tiellä aaniilla Sawon mualla er stantartit wuaei tuollasta par talvee hankessa homehtunutta taksiloa missä mualit kessii irtti oo tavanna uuwwen veroseks sanoo Wuaaa nytpähän ohan se oman mielen mukkoaa : :
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Mersu pääsi hyvään alan harrastajan kotiin ja sain haluamani hinnan. En sitten kaupitellut autoa suomalaisilla foorumeilla ja minua hiukan varoiteltiinkin siitä. Lopuksi oli neljä varteenotettavaa ostajaa samalla hinnalla. Koeajon jälkeen pitivät uudenveroisena samoin kuin tyyppikatsastaja. Logistiset asiat ratkaisivat johtotähden nokan suunnan.
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Hienoa, että auto löysi uuden kodin. Mihin maahan meni?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Kiitoksia Timo monista yksityisistä sähköpostiviesteistä, joita vaihdettiin ja suuresta avustasi. Lähetin juuri sinulle viestin, jossa kerroin koko asian. Juttu voi tulla vielä joskus julkiseksi jossain lehdessä, mutta tällaisissa asioissa viikko tai vuosi sinne tai tänne ei merkitse mitään.
Voin kertoa, että saksalaiset oldtimer autokauppiaat eivät olleet enää kiinnostuneita päästöluokituksen takia. Viestin monenkin kanssa. Vielä pari vuotta sitten olivat kinnostuneita. Taas varsinkin Puolasta ja muualtakin tuli paljonkin kyselyitä ja pääsin keskustelemaan niiden kanssa.
Voin kertoa, että saksalaiset oldtimer autokauppiaat eivät olleet enää kiinnostuneita päästöluokituksen takia. Viestin monenkin kanssa. Vielä pari vuotta sitten olivat kinnostuneita. Taas varsinkin Puolasta ja muualtakin tuli paljonkin kyselyitä ja pääsin keskustelemaan niiden kanssa.
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Ihmettelen mikä tässäkin asiassa on niin salaista ettei siitä voi kertoa julkisesti. Yleensä syynä on se, että kohde ei kestä julkisuuttaa...
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 20.05.2009 23:54
Re: Uudenveroinen 300D vm-90, 15.600km
Ohessa vihdoin loppuselvitys mersun kohtalosta pdf tiedostona. On kuitenkin sen verran pitkä juttu kuvineen, että en lataa sitä suoraa tähän viestisäikeeseen.
https://www.tomm.fi/multi/images/mersukotiin.pdf
Oli tarkoitus aikoinaan laittaa juttu alan harrastelehteen, mutta on jäänyt tekemättä.
https://www.tomm.fi/multi/images/mersukotiin.pdf
Oli tarkoitus aikoinaan laittaa juttu alan harrastelehteen, mutta on jäänyt tekemättä.