230.6 Lang projekti, eli V114.617
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Osahankintojen ja fiilistelyn sijaan jotain konkreettistakin on tapahtunut. Vähän kokeilin tuota massojen poistoa. Kuskinpuolen takapyörän koteloa joku on joskus hitsannut, ja jonkunverran saa hitsata lisää, ja uusiksikin. Helmakotelon kohdalta on pehmeää, samoin ylälaidassa on parikin reikää. Sensijaan takalattia on onneksi aika hyvässä kunnossa.
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2126.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2128.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuskin lattia on joskus hitsattu miten sattuu, ja tietty näiden ympärillä on pehmeää. Helmakotelon sisäreunaan joutuu ainakin 5cm siivun laittamaan, ja siis koko lattian kardaanitunneliin asti. Klokkerholmin ulkoreunan 30cm korjauspala ei riitäkkään tähän. Saksantuontipystärissä näyttäisi olevan terveempi pohja.. josko siitä saisi laikattua.
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2130.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2126.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2128.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuskin lattia on joskus hitsattu miten sattuu, ja tietty näiden ympärillä on pehmeää. Helmakotelon sisäreunaan joutuu ainakin 5cm siivun laittamaan, ja siis koko lattian kardaanitunneliin asti. Klokkerholmin ulkoreunan 30cm korjauspala ei riitäkkään tähän. Saksantuontipystärissä näyttäisi olevan terveempi pohja.. josko siitä saisi laikattua.
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2130.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Sairastelut ja pakkaset on haitanneet harrastusta, verstaalla ei ole paljoa tapahtunut.
Sen sijaan Kandadasta tuli hesan puhelinluettelon kokoinen Service Manual series 114-115, jossa yhtä sun toista mielenkiintoista. Mm. tieto siitä, että ihmetystä aiheuttanut tasonsäädön pumppu on eritavalla bensoissa ja dieseleissä: bensakoneissa lohkossa (cylinder crank case) ja dieselkoneissa kannessa (cylinder head), eikös?
Vaan EPC:stä en löydä, mitkä ao. kuvan osat on samoja, ja mitkä erilaisia bensa ja dieselkoneissa. Kuka osaisi auttaa? Kun pari tuollaista dieselin pumppua olisi jo valmiina.
Sen sijaan Kandadasta tuli hesan puhelinluettelon kokoinen Service Manual series 114-115, jossa yhtä sun toista mielenkiintoista. Mm. tieto siitä, että ihmetystä aiheuttanut tasonsäädön pumppu on eritavalla bensoissa ja dieseleissä: bensakoneissa lohkossa (cylinder crank case) ja dieselkoneissa kannessa (cylinder head), eikös?
Vaan EPC:stä en löydä, mitkä ao. kuvan osat on samoja, ja mitkä erilaisia bensa ja dieselkoneissa. Kuka osaisi auttaa? Kun pari tuollaista dieselin pumppua olisi jo valmiina.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
En mene vannomaan, mutta mielestäni minun M180:ssä oli pumppu kannessa. Uudemmassa M110:ssä ainakin on.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
En mene vannomaan, mutta mielestäni Helsingin puhelinluettelo on nykyään ohuempi kuin W114/115-manuaali, koska se on jaettu kolmeen osaan.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Jaaha.
Itse lopettaisin bensakoneisen tasonsäätörimpulin ja siirtyisin rankasti dieseliin surutta.
Eli på finska, laittaisin diesel motin koko autoon. Kulutus, kulku ja kulut pienenee aika lailla. Edellyttäen että on museoleimassa.
Itse lopettaisin bensakoneisen tasonsäätörimpulin ja siirtyisin rankasti dieseliin surutta.
Eli på finska, laittaisin diesel motin koko autoon. Kulutus, kulku ja kulut pienenee aika lailla. Edellyttäen että on museoleimassa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
No jopas nyt Jusa on kannustava Kyllä tuohon alkuperäismallinen kone on tarkoitus laittaa, ja tuon tasonsäädön rakentamien ei tässä ole asioista kiireellisin. Selvittelyä se vaatii ja muutamasta suunnasta tiedonjyväsiä onkin jo tullut
Auton historia alkaa myös tarkentua, mutta olkoot se salaisuus vielä toistaiseksi. No sen verran paljastetaan, että taksinakin tämä on ehtinyt olla, ja parikin omistajaa on huolehtinut mm ruosteenestokäsittelystä hyvin. Hyvä niin, sillä lattiassa ei juurikaan ole hitsattavaa etujalkatilan takapuolella. Ehkä ovissakaan ei ole, en kyllä niitä ole vielä purkanut. Helmoissa taasen on tekemistä. Niihin löytyi tänään korjauspellit, jotain vanhempaa valmistetta ja kunnollisella ainevahvuudella.
Lattian muovimassat pääosin hiottu
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2241.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2245.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2247.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasen helma ja lattia
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2249.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2251.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikea helma
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2255.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Takaluukun pohja tarvii lähinnä kevyen puhaluksen
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2257.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Auton historia alkaa myös tarkentua, mutta olkoot se salaisuus vielä toistaiseksi. No sen verran paljastetaan, että taksinakin tämä on ehtinyt olla, ja parikin omistajaa on huolehtinut mm ruosteenestokäsittelystä hyvin. Hyvä niin, sillä lattiassa ei juurikaan ole hitsattavaa etujalkatilan takapuolella. Ehkä ovissakaan ei ole, en kyllä niitä ole vielä purkanut. Helmoissa taasen on tekemistä. Niihin löytyi tänään korjauspellit, jotain vanhempaa valmistetta ja kunnollisella ainevahvuudella.
Lattian muovimassat pääosin hiottu
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2241.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2245.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2247.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasen helma ja lattia
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2249.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2251.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikea helma
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2255.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Takaluukun pohja tarvii lähinnä kevyen puhaluksen
http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_2257.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Enpä minä tässä mitään vittuile. Kaikein helpoimmalla pääset kun laitat siihen diesel koneen.
Langi ollut taksina bensakoneella. Kohtuullisen kiinnostavaa...
Langi ollut taksina bensakoneella. Kohtuullisen kiinnostavaa...
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Eikun 250 pellin alle suorankutosen voimaa
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Kuskin lattian korjausta aloiteltu. Ensin kerrospannukakku pois, huoh olipahan taas...
Korjauspalan valmistelu. Ihme juttu, toisesta pystäristä otetun korjauspalan massojen hionta olikin paljon hankalampaa: suli teräsharjalla ajettaessa ihan eri lailla. Ihan koko lattiaan tuokaan ei riitä: oli mennyt niin ohueksi tuosta polkimien alta ettei sillä mitään enää tehnyt.
Jäljelle jäänyt runkopalkki hiekkapuhallettuna. Mustat piskut vielä putsaamatonta massaa, ei reikiä ...
.. ja sitten happomaalattuna. Välissä oli pari päivää joten tein kevyen uuden puhalluksen ennen maalausta.
Ja korjauspala heftattuna paikoilleen
Kuviosahat (sähkö+paineilma) voittaa kyllä rälläköinnin mennen tullen.
Lopun lattiasta taidan kokeilla tehdä suorasta pellistä, ja sitten kokeilla helmojen korjausta.
Korjauspalan valmistelu. Ihme juttu, toisesta pystäristä otetun korjauspalan massojen hionta olikin paljon hankalampaa: suli teräsharjalla ajettaessa ihan eri lailla. Ihan koko lattiaan tuokaan ei riitä: oli mennyt niin ohueksi tuosta polkimien alta ettei sillä mitään enää tehnyt.
Jäljelle jäänyt runkopalkki hiekkapuhallettuna. Mustat piskut vielä putsaamatonta massaa, ei reikiä ...
.. ja sitten happomaalattuna. Välissä oli pari päivää joten tein kevyen uuden puhalluksen ennen maalausta.
Ja korjauspala heftattuna paikoilleen
Kuviosahat (sähkö+paineilma) voittaa kyllä rälläköinnin mennen tullen.
Lopun lattiasta taidan kokeilla tehdä suorasta pellistä, ja sitten kokeilla helmojen korjausta.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Hyvä tulee
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Olin tällaisen kyydissä 90 luvun alussa. Auto oli Kimmo Laitisen omistama Vantaa Martinlaakso. Mun mielestä samat varusteet, mut 3litran diesel nokalla. Aikaisemmin auto oli toiminut Irakin suurlähetystössä. Mut varmaan sen aikaiset taksimiehet halusi myös näitä. Uskoisin et halusivat ostaa myös käytettynä. Olen kuullut et 70 luvulla lentokentällä näkyi long mersuja. Kimmo myi auton 90 luvun loppupuoliskolla johonkin Lappeenranta Kotka suunnalle.
Minulla myös 2 langia vm -71 ja -90. Autoista lisää Mese.fi foorumissa / Oldtimers.
Olis joskus hieno käydä katsomassa kun liikun siellä teillä päin.
Itse tarviin vas takim lasin kehys, jos jollain olis myytävänä. Oma -71 valmistunee toivottavasti joskus ensi vuonna.
Minulla myös 2 langia vm -71 ja -90. Autoista lisää Mese.fi foorumissa / Oldtimers.
Olis joskus hieno käydä katsomassa kun liikun siellä teillä päin.
Itse tarviin vas takim lasin kehys, jos jollain olis myytävänä. Oma -71 valmistunee toivottavasti joskus ensi vuonna.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
^ Sama auto kyseessä Kimmollekin soittelin.. on mm. hänen ja toisen aikaisemman omistajan tekemien ruosteenestokäsittelyjen ansioa että auto on säilynyt eikä ihan täysin mätä. Seuraavaksi tosiaan meni Kotkan suunnalle.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Minun autolle ei tapahdu tänä vuonna mitään. Kaikki hitsaukset tehty. Mm takapyörien ympärille vaihdettu kaikki pellit. Koetaulusta taaksepäin hiekkapuhallettu. Seuraavaksi pitäis alkaa säätämään ovet, pintojen pohjatöitä, maalaukset ja kaikki kasaukset. Ok palaillaa jossain vaiheessa.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Molemmilla tosi harvinaiset langit! Tsemiä molemmille! Eipä noita langi w115/w114 täällä suomessa liikaa ole!
MB W110 LANG
MB W110 250TD
MB W110 300D
MB W109 300SEL 3.5
MB W114 280E
MB C123 280CE
MB S123 280TE
MB V123 300TD
MB W126 300SE
MB W123 200B
MB W110 250TD
MB W110 300D
MB W109 300SEL 3.5
MB W114 280E
MB C123 280CE
MB S123 280TE
MB V123 300TD
MB W126 300SE
MB W123 200B
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Jep kiitos.. Sisälokasuojat on tosiaan vaihdettu, vaan miten? Saumoihin on vetäisty korikitti about ruosteen päälle ja joitain kohtia ei ole edes maalattu pitää raapia täältäkin kaikki kaikki massat pois.
Ajattelin vaihtaa (pitsi)helman etuosan kokonaan ja oven kohdalta alkaen noiden listan reikien alapuolelta, kun kynnys on terveen oloinen. Kotelon pohjalla onkin perinteisesti pari peltiä päällekkäin ja sitten kunnon moskakerros.
Ajattelin vaihtaa (pitsi)helman etuosan kokonaan ja oven kohdalta alkaen noiden listan reikien alapuolelta, kun kynnys on terveen oloinen. Kotelon pohjalla onkin perinteisesti pari peltiä päällekkäin ja sitten kunnon moskakerros.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Helman vaihdoin kuitenkin kokonaan, kun etupäästä olikin mennyt aika ohueksi listanreikien kohdalta. Hahmollaan:
Etupään (paikkapaikoin huonokuntoisen) johtosarjan irroittelin, kun se tuntui olevan kokoajan tiellä.
Konehuoneesta irroittelin kokeeksi äänieristysmaton palasen, ja
pitää kait repiä loputkin pois niin selviää kuinka paljon tuotakin pitää paikkailla. Ei taida ehjänä lähteä tuo iso matto..? Ja mitä olette laittaneet tilalle?
Käsistä lähtee tämäkin projekti, kun hitsattavaa löytyy sitä mukaa kun saa ehjää tilalle.
Etupään (paikkapaikoin huonokuntoisen) johtosarjan irroittelin, kun se tuntui olevan kokoajan tiellä.
Konehuoneesta irroittelin kokeeksi äänieristysmaton palasen, ja
pitää kait repiä loputkin pois niin selviää kuinka paljon tuotakin pitää paikkailla. Ei taida ehjänä lähteä tuo iso matto..? Ja mitä olette laittaneet tilalle?
Käsistä lähtee tämäkin projekti, kun hitsattavaa löytyy sitä mukaa kun saa ehjää tilalle.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Moro.
Edelleen kuten joskus 6 kk sitten sanoin: Pitkä auto, pitkät ruosteet.
Edelleen kuten joskus 6 kk sitten sanoin: Pitkä auto, pitkät ruosteet.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Juu niin sanoit. Ja lisää löytyy kun vähän hiekkaa näyttää.
Jarrutehostin, rattiakseli, simpukka ja muuta ryönää purettu pois tieltä. Äänieristematto lähtikin aika helposti suunnilleen kokonaisena.
Saako lämmityslaitetta irroitettua ja siirrettyä yhtään ilman että purkaa koko kojelaudan pois?
Jarrutehostin, rattiakseli, simpukka ja muuta ryönää purettu pois tieltä. Äänieristematto lähtikin aika helposti suunnilleen kokonaisena.
Saako lämmityslaitetta irroitettua ja siirrettyä yhtään ilman että purkaa koko kojelaudan pois?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Ainaki omasta 250:stä purettiin pois vaan konsoli ja puhallinkotelo niin kennon sai pois.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Tiukassa tuntuu lämppäri olevan. Keskikonsoli purettu pois. Avasin lämppärin keskellä alhaalla ja sivuissa olevat mutterit (siis 3kpl).. onkohan jossain piilossa vielä lisää? Tai sitten nuo putket vaan ahistaa.
Nahkapenkkien ehostamistakin kokeilin yhteen kulmaan.
Peltityöt vähän edenneet. Vasen etulokasuojan alue on nyt hitsaltu, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta saa välttää. Ilmanottokotelon alareunaan poraan vielä Petterin ehdottaman vedenpoistoreiän. Sisälokasuojat edellinen omistaja oli siis vaihdattanut jo aikaisemmin. Iskarin kohdan ja alapuolen puhallan ja käsittelen sitten kun akseli on pudotettu pois.
Nahkapenkkien ehostamistakin kokeilin yhteen kulmaan.
Peltityöt vähän edenneet. Vasen etulokasuojan alue on nyt hitsaltu, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta saa välttää. Ilmanottokotelon alareunaan poraan vielä Petterin ehdottaman vedenpoistoreiän. Sisälokasuojat edellinen omistaja oli siis vaihdattanut jo aikaisemmin. Iskarin kohdan ja alapuolen puhallan ja käsittelen sitten kun akseli on pudotettu pois.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Miggi ja muukin kärynnyt. Oikean helman joutuu hitsaamaan kuten vasemmankin puolen. Ja lokasuojan alaosan tekemään tai sitten pitää löytää jostain parempi tilalle. Oli siis hitsattu kiinni, lappu päälle ja pakkelia..
Lämmityslaiteen alaosa lähtikin melkolailla helposti pois kun avasi klipsit. Yläosan jätin paikalleen, mutta ei sillä mitään enää tee.. kun tuota rintapellin keskellä olevaa paikkaa hitsatessa äänieristysmatto pääsi lämpenemään liikaa ja kärähti - samalla sulattaen lämppärin muoveja Onneksi oli sammutin käsillä.. kyllä säikäytti pahemman kerran !
Lämmityslaiteen alaosa lähtikin melkolailla helposti pois kun avasi klipsit. Yläosan jätin paikalleen, mutta ei sillä mitään enää tee.. kun tuota rintapellin keskellä olevaa paikkaa hitsatessa äänieristysmatto pääsi lämpenemään liikaa ja kärähti - samalla sulattaen lämppärin muoveja Onneksi oli sammutin käsillä.. kyllä säikäytti pahemman kerran !
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Kesäloma: projekti edistynyt vähän. Konehuoneen alueelta puhallettu, hitsattu, uudelleen puhallettu ja pohjamaalattu. Maalaamattoman palkin ehkä vaihdan vielä tai sitten en. Se on joskus saanut pienen tällin ja yksi reikäkin tuli vielä esiin..
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Tossa kohtaa varmaan kannattaa vaihtaa ne apurungon kumit
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Juu, tarkoitus on vaihtaa kumit (ja puhaltaa & maalata nuo piilokohdatkin), kun koko apurungon joutuu kuitenkin vaihtamaan. Diisselöinnin yhteydessä joku oli hitsaillu kannakkeet speciaaliasentoon vitoskonetta varten..
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Saako noita apurungon kumeja jostain järki hintaan vai tilaus tavaraa?
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
eikö ne satasen maksa, info@mbclassics.de tai sitten vaikka ebaystä jos ei muuten.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Joo, vähän yli satasen taisi maksaa. Tilasin http://www.treffpunkt-strich-8.de" onclick="window.open(this.href);return false; :sta.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Kuskinpuolen pohjaa pöläytetty ja pohjamaalattu.
Oikeanpuolen helmakotelosta putsattu enimmät pakkelit pois, ja aikaisempia korjauksia ihmetelty. Aika pitkän pätkän siihenkin saa vaihtaa..
Loputtomalta suolta tuntuvan hitsausurakan vastapainoksi kokeilin takapenkin putsausta. Siitä kuvia toisessa ketjussa.
Oikeanpuolen helmakotelosta putsattu enimmät pakkelit pois, ja aikaisempia korjauksia ihmetelty. Aika pitkän pätkän siihenkin saa vaihtaa..
Loputtomalta suolta tuntuvan hitsausurakan vastapainoksi kokeilin takapenkin putsausta. Siitä kuvia toisessa ketjussa.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Kyl se siitä edistyy. Aikaahan tuollaisessa menee kun joutuu lähes kaikki käymään läpi. Minä kunnostin tänä kesänä 124 langia ja aika loppui kesken, en saanut valmiiksi tälle vuodelle. Jos ens kesänä pääsis ajamaan. Ja 114 odottaa edelleen.
Olen ajatellut et käyn moikkaamassa sinua joskus, kun siellä päin on käyntiä. Tsemppiä !
Olen ajatellut et käyn moikkaamassa sinua joskus, kun siellä päin on käyntiä. Tsemppiä !
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617
Joo, kiitos! Etenee vähän kerrallaan. Vaikka nytkin on viikko mennyt kaikessa muussa "pakollisessa" enkä ole edes tuota helmaa ehtinyt hitsata, vaikka vanhat on putsattu ja uusi sovittettu.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms