M104 3.2l turpotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Maikkeli250d
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 23.03.2021 00:31

M104 3.2l turpotus

Viesti Kirjoittaja Maikkeli250d »

Tarkotus ois turpottaa 250tkm ajettu 3.2l m104 motti. Kuinkas paljo kyseisestä koneesta vakio hilppeillä uskaltaa ottaa jos kansipahvin vaihtaa peltiseen ja tupla venttiilijouset että sallii kierrättää? Turbobanditin jätkät otti sen 1200hp ja toimi 2vuotta niin onko mitään tolkkua ottaa 1000hp?
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4742
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: M104 3.2l turpotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ota heti 2 tuhatta :mrgreen:
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2266
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: M104 3.2l turpotus

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Turbolla onnistuu helpommin :roll:
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5097
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: M104 3.2l turpotus

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Maikkeli250d kirjoitti: To 18.11.2021 23:16 onko mitään tolkkua ottaa 1000hp?
No ei ole! Tai no, Jos lompakko on paksu ja rata-autoa meinaat tms? Ajoautoon ei pinintäkään järkeä. Aski --> +2000€, alusta ???? € hillintälaitteet? Mosaan menee useita tuhansia ja ahtimet ei viä ole mukana tuossa laskussa. Kaxveto lukollisenakin luutuaa tietä holtittomasti jo tyyliin 500hp

Mahdoton tuo homma ei ole mutta todella vaatii paljon paljon muuta kuin pelkät ahtimet tai peltitiivisteen! Ja sen paksun lompsan :)

Jos hommaan ryhdyt ni peukut sille ja seurataan meilenkiinnolla :thumbup:
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2396
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: M104 3.2l turpotus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa ihan ensin selvittää mitä sille vakio moottorille pitää tehdä että se pysyy hengissä edes tupla tehoillla. Ihan ensimmäisenä tulee vastaan männänrenkaiden katkosvälys. Mitä lisää lämpöä tekee välyksen tarpeelle?
Joku 1000hp vaatii jo niin suuria muutoksia moottoriin että vakiota sinne ei jää lohkoa enempää, ja sekin tarvitsee osakseen huolenpitoa ja muutoksia.
Katu renkailla kaikki yli 500hv alkaa menemään savuna ilmaan takavedolla kaikilla vaihteilla ja nelikossa sellainen 650-700hv eikä lisä teho siirry tiehen.

Noi ääripäät kannattaa miettiä mitä sillä teholla tekee, ja mitä sen tekeminen tarkoittaa. Se sulake on aika lyhyt 1000hv motissa, ja voimansiirto ei vakiona kestä sitä just yhtä hetkeä pidempään. Ajettavuus on kaukana mukavasta ja käytännöllisestä tai edes käyttökelpoisesta muuten kuin siihen yhteen tarkoitukseen mihin auto on rakennettu.

Vastaa Viestiin