722.6 Transbrake

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Onko ketään pellepeloton perehtynyt aiheeseen?.
Autoon on vuosien saatossa kehittynyt sen verran voimaa,että on vaikea saada pidettyä aloillaan pelkällä jarrulla.Jenkeissä on parikin firmaa mitkä tekee TBtä Nag1seen.eivät myy pelkkää venttiili koneistoa vaan koko laatikon vahvistettuna ja hinta on myös sen mukainen.mulla on purettuna muutamakin venttiilikoneisto ja luulen tietäväni mihin väliin tarvitaan venttiili.Onko joku muu perehtynyt aiheeseen?
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

St bertils kirjoitti:Onko ketään pellepeloton perehtynyt aiheeseen?.
Autoon on vuosien saatossa kehittynyt sen verran voimaa,että on vaikea saada pidettyä aloillaan pelkällä jarrulla.Jenkeissä on parikin firmaa mitkä tekee TBtä Nag1seen.eivät myy pelkkää venttiili koneistoa vaan koko laatikon vahvistettuna ja hinta on myös sen mukainen.mulla on purettuna muutamakin venttiilikoneisto ja luulen tietäväni mihin väliin tarvitaan venttiili.Onko joku muu perehtynyt aiheeseen?
2 vaihdetta samaan aikaan
1 ja pakki,
lämpöä tulee paljon, sen lisäksi turbinista alken renkisiin asti on syytä olla vahvaa tavaaraa
se mikä nyt kestä lähdöt joten kuten ei sitten kestää enään















. .
Mökkillä
'
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja St bertils »

War vikingkin laatikossa on sisään menoakseli vahvistettu,ja sitä myyvät erikseen levysarjan kanssa.en tiiä mitä WA580 vakioakseli mahtaa kestää.öljytilavuus kasvaa noin 3litraa kun tulee syvempi öljypohja et venttiili mahtuu pohjan ja koneiston väliin,enkä tiiä onko se lämpiäminen sen kovempaa kun nyt korkean stallin turbiinilla.kun on hyvä lauhdutin,se on vaan kumminkin niin pienen hetken.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kytket ensin ykkösen, sit napista solenoidin kanssa pakille paine ja toivot että linja pitää. Jengat tappiin ja nappi ylös.
hydraulikaaviosta näkee mikä venttiili kytkee pakin, siihen linjaa solenoidi väliin ja päälinjasta sille paine. Näin ainakin itse sen tekisin.
En ole aiheeseen sen enempää tutustunut kun ei ole ollut tarvetta vielä rikkoa mitään voimansiirrosta. :D
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ko systeemilä se rikomisen tarve täytyy hyvin helposti jos semmoinen tarve jostain syystä tulee :)
sikäli jos sitä voimaa on oikeastia ja renkaissa pitoa,

hydrali kaviosta kuva ainakin mese fi sivulla ollut

solenodit voi laitta myös laatikon ulkopuolle jos jos öljypohjan mutuva muoto aiheutaa kiusaa tilan tms takia,
lisä öljy on hyvöstö senkin voi tehdä vaikka säiliöllä letkuilla jonnekin sopivaan paikaan,

axselin kestosta tiedä, muuta rummut on ainakin kovilla jo ihan "katu" käytösäkin ilman vaihdelukkoa














. .
Mökkillä
'
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Pitää sitä tutkia kun tästä rakentelut alkaa.ja ettiä sopivaa venttiiliä..taka-akseli vaihtuu talven aikana järeämpään jenkki akseliin jo tulevaa silmällä pitäen,ensi kesä mennään vielä dieselinä ja voiman määrästä ei ole tarkkaa tietoa muutakuin varttimailia aikoja 10.6 ajettiin motoparkissa nyt syksyllä päätös kisoissa..mersun vakio tekniikalla.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Tarkoittaako finlandmerseds rummuilla maljaa mihin tulee sisäkehältä kitkapinnat vai ulkopinnalta välilevyt?..ei niihin järin suuria voimia kohdistu.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

St bertils kirjoitti:Tarkoittaako finlandmerseds rummuilla
maljaa mihin tulee sisäkehältä kitkapinnat vai ulkopinnalta välilevyt?..
ei niihin järin suuria voimia kohdistu.
Niistä ulkpuolisista
pohjalta reunan läheltä murtuneita
semoisen mallisia missä se reunan ja pohjan kulma on terävä
pyörempi kulmaisissa ei ole näkynyt


hyvinhän se on kulkenut, toivotavasti kulku vielä paranee















. .
Mökkillä
'
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3780
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko transbraken suhteen uutta tietoa? Riittäisikö tuohon ykkösen ja pakin yhtäaikaiseen kytkentään se, että ykkösen ollessa päällä lukitaan jarru B3 jollakin konstilla? ATSG:n manuaalin mukaan näyttää siltä, että B3 toimisi vain peruutusvaihteen kanssa. Tällainen kuva on löytynyt googlettamalla, mutta ei enempää tietoa siitä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3780
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kaveri nimimerkillä whipplem104 tekee noita transbrakeja 722.6:een. Se myy modattua venttiilipöytää ja siihen lisäpalikkaa ja hinta on hulppea ,-) Tuolta löytyy lisää tietoa. Sen mukaan vaihteet 1 ja 2 soveltuu paremmin kuin 1 ja R.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Katselin palikan mallinnusta ja sanoisin että eiköhän tuollainen saada suomessa tehtyä.
Kyse on vaan siitä että saadaan venttiilipöydästä oikeasta kohdasta lähdöt.
1-2 saattaa olla tosiaan parempi kun toi pakki.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3780
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tarkennusta salapoliistyöhön ,-) Whipplem104 sanoo peruutusvaihteen käytöstä:"It also can lock up in high gears. My design will only work in 1st and 2nd gear." Ykkösellä ja kakkosella kytkin K2 ei ole lukossa ja isommilla vaihteilla K2 on lukossa. Voiko K2:sen lukitseminen saada aikaan transbrake-toiminnon ykkösellä ja kakkosella ja onnisuuko se yhdellä ylimääräisellä solenoidilla?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kytket mitkä tahansa kaksi vaihdetta samaan aikaan ja loota on jumissa. Välitykset kun ei pyöri yhdessä.
Pitäisi tutkia lootan hydrauli kasviota enemmän että voi vastata toimiiko yhdellä solenoidilla. Wipple on käyttänyt solenoidin lisäksi luistia siellä blokissa jos en sekottanut kuvia.
Se pakka pitää saada auki nopeasti että ei levyt lämpene ja varmistaa normasli toiminta.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3780
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja tomant »

Pitäisi saada selville mitkä venttiilipöydän kanavat tulisi yhdistää tietyn pakan lukitsemiseksi. Nuo manuaalien hydraulikaaviot eivät maallikolle liikaa kerro. Minkälainen solenoidi tuohon kävisi, jotta se olisi riittävän nopea ja virtaisi riittävästi?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No tosta wiplen systeemistä saa hyvin vinkkiä. Teet vaikka pahvista mallin siitä että näkee mitä kohtia leikataan auki siitä pöydästä. Aika hyvin näkee mihin kohtaan se on lämästy niistä valun reunoista.
St,bertils
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 09.11.2021 21:46

Re: 722.6 Transbrake

Viesti Kirjoittaja St,bertils »

Transbrake asennettuna.Sen verran meni myöhäiseen ajankohtaan ettei järkeviä koe ajoja pystytty tekemään,kelien kylmettyä.Venttiili ja koneisto sekä syvä öljypohja Jenkeistä.Ei kyseiseen hintaan kannata ruveta tekemään pioneerityötä ja keksimään samaa asiaa uudestaan.Tosiaan 1 ja pakki lyödään juntturaan..kyseisellä järjestelmällä 1400kiloinen Dodge gts ajaa 1.2sek 60 jalkasia Hemi moottorilla ja Kaikenlisäksi vakio 722.6 laatikolla..se kertoo hieman vaihteiston kestävyydestä,mikä nyt jo ollut tiedossakin että on vahva.Ahtoja nosteltiin koeajolla lukkoa vastaan reiluun 2bariin ja tuntui toimivan..vaihteiston öljymäärä kasvoi noin 3litraa syvänöljypohjan johdosta mikä auttaa lämpiämiseen.Turbiini vahvistettu/muokattu AMG kolmella levyllä.

Vastaa Viestiin