Viton turbon hukkaportti
Viton turbon hukkaportti
112cdi w638 Vito muuttui hengettömäksi, siis kiihtyvyys lähes olematon ja huiput tasaisella 75-80. Pikaisissa tutkimuksissa syyksi paljastui hukkaportti joka pysyy auki. Alipainekelloa, joka oli selkeästi toimimaton, ei ilmeisesti saa erillisenä osana? No hätäratkaisuna lukittiin hukkis kiinteäksi ja varoiksi asensin ahtopaine mittarin. Nyt kulkee reippaammin kuin koskaan, kiihdyttäessä paineet nousee hetkellisesti 1,5 baariin, melko nopeasti tasaantuu noin 1 baariin ja tasakaasulla satasen vauhdissa pysyy 0,5 bar arvossa. Vikatilaankaan ei kärry ymmärrä mennä vaan toimii suorastaan paremmin kuin koskaan. Kysymys siis kuuluukin onko odotettavissa jonkun paikan pettäminen vai rallatellaanko huoletta menemään?
Re: Viton turbon hukkaportti
Hukkaportti vai vnt siivikon ohjaus?
Re: Viton turbon hukkaportti
Itse olen ainakin käsityksessä että etuveto-CDI-Vitossa on aika hukkaporttiahdin, näemmä tyypiltään GT1746S.
Pakopaineethan siellä varmasti on melko isot noilla 1bar+ ahdoilla eikä sitä turhaan ole hukkiksella varustettu, mutta ei se toki hetkessä hajoa.
Eli jos tarkoitus on autoa pitää (tai myydä!) niin ehdottomasti korjuuseen, hakusanalla "GT17 vacuum actuator" löytyy jos jonkinlaista kelloa.
Pakopaineethan siellä varmasti on melko isot noilla 1bar+ ahdoilla eikä sitä turhaan ole hukkiksella varustettu, mutta ei se toki hetkessä hajoa.
Eli jos tarkoitus on autoa pitää (tai myydä!) niin ehdottomasti korjuuseen, hakusanalla "GT17 vacuum actuator" löytyy jos jonkinlaista kelloa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Viton turbon hukkaportti
Juu, kyllä siinä hukkaportti on. Mikäs paikka siellä luultavammin hajoaa jos jatkaa näin. Ja jos malttaa kaasulla säädellä ettei ahdot juuri käy yli baarissa niin eikö tuon luulisi hetken menevän näinkin?