w201+m111+turbo+maxxecu=??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

dealer kirjoitti: La 11.03.2023 19:40
noonakki kirjoitti: Pe 10.03.2023 06:36 .
.......... 300E 124 etuvakaaja kovassa etsinnässä vaan ei mistään löydy
Onko löydettävä juuri nimenomaan 300E vakaaja, vai riittääkö että saman paksuinen / vakaaja jolla voi muutoskatsastaa ?
Nojuu siis samanpaksuinen/muotoinen kun tuo 300E vakaaja on. Siitä kun ottaa vähän päistä pois niin pitäs mahtua tenavaan oikein kivasti.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin vähän edistytty, auto on nyt liikuttelukuntoinen. Jäähdytysjärjestelmä valmis, vähän kyseenalaista käyttää 9-3 saabin osia mutta sattui olla sopivan muotoinen ja kokoinen paisuntasäiliö niin annettakoon anteeksi. Hain myös motonetistä tuon 99€ maksavan välijäähdyttimen joka on oikeastaan ainut minkä löysin joka sopii paikalleen ilman kikkailuja. Siitä juttua huomenna jos muistan näpsiä kuvia.
Seuraavana on siis ohjelmassa välijäähdytin ja ahtoputket ja pakoputki.

Kuva
Kuva
Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Sentään ei oo tarvinnu volkkarin paisuntasäiliötä käyttää :D hyvin etenee!
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

racer123 kirjoitti: Ti 21.03.2023 01:40 Sentään ei oo tarvinnu volkkarin paisuntasäiliötä käyttää :D hyvin etenee!
Vähän hävettää tunnustaa mutta sellasta palloa sovittelin kanssa mutta ei onneksi sopinut kun lähtö alaspäin :lol:
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai että sehän on kohta ajossa! Vai klonksvagen osia parjataan. Mitä sitä parjailemaan eri merkkien osia, jokaisessa jotain käyttökelpoista. Paitsi psa konserni patonki paahtimissa. :D
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

MJPfin kirjoitti: Ti 21.03.2023 13:57 Ai että sehän on kohta ajossa! Vai klonksvagen osia parjataan. Mitä sitä parjailemaan eri merkkien osia, jokaisessa jotain käyttökelpoista. Paitsi psa konserni patonki paahtimissa. :D
Tuskin on kohta ajossa, menee vielä kuukausia. Ihme jos tälle kesälle. laskeskelin tuossa että ainakin 500-700€ menee ennenkö on täysin läjässä ja valmiina dynoon. Puuttuu myös vahvempi kallistuksenvakaaja sekä takajarruputket pitäis tehdä ja jarrut ilmata. Pakoputki pitäs tehä ja hankkia katalysaattori, ahtoputket tehdä jne pikkujuttuja vielä noiden päälle. Mutta jos sen tällekesää sais jossain kohtaa. Kaiken ylimääräsen rahan tungen tähän mutta mekaanikon palkka ei piisaa kaikkeen kerralla.

Tuommosen asentelin tänään, vähän ehkä turhan pieni mutta se on nyt siinä ja sitä käytetään ja käänsin turpon lähdön alaspäin:
Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ihan passeli tuo kuuleri on, monta pienempää nähnyt ja käyttänyt. Yllättävän pieni kenno riittää kun saa ilmaa vaan.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Dodiin saksasta tuli kiinalaisia ahtoputkitarvikkeita pahvilaatikollinen. 2,5 tuumaa halkaisijaltaan olevia osia. Hinta varsin kohtuullinen toimitettuna, 125€.
Tuli sitten lainattua sukulaiselta argonia kahden sauman hitsailuun ja tulos on tämä. Saumat ei ole kauniita vaan olipa ehkä kuudes ja seitsemäs sauma mitä olen ikinä alumiiniä hitsannut. Varsin hyvin näillä taidoilla. Huomenna olis tarkotus hakea pari supparia motonetistä niin saadaan tuo härveli tekemään painetta. Dumppi tulee ehkä myöhemmin jahka taas rahatilanne antaa myöden. Pitää kumminkin vielä pakoputki tehdä ja siihenkin pelkkä katti maksaa melkein pari hunttia. Mutta pikkuhiljaa tehdään eteenpäin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jouhevasti näyttää putket kulkevan välijäähyn molemmin puolin. Hitsauksesta ei tarvitse tyylipisteitä, saumojen tiiviys on pääasia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin taas on nikkaroitu pikkusen eteenpäin. Nyt se tekee ensimmäistä kertaa painetta. Toki vasta paikallaan kaasuteltu kun ei ole mitenkään säädöissä mutta plussalle päästiin imusarjan paineessa :clap: Vielä pitäisi imuilman lämpöanturille nakerrella paikka ja tehdä pakoputki niin voisihan siihen punaiset kilvet hakea ja vaihtaa etanolit tankkiin. :D

PS. Vesiletkut on vähän patent pending tällä hetkellä, ei oikeen muuta vaihtoehtoa tällähetkellä.

Kuva
Kuva
Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Pikku pika updatet tännekkin.
Pakoputki on valmis, lisätään katalysaattori sitten kun säädöt on sille turvalliset.
Löysin yhden imuvuodon tuosta tuon kaasuläpän jälkeisen trönön ja imusarjan välistä, täytyy sorvata sinne nylonista uusi välipala jos sais tivihiksi.
Ohjelmassa tuki pakosarjalle/turbolle, meinasin tehdä sellasen vähän säädettävän että saa pienen preloadin niin luulisi tukevan kivasti.
Jahka tuet on tehty ja imuvuoto korjattu olis seuraavaksi sitten punakilpien haku ja perustoimivien säätöjen ettimistä jonka jälkeen vähän perus mersuremppaa eli takajarruputket.
Sitten penkkiin jos joku tuon pommin suostuu ottaa käsittelyyn.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin tässä vähän videonpätkää tuosta pakoputkesta. Katalysaattori vielä sitten kun on säädetty. Kallistuksenvakaaja edelleen etsinnässä ja oikeastaan ainoa mikä haittaa muutoskatsastusta tällä hetkellä.
video tuolta --> https://youtu.be/E0X5QAsdQqw

Ja sitten tässä vähän imuvuodon tilkintää, sattui tuosta liitoksesta löytymään vuoto niin sorvasin tuommosesta onko tuo nyt sitten jotain polyamidia tai nylonia, tuollasen speiserin mihin saadaan kunnon o-rengas ja tiiviste. Olis pitäny olla vähä vahvempaa tankoa vielä mutta sorvataan sitten uusi jos ei vieläkään pidä.
Pikkuhiljaa se etenee ja penkki lähenee..

Kuva
Kuva
Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Tulipas siinä sivurojektina hankittua kunnon soittopelikin niin voi kuunnella sitten laadukkaasti järviradiota ajellessa auringonlaskuun.
Konttiin jo asentelin testimielessä aiemmin basson jolle myös vahvistin, hattuhyllylle 7x10 ground zerot ja niille nelikanavainen vahvistin jonka kautta tulee myös etukaiuttimet jahka pääsen sinne asti.
Alpine CDE-178bt
Ground Zero 12" perus basso tehdaskotelossa
MDS Torque 600wrms vahvistin bassolle
Ground Zeron 4 kanavainen hattuhyllyn ja kojelaudan kaiuttimille.
Pitäisi vielä nuolle vetää kunnon kaapeli taikka akku siirtää takakonttiin.
Löytyis kyllä hyvä kaapeli joka on peräisin 202 farkusta, pitkä pluskaapeli kontista keulalle.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Vappuna olis säätöhommia ja tiistaina takajarruputket. Sittenpä olis enää se kallistuksenvakaaja ja muutoskatsastus. Tai no penkis pitää varmaan käydä ja ostaa se ristuksen katalysaattori
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Noniin, pinpinkarvan kans vähän säädeltiin pensakarttoja ja saatiinhan se ihan kohtuudella pelaamaan. Ilmeni myös tarve tyhjäkäyntimoottorille joten sellainen lisätään. Muutoin pelaa ihan kivasti. Penkkipäivää innolla odottaen.
Tuosta linkin takaa pääsee katsomaan pätkän missä pari lähes täyskaasukiihdytystä.
https://www.youtube.com/watch?v=FgfJ7vr2dXA
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai että, sehän kuulostaa hyvältä.
Mielenkiintoista nähdä mitä penkissä tulee.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Hieman hiljaiseloa mutta mahdollisesti edistystä muutoskatsastusta kohden. Lähden helatorstaina Eurajoen kautta Turkuun ja Raumalta saattaisi löytyä sopiva kallistuksenvakaaja. Jos näin on niin pian lähdetään kyselemään penkkiaikaa ja sieltäpäin sitten konttorille esittelemään laitosta :twisted:
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Paljon ei ole tapahtunut, käytännössä säädelty ja suunniteltu vain. Pari puolaa paloi kun dwell time oli liikaa.
28.6. pitäis mennä penkkiin kattomaan mitä se työntää ja hajoaako samantien jotain.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Vähän alettu potkia hommaa etiäpäin, eilen tuli pajalla oleiltua semmonen 8,5h ja seuraavanlaista sain aikaiseksi. Toki paljon muutakin pikkuhommaa tein samalla.. Tänään paisarin siirto valmiiksi ja sen jälkeen ei jääkkään paljo muuta kuin tyhjäkäyntimoottorin asennus heti kun semmoinen jostain löytyy.

Syyläriä lisää taakseppäin ja viimesenpäälle hieno (väliaikainen/pysyvä) ylävesiletku koska tilaa ei ole:
Kuva

Syylärille kunnon yläpään kannakkeet, samalla tukevat välijäähdytintä. Samassa kuvassa näkyy myös flekti joka tuli jumpattua paikalleen ja luonnollisesti ecu ohjaa sen toimintaa.
Kuva

Ja paisarin hieno kiinnityshärveli mallia ei muuten hajoa. Akku siirtyy peräkoslaan.
Kuva

Maanantaina jatkuu hommat jahka tästä pääsee pajalle. Kesäloma alkoi niin tämä viikko aikaa rakennella, ensviikolla nummirokkiin ja sitten pari päivää mahdollista tehdä pikkujuttuja ennen penkkiä.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Edistystä tapahtui niinkuin oli luvattu.
Akku siirtyi takakontiin ja sille laitoin akkukaapelin kulkemaan alkuperäsessä johtokourussa.
Tyhjäkäyntimoottori tuli viriteltyä paikalleen ja sille johdot. Olis pitäny varmaan siistiä nuo saumat ja maalata. Noh ehkä joskus.

Vähän yritettiin Pinpinkarva:n kanssa katsella josko saisi vielä toimimaankin tyhjäkäynnin säädön oikein mutta ei ollut vielä onnea säätöjen löytymisessä.
Tuos ny pari fotoa.. Pissapojansäiliökin mahtui juuri ja juuri omalle paikalleen.

Kuva

Kuva
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvältä näyttää! Koeta saada ilmansuodattimelle ilmaa suoraan keulalta tai konepellin läpi erillisellä kourulla tai pellillä, ettei ilma tule kuumasta konehuoneesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvältä vaikuttaa!
Itse olen käyttänyt tyhjäkäyntii. Yleensä spark scatter toimintoa jos ecu vaan moista tukee.
Tyhjäkäynnille perus säätö ruuvilla ja sytkä hoitaa lopun. Tippuu tyhjäkäynnille kuin seinään ja pitää halutun nopeuden paremmin kuin venttiilin kanssa.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

MJPfin kirjoitti: Ke 14.06.2023 16:54 Hyvältä vaikuttaa!
Itse olen käyttänyt tyhjäkäyntii. Yleensä spark scatter toimintoa jos ecu vaan moista tukee.
Tyhjäkäynnille perus säätö ruuvilla ja sytkä hoitaa lopun. Tippuu tyhjäkäynnille kuin seinään ja pitää halutun nopeuden paremmin kuin venttiilin kanssa.
Koitin aika pitkään tapella sytkän ohjaamalla tyhjäkäynnillä mutta aina kylmälä ei käy tyhjää ja lämpösenä liika nopeasti.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Liian ujo ennakkokartta ja liian vähän kylmänä lientä. Se tarvii yllättävän paljon sitä kamaa.
Ja lämpimänä vaan raakasti antaa tiputtaa ennakkoa pois.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti: To 15.06.2023 18:05 Liian ujo ennakkokartta ja liian vähän kylmänä lientä. Se tarvii yllättävän paljon sitä kamaa.
Ja lämpimänä vaan raakasti antaa tiputtaa ennakkoa pois.
Tyhjäkäntiin auttaa, jos perussytky on tyhjäkäyntikierroksilla esim. 10 asteen luokkaa ja sitä pienemmillä kierroksilla nostettu 15 asteeseen tai yli. Silloin lisäennakko auttaa, kun kierrokset pyrkivät putoamaan liian alas.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

tomant kirjoitti: To 15.06.2023 18:22
MJPfin kirjoitti: To 15.06.2023 18:05 Liian ujo ennakkokartta ja liian vähän kylmänä lientä. Se tarvii yllättävän paljon sitä kamaa.
Ja lämpimänä vaan raakasti antaa tiputtaa ennakkoa pois.
Tyhjäkäntiin auttaa, jos perussytky on tyhjäkäyntikierroksilla esim. 10 asteen luokkaa ja sitä pienemmillä kierroksilla nostettu 15 asteeseen tai yli. Silloin lisäennakko auttaa, kun kierrokset pyrkivät putoamaan liian alas.

tomant
Täytyypäs yrittää vielä tuota seosta paksuntaa kylmänä tyhjäkäynnille. Tekee kyllä tuota ihan lämpösenäkin vaikkakin vähemmän.
Koitin säädellä vähän tuota sytkääkin tuosta tyhjäkäynniltä mutta kyllä se tekee aina saman että kaasua vähän polkaisessa kierrokset putoaa alle 500
kunnes humppaa hetken jä jää käymään vähän alle target idlen..
En oikeen saa selkoa tuohon millään, taitaa olla jo asetukset niin sekaisin että pitänee ottaa varmuuskopiosta jo pian..

Tietysti jos tietäjiä on ja haluaa sekaantua tähän niin teamviewer löytyy niin voi tökkiä etänä tuota ohjelmaa :lol:
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

noonakki kirjoitti: Pe 16.06.2023 23:07
tomant kirjoitti: To 15.06.2023 18:22
MJPfin kirjoitti: To 15.06.2023 18:05 Liian ujo ennakkokartta ja liian vähän kylmänä lientä. Se tarvii yllättävän paljon sitä kamaa.
Ja lämpimänä vaan raakasti antaa tiputtaa ennakkoa pois.
Tyhjäkäntiin auttaa, jos perussytky on tyhjäkäyntikierroksilla esim. 10 asteen luokkaa ja sitä pienemmillä kierroksilla nostettu 15 asteeseen tai yli. Silloin lisäennakko auttaa, kun kierrokset pyrkivät putoamaan liian alas.

tomant
Täytyypäs yrittää vielä tuota seosta paksuntaa kylmänä tyhjäkäynnille. Tekee kyllä tuota ihan lämpösenäkin vaikkakin vähemmän.
Koitin säädellä vähän tuota sytkääkin tuosta tyhjäkäynniltä mutta kyllä se tekee aina saman että kaasua vähän polkaisessa kierrokset putoaa alle 500
kunnes humppaa hetken jä jää käymään vähän alle target idlen..
En oikeen saa selkoa tuohon millään, taitaa olla jo asetukset niin sekaisin että pitänee ottaa varmuuskopiosta jo pian..

Tietysti jos tietäjiä on ja haluaa sekaantua tähän niin teamviewer löytyy niin voi tökkiä etänä tuota ohjelmaa :lol:
Muuttelin hiukan acceleration enrichmenttiä (auttoi siihen että kun näpäyttää kaasua niin meinaa sammua) ja samalla koitin paksuntaa seosta tyhjäkäynnillä kylmänä niin tuntui rötäävän. Helpotti kun hieman laihensi :eh: Käypä se taas vähän paremmin. Huomenna haen kahdelle päivää punalaput ja päräytetään seinäjoelta vaasaan ja katsotaan jos Dynolabin taikuri siihen saisi tunen kohdalleen :thumbup:
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Siittäpä sitten katsomaan. Lisää siitä vielä otetaan mutta hukkaportti jäi pieneksi niin pääsi ahdot karkaamaan 5 tonnin jälkeen. Paras oli muistaakseni 268hv ja jotain 450nm @1,45bar jossa tosiaan nuo ahdot karkasi.
Mennään uudelleen sitten kun on ulkoinen hukkaportti.
Auto toimii nyt erittäin hyvin muuten :thumbup:

----------> https://www.youtube.com/watch?v=pkX-DIa6xFo
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvin puhisee. Aika paljon painetta tuolle teholle, hyvin vääntöä oliko keskeytetty veto kun voima jäi alas?
Mielenkiintoista nähdä mitä tuo oikeasti tönää ulos.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: w201+m111+turbo+maxxecu=??

Viesti Kirjoittaja noonakki »

MJPfin kirjoitti: To 29.06.2023 08:59 Hyvin puhisee. Aika paljon painetta tuolle teholle, hyvin vääntöä oliko keskeytetty veto kun voima jäi alas?
Mielenkiintoista nähdä mitä tuo oikeasti tönää ulos.
Tuo youtuben veto oli katsastuslappu veto..
ja joo hukkaportti ei virtaa tarpeeksi niin ei päästy säätämään kaikkea kohdalleen. Mutta tuolla nyt pitäisi leima tulla kumminkin.
Vähemmällä paineella kyllä pitäisi päästä pidemmälle, sytkää ei taidettu juuri säätää.
Rajoitin tulee olemaan 6200rpm ja tuo paras veto piti lopettaa 5000rpm koska siitä eteenpäin ahdot lähti raketin lailla ylöspäin.
Nokka-akselin säätö otettiin käyttöön ja korjasi samalla tyhjäkäyntivaivat. Kaikki toimii nyt kuten tavan autossa.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Vastaa Viestiin