C 3,0 cdi AMG virittelystä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Osmo Isokungas ja Markus Mäki
ja Kivimäen Mika Ramilla jos sitä nyt lasketaan henkilöautoks
ei oo dieselillä ihan helppo temppu
ja Kivimäen Mika Ramilla jos sitä nyt lasketaan henkilöautoks
ei oo dieselillä ihan helppo temppu
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
eikä varmaan tule enää muuttumaankaan,om606 jää pikku hiljaa historiaan vaikka niistä vielä viimeiset hivotaan irti niin siihen ne kellot jää.en usko että cr vehkeet tulee menemään ohi ikinä..ja dieselmies tietää miksi.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ei hiottu nokkia. Jouset ja kanavat vain ”korjattiin”tuikku kirjoitti:.
Oletko Arto koskaan kurkannut sinne coolerin sisään.
Endoskoopilla näkee hyvin.
Sanompa senkin, ettei oikein vakuuta se kyky käsitellä lämpökuormia.
Syötttöjä kun ei voi nyt lisätä, ennenkuin ilmansaantiasia paranee. Eikä ahtojakaan.
Varmaan saisit teetätettyä ahtermarket vesicoolerista entisen paikalle käypäisen, ettei tarvi sitä alkuuperäistä särkeä.
Yhtä tärkeää olisi sen nestettä jäähdyttävän syylärin päivitys.
Syöttömäärä on nyt jo sen verran suuri, että kun savut saa ajettua poikkeen, niin kymmeniä hevosvoimis tulee lisää.
Olikos sulla jos nokka-akselt hiotettuna ?.................
Pitää talvella katsoa jos tuota jäähdytystä tahtoo parantaa. On siellä tilaa vaikka lisätä yksi kenno ahtoputkeen.
Oli niin hurja ajatus mielessä, että koittaisi vähän pienempää ruiskutus määrää

C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
On se mukavampi ajella kun ei koko tienoo mustana kaasua painettaessa. Voimassa tuskin häviät mitään vaikka puhtaaseen polttoon pyrkisit.
Saa nähdä miten oma savuttaa isoilla suuttimilla.
Saa nähdä miten oma savuttaa isoilla suuttimilla.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Nyt pääsi käymään Kajaanissa ja napattiin ruiskutuksesta oikein reippaasti pois. Loppui savutus, eikä sammuile enää.
Auto toimii nyt joka ajotilanteessa hyvin. Saa nyt olla toistaiseksi rauhassa näin. Otettiin nyt samalla lehot paperille. Näissä C30 on tosi hienot teho käyrät. Teho nousee ihan punarajalle asti. Laihennuksen jälkeen oli vielä 363hv jäljellä.
Auto toimii nyt joka ajotilanteessa hyvin. Saa nyt olla toistaiseksi rauhassa näin. Otettiin nyt samalla lehot paperille. Näissä C30 on tosi hienot teho käyrät. Teho nousee ihan punarajalle asti. Laihennuksen jälkeen oli vielä 363hv jäljellä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Paljonko menee lientä ja ilmaa tuolla teholla? Ihan asialliselta kyllä vaikuttaa!
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Eihän sitä oikein tiedä, kun ei ole tiedossa suuttimien tarkkaa kokoa. AMG:n vakio ahtopaineanturin lukualue loppuu 2,5bariin, se rajaa ahtopaineen siihen.
Ruiskutusaika taitaa olla hyvin lähellä vakio auton ruiskutusta.
Ruiskutusaika taitaa olla hyvin lähellä vakio auton ruiskutusta.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Tuolle ilmamäärälle 17:1 suhteella jossain 140mm3 nurkilla suattaisi olla. Jos runsaammalla savulla voi olla enemmänkin.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Lambdalla 1.1, joka on savuton, afr on 16,a suhde yhteen.
Syöttömäärän arvioinnissa osuit mielestäni aika hyvin, kuvittelisin, että todellinen max syöttö on noin 150milliä.
Lambdalla 1.1, joka on savuton, afr on 16,a suhde yhteen.
Syöttömäärän arvioinnissa osuit mielestäni aika hyvin, kuvittelisin, että todellinen max syöttö on noin 150milliä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Tuo oli sellainen äkkiä laskettu arvio ahtopaineesta ja koneen tilavuudesta käytän laskuissa yleensä tuota 17:1 kun en jaksa laskea koneen virtaushäviötä mukaan. Ihan kivasti varmaan vetoja ja vielä parempi jos kerran savutta tulee. Saa nähdä mihin oma ropponen sitten pystyy kun ahdin on valmis. Tuo 150-160mm olisi mukava jos toteutuu suht savuitta. Joutuu varmaan ulkoistamaan tasapainoituksen kun ei näytä kaikkia komponentteja omaan tasapainoitus penkkiin löytyvän keneltäkään hyllystä.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Mistä ohjelmaa etelä-suomessa? Vai pitääkö lähteä pidemmälle reissulle? Tekniikka ahtimen kompurasiiven vaihtoa ja katin tyhjennystä lukuunottamatta vakio. Rail-painetunnistinkin toistaiseksi vakio mutta se kannattanee vaihtaa ohjelmoinnin yhteydessä?
C 30
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Onko olemassa sopiva korvaava ahtopaineanturi, jossa riittäisi lukualuetta vakiota ylemmäksi?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
4 bar map anturi itsellä käytössä, en vaan muista ulkoa mistä se oli.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Joskus vuosia sitten oli linkiteltynän
läjä tarpeeksi ylös meneviä
alkaen muistin mukaan 5bar-8bar
. .
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Esimerkiksi 4bar: https://www.tarvikemotti.com/https:/www ... osch-4bar/
ja https://www.finjector.com/fin/map_antur ... 9-p-711978
ja löytyypä tuolla Boschin numerolla Motonetistäkin.
Sopiiko tolla kiinnityksellä ja liittimellä, on sitten toinen asia.
ja https://www.finjector.com/fin/map_antur ... 9-p-711978
ja löytyypä tuolla Boschin numerolla Motonetistäkin.
Sopiiko tolla kiinnityksellä ja liittimellä, on sitten toinen asia.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
AMG,ssä on omanlaisensa ahtopaineanturi, yllätysyllätys.
3,5bar
Mutta voihan sen entisen jättää reikänsä tukoksi ja laittaa kokonaan uuden eri paikkaan.
Kun anturia vaihdetaan, täytyy sen jännitekarttaa muokata uuden tilanteen mukaiseksi.
Muuten ei toimi.
AMG,ssä on omanlaisensa ahtopaineanturi, yllätysyllätys.
3,5bar
Mutta voihan sen entisen jättää reikänsä tukoksi ja laittaa kokonaan uuden eri paikkaan.
Kun anturia vaihdetaan, täytyy sen jännitekarttaa muokata uuden tilanteen mukaiseksi.
Muuten ei toimi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ohjelmointipaikkoja löytyy kyllä runsaasti pöökaupunkiseudulta.
Minun ohjelmiani etelässä laittaa Turbotehoa.fi Hämeenlinnassa.
Katin tyhjennys on vähän syntiä, ainoa etu on, että pakokaasut alkaa käryämään.
Vakion anturin saa kyllä lukemaan 1650bar, joka riittää, ellei ahtimessa ole kaikkein viimeisimpiä billettiosia, light weight pakosiipeä ja ~45mm kompurasiipeä. Näillä pysyy pakopainekkin kurissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Moro arto onko koneessa vakio ahdin ja suutimet ja miten auto on kestänyt 6100 kierostaArtoCDI kirjoitti: ↑To 21.11.2019 22:02 Nyt taitaa taas olla foorumi kunnossa.![]()
Hetken on jo ollut auto ajossa. Myös katsastus meni kivuttomasti läpi. Savut 2,7isolla marginaalilla läpi ja asiallinen 6100rpm päästölapulle. Moottorin puolesta tuntuisi olevan auto nyt ehjätty.
Säätäessä tuli ongelmaa rail-paineen tippumisen kanssa. Aikomus on laittaa siirtopumppu uusiksi ja mitata suuttimien ohi vuodot. Onko muita ideoita asian korjaamiseksi? Olisiko suositella laitetta/softaa jolla saisi ajon aikana seurattua ja nauhoitettuja moottorin toiminnan, paineet, lämmöt, ruiskutus määrät?
Ensi viikolla on ohjelmassa auton pesu ja sitten menee talvi säilytykseen. Keväällä jatketaan. Talvirenkaiden kanssa on ihan turha kerätä kilometrejä.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ei taida kumpikaan olla vakio, vakiosuuttimet riittää luokille 55-60hv sylinteri. Ja ahdin loppuu samoilla nurkilla vakiona.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Selvä homma. Tuli mieleenettä onko näissä imusarjassa läppämootoria? Ittellä polttaa mootorinohjaus sulaketta ja antaa koodia p0102 ,p0243,p0403. Egr pitäisi olla softattu pois mutta mekaanisesti eiole tulpattu. Sulake palaa aina silloin tällöin ja välillä menee jatkuvasti
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ei ole läppiä, kannattaa tutkia johtosarja ettei ole oikarissa, noissa alkaa olemaan niin haperoita johdot lämmöstä, öljystä ym johtuen.
Vikakoodeista kannattaa laittaa ne starin antamat selitteet, pelkät koodit ei kerro mitään ja ei kiinnosta alkaa googlella muiden ongelmia selvittämään.
Kukaan ei muista noita ulkoa.
Vikakoodeista kannattaa laittaa ne starin antamat selitteet, pelkät koodit ei kerro mitään ja ei kiinnosta alkaa googlella muiden ongelmia selvittämään.
Kukaan ei muista noita ulkoa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Okei.MJPfin kirjoitti: ↑Ma 11.09.2023 12:33 Ei ole läppiä, kannattaa tutkia johtosarja ettei ole oikarissa, noissa alkaa olemaan niin haperoita johdot lämmöstä, öljystä ym johtuen.
Vikakoodeista kannattaa laittaa ne starin antamat selitteet, pelkät koodit ei kerro mitään ja ei kiinnosta alkaa googlella muiden ongelmia selvittämään.
Kukaan ei muista noita ulkoa.