c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei kellekään ole jäänyt etujarrulevyjä nurkkiin pyörimään? Joskus oli yhdet tuolla myynti osastolla, mutta ilmoitus taisi kadota. Ens viikolla olis Lappeenrannan kentällä ajot ja jarrut tärrää niin paljon ettei noilla viitsi lähteä ajamaan
Sparky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 14.09.2013 09:30
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sparky »

Hintapäivitystä kampiakselin hihnapyörälle. Kävin tilaamassa osan Hyvinkään länsiautosta (ent Sveitsinportti) ja hinta oli 650,- Veholla pyydettiin jo 750,- eli inflaatio on laukannut kesän aikana vauhdikkaasti.
GL 350 CDI
ex: C32 AMG
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mikä on pyörän varaosanumero?
S124 300TE
S211 E500
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No on hintaa :D Pitääkö se laittaa oma hihnapyörä sitten 500eurolla nettivaraosaan :lol:
Sparky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 14.09.2013 09:30
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sparky »

S202 kirjoitti:Mikä on pyörän varaosanumero?
A1120351600
GL 350 CDI
ex: C32 AMG
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

http://speed-autoteile.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta saat pyörän hintaan 363,92€. Suomalaisilla kivijalkaliikkeillä on noissa osissa käsittämättömät katteet.
S124 300TE
S211 E500
599gtb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 22.04.2011 07:17

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja 599gtb »

Pystyykö tällä ajamaan e85 ja jos ei mitä muutoksia tarvii tehdä että voi ajaa? Ja onko jollain kokemusta e85 käytöstä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

599gtb kirjoitti:Pystyykö tällä ajamaan e85 ja jos ei mitä muutoksia tarvii tehdä että voi ajaa? Ja onko jollain kokemusta e85 käytöstä?
Vaatii ecun uudelleen ohjelmoinnin/säädön, vakio suuttimet voi ehkä riittää vakio kuntoiselle autolle. Bensapumpun ja suuttimien soveltuvuus arvoitus, kestää minkä kestää. Aika harva auto toimii suoraan ilman yskimistä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Kellään varastossa lojumassa vakiota isompaa jäähdytintä ahtimelle?

Tuli ketun kanssa otettua yhteen ja uusiksi menee puskuri, metalliritilät, ahtimen jäähdytin, pohjapanssari yms. roinaa.

Vakuutuksesta vakio-osa tilalle mutta nyt kun puskuri on pois, niin samalla menisi isompikin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Kellään varastossa lojumassa vakiota isompaa jäähdytintä ahtimelle?

Tuli ketun kanssa otettua yhteen ja uusiksi menee puskuri, metalliritilät, ahtimen jäähdytin, pohjapanssari yms. roinaa.

Vakuutuksesta vakio-osa tilalle mutta nyt kun puskuri on pois, niin samalla menisi isompikin.
Mulla on vakio jäähdytin jos kaipaa. Joillekin olen tehnyt esim. bilteman välijäähdyttimestä, muuttaa vain päädyt ja tekee kiinnikkeet.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Mulla on vakio jäähdytin jos kaipaa. Joillekin olen tehnyt esim. bilteman välijäähdyttimestä, muuttaa vain päädyt ja tekee kiinnikkeet.
Joo, mullakin on yksi vakio tallin vintillä ja nyt tulee vakuutuksen myös ihan uusi vakio cooleri.

Paikoillaan törmäyksen sattuessa oli tuo Eurochargedin malli, jonka mitat n. 810 mm x 165 mm x 57 mm. Jos jotain tuollaista viikon sisään saisi niin voisin ostella ihan rahalla.

Kuva

Hyvin tähän saakka pelannut ja vaikka taipui keskeltä törmäyksen voimasta, ei siltikään pillannut mehuja tielle. Pystyi loppuillan kruisaamaan ihan rauhassa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei oikein mielenkiinto ja aika riitä oman räpläämiseen enää, niin taitaa lähteä auto myyntiin. Viime kesänäkin kerkesi ajamaan ehkä max tuhat kilometriä ja sain perän hajalle, se mersun kuuluisa tasauspyörästön tappi lähti liikkeelle. Pikakorjauksena Kempin liimalla rattaat lukkoon, menee ainakin iloisesti kahva edellä :D

Jos jotain sattuu auto kiinnostamaan, niin voi laitella viestiä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jääkö se 12 sekan alitus nyt tekemättä? :)

Vähän sama homma itellä. Ikää tullut lisää auto ollut jo 8 vuotta käsissä. Ei enää jaksa innostua samalla lailla. Omani on parina vuonna ollut myynnissä mutta eipä ole kelvannut kellekkään varsinkaan kun en vaihdossa tartte mitään. Jos käyttäisi leimalla, uudet öljyt tupaan ja taas ilmoitusta kehiin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Jääkö se 12 sekan alitus nyt tekemättä? :)

Vähän sama homma itellä. Ikää tullut lisää auto ollut jo 8 vuotta käsissä. Ei enää jaksa innostua samalla lailla. Omani on parina vuonna ollut myynnissä mutta eipä ole kelvannut kellekkään varsinkaan kun en vaihdossa tartte mitään. Jos käyttäisi leimalla, uudet öljyt tupaan ja taas ilmoitusta kehiin.
No sen alitus kyllä jää harmittamaan :D Nyt siihen lukolla olis kyllä hyvä mahdollisuus, kun kunnon renkaat vielä hommaisi
Totteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 04.05.2012 22:51
Paikkakunta: Ylivieska

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Totteri »

Yrittäny haulla etsiä ja näitä ketjuja lukea mut en löydä vastausta joten kokeillaan jos joku tietäisi ratkaisun. Eli omassa loppuu tehot parin kiihdytyksen jälkeen. Vaihettu uusi pumppu, sulakkeet katsottu ja toista relettäkin kokeiltu. Autocomilla seurailin nii lämmöt nousee 80 asteeseen ja sit veto loppuu eli ilmeisesti jotenkin nyt liittyy tuohon pumppuun, onko näissä vielä jotain tuohon liittyvää mitä tarkastais :?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikö tuu mitään vikakoodeja, sytytyskatkoksia?
S124 300TE
S211 E500
Totteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 04.05.2012 22:51
Paikkakunta: Ylivieska

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Totteri »

Tänään ilmesty vikakoodeihin virta/maadoitus virhe tuosta vesipumpusta. Mihinhän asti nuo johot menee vai onko tästä nyt joku Sam rikki?
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Mitenkä on asiantuntijoilla kokemuksia takapään iskunvaimentimien sopivuudesta farmari -01 / -02 malliin? Bilsteinia ei ole saatavilla edes tehtaalta ja A203 320 08 31 tai A203 326 19 00 mitkä ovat alkuperäiset ovat vanhaan kulkupeliin kohtuullisen hintavat. Onko kokemusta muista vaihtoehdoista? Melko orgikksena haluaisin pitää.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Minkä tasoinen on C32 vakio autoilman lämmönvaihdin/syyläri? Kannattaisiko semmoinen vaihtaa C30 järjestelmään?
C30 amg on siis dieseli, mutta käyttää samalla tavalla ilma-vesivälijäähdytintä. Siinä on ihan onneton lämmönvaihdin/syyläri keulalla. Syynä siihen on ilmaisesti 1. Vakio ei tarvitse parempaa 2. Egr kautta kierrätettävä öljy- pakokaasukura jämähtää imusarjaan jos ahtoilma viilenee liikaa.
Tahtoisiko joku luopua edullisesti vakio kennosta? Tai toki saako C32 viritys-/parempaa kennoa jostain fiksuun hintaan?
C30 AMG kanssa harrastelua
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ArtoCDI kirjoitti: Pe 02.04.2021 18:55 Minkä tasoinen on C32 vakio autoilman lämmönvaihdin/syyläri? Kannattaisiko semmoinen vaihtaa C30 järjestelmään?
C30 amg on siis dieseli, mutta käyttää samalla tavalla ilma-vesivälijäähdytintä. Siinä on ihan onneton lämmönvaihdin/syyläri keulalla. Syynä siihen on ilmaisesti 1. Vakio ei tarvitse parempaa 2. Egr kautta kierrätettävä öljy- pakokaasukura jämähtää imusarjaan jos ahtoilma viilenee liikaa.
Tahtoisiko joku luopua edullisesti vakio kennosta? Tai toki saako C32 viritys-/parempaa kennoa jostain fiksuun hintaan?
On parempikin keino.
Omassa puimurissa on myös vesikuuleri, heivaan alkuperäisen kuuseen ja teen uuden tilalle.
Järjestelmä koostuu uudesta kuulerista, Davies Graig - muuttuvanopeuksiesta vesipumpusta,saman valmistajan ohjaimesta, jolla voi pumpun lisäksi ohjata tuuletintakin. Helppo säädellä.
Sitten tarvitaan paisuntasäiliö ja syyläri.
Ja letkua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti: Su 04.04.2021 04:03
ArtoCDI kirjoitti: Pe 02.04.2021 18:55 Minkä tasoinen on C32 vakio autoilman lämmönvaihdin/syyläri? Kannattaisiko semmoinen vaihtaa C30 järjestelmään?
C30 amg on siis dieseli, mutta käyttää samalla tavalla ilma-vesivälijäähdytintä. Siinä on ihan onneton lämmönvaihdin/syyläri keulalla. Syynä siihen on ilmaisesti 1. Vakio ei tarvitse parempaa 2. Egr kautta kierrätettävä öljy- pakokaasukura jämähtää imusarjaan jos ahtoilma viilenee liikaa.
Tahtoisiko joku luopua edullisesti vakio kennosta? Tai toki saako C32 viritys-/parempaa kennoa jostain fiksuun hintaan?
On parempikin keino.
Omassa puimurissa on myös vesikuuleri, heivaan alkuperäisen kuuseen ja teen uuden tilalle.
Järjestelmä koostuu uudesta kuulerista, Davies Graig - muuttuvanopeuksiesta vesipumpusta,saman valmistajan ohjaimesta, jolla voi pumpun lisäksi ohjata tuuletintakin. Helppo säädellä.
Sitten tarvitaan paisuntasäiliö ja syyläri.
Ja letkua.
Sekin tuossa on hyvää että vain sen systeemin "syylärin" tarvitsee olla ajoviimaan kanssa tekmisissä
eikä senkään tarvitse olla iso myöskään sen vesicoolerin ei tarvitse olla kovin iso että suhtessa saamaan jäähdytys tehoon saamiseen ilma/ilma coolerila, vesicoolerin voi tunkea vaikka sisälokarin sisään taivaikka molempien niitä jos on tilan putee niin ripotelle useampia sinne tänne mistä sopivia koloja löytyy
jos sen tkee itse niin kenoksi kannatta valit siihen tarkoitettua kenno(core)
itse tekmiselle on vaihto ehtoan valmiita jos vaan on kooltaan ja muuten sopivia vaikka tuolla
https://www.frozenboost.com/air_water-i ... pj3fb5seg0

itsellä vesi cooleri systeemi käytössä ja ilma/ilma ilmaan ei ole paluuta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin