Minulle jäi ainakin. Kuka on kiinnostunut hyvästä hyötysuhteesta ja paljosta väännöstä 7000 kierroksen kohtaalla tai sen jälkeen??? Hyötysuhde heittää häränpyllyä exponentiaalisesti nousevan hukkalämmön seurauksena väkisinkin. Kait tässä nyt on tärkeämpää, jotta tuottaako naku tuolla alueella vielä 90-100% parhaasta tehostaan. Viherpiipertäjät ja kukkahattutädit pelastakoot liito-oravat ajamalla alta 1500rpm joka tilanteessa.S202 kirjoitti: Jäikö se jotenkin epäselväksi että on kaks eri asiaa, ottaa kierroksia +7000 tai tuottaa hyvällä hyötysuhteella paljon vääntöä +7000 kierroksella?? Puhumattakaan vielä suuremmista kierrosnopeuksista.
kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Re: pumppu
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Niin. No missä on ne "nakut" joissa tehokäyrä on vielä hyvällä tasolla 7000 jälkeen? Sitä mä vaan tarkotin että jos seittemässä tonnissa saadaan vielä paljon vääntöä tarkottaa se myös paljon tehoa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Mistä te nyt oikein väännätte ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: pumppu
Ton rempan jäläkee tuli Mynältä uus pumppu ja siin uus jous, ei pohojannu ennää.veskola kirjoitti:Eikös sun pumppuun oltu vaihdettu diesepajalla jotain siihen jouseen liittyen ?jeemu kirjoitti:Kyllä mulla kiers 7500 ku jousi pohojas
Tuo prikkavinkki on saatu joskus lähes 10 vuotta sitten Herleviltä, joten ei sitä parane kyseenalaistaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
kyllä se pitäis ihan perus 603:senkin pumpulla onnistua saamaan kone kiertään sen 7 tonnia ainakin. vetävistä en niin tiedä, mutta huippukierrosten pitäis mennä ainakin sinne seittemään tonniin saakka pelkällä säädöllä. tai niin ainakin mulla meni.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Laittakaa linkkiä/lappua näkyviin missä o nakussa 7-7500rpm huipputeho
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Ruukataa tiete pikkase yli huipputehon autoja kierrätää, vai?laineracing kirjoitti:Laittakaa linkkiä/lappua näkyviin missä o nakussa 7-7500rpm huipputeho
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Kävin kurkkaamas sun 550hp lappua, huipputeho alkaa laskea jyrkästi n.5700rpm jälkeen. Joten unohtakaa jo ne 7000rpm ja yli kierrätykset, ei hyötyä. Kaippa se motti väkisinkin ottaa niitä kierroksia jos huipputeho on melkeen kuudessa tonnissa kun ei ole mitään sahköistä rajoitinta, vai antaako se täydet syötöt jos maksimikierrokset rajoittaa vaikka 6400rmp?jeemu kirjoitti:Ruukataa tiete pikkase yli huipputehon autoja kierrätää, vai?laineracing kirjoitti:Laittakaa linkkiä/lappua näkyviin missä o nakussa 7-7500rpm huipputeho
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Kyllä se vain nii on että karvan alta 7000 antaa parhaan tehon jos pumpusa vaa o kierroksia.S202 kirjoitti:Kävin kurkkaamas sun 550hp lappua, huipputeho alkaa laskea jyrkästi n.5700rpm jälkeen. Joten unohtakaa jo ne 7000rpm ja yli kierrätykset, ei hyötyä. Kaippa se motti väkisinkin ottaa niitä kierroksia jos huipputeho on melkeen kuudessa tonnissa kun ei ole mitään sahköistä rajoitinta, vai antaako se täydet syötöt jos maksimikierrokset rajoittaa vaikka 6400rmp?jeemu kirjoitti:Ruukataa tiete pikkase yli huipputehon autoja kierrätää, vai?laineracing kirjoitti:Laittakaa linkkiä/lappua näkyviin missä o nakussa 7-7500rpm huipputeho
Nokkien ansiota hyvinpitkälti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Ahaa. No noilla kierroksilla pitäis tulla sellasia 700 hepan lappuja jos palamistapahtuma pysyy yhtä hyvänä. Onko niitä vai onko ne top secret?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
No ei aivan tuu, pitäs pikkase isompaa elementtiä.S202 kirjoitti:Ahaa. No noilla kierroksilla pitäis tulla sellasia 700 hepan lappuja jos palamistapahtuma pysyy yhtä hyvänä. Onko niitä vai onko ne top secret?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Ahaa eli soppa ei piisaa. Commonrail esikammio niin ei olisi polttoaineesta kiinni
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Sielläkö CDI moottorissa ei tarvitse pumpata dieseliä ollenkaan
Tulee sielläkin massan hitauden lait voimaan kun avataan reikä ja siitä pitäisi 0,00007 sekunnin aikana (vastaa 40 asteen ruiskutusaikaikkunaa @ 7500 rpm) ruiskuttaa/puristaa/päästää railista 0,250 kuutiomillilitraa nestettä, ja reikä pitäs olla vielä sen verran ahdas kuin neitsyellä, että se oikein sumenee siellä sylinterissä.
Jokainen joka on joskus täyttänyt 4000 litran uima-allasta 13mm puutarhaletkulla tietää onnistuuko tuomoiset aikaikkunat elämässä
tai no kyllähän se onnistuu mutta railpainetta tarvitaan arviolta 4000 Bar, mutta sellaisia osia (pumppua ja suuttimia) ei kukaan pysty autotallissa valmistamaan, jotka tuon paineen kestää.
Tulee sielläkin massan hitauden lait voimaan kun avataan reikä ja siitä pitäisi 0,00007 sekunnin aikana (vastaa 40 asteen ruiskutusaikaikkunaa @ 7500 rpm) ruiskuttaa/puristaa/päästää railista 0,250 kuutiomillilitraa nestettä, ja reikä pitäs olla vielä sen verran ahdas kuin neitsyellä, että se oikein sumenee siellä sylinterissä.
Jokainen joka on joskus täyttänyt 4000 litran uima-allasta 13mm puutarhaletkulla tietää onnistuuko tuomoiset aikaikkunat elämässä
tai no kyllähän se onnistuu mutta railpainetta tarvitaan arviolta 4000 Bar, mutta sellaisia osia (pumppua ja suuttimia) ei kukaan pysty autotallissa valmistamaan, jotka tuon paineen kestää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Avaatko vähän tuota laskua, kun en itse päässyt ihan samaan tulokseen.veskola kirjoitti:0,00007 sekunnin aikana (vastaa 40 asteen ruiskutusaikaikkunaa @ 7500 rpm)
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Saitko 0,000888889 sekuntia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Saatto olla jotain sinne päin, onko sillä jotain väliä?veskola kirjoitti:Saitko 0,000888889 sekuntia ?
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Ei sillä arvolla ole mitään väliä, se 0,0000<jotain> tai 0,000<jotain> vain kertoo että se on ihan helvetin lyhyt aika tehdä mekaanista työtä ja nesteen siirtäminen paikasta toiseen on kovasti mekaanista työtä.
Elektroneja me voidaan tuossa ajassa liikuttaa ihan hemmetisti mutta ei nestettä kovin helposti, jollei ole paksu reikä käytössä.
Elektroneja me voidaan tuossa ajassa liikuttaa ihan hemmetisti mutta ei nestettä kovin helposti, jollei ole paksu reikä käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Mulle sillä on se väli, että haluaisin tietää miten tuo lasketaan.veskola kirjoitti:Ei sillä arvolla ole mitään väliä, se 0,0000<jotain> tai 0,000<jotain> vain kertoo että se on ihan helvetin lyhyt aika tehdä mekaanista työtä ja nesteen siirtäminen paikasta toiseen on kovasti mekaanista työtä.
Elektroneja me voidaan tuossa ajassa liikuttaa ihan hemmetisti mutta ei nestettä kovin helposti, jollei ole paksu reikä käytössä.
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
(1 / (7500 rpm / 60s)) * (40 deg / 360 deg) = ~~
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Kyllä cdi konekkin polttoainetta tarvii, mutta varmaan tulee raja vastaan mitä tonne mersun syöttöpumpun sisälle mahtuu? Commonrail systeemiinhän on aika helppo laittaa isompi pumppu ja ennakot saa saadettyä tarkemmin ym
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Et tainnut ymmärtää, vaikka sen tuonne edelle olevaan viestiin jo kirjoitinkin, että se ongelma ei ole railputken koossa tai pumpun tuotossa, vaan suuttimen sisälmyksissä ja pumppujen ja suuttimien paineenkestossa. Ei se jumalaton vesitorni auta jos talossa vesi tulee sisään 4mm letkulla.
...no antaa olla, fysiikka on vaikea laji, volkkarimiehiltä voi kuitenin kysyä millainen moottori syntyi kun suuttimen reikäkokoa suurennettiin liikaa
...no antaa olla, fysiikka on vaikea laji, volkkarimiehiltä voi kuitenin kysyä millainen moottori syntyi kun suuttimen reikäkokoa suurennettiin liikaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
On niitä, mutta ne on top secret.S202 kirjoitti:Ahaa. No noilla kierroksilla pitäis tulla sellasia 700 hepan lappuja jos palamistapahtuma pysyy yhtä hyvänä. Onko niitä vai onko ne top secret?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Ite oon kovasti ymmärtänyt että niitä kierrätetään yli huipputehon ja saadaan sitte seuraavalle vaihteellekkin kivasti vääntöä. Kovin ikävää vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja huomata että nyt on niin matalat kierrokset ettei jaksa mennälaineracing kirjoitti:Laittakaa linkkiä/lappua näkyviin missä o nakussa 7-7500rpm huipputeho
Ei musta niin kannata välittää, tulin vaan katsomaan että mistä saa nykyää halvalla pumppuja, en niin paljon viisaampana kyllä täältä lähde
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Heh heh...! Veskola tykittää, joka kommentille saanu nauraa vääränä!veskola kirjoitti:Et tainnut ymmärtää, vaikka sen tuonne edelle olevaan viestiin jo kirjoitinkin, että se ongelma ei ole railputken koossa tai pumpun tuotossa, vaan suuttimen sisälmyksissä ja pumppujen ja suuttimien paineenkestossa. Ei se jumalaton vesitorni auta jos talossa vesi tulee sisään 4mm letkulla.
...no antaa olla, fysiikka on vaikea laji, volkkarimiehiltä voi kuitenin kysyä millainen moottori syntyi kun suuttimen reikäkokoa suurennettiin liikaa
Jooh, jatkakaa!
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Kukas se nyt tekee edullisesti pumppuja? Siitähän tässä oli kysymys. Viimeisen hepan hakijat erikseen.
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Etelleen kannattaa sieltä Kajaanin Rengashuolto Karjalaisesta kysästä tarjous pumpusta. Tälläkin sivustolla heppuloita joilla Antin tekemää pumppua, ohjelmaa tai suuttimia. Ossaa hommansa vaikkei hirveesti huutele.Rahikainen kirjoitti:Kukas se nyt tekee edullisesti pumppuja? Siitähän tässä oli kysymys. Viimeisen hepan hakijat erikseen.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
Täh?veskola kirjoitti:Veikkaan että Kummeli...
Mun kommentti oli ihan täyttä totta, ei sarkasmia... Siis, ihan hyvässä hengessä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: kuka tekee nykysin halvimmalla syöttöpumppuja
[quote="veskola"]Et tainnut ymmärtää, vaikka sen tuonne edelle olevaan viestiin jo kirjoitinkin, että se ongelma ei ole railputken koossa tai pumpun tuotossa, vaan suuttimen sisälmyksissä ja pumppujen ja suuttimien paineenkestossa. Ei se jumalaton vesitorni auta jos talossa vesi tulee sisään 4mm letkulla.
...no antaa olla, fysiikka on vaikea laji, volkkarimiehiltä voi kuitenin kysyä millainen moottori syntyi kun suuttimen reikäkokoa suurennettiin liikaa [/quote
Kylläpä sai hyvät naurut, loistava vertauskuva
...no antaa olla, fysiikka on vaikea laji, volkkarimiehiltä voi kuitenin kysyä millainen moottori syntyi kun suuttimen reikäkokoa suurennettiin liikaa [/quote
Kylläpä sai hyvät naurut, loistava vertauskuva
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%