HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joka kuun ensimäinen lauantai? järvenpäässä moisia juttuja saa käyä värkkäämässä itte :) paitsi huhtikuussa ei ole kun muut miitit menee päälekäin.

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23 ... start=2340" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 21&t=99808" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprinter 906
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

No kappas, enhän mä tajunnu että rassausmiitissä vois hitsuutellakki. Täytyypi katsoa ehtiikö jo seuraavalle miitille.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tuli tosta tasavirta tikillä hitsaamisesta mieleen, että onko kukaan koittanut paksulla elektrodilla ja +napa kolvinpäässä hitsata alumiinia tasavirralla? käsittääkseni se alumiinin hitsaus vaatii vaihtovirtaa sen takia, että saadaan plus napaisuus kolvin puolelle, jolloinka alumiinin oksidikalvo rikkoontuu. ja jos se napaisuus olis kokoajan sillain, niin elektrodi sulais liiasta lämpökuormasta. eli siis ymmärtääkseni se ei vasiten tartte vaihtovirtaa, vaan plus napaisuutta kolvinpäähän. vaihtovirta vaan sen takia, että saadaan lämpökuormaa enemmän hitsattavaan kappaleeseen, kun kolviin. sitähän tuolla suhteellakin säädetään. enemmän plussan puolella, niin oksidit putsaantuu paremmin, mutta kolvi käy kuumana. ja taas toisinpäin, niin ei meinaa putsaantua kunnolla, mutta ei kyllä kuumene kolvikaan. ainakin teoria tasolla tollain vois pystyä hitsaan jotain ohkosia alumiinipeltejä.. :roll:

jostain jäänyt tollanen käsitys, voin olla täysin väärässäkin. jos jollain parempaa tietoa, niin kerro toki. vois tänään kokeilla kuinka tuo homma toimii tasavirralla.

muuten, juutuubista näin joskus videon, kun joku äijä hitsas tasavirta tikillä alumiinia. käytti täyteaineena puikkohitsaukseen tarkotettua alumiinipuikkoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

pikasella ettimisellä löyty tollanen. eli vois onnistuakkin. https://www.youtube.com/watch?v=CHkx8cca-SQ" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1258
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)

Viesti Kirjoittaja RAM »

:clap: MR-TIG oli kyllä vakuuttava :clap:
Vastaa Viestiin