w201 3.0TURBO

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Nnimimerkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 19.06.2014 23:17

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja Nnimimerkki »

Tuli muute sellane vielä mielee, että millä jarruilla ja alustalla sait leimaan tuolla edellisellä tekniikalla ja mennäänkö nyt samoilla ? Itelläki mielessä tenavan ahtaminen ja lupa-asiat vielä vähä hakusessa :D :D
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Nnimimerkki kirjoitti:Tuli muute sellane vielä mielee, että millä jarruilla ja alustalla sait leimaan tuolla edellisellä tekniikalla ja mennäänkö nyt samoilla ? Itelläki mielessä tenavan ahtaminen ja lupa-asiat vielä vähä hakusessa :D :D
300te etujarrut ja etuvakaajantanko. Vakio iskarit +jäykemmät jouset (madallus). Takajarrut vakiot! Näillä osilla voi ottaa 244hp. Samoilla mennään, mutta voi olla että taakse päivitän isommat jarrut ja paksumman vakaajan ihan ajettavuuden kannalta (ei vaikuta tehoihin)
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Nonii! :) intti suoritettu loppuun asti ja nyt aloitettu työt. Mersua en hirveesti ole kerennyt vielä laittaa kun viime viikolla tuli 100h töissä oltua.
Sen verran olen aikaan saanut että ostin getragin 717.404 laatikon ja ms3 :)
Nyt seuraavana vähän peltitöitä konehuoneessa ja sitten kaikki roippeet poikkeen ja konehuone maaliin ni saa alkaa kasailemaan!
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kerkisit näköjää jo mega ostamaan, mut pakko kommentoja että markkinoilla on uus tuttavuus nimittäin EMU moottorinohjaus, erittäin hyvä hinta laatusuhde, itellä on kilpurissa kiinni (C280) ja kaverille pistin myös. Nyt on laitteet toiminu kyllä moitteetta noiden osilta.

Kannattaa sit vaan sen megan kanssa käyttää niitä antureita, trikkereitä yms, mitkä on todettu toimivaks, niin pääsee vähemmällä rassuulla. 6cyl itse laittaisin 12-1 pyörän, ooppelin hall anturi, Bosch hukkis puola ja erillinen kipinän vahvistin, en suosittele sytty kiviä boksin sisälle. Nimimerkillä riittävän paljo rassattu. :lol:

Ajattelitko millasta kannen pahvia tuohon?
Omaan täytyis laittaa joku ennen talven jäärata kisoja, nyt paineet 0,5 ja tehoa 335Hv ja 485Nm. Kone 2,8 m104, mut ei oikeen arvaa nostaa vakio tiivisteellä kovin paljo tuon yli että varmasti kestäis...
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Joo en kyllä ala kivillä leikkimään mitä on juttuja kuuluu muilta :D varmaanki jos turbobanditeilta tilais sen kupari tiivisteen, tuntuu paineita kestävän mutta onhan sillä hintaakin. Mutta jos alkaa teetättää ni kalliiks sekin tulee.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja Japatti »

^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Sytkäpuoli oli vakio 0,7/0,9bar ahdoilla? :)
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tältä paolo Richiltä:hän saa myös kynsitiivisteitä, tekee mittatilauksena 6cyl about 250€ ja kestää kans, saattais olla parempi ku on massatiiviste, niin ei niin helposti ala tihkumaan kannen välistä...
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Kiitos tiedosta! Laitetaan mietitään. :)
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Japatti kirjoitti:
^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Sytkäpuoli oli vakio 0,7/0,9bar ahdoilla? :)
Joo vakiosytkä säädettynä ja ei sytkäpuolella ollu ikinä ongelmia kun sai kohalleen säädettyä
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
Tumbb1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 14.08.2014 12:12

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja Tumbb1 »

^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa :D
¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Tumbb1 kirjoitti:
^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa :D
EHA:stakin lisätty ja käytetty kylmäkäynnistys-suutinta lisänä, Paineanturi ahtoputkeen, releen ja potentiometrin kautta "säädettävä"
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
Tumbb1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 14.08.2014 12:12

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja Tumbb1 »

^ArZka^ kirjoitti:
Tumbb1 kirjoitti:
^ArZka^ kirjoitti:2litrasessa oli vakio ruisku lisärikastuksella. Uuteen tulee sähköstä ruuttaa, mutta en vielä tiiä että mikä. Megasquirt on kyllä käyny mielessä mutta jospa sitä ostas kerralla laatutavaraa
Minkäs lainen tuo lisärikastus systeemi on? Vai onko lisätty vaa EHA:sta lisää soppaa? Itellä on kans m103 eaton m90 proju menossa nii mietityttää vaan et kuinka kannattais toteuttaa :D
EHA:stakin lisätty ja käytetty kylmäkäynnistys-suutinta lisänä, Paineanturi ahtoputkeen, releen ja potentiometrin kautta "säädettävä"
Iso kiitos ja kumarrus! :mrgreen:
¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Nonii eli palikkaa taas tilailtu lisää ja osa jo saapukin. Ahtoputki tarvikkeita 3" alumiini käyriä,silikoniletkuja, rst klemmareita ja painekoteloon putkee. Ens viikko voi mennä töitten parissa mutta yritetään rakennella mahdollisuuksien mukaan. Kuvia laitan kuhan saa tehtyä jotain näkyvää. Kytkimeksi olen ajatellut tiltonin Ot-ii 2levyistä sintteriä ,kellään kokemuksia tai tietoja saako mahtumaan ja sovitettua vakio vauhtipyörään. :)
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Morjes. Eilen tein ahtoputket ,vielä pitää sijoittaa bov kaasuläpän etupuolelle kunhan saan painekotelon tehtyä jota tänään jo aloittelin.
ja kaasuläppä pitäs tilata vielä jostain.
Lauantaina ois tarkotus käyä hitsaamassa ahtoputket ja painekotelo.
Eli huominen ilta siunataan painekotelon teolle ja jätetään joka toinen kalja juomatta :D
Siitä se alkaa pikkuhiljaa rakentumaan ku pari tuntia töitten jälkeen illasta kehtaa talliin lähtee.

Tuossa vielä 3 kuvaa!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Tänää kävin hitsaamassa ahtoputket. painekoteloo en vielä voinu hitsata ku on tuo imusarja vielä vaiheessa ja pitää tehä siihen kartioputket.
en muistanukkaa mitenkä haastavaa onkaa tuo alumiinin hitsaus ,mutta muutamien säätösaumojen jälkeen alko onnistua :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Siistin näköistä saumaa!

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Kiitoksia! Ei oo onneks koulutus ihan hukkaan menny :D vaikka aika vähä tigillä hitsattiinkin.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

IMG_0140pieni.jpg
IMG_0141pieni.jpg
Morjesta! Taas tullu vähä väsättyä mersua eteenpäin.
imusarja alkais olla valmis, enää suuttimille koneistaa kolot sopiviks ja hitsata painekotelo.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

ei nämä kuvat kyllä meinaa näkyä millään :/ KLIKATKAA TEKSTIÄ ni aukee kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
JonTze
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 25.04.2014 15:20

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja JonTze »

Turbobanditin askarteluja jo pitkään seuranneena odotan innolla lopputulosta :D Tosi mielenkiintonen projekti ja tuo vähän sitä vaihtelua tännekkin, kun välillä näitä bensavehkeitäki turbotetaan :thumbup:
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Siistiä jälkeä :) ei tuon kuparisen tiivisteen kustannukset pilviin nouse kun hakee levyä ja vie vesileikkuulle. Joskus vag riisseliin leikkuuttanut tiivisteen.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Kiitoksia! :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Todella asiallista jälkeä!! tätä projua täytyy seurata!! :clap: :thumbup: mitkä suutimet tulossa? meinasitko kannelle tehä mitään? kanavien portausta yms? :D
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

nokileka w124 kirjoitti:Todella asiallista jälkeä!! tätä projua täytyy seurata!! :clap: :thumbup: mitkä suutimet tulossa? meinasitko kannelle tehä mitään? kanavien portausta yms? :D
Kiitos taas kerran! Suuttimista ei vielä tietoo muutaku bosch luokkaa ~1700cc. Kannelle sen verran että siistii kanavat, oikasee ja jäykemmät venajouset!
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Onko tarkotus ajaa viinalla, vai miksi noi järkyttävän isot suuttimet?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Joo tarkotus viinalla laittaa käymään! Ja teho tavote n.700hp
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Onkos tälläsessä m103 moottorissa öljyruiskut männille vakiona? On meinaan melko tehokas liuotinaine tuo re85,öljykalvot häipyy melkonopiaa sylintereistä jos ei ole kunnollista voitelua.
värit väreihin ja loput maihin.
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Ei ole öljyruiskuja vakiona, tai semonen muistikuva on :o
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
alsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 03.04.2014 21:34

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja alsu »

Mites öljynkierto?
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Voi olla että teen öljyruiskut lohkoon tai sitten en :D m104 ois valmiina mutta kerran alotin m103 ni ajellaan sillä minkä kestää :) ja meinasin imusarjaan vesimetanoliruiskun.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Vastaa Viestiin