w124 250d ->om605
w124 250d ->om605
Terve! Ekaksi autoksi valikoitui tollanen 250 vapari 124 johon olis tarkotus saada tehoa. Tuota vapari konetta ei varmaankaan kannata alkaa turbottamaan kun tavoitteena olis sellanen +200hp? 602 tai 605 turbokoneita ei tunnu löytyvän mistään joten tuli mieleen kun noita 290 turbo mersuja on kohtuu halvalla myynnissä jos sellaisesta laittais koneen tohon 124 koriin? Mites sen jakajapumpun kanssa, riittääkö se 200hp ilman suurempia rahan kulutuksia? Tietty sinne pitäis isompi turbo ja kuuleri laittaa. Entäs ku noissa väyrysissä tuntuu noita sähköhommia olevan liikaa niin saako ton koneen laitettua 124 sähköihin niin ettei oo mitään tietokone ohjelmia yms? Jos näillä kysymyksillä pääsis alkuun tällänen 17v amatööri rakentaja
Viimeksi muokannut Jere97, Ti 14.10.2014 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 250d tilalle 290td
Kyllä sen varmaan saa sinne laitetteua, mutta tarvitset luovuttajasta ecun, johtosarjan, virtalukon, varmaankin mitariston, että tuon saa toimimaan. NÄIN ÄKKISELTÄÄN AJALTETUNA
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 250d tilalle 290td
Onko näin? Olisko muilla tietoa tästä asiasta?
Re: w124 250d tilalle 290td
Jakajapumpus on sähköinen ennakon säätö jota se haistelee ohjaavasta suuttimesta ja sähköinen kaasupoljin. Ecu hoitaa homman.
Ostat kokonaisen auton joita saa (varmaankin) lähtien 500€ ja myyt loput osat pois mitä et tarvi.
Nettiautos tai Tori ei tainnu olla siltäpäin tällähetkellä myynnis
Vanhas Sprintteris sama kone ja niitähän löytyy täysin lahoja mutta kone toimii
Ostat kokonaisen auton joita saa (varmaankin) lähtien 500€ ja myyt loput osat pois mitä et tarvi.
Nettiautos tai Tori ei tainnu olla siltäpäin tällähetkellä myynnis
Vanhas Sprintteris sama kone ja niitähän löytyy täysin lahoja mutta kone toimii
Re: w124 250d tilalle 290td
Eli ne sähköosat pitäis ottaa siitä elinten luovuttajasta vai saako sen kuinka helpolla muutettua? Pari hyvää autoa olis tarjolla hintaluokkaa 500-700e
Re: w124 250d tilalle 290td
Kaikkein helpoin nuo olis repiä vanhasta karvalakki sprintteristä mutta siinä ei jää mitään ylimääräistä myytävää. Olikohan hehku oma piiri vai yhdes ecuun... Egr ja väyrysen turbon ohjaus sähköisiä edellisten lisäksi. Mitenköhän absit on yhteydes ecuun?
Re: w124 250d tilalle 290td
Mites laajasti näissä koneissa pitää tuo sähköjärjestelmä siirtää? om605 w202:ssa ois pitäny ainaki mun tietojen mukaan ottaa myös perä (nopeustieto eculle) ja tietyissä vuosimalleissa myös keskuslukitus (ajonesto) jos ois koko paketin halunnu siirtää sellasenaan. Taidat päästä aika paljon helpommalla kun hommaat om605/6 turbotekniikan ja mekaanisen pumpun, kyllä niitä on hetken päästä tarjolla jos ei just nyt kukaan satu ilmottelemaan
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Re: w124 250d tilalle 290td
Samaa aloin itekkin miettiin että menee turhan hankalaksi Jos jollain sattuu löytymään om602/605 turbokonetta niin saa tarjota! Koitetaan ny aluks ainaki viispyttyynen löytää mutta jos ei muu auta niin sit kutosta
Re: w124 250d tilalle 290td
Nyt olis 605 vapari koneella oleva c-mersu myynnissä, kestääkö se paremmin turbotuksen ku esim 602 vapari?
Re: w124 250d tilalle 290td
Yep om605 on sekä vapari että turbokoneissa öljyruiskuilla öljyjäähdytetyt männät joita ei om602 vaparissa ole, joka ehkäisee tehokkaasti lämpöhalvausta turbokoneissaJere97 kirjoitti:Nyt olis 605 vapari koneella oleva c-mersu myynnissä, kestääkö se paremmin turbotuksen ku esim 602 vapari?
Re: w124 250d ->om605
Joo tuli ostettua tollanen c-mersu jossa on 605 vapari kone Siitä olis nyt tarkotus sitte alkaa turbottamaan joten olis pari kysymystä siihen liittyen. Kestääkö toi 200-250hp tehot? Mikä olis hyvä turbo noille tehoille?Kannattaako hommata vakiopakosarja johon sit muuttaa laippa turboon sopivaksi vai? Pumpuksi pitää ilmeisesti hommata 7mm tapeilla oleva pumppu?
Re: w124 250d ->om605
Tietääkö kukaan onko tää -94 c sähköpumpulla vai mekaanisella? Päällepäin näyttää samalta ku 602 pumppu ja kaasuki on vaijerilla toimiva. Entäs kestääkö toi muovinen vakioimusarja? 606 vakio ahdin olis pakosarjan kans myynnis niin riittääkö toi ahdin siihen +200hp?
Re: w124 250d ->om605
pitäisi kyllä olla sähköpumpulla, mutta eihän sitä tiedä mitä sinne on 20vuoden aikana tehty. tuleeko vaijeri ihan pumpulle asti vai jarrunestesäiliö vieressä olevalle potikalle?
imusarja kyllä kestää.
imusarja kyllä kestää.
Re: w124 250d ->om605
Joo tutkiskelin kans enemmän niin onhan se sillä sähköpumpulla.. Minkäs kokoset elementit 603 vapari koneen pumpus on? jos sellasesta ottais pumpun.
Re: w124 250d ->om605
5.5mm elementit siellä on. Mutta ei oikeen toimi tuo 603:n pumppu 605:ssa.
Re: w124 250d ->om605
Täältä löytyis ainakin vakioturbon pakosarja Laittele Yv jos kiinnostaa.
190d om605
Re: w124 250d ->om605
Moro tässä ollut mietinnässä että kuinka mahdoton homma olisi sovittaa tuo om605 turbo motti s124 marsun nokalle ja mitä tulee ottaan huomioon passaako omille sähköille vai täytyykö ottaa luovuttajasta sähköt luovuttaja siis w202 VM94
Re: w124 250d ->om605
Jos et jaksa etsiä hakutoiminnolla niin projektit osioita kahlaamaan kummaltakin foorumilta läpi ja hakemaan sieltä vastauksia. Tietoa on kunhan lukee. Näitä tälläsiä swappeja on varmaan tehty jo alun 100000kpl
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93