C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis Omaa vesi kirtoa
Sille lisä coolerille jos sinne sen rakentelee,

Jos omasta pumpusta ei tule vika koodia (sähköpuoli kunnossa pesä kulunut)
niin mutta ei pumpaa ennään kunnolla
Antaa sen olla siellä ja laitaa lisä pumppun

Jos ahto ilma vakio osilla on kuumaa niin
Toinen mitä kannatta seurailla on sen jäähdytys vesi
Joskus vika löytyy sen lämmön siirosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

tomant kirjoitti:Imuilman lämpötilan mittaaminen sen mennessä moottoriin vaatii anturin, mittarin ja vähän piuhaa. Sen jälkeen lämpötilan seuranta on helpompaa kuin mutu-menetelmällä.
Se näissä onneksi jo on.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Hieno että saatiin tännekin vähän keskustelua aikaiseksi. :thumbup:

Tämmöisiä kysymyksiä tässä nyt tulee pyöriteltyä.
Miten tuota vakiopumppua ohjataan? Pyöriikö se koko ajan vakionopeudella, onko siinä joku kartta jota se seuraa?
Toki siitä tulee heti mieleen, että voiko sen ohjausta säätää? Vaikka pyörii varmasti nytkin täydellä teholla silloin kun sitä tarvitsee.
Nämä sähkö jutut on aina vaikeimpia ymmärtää kun ei ole koskaan opiskellut mitään sen suuntaistakaan.

Mitenhän virtaukselle käy jos sinne kiertoon vain lisäilee kennoja väliin? Jos esimerkiksi laitetaan 2metriä hyvää letkua, yksi välijäähdytin ja yksi pieni kenno. Pysyykö vielä vakiopumpulla kierto riittävänä?

En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.

Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ArtoCDI kirjoitti:
En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.

Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
tuohon riittää ehjät vakioosat kunhan ovat puhtaita niin että lämpö siirtyy
(tai no ei kyllä ole aavistustakaaan mikä on ihme on harraste käyttis mutta ei tuommoinen ainakkaan hiukan ohjelma muuteltuna berlinistä etelään päin läpöisenä kesäyönän vielä lämmöistä valitellut mitään eikä menossakan tuntunut mitään hyytymisen merkejä verratuna ekasta rampista kiihdytämiseen
minkä jälkeen saikin pitää polkimen pohjassa pitempään mitä suomesta löytyy yhtenäistä moottori tietä :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ArtoCDI kirjoitti: Miten tuota vakiopumppua ohjataan? Pyöriikö se koko ajan vakionopeudella, onko siinä joku kartta jota se seuraa?
Toki siitä tulee heti mieleen, että voiko sen ohjausta säätää? Vaikka pyörii varmasti nytkin täydellä teholla silloin kun sitä tarvitsee.
Nämä sähkö jutut on aina vaikeimpia ymmärtää kun ei ole koskaan opiskellut mitään sen suuntaistakaan.

Mitenhän virtaukselle käy jos sinne kiertoon vain lisäilee kennoja väliin? Jos esimerkiksi laitetaan 2metriä hyvää letkua, yksi välijäähdytin ja yksi pieni kenno. Pysyykö vielä vakiopumpulla kierto riittävänä?

En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.

Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
Kun neste lämpiää riittävästi, niin pumppu käynnistyy, ei mahda olla muuta ohjausta.
Käsittääkseni se ongelmakohta ei ole pumpun kapasiteetissa, vaan se "pikkusyyläri" siinä "tavallisen coolerin " paikalla on liian tehoton.
Polttaisin ruutia siihen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Vakiopumppua muistaakseni ohjataan pvm signaalilla 5-100% joskus aikoinaan muokattiin C32 "viri"pumppu tilalle jänniteohjatun relen kautta niin siinä saatiin sisään menevän ilman jäähtymistä, mutta minkä verran sitä en muista..
Voi olla et muistan tuon ohjauksen ristiin, mutta hyötyä oli kumminkin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kylläkyllä, Joskami on oikeassa.
Enpäs meinannut muistaa, ohjelmasta saa pumpun muistaakseni toimimaan halutulla tavalla, joka virikäytössä taitaa olla "täysillä", lämpöön reagointi on käytännössä aina myöhässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

ArtoCDI kirjoitti:
Kun neste lämpiää riittävästi, niin pumppu käynnistyy, ei mahda olla muuta ohjausta.
Käsittääkseni se ongelmakohta ei ole pumpun kapasiteetissa, vaan se "pikkusyyläri" siinä "tavallisen coolerin " paikalla on liian tehoton.
Polttaisin ruutia siihen.
Jos en nyt ihan hakoteillä ole ni tuolla nokalla on kaksi kennoa missä välijäähyn neste kiertää.
Puskurista koneeseen päin on ensin helmassa pikku syyläri, sitten ilmastoinnin kenno, sen jälkeen toinen välijäähyn kenno ja sitten normi syyläri.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
brock
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.10.2015 21:27

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja brock »

En viitsi uutta topiccia avata, mutta luulisin täältä löytyvän apua. Elikkä ongelmana olisi se, että rakkaasta lapsesta hajosi turbo ja pakopesä on niin sanotusti väljä, tuohon siis tarvitsisin uuden pakopesän, niin mistäköhän sellaisen saisi tehtyä? Vai alanko katselemaan ulkomailta vastaavaa turboa? Nyt olisi kaikki apu paikallaan.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Itsellä kanssa turbon huolto mielessä ja hintoja kyselly...Puolasta saa uuden samaan hintaan mitä täällä maksaa huolto/korjaus...muutamia ahtimia sieltä tilattu ja oem tavaraa sekä nopea toimitus 3-4päivää
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Jos joku tarvii 1350barin rail-anturia niin sellainen löytyy ylimääräisenä.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Mikä öljy on paras laatikkoon? Voisi vaihtaa joutuessaan kun vielä odotellaan osia maailmalta.
C30 AMG kanssa harrastelua
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

mobil 134
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Onko RedLine D4 atf sopiva öljy laatikkoon? Kuinka monta litraa menee vaihtoon?
C30 AMG kanssa harrastelua
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja moska »

Ei taida täyttää MB 236.10 vaatimusta (pitää olla 5v sähkölootalle vähintään tuo). Itsellä meni huuhtelemalla vaihdossa noin 12 litraa pensa väyryseen. Tuo mobilin 134 on jo MB 236.14 ja senpuoleen käy hyvin.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

1165€ tuli turbo Puolasta maksamaan..mites onko ketään koskaan avannut 30pin konetta mitä kaikkea muutoksia siinä on normi 612 pataan muutakun iskunpituus...
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Hokke »

en oo purkanu, mutta kannen pultin pitää ainakin uusia

Kannen purku näkyy tuolta

https://www.youtube.com/watch?v=h5p-hBTTrlQ
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Sotketaas lisää. Eli pitääkö C30 pannuun vaihtaa jakoketjua jossain kohtaa, vai pääseekö miljoonan samalla :mrgreen:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja skibe »

tuikku kirjoitti:.
Hommaa ebaystä ihan tavallisia OM646,647,648 suuttimia, mieluiten samaa paria kuusi kpl.
Mahdollisimman halvalla, toimivat.
Laita ne Karjalaiselle mörkösuuttimien rungoiksi, tai vaikka Herleville
jos vähän kyselen et mitä muuten suunnilleen maksaa näitten suuttimien muokkaaminen??
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

St bertils kirjoitti:1165€ tuli turbo Puolasta maksamaan..mites onko ketään koskaan avannut 30pin konetta mitä kaikkea muutoksia siinä on normi 612 pataan muutakun iskunpituus...
Laitahan alkuperäinen myyntiin. Siitä tulee jollekin aivan huippu viri turbo. Toki billettiä vielä sisään.

Edit: totaali ajatus katkos. Toki jos se on aivan rikki niin eipä siitä saa kukaan mitään. :wtf:
C30 AMG kanssa harrastelua
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

St bertils kirjoitti:Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
Minulla on yksi vakio tilalle käyvä billet kompressorin siipi. Pitäisi kuitenkin nostaa tuottoa reilustikin. Voin luopua tosi edullisesti jos tulee tarve. Oli tarkoitus vaihtaa itselle, mutta valittiin lopulta reilusti isompi.
C30 AMG kanssa harrastelua
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

St bertils kirjoitti:Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
Jos laittaa vakion kaltaisen billetti siiven, niin ei se vanha ahdin enää siitö pilaan mene, vaikkei tapapainoittaisikkaan erikseen, vaihtaa vaan.
Etu on ielestäni suurempi, kun riski.
Kun ei se vanha ja kulunutkaan siipi enään sen kummemmassa tasapainossa ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Nyt saisi vinkata paikan josta löytyy C30 amg kannen pultit

Edit: tilauksessa tuli siis yksi pultti ja loput on ”jälkitoimituksessa”. Kukaan ei tiedä milloin tämä jälkitoimitus on.
Onko mitään tahoa joka osaisi tehdä pultit? Meillä olisi antaa tämä yksi malliksi.
C30 AMG kanssa harrastelua
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Miten se eroaa normi cdiin pultista?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

St bertils kirjoitti:Miten se eroaa normi cdiin pultista?
Jos ymmärsin oikein niin ovat pidemmät. En ole verrannut keskenään, ihan mutua. C30 kuitenkin ihan oma pultti.

Pulteilla hintaa 25€/kpl , sillä ajattelin että olisi kohta yhtenevän kallista teettää tuommoiset. Jos vain tekijä on olemassa.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Tekiskö Memar? En ole itse tilannut mitään, mutta tiedän että tekevät pultteja vaativiin olosuhteisiin. Varmasti vaatii pelkän tekemisen lisäksi suunnittelu/laskentatyötä, että löytyy materiaalispeksi. Mutta kiristysohjetiedolla ja mallipultilla luulis onnistuvan...

http://www.memar.fi

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Maastis kirjoitti:Tekiskö Memar?

Kiitos vinkistä
Soitin tuonne jo päivällä. Pystyvät tehdä, mutta ehtivät tehdä aikaisintaan syksyllä.
Hinta on kova, mutta täysin ymmärrettävä. Jos auto on vielä talvella osina, eikä Mersu saa toimitettua pultteja niin sitten saavat tehdä.

Uskomattomasti harmittaa. Ei pitäisi ikinä jättää mitään muiden hoidettavaksi.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Vertaappa sitä pulttia normi koneen pulttiin että mitå eroa siinä on.
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Kattelin nopeesti niin kyllä saksanmaalta noita pultteja saa, halvimmillaan 20-30€ setti + lähetyskulut

laita googleen 612.990 zylinderkopfschrauben, niin löytyy kiristysmonentit mittakuvat jne jne

Pultin pituus on 107mm kun "tavallinen" on 102mm
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Vastaa Viestiin