C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Saako tankki korvausilmaa? Ettei lopu soppa sen takia?
En ole huomannut missään pumpulle sisään tulevassa linjassa paineen tarkkailua, en usko että sitä on. Kyse on jostain muusta. Pumppuhan kertoo sisään tulevan paineen männän tilavuudella ja oisko nyt niin että rail paine ylittyy matalilla kierroksilla?
Katso antaako vikakoodia railpaineesta.
Ajatus oli juuri tuo
"Pumppuhan kertoo sisään tulevan paineen
männän tilavuudella ja oisko nyt niin että rail paine ylittyy matalilla kierroksilla"

joissain pakuissa on matalapaine linjassa oma painen anturi
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pumppaahan lisäpumppu oikeaan suuntaan.
Siirtopaineen saat selville, kun laitat virrat päälle, mutet käynnistä, silloin siirtopaine = railpaine.
Tankkipumpun ohjain voi luulla, että putki on poikki, jos apupumppu imee putkea tyhjäksi kovin voimallisesti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Railpaine anturin minimi alkaa ainakin datalehdykän mukaan 35bar kohdalta vasta, lukeeko se sen alle lainkaan?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Nyt saatiin auto starin päähän ja ihan live dataa pihalle. Lopputulos on että Rail paineensäätimen arvon ylittyminen oli joka kerta syynä auton sammumiseen. Uutta osaa siis tilaukseen ja kohti seuraavaa pettymystä.
Ilman linjapumppua auto näyttää 5bar Rail painetta, ja linjapumpun kanssa paine ei muutu, mutta avaa paineensäädintä oikein reilusti lisää (jopa 40%näytti välillä).
Vedossa (toki ilman linjapumppua) auto sammuu kun paineensäätimen arvo menee 80%:n. Rail painetta näyttää tässä kohtaa 1000-1100bar, mutta se ei taida olla todellinen.

Olipa mukava saada live dataa pihalle eikä vain arpoa tyhmänä. Heti kolmas laite suostui auton kanssa yhteistyöhön.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ainakin uudemmassa 1600bar systeemissä mitä isompi pulssisuhde sitä enemmän painetta. Se säädin on normaalisti auki ilman virtaa.
Koita ihan piruuttain kiertää sitä säädintä avaimella kireemmälle. Ei varmaan vaikuta mitään, mutta mulla penkissä oli ongelmia saada painetta nousemaan ja kun kiristi säädintä ongelma poistui.

Hetkinen siis railpaineen säätimen pulssisuhde muuttuu kun laittaa pumpun päälle. Oiskohan rail anturissa vikaa, mitä se näyttää tyhjäkäynnillä?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

MJPfin kirjoitti:Ainakin uudemmassa 1600bar systeemissä mitä isompi pulssisuhde sitä enemmän painetta. Se säädin on normaalisti auki ilman virtaa.
Koita ihan piruuttain kiertää sitä säädintä avaimella kireemmälle. Ei varmaan vaikuta mitään, mutta mulla penkissä oli ongelmia saada painetta nousemaan ja kun kiristi säädintä ongelma poistui.

Hetkinen siis railpaineen säätimen pulssisuhde muuttuu kun laittaa pumpun päälle. Oiskohan rail anturissa vikaa, mitä se näyttää tyhjäkäynnillä?
Unohdetaan se linjapumppu hetkeksi ja koitetaan ehjätä osat ilman sitä.

Tyhjäkäynnillä (ilman linjapumppua) on rail paine ~300bar tietämillä. Vähän heiluu, mutta menee säätimen mukana ja pysyy koko ajan ohjearvojen sisällä. Säätimen arvo tyhjäkäynnillä on ~20%, tälle ohje arvot starilla oli 8-16% (näin ulkomuistista, mutta ainakin lähelle). Mennään siis jo tyhjäkäynnillä yli arvojen.

Rail paineanturi on vaihdettu ja todelliset paineet on varmasti jonkin verran korkeammat kuin ecu nyt näkee.

Tähän oli jo uusi 648:n paineensäädin. Se olisi tehty korkeammalle paineelle. Se oli kuitenkin fyysisesti liian erilainen. Laitetaan vain uusi, jos se toimisi paremmin. Tuolla voi hyvin olla vielä alkuperäinen paikalla. Toivottavasti ei ole aivan hirveästi amg-lisää
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mulla ois ylimääräinen 647 rail tukki niin saisit sen 648 säätimen käyttöön. Löytyy myös johtosarjan liitin jos siinä on eroa.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Kiitos paljon.
Ei ollut osalla amg-lisää =) ja saa jopa tänne periferiaan parissa päivässä. Testataan nyt uudella vakio osalla ensin.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hienoa että ei oltu lisätty amg lisenssimaksua. Tuo kyllä joutaa jos tarviit, jäi penkistä yli kun olikin 646 tukki hyllyssä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ArtoCDI kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Ainakin uudemmassa 1600bar systeemissä mitä isompi pulssisuhde sitä enemmän painetta. Se säädin on normaalisti auki ilman virtaa.
Koita ihan piruuttain kiertää sitä säädintä avaimella kireemmälle. Ei varmaan vaikuta mitään, mutta mulla penkissä oli ongelmia saada painetta nousemaan ja kun kiristi säädintä ongelma poistui.

Hetkinen siis railpaineen säätimen pulssisuhde muuttuu kun laittaa pumpun päälle. Oiskohan rail anturissa vikaa, mitä se näyttää tyhjäkäynnillä?
Unohdetaan se linjapumppu hetkeksi ja koitetaan ehjätä osat ilman sitä.

Tyhjäkäynnillä (ilman linjapumppua) on rail paine ~300bar tietämillä. Vähän heiluu, mutta menee säätimen mukana ja pysyy koko ajan ohjearvojen sisällä. Säätimen arvo tyhjäkäynnillä on ~20%, tälle ohje arvot starilla oli 8-16% (näin ulkomuistista, mutta ainakin lähelle). Mennään siis jo tyhjäkäynnillä yli arvojen.

Rail paineanturi on vaihdettu ja todelliset paineet on varmasti jonkin verran korkeammat kuin ecu nyt näkee.

Tähän oli jo uusi 648:n paineensäädin. Se olisi tehty korkeammalle paineelle. Se oli kuitenkin fyysisesti liian erilainen. Laitetaan vain uusi, jos se toimisi paremmin. Tuolla voi hyvin olla vielä alkuperäinen paikalla. Toivottavasti ei ole aivan hirveästi amg-lisää

Määränsäädin ja paineensäädin toimivat peilikuvina toisilleen.
AMG,ssä on molemmat, staari kertoo, kummalla, vaiko molemmillako paineensäätö hoidetaan.
Määränsäätimessä pieni prosentti meinaa suurta virtausta, paineensäätimessä pientä, siis paine on nousussa.
Kun määränsäätimessä näyttää suuria lukuja, on virtaus pieni, mutta paineen säätimessä suuri, eli railpaine pakotetaan alas.

Ylimääräinen linjapumppu vaikuttaa tietenkin paineen säätimeen siten, että sitä on aukaistava lisää, jotta suuremmalla virtauksellakin paine pysyisi haarukassa.

Tyhjäkäynti on tietyllä tapaa "erikoistilanne", paineensäätö vastaa silloin pääasiallisesti railpaineesta.
Kaikissa ajotilanteissa päävastuu railpaineesta on määränsäätimellä, ideana on, että tankista nostetaan vaan sen verran polttoainetta, kun on tarvetta, eri tilanteissa. Paineventtiili käytännössä syö vaan painepiikit poikkeen, joita syntyy vaikkapa silloin, kun jalka nostetaan kaasulta yhtäkkiä poikkeen.

Onkohan nyt ihan varmasti kaikki liittimet nyt oikein ?
Paineensäätimen 80% on niin suuri aukeama, ettei paineen ylitystä pitäisi kyllä tulla, ei millään.
Vaihdappa alkuperäinen railpaineanturi takaisin, muuttuuko tilanne mitenkään ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Määrän säätimestä vielä, tutkin tuossa mitä ero noissa 400cdi ja 647-8 säätimissä on. 400cdi säädin on täysin auki ilman virtaa ja 647-8 säädin on suljettu. Siksi se ei suoraan toimi ilman ohjelman muutosta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, siksihän se pumppu niin näppärästi toimii viripumppuna noissa vanhemmissakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

No nyt! On vakio anturi taas paikalla. Auto lähes toimii. Sammuilee kyllä edelleen mutta välillä kestää vetää ihan useamman vaihteen kaasupohjassa. Laitettiin myös metanolia, lähtö 2.0bar ja maksimi 2.2bar
Mitähän siitä sanoisi:
Vetää ihan mukavasti
tehoa on ihan koko ajan, nousee aivan punarajalla asti
Ahtopaine piikkaa 2.6bar, vedossa 2.3bar aika tasaisesti. Lähes siellä pyynnissä
Savua tulee sen verran että riittää =) vedossa ei kyllä äänen perusteella dieseliksi tunnista
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On varmaan savua kun ruiskutukseen nähden kilo liian vähän ilmaa. Kyllä tuo pitäisi alkaa kolmoisella tuo ahto väkisinkin 180mm soppa määrälle. Mielummin korkealla kolmosella. Ahtoja lisää niin saat sen kaiken savun voimaksi niin sitten on vetoja.
Oma ahdin on osina vielä ja suuttimet pöydällä. Kyllä ne kesän aikana autoon eksyy.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Niin savuhan on hukattua voimaa ja sen lisäksi sotkee turhaan siipeä ja muita pakopuolen paikoja
Mökkillä
'
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Niin on, kyllä se reilu savutus on aivan turhaa. Taitaisi mennä myös putkisto uusiksi jos tuohon kilon lisäisi ahtoa. Nyt jo kuulostaa olevan kaasuilla melkoisen ahdasta. Ehkä sitä nyt olisi mielekästä koittaa taas ohjelmoida. On teoreettinen mahdollisuus saada toimivaksi.

Aika kuumaa on se ilma mitä amg:n insinöörin toimesta moottorille syötetään. Muutaman vedon jälkeen on välijäähdyttin pinnasta jo kädelle kuuma. Varmaan siellä 50-60’c välissä. Tässä on kuitenkin juuri irroitettu ja pesty kaikki keulan kennot + lisätty yksi ylimääräinen vesipumppu jäähdyttimen kiertoon. Saa olla silti näin. Niin pahasti ei autoa raiskata, että ilma-ilma jäähdytintä edes harkitsisi. Jäähdytetään kemiallisesta, se minkä sillä jäähtyy.
C30 AMG kanssa harrastelua
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Se savu(pienen pinet nokihiput) vie siltä putkesta tilaa.

Kunnolinen ilma vesi cooleri(ei siis mikään amg kököstys)
omalla syylärillään niin ilma ilma coolerin pitää olla huomattavan iso että pääsee samaan jäähdytyskseen,

autojen alkuperäiset ratkaisuthan on aina kompromissi jos ei muun niin valmistus kustanusten osalt,
saadaan lyhellä vedolla nätti lukema myynti esiteesen, sitten ostaja ostaa ja kuvitelle että nyt on ilmoitettut tehot käytettävissä vaikka tunnin yhtä kyytiä täysiä painellessa







.
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Katselitko yhtään ahtolämpöjä starilla?
Isompi vesi kenno syylärin eteen ja sillä voisi saada lämpöä pois ahtokennolta.
Vähän syöttöjä pienemmälle niin saa pakolämmötkin alemmaksi. Onko mitään tietoa pakolämmöstä ja pakopaineesta?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

En ole katsonut ahtolämpöjä, pakolämpöjä tai pakopainetta. En edes tahdo niitä tietää kun on ole niille mitään tekemässä.
Ainut noista jota voisin edes harkita on tehokkaampi cooleri välijäähdyttäjän kiertoon.
Kaikki nämä taitaa olla suhteellisen hyvin, ainakin paremmin kuin vakio autossa.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Okei, nuo olisi kertonut vähän siitä moottorin hengityksestä, mutta ei sen väliä, olen vain utelias.
Se välijäähdyttimen vesikenno siellä on vissiin aika astmaattinen jos yhtään seuraa muiden amg kennojen linjaa, ainakin kovasti ovat noita ensimmäisenä vaihtamassa.

Ja en mitenkään ole arvostelemassa muiden tekemisiä, pahoittelut jos se siltä vaikuttaa. Yritän vain parhaani ymmärtää miksi tulee savua. Onko ilmasta pulaa vai ajoitus kysymys. Itse kun tuota omaa nykerrän niin muiden tekemiset ja rakentamiset kiinnostaa kovasti. Kun haluaisin sellaisen savuttoman voiman tuottaa mutta sitä kuitenkin saisi sitä voimaa olla kohtuullisesti.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oletko Arto koskaan kurkannut sinne coolerin sisään.
Endoskoopilla näkee hyvin.
Sanompa senkin, ettei oikein vakuuta se kyky käsitellä lämpökuormia.

Syötttöjä kun ei voi nyt lisätä, ennenkuin ilmansaantiasia paranee. Eikä ahtojakaan.
Varmaan saisit teetätettyä ahtermarket vesicoolerista entisen paikalle käypäisen, ettei tarvi sitä alkuuperäistä särkeä.
Yhtä tärkeää olisi sen nestettä jäähdyttävän syylärin päivitys.
Syöttömäärä on nyt jo sen verran suuri, että kun savut saa ajettua poikkeen, niin kymmeniä hevosvoimis tulee lisää.

Olikos sulla jos nokka-akselt hiotettuna ?
Jos ei, niin ohje on:
Molemmat nokat hiotaan symmerrisesti nollamerkkiin nähen siten, että aukioloaikaa kasvatetaan max arvoonsa, kuitenkin niin, ettei overlappia vietä synny.
Nosota saa lisätä vain minimimäärän, sen verran, kun hiomateknisesti on pakko, jotta ympyrä säilyy pyöreänä.
Mäntiin täytyy koneistuttaa venttiilien koloja suuremmiksi.
Iso työ, mutta suosittelen.
Etenkin kierroksilla, täytöss paranee huomattavasti, bemarissa ilmamäärä kasvoi noin kolmanneksella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Mun mielestä mersun dieseleissä kannen hipominen on rahan hukkaa,ei tarvita kuin jäykät jouset jotta se venttiili pysyy kiinni kun on reilusti ahtoja..niitä pitää olla 4baria.tekisin jo sitten korsetin kellariin,tai ainakin vaihtaisin laitalaiset pultit runkolaakerin pukkiin..ja sitä metanolia voi antaa ihan reilusti vedossa,missä kohtaa sulla suutin on?.
Kyllä minä mittaisin paineita pakopuolelta,onko se modattu ahdin vielä amgin omalla akselilla?.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Oletko tuikku missä hiotuttanut nokkia?
Kannen hipominen ei koskaan ole rahan hukkaa, sillä saa mukavasti herkkyyttä melkeimpä kaikkiin moottoreihin. Alkaen jostain vanhasta 8 venttiili voortin kentti dieselistä. Aina on parempia olleet kun kanavat siistitty ja R seetit ajettu.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Totta toki,puhuin mersun dieseleistä.ei meillä ainakaan huomannut mitään eroa vaikka oli kuinka viimeistelty kanavat ja isot venttiilit.nostoa noin 5mm enemmän kummallakin puolella.tietysti jo nyt puhutaan sellaisista voimista että ei sitä enää niin huomaakkaan,kello ei sitä ainakaan kertonut vartilla..mikä vaan on mahdottoman hyvä mittari voimista.
Tuleeko tänä kesänä jo commonraileista vanhojen mekaanisten kaatajia?,mä oon sitä jo muutaman vuoden odotellu..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei niitä kansia avarreta, ne huononee siitä vaan.
Jos lähtökohtana pidetään jotain +400hv katuautoa, niin kylläpä cdi moottorisia on moninkertainen määrä.
Lisäksi autot ovat varmasti ajettavampia, kaikin puolin.
Ei moottorien ja ominaisuuksien paremmuudessa ole mitään epäselvää.
Cdi moottorista suht helpostikkin saa liikaakin vetoja, niin ettei takavetoinen katurenkailla pysy enään käsissä.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Ei niitä täällä etelän kulmilla oikein ole,pääkäupunki seudulla on yksi bmw335d missä on noin 550hv ja se ei alta 11.3 pääse.monta kesää yrittänyt..olis muutama hyvä videon pätkä mut kun en raukka osaa niitä tänne laittaa..mutta se kansi asia oli mun mielipide ja omaksi koettu..miten cdi moottorissa ja muissakin cr moottoreissa pysyy paineet pytyssä kun on kumminkin pultteja vanhaanliittoon verraten pari vähemmän,per pytty?.pitääkö jo rengastaa kovemmilla ahdoilla?.

Mulla on Arto c30 tekniikka jos tulee jotain avanteita..:)

Ja vielä pitoon,niin kyllä markkinoilta löytyy renkaita mitkä pitää.ihan tavan katurenkaat.,ei halvimmat kiinalaiset.leveyttä reilusti ja se rengas pystyyn,niin johan rupeaa etenemään.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En ole huomannut että olisivat blacksmoken sankarit renkaita vielä tilkkeeksi laittanut ja eiköhän siellä sitä voimaa ole seiskalla alkava lukema.
Kutosella alkanee se lukema millä pääsee sedan mallisella isohkolla henkilövaunulla kympin puolelle ilman sisustaa ja muuta turhaa roinaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Esikammioisen ja suorasuihkarin toiminnassa ja säätämisessä ei oikeastaan ole mitää muuta yhteistä, kun käytettävä polttoaine.
Moottorit on niin eri aikakaudelle rakennettu ja erilaisia, ettei vertailusssa ole oikein mitään mieltä, eikä se ole oikeudenmukaistakaan.
Osien mitoituksessta kertoo jotain sekin, että toisen vakio-osista tehdään toiseen viritysosia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Totta toki,kaikki on kehittyny..ahtimista lähtien.tunnen kyllä moottorit läpikotaisin,siksi kyselinkin kestävyydestä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kuinkas moni
diselli on suomessa alittanut vartilla 11s kennoilla mttanua, kuusella lähetettynä jossakin yleisessä tapahtumassa ?
(joko niitä on montakin enemän kuin 2)
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin