GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laatikko on toiminut hyvin eli softa tuntuisi toimivalta, vielä kun löytäisi jostain millä saisi turbiinin lukkon luistoa pienemmäksi, ecusta tai tcusta. En ole sitä onnistunut löytämään vieläkään mistä siihen vaikutetaan.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

MJPfin kirjoitti:Kärjiksi valikoitui DLLA 153P 1494 eli se 646 isompi kärki, pitäisi ilmeisesti virrata sen about saman mitä amg kärjet.
Saa nähdä mitä sieltä ulos tulee kun kärjet tulee maailmalta ja saa penkkiin että pääsee mittailemaan.
Runkoja on nyt hyviä aihioita 6 ja pari varaosaa millä testailla.
Joko on maailmalta osia kotiutunut?
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Juu osat on kotona, aika vaan on ollut vähän kortilla. Pitäisi ehtiä tekemään suutinpenkin pumpulle teline ja paineen ohjaus.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Liikaa harrastuksia ja muuta tekemistä niin auto ei oikein etene. Välijäähyn sain kuitenkin keulille vaihdettua ja samalla piti koe sovittaa amg puskuria kun sellainen nurkista löytyy. Ehtisi vaan maalaamaan tuon niin viitsisi jättää paikoilleen, tyydyn toistaiseksi vakio puskimeen.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lisää amg hilpettä eksyi talliin, imusarjan muodossa. Aika paljon on eroa vakio muovi rimpulan ja amg sarjan välillä, iso plenumi ja lyhyet runnerit missä nätit pyöristykset joka kanavassa.
Muutama kuva jos jotakin kiinnostaa miltä moinen näyttää.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Omaani kun pari vuotta sitten vaihdoin tuon amg imusarjan, tuntui että alavääntö hieman kärsi. Korkeammilla kierroksilla savutus väheni. Todellista hyötyä tuosta en koskaan saanut kun ei tullut isoja suuttimia hommattua.

Niitä imusarjan pitkiä pultteja jotka menee painekotelon läpi, ei sillon saanut mersulta. Omaan laitoin jotku vespan sylinterin pinnapultit.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Okei, kiitos vinkistä. Pitää kokeilla miten saa toimimaan kunhan suuttimet saa tehtyä. Oli pakko ostaa kun halavalla sai.

Edit: oliko sulla Jukkis miten toi egr jäähdytin omassa, amg vai teitko vaan vesikierrolle letkun ja unohdit koko egr kikottimen pois? Muutama kuva ois kiva nähdä.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?
Vastus käy, systeemi on tyytväinen kunhan sähköinen tarkastus on ok,
vaikkapa niin että pyynti tasolle mikä ei koskaan toteudu

jos ohjelmasta kokonaan pois niin vertaile selisia ohjelmia autosta missä on ja ei ole
esim sprinteritä on seliaisia
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jatketaan hiukan taas, sain tehtyä egr tulpan / vesilähdön imusarjaan, materiaalina perus 6082 t6 alumiini.
Suattaapi olla että asennus venyy kevääseen kun muita kiireitä niin paljon.
Kuva
Kuva
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Talonki »

jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Talonki kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.
Kuva

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

jukkis. kirjoitti:...[ https://mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c220cdi%20sport/om612/20170816_211236.jpg?img=medium ]

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Kuva ei näy.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jukkis. kirjoitti:
Talonki kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.
Kuva

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Paljonkos teho nousi imusarjan vahdolla?
Mökkillä
'
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei yhtään, tuossa kun oli vakio suuttimet eikä isoja tullut laitettua. Niin vakio imusarjakin olisi riittänyt.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Alkaa olemaan vakiosuuttimet tapissaan, 120mm ja 1800bar. Vähän vetojakin tuntuisi jo olevan mutta äkkiä tuohon taitaa tottua. Suutinkartat jatkettu 120mm asti ja se ohjelman mukaan näyttäisi toteutuvan, ruiskutusikkuna on vaan aika pitkä jo. Eikä siitä johtuen tehoa kyllä ole niin paljoa kun määrä antaisi olettaa. Penkataan kun keretään. Tästä on taas hyvä jatkaa kun saa suuttimia tehtyä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tullut taas leikittyä tcu softan kanssa nyt toimii manuaali M-mode.
Kuva

Edittiä: Nyt on tullut vähän ajettua autolla ja voi veljet että loota toimii hienosti. Pykälä tulee heti päälle kun käsketään eikä vaihteen vaihto ole enään vain kaino pyynti että voisitko vaihta, johon vastataan sekuntin kahden viiveellä.
Ja M-mode voi lähteä kaikilla vaihteilla 1300-1500rpm lappu lattiassa ja vaihde pysyy päällä asetettuun rajaan saakka jonka jälkeen tule pakko vaihto jos raja on alle syötön katkon.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Alkoi kiinnostamaan lukkoperä tuohon omaan ropposeen. Lähistöltä löytyi yksi todella edullinen Volvon eaton g80 lukko ja kävin hakemassa pois.
Niin että mitenkö volvon perä sopii mersuun, no ei mitenkään saimpahan mittoja ja levyjä mitä sovitella paikoilleen.
Tarkoituksena on modata toi mersun oma perä lukolliseksi malliin budjetti perä. Yksi ylimääräinen murikka on hyllyssä ja siitä se idea sitten lähti.
On sitten about läpikarkastuja nuo rattaat, penteleen kovia sorvata.
Kuva
Vetoratas sorvattuna tilaa levypakalle.
Kuva
Jyrsittävänä hammastus välilevyille.
Kuva
Valmis ratas.
Kuva
Ja levypakka sovitettuna, mittojen puolesta pitäisi mennä ilman shimmaamista uusilla levyillä, kokeilen varmaan noilla olemassa olevilla miten toimii. Pakassa kaksi välilevyä ja kolme kitkalevyä missä noi korvat on.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Alkoi kiinnostamaan lukkoperä tuohon omaan ropposeen. Lähistöltä löytyi yksi todella edullinen Volvon eaton g80 lukko ja kävin hakemassa pois.
Niin että mitenkö volvon perä sopii mersuun, no ei mitenkään saimpahan mittoja ja levyjä mitä sovitella paikoilleen.
Tarkoituksena on modata toi mersun oma perä lukolliseksi malliin budjetti perä. Yksi ylimääräinen murikka on hyllyssä ja siitä se idea sitten lähti.
On sitten about läpikarkastuja nuo rattaat, penteleen kovia sorvata.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00241/14799820.jpg] ][/url]
Vetoratas sorvattuna tilaa levypakalle.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00568/14799821.jpg] ][/url]
Jyrsittävänä hammastus välilevyille.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00373/14799822.jpg] ][/url]
Valmis ratas.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00783/14799823.jpg] ][/url]
Ja levypakka sovitettuna, mittojen puolesta pitäisi mennä ilman shimmaamista uusilla levyillä, kokeilen varmaan noilla olemassa olevilla miten toimii. Pakassa kaksi välilevyä ja kolme kitkalevyä missä noi korvat on.
Kuinka tiukka tulee ?
ajon vakatus voi tiukan(kääntessä vastann potkivan) kanssa olla ihmeissään
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En ole laskenut vielä, riippuu jousista mitä laitan hattuvakio 6 levyiselle on 50%. Ajonvakautus on jo ohjelmasta loivennettu ja off asento on oikeasti Kaikki pois.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja murikan pilaaminen jatkuu, kitkalevyille parit vetopaikat. Ei mahdu kuin kaksi tuolle puolelle mutta en anna sen häiritä.
Aika monessa jenkissä riittää kaksi hahloa vedolle niin saa riittää mersussakin, lautaspyörän puolelle tulee neljä reikää kun kerran mahtuu.
Kuva
Kuva

Pitäisi kestää vaikka materiaalia lähtee, suurin rasitus tulee kuitenkin edelleen pikkupyöriltä tapilla keskelle, nyt kitkalevyt sitten jakaa sitä vääntöä rungon päätyihin myös.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja homma etenee, levyt sopii paikoilleen.
Kuva
Levyille tilaa että mahtuu loputkin rattaat paikoilleen.
Kuva
Sielä ne nyt olisi, aika punnertaminen että sai käännettyä pikku rattaat takas kuoren sisään, pyörii kun meisselin kanssa avittaa vetorattaasta. Välykset ois aika ok.
Kuva

Vielä tarvitsee esijännitys paketti hommata tai tehdä, joku racingdiffs tai phantomgrip tyyppinen ratkaisu mutta karkaistuilla liukupinnoilla ja öljyurat voitelun varmistamiseksi tai sitten posi-traction jousi paketti.
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4677
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nyt on asiallisen näköistä hommaa. Onko kitkalukollisen perän pikkurattaissa jotain eroa hampaan profiilissa, käsittääkseni se kitkalukko toimii siten että jos toinen pyörä meinaa sutia ja rattaat lähtee pyörimään, niin ne pyrkii erilleen toisistaan ja samalla vetoakselin pikkurattaat puristuvat kuorta vasten ja sielä välissä on noi kitkalevyt laakeroinnin sijaan. Kleemanniltahan saa sen palikan sinne pikkurattaiden väliin, mutta kun ei sielä ole niitä kitkalevyjä niin se esijännitys täytyy olla pirun kova ja sehän toimii sitten just niin huonosti kun ajattelis.
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On niissä olevinaan ramppia, mutta se on niin häviävän vähän että normaali kartiohammaspyörä pari yrittää erottua melkein yhtä suurella voimalla. Toi hammasmoduuli on sellainen että se väkisinkin painaa lukkoa kiinni.
Positraction lukoissa on vaihtelevasti 200-400 paunaa jousivoimaa eli about 800-1750N esijännitystä. Jotain tuolle välille ajattelin laittaa ja kokeilla. Lisäksi teen ramppikulmaa jousi palikoihin että kun pyrkivät pyörähtämään vetorattaan mukana painavat myös lukkoa kiinni.
Nähtäväksi jää miten toimii. Ei se kuitenkaan enään täysin avoperä ole tuon kanssa.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Talonki »

MJPfin kirjoitti:En ole laskenut vielä, riippuu jousista mitä laitan hattuvakio 6 levyiselle on 50%. Ajonvakautus on jo ohjelmasta loivennettu ja off asento on oikeasti Kaikki pois.
Saako ohjelmasta tuon muutettua, että ”esp off” napista kaikki pois eikä jää jarruttelemaan mikään?
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Joo siltä se ainakin vaikuttaa kun valitsi sen ohjelmasta nollaksi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Alkaa olemaan lootan ohjain nyt sellainen kuin haluan sen olevan, W on mukavuus painoitteinen ja S on muuttunut sport asennoksi missä turbiini lukittuu jo heti 1 vaihteella 1300 kierroksen jälkeen ja pysyy lukossa sen yli joka tilanteessa vain vaihtojen ajaksi kevennetään hiukan.
M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista ja alas vaihdoissa on moottori jarrutus käytössä.
Kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa kuin aikaisemmin, auto on todella kiva ajaa vaikka vähän luistossa kun kumilanka puuttuu polkimen ja moottorin väliltä.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti:Alkaa olemaan lootan ohjain nyt sellainen kuin haluan sen olevan, W on mukavuus painoitteinen ja S on muuttunut sport asennoksi missä turbiini lukittuu jo heti 1 vaihteella 1300 kierroksen jälkeen ja pysyy lukossa sen yli joka tilanteessa vain vaihtojen ajaksi kevennetään hiukan.
Jos tätä turbiinin lukitusta käyttäisi simppeliin ohjaimeen, onko kevennys sidottu kierroslukuun, aikaan vai muuhun? Jos se olisi sidottu aikaan tai kierroslukuun, millaisia arvoja suosittelisit vaihdon kevennyksiksi bensakoneen manuaalivaihdossa noin kierrosluvulla 5500-6000?
MJPfin kirjoitti:M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista...
Onnistuisiko tämä bensakoneessa rajoittamalla moottorin kierroslukua (katkomalla kipinää/polttoainetta) ylösvaihdon yhteydessä?

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kevennys on turbiinin pyörimisnopeus eroa kierroksina mitä säädetään.
Bensa ja aftermarket en osaa ottaa kantaa suuremmin kun en ole käpistellyt moista yhdistelmää. Olefin boksin saa kuulemma vaihtamaan kuin halolla selkään jos haluaa. Kaipa sen kytkentä hetkenä sytkän katkasemalla saa pelaamaan kuin muutkin vaihteistot. Eihän se montaa kierrosta tarvitse sytkää katkaista että vaihto on jouhevampi.
Vastaa Viestiin