GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Miten nopeaksi olet saanut manuaalivaihdot? Olen nähnyt ohjainsoftia suunnitteluvaiheessa, joissa vaihtosolenoidin maadoitusaika on ollut 0,5 s ja jenkkivirittäjä whipplem104 on puhunut 0,2-0,3 s vaihtoajoista käyttäen 0,2 s shift cutia (sytytys poikki) bensakoneessa.

ATSG:n manuaalin mukaan vaihtosolenoidille annetaan 99,6% PWM 60 ms ajan ja sen jälkeen PWM pudotetaan 25-37% tasolle. Tällöin vaihdon kokonaiskesto on normioloissa luokkaa 1,5 s.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En ole kellottanut enkä mitannut mutta reilusti alle sekuntti menee. Vaihto tapahtuu välittömästä. Pitää varmaan ottaa videoo joku kerta ja katsoa miten kauan siinä menee.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Velipojan pentele meni hommaaman liian uuden auton ja taas joutuu opettelemaan softaa.
Käskin hommata toisen ecun että saa kloonin jos jotain menee puihin.
Kuva
Kuva
Molemmat aukastuina ja luettuina, ja klooni tehtynä. Käynnistyikin jopa molemmilla.
Sit vaan ohjelmaan tutkimaan, aika paljon on Delphi muuttunut siitä kun viimeksi ole moista katsonut 10v sitten.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti:...M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista ja alas vaihdoissa on moottori jarrutus käytössä..
Miten liikkeelle lähtö paikaltaan on hoidettu M-asennossa? Missä vaiheessa ja miten turbiini lukittuu ykkösvaihteella?

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sutien lähtee paikaltaan jos lapun länttää lattiaan ilman luistonestoa, turbiini lähtee lukittumaan 1300rpm paikkeilta ja on lukossa pari sataa kierrosta ylempänä sen mitä tuota ehtii ihmettelemään.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti:Sutien lähtee paikaltaan jos lapun länttää lattiaan ilman luistonestoa, turbiini lähtee lukittumaan 1300rpm paikkeilta ja on lukossa pari sataa kierrosta ylempänä sen mitä tuota ehtii ihmettelemään.
Kiitos tiedoista. Täytyy soveltaa ajatuksiasi simppeliohjaimeen esim. lukitsemalla turbiini aikaviiveellä vaihtokohtien jälkeen. Tai sitten turbiini lukkoon esim 1-2 -vaihdon jälkeen ja tarvittaessa hetken tehonkuristus seuraavien vaihtojen yhteydessä.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Nou problem,
Toi yksinkertaistettu ohjain on siitä hyvä että se ei ainakaan opi mitään typeriä adaptaatioita. Sen oppimisen kun vielä saisi pois kokonaan niin egs52 ois ihan täydellinen ohjain.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

En tunne tuota egs52-ohjainta enkä muitakaan autonvalmistajien ohjaimia, mutta olisiko tuolla oppimisella joku skaalaus/vaikutuskerroin, jonka arvon voisi nollata ilman että muut muutokset nollautuvat?

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Kyllä sen jollain konstilla pois saa mutta ei ole vielä keksitty miten. Ja ainakin amerikan pojat dodgeissa NAG1/A580 askeissa (joka on käytännössä 722.6) on laittanut egs52 ohjelman sillai että 2 vaihteestä eteenpäin turbiini ei aukee edes vaihdossa. Ilmeisesti vähän rajumpi vaihto mutta toimii. Toinen homma mikä kannattaa huomioida jos teet ite ohjaimen on että turbiinilukolle tarvii pwm. Esim 220 vakio ohjelmalla tcc on vaan max n. 20% duty cyckle. Ja se solenoidi on karvan päälle 2 ohm joten jos suorilta lyö sinne 14v niin voi johdot sulaa :D
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomant kirjoitti:En tunne tuota egs52-ohjainta enkä muitakaan autonvalmistajien ohjaimia, mutta olisiko tuolla oppimisella joku skaalaus/vaikutuskerroin, jonka arvon voisi nollata ilman että muut muutokset nollautuvat?

tomant
Ainkin sille on rajaarvot kytkeytymisajalle ja paineelle,
lukemia ei ulkoa muista mutta aika sattoi olla luokkaa 15 missä 1=5ms
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lukon virittely jatkuu, sain mallinnettua esijännitys pulikat rattaiden väliin.
Malli on suoraan noista phantomshit yms tyyppisistä ratkaisuista. Materiaaliksi tulee joku crmo mitä sattuu hyllystä löytymään ja karkaistaan johonkin 50hrc paikkeille että ei lähde kulumaan. Rattaiden puolelle tein öljyurat voitelua parantamaan.
Pari kuvaa mallinnoksesta, haukkua saa ja kommentoida sopii ja ideat on tervetulleita.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja materialisoituu hissukseen.
Kuva
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Asialliselta ratkaisulta näyttää. Tuo pyöreä ura antanee napakan lukituksen. Olen nähnyt kappaleita, jossa tapin uran poikkileikkaus on pyöreän asemesta hieman pisaran tai soikean muotoinen, jolloin lukon toimintaa voi ilmeisesti pehmentää haluttuun suuntaan.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mietin samaa mutta ei toi ihan kauheasti tarvii ramppia kun rattaat painaa jo levypakkaa nippuun. Meinasin että tuolla suurin lukitus tulisi rattaiden hammastuksen voimasta.
Nähtäväksi jää.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Materialisointi jatkuu, vielä pitää karkaista ja tilata jouset. Sit ois paketti nipussa ja voi alkaa autoon laittamaan.
Pulikat sopii paikoilleen, mut niin ne pitikin sopia :D
Kuva
Kuva
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Materialisointi jatkuu, vielä pitää karkaista ja tilata jouset. Sit ois paketti nipussa ja voi alkaa autoon laittamaan.
Pulikat sopii paikoilleen, mut niin ne pitikin sopia :D
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00947/14821389.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00978/14821390.jpg] ][/url]
Hyvältä näytää :)
toivotavasti tuli sopiva pito ettei tarvitse säädellä,
eikä varsinkaan valuu poksu vaika siitähän pääsee sitten tekemällä senkin
sitten kestävämästä
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kiitos,
No kun katsoo miten himpuloita nuo volvon kuoret on niin uskoisin ton kestävän ihan hyvin, kestää nekin jonkun verran tehoa mutta ei kuitenkaan mitään driftinkiä maailman tappiin. Katuautohan tuo on ja lähinnä talveksi saisi lisää pitoa kun en tykkää vakio perän kiemurtelusta kun pito muuttuu ja välillä yksi pyörä sutii.
Esijännitys tulee samaa luokkaa kuin jossain fox body mustissa niin eiköhän tuo kadulla toimi ihan ok.
Paino ja teho luokka on aika sama about.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Olipahan urakkaa etsiä karttoja delphin boksista pitkästä aikaa, ja on se vähän muuttunut Fordin ajoista. Osa karttojen headereistä oli edelleen binäärin alussa. Löytyi onneksi samaa versiota oleva E250 orkkis mistä näki mitä tehdas on muuttanut versioiden välillä. Saatiin päivitettyä ohjelma ja autosta tuli kivempa ajaa.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaahas dieselin tuoksuinen paketti tupsahti maailmalta, ja siitä kuoriintu tuollainen.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos jatkais turbon tasapainotus koneen tekemistä. Tuli viimein komponentteja maailmalta, antureiden signaalinvahvareihin.
Tulitikku antamassa skaalaa komponenteille.
Kuva
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kaikkihan sitten liittyy jotenkin toisiinsa. Tosin pesä ja kärjet ei ole samaan autoon.
Piti koittaa pelastaa yksi räjähtänyt ahdin, keraaminen turbiini hajonnut kappaleiksi ja silponut pesää. Isommaksihan se tarvii kaivaa.
Kuva
Kuva
Ja eräät kärjet saapui kuriirilla. :D
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sehän sopi paikoilleen.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja suutinpenkkikin edistyy hiljalleen.
Pumpulle levy että saa kelkkaan kiinni ja sorvilla pyöritettyä.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sain aikaiseksi karkastua ja päästettyä lukon palikat, vielä pitäisi ehtiä kasaamaan.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pari päivää tökkinyt vaihteiston ohjainta, lisäsin pari optiota sinne. A ja nappivaihteet, jälkimmäisiä en vielä kokeillut kun aika loppui kesken. Pitää kytkeä prefacelift tyyliin napit ja koittaa toimiiko. Läpysköjen kytkentä tulee jännite erolla tehtyä, linjassa on kytkimet sarjassa sekä diodi ja vastus ja nämä erottavat kumpaa nappia on painettu.
Kuva
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Mikä toi A on?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jonkinmoinen nopeaan ajoon tarkoitettu agility mode näin väittävät ryssien foorumilla. Vaihtaa korkeammilla kierroksilla ja nopeammin. Turbiini tuntuu olevan lukossa koko ajan. Piti kokeilla toimiiko, ja tuntuisi toimiva.
En tiedä mitenkä vaikutus on vakio karttojen kanssa, ero voi olla selkeämpi kuin mitä mulla on. Ei ole montaa vakio karttaa tcu:ssa enään.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Ootko muuten kattonut testerillä tai scoopilla millä dutyllä sulla turbiinilukko on maksimissaan? Itse en saa sitä kuin johonkin 40% asti mutta korjausoppaasta saa semmosen käsityksen että pitäisi mennä 100% sillonkun täysin lukossa?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1428
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En ole katsonut mutta kyllä se tuntuisi ajossa aikalailla yhtäpuuta olevan. Liikaa kaikkea tehtävää että ehtisi kaikkea mittaamaan vaikka mieli tekisi.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Onko heittää linkkiä mistä ruski foorumilta noita juttuja oot löytäny? Ei oikein taivu noi kyrilliset tekstit niin hankala ettiä :D
Vastaa Viestiin