M104 Athena Cooper ring tiiviste (Ennakkotilaus päättynyt)
M104 Athena Cooper ring tiiviste (Ennakkotilaus päättynyt)
Heip,
Koitetaas täällä vähän kuohuttaa aihetta.
M104 kone nostaa päätään jonkun verran Turborakentelu rintamalla. Kerättyjen tietojen mukaan M104 koneeseen ei oikeen ole fiksua kansipahvia saatavilla.
Asiasta sitte vähän kyselleenä, Athenaa kiinnostaa aihealue M104. Tässä kuitenkin on se, että harrastelijat eivät ole kyselleet aktiivisesti maahantuojalta(Janicol Racing Oy), myyjäliikkeiltä saatika valmistajalta(Athena) näitä pahveja, näin ollen tilanne on seuraava.
Maahantuoja ei näe riskiä kannattavaksi tilata kokosarjaa pahveja omaan piikkiin. (Athena suostuu valmistamaan mittatilaus tiivisteen joskin minimi erä on 25kpl)
Joten Kysytään täältä, Onko kyseiselle tiivisteelle kiinnostuneita? Saman tyyppinen pahvi on käsittääkseni ylivoimaisesti suosituin BMW M50 koneen virityksen kanssa. tuossa patissa päästään reilusti yli 1000hp tehoihin ilman mitään ongelmia kansitiivisteen kanssa.
Mikäli harrastajilla on kiinnostusta nostaa M104 kone seuraavalle tasolle viritysosien saatavuuden kanssa, nyt olisi oivallinen mahdollisuus.
Kiinnostusta / Vai ei?
Huom. Minä en ole kysyjänä nyt edustamassa maahantuojaa saatika myyjänä. objektiivisesti koitan saada asiaa eteenpäin sillä, että asian ympärillä pähkäilevät henkilöt saisivat asianmukaista tietoa.
MUOKKAUS:
Noniin ennakkotilaus päättynyt, käsittääkseni kanta on täyttynyt ja tiiviste valmistetaan, vuodenvaihteen tienoilla ilmeisesti saapunee
Tässä viellä linkki tilaus sivulle:
http://janicolracing.fi/tuote/athena-ka ... m104-14043" onclick="window.open(this.href);return false;
Koitetaas täällä vähän kuohuttaa aihetta.
M104 kone nostaa päätään jonkun verran Turborakentelu rintamalla. Kerättyjen tietojen mukaan M104 koneeseen ei oikeen ole fiksua kansipahvia saatavilla.
Asiasta sitte vähän kyselleenä, Athenaa kiinnostaa aihealue M104. Tässä kuitenkin on se, että harrastelijat eivät ole kyselleet aktiivisesti maahantuojalta(Janicol Racing Oy), myyjäliikkeiltä saatika valmistajalta(Athena) näitä pahveja, näin ollen tilanne on seuraava.
Maahantuoja ei näe riskiä kannattavaksi tilata kokosarjaa pahveja omaan piikkiin. (Athena suostuu valmistamaan mittatilaus tiivisteen joskin minimi erä on 25kpl)
Joten Kysytään täältä, Onko kyseiselle tiivisteelle kiinnostuneita? Saman tyyppinen pahvi on käsittääkseni ylivoimaisesti suosituin BMW M50 koneen virityksen kanssa. tuossa patissa päästään reilusti yli 1000hp tehoihin ilman mitään ongelmia kansitiivisteen kanssa.
Mikäli harrastajilla on kiinnostusta nostaa M104 kone seuraavalle tasolle viritysosien saatavuuden kanssa, nyt olisi oivallinen mahdollisuus.
Kiinnostusta / Vai ei?
Huom. Minä en ole kysyjänä nyt edustamassa maahantuojaa saatika myyjänä. objektiivisesti koitan saada asiaa eteenpäin sillä, että asian ympärillä pähkäilevät henkilöt saisivat asianmukaista tietoa.
MUOKKAUS:
Noniin ennakkotilaus päättynyt, käsittääkseni kanta on täyttynyt ja tiiviste valmistetaan, vuodenvaihteen tienoilla ilmeisesti saapunee
Tässä viellä linkki tilaus sivulle:
http://janicolracing.fi/tuote/athena-ka ... m104-14043" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Exami, Pe 16.11.2018 07:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Kiinnostaa jos hinta on järkevällä tasolla.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Mitä tulee maksamaan jos saadaan riittävä määrä porukkaa?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Noh mitä sain vastauksen maahantuojalta niin 300-400 välimaastossa olis tuon cooper ring pahvin hinta.. (paljolti M50 moottorissa käytetty pahvi maksaa 295€) [sinällään aika linjassa]
Pohjimmiltaan postauksen tarkoitus oli avata hieman silmiä harrastajille, saada keskustelua aikaseks ja ihmisiä kyselemään, ja mahdollisesti saada aikaan maahantuojalle halu tilata tuo pahvi / valmistajalle tuoda markkinoille näihinkin koneisiin kansipahvit..
Voin toki jatkaa keskustelua maahantuojan kanssa tuosta custom erästä jos saadaan tuo 25 pahvin menekki täytettyä. Ongelmaksi varmasti tässä muodostuu poraus, 88,5 porauksella paraskone ahtaa, seuraavana 89,9.. eli luultavasti pahvipitäisi teettää 90mm renkaalla jota sitten voisi käyttää molemmissa koneissa.. (näin kattavampi sopivuus)
Pohjimmiltaan postauksen tarkoitus oli avata hieman silmiä harrastajille, saada keskustelua aikaseks ja ihmisiä kyselemään, ja mahdollisesti saada aikaan maahantuojalle halu tilata tuo pahvi / valmistajalle tuoda markkinoille näihinkin koneisiin kansipahvit..
Voin toki jatkaa keskustelua maahantuojan kanssa tuosta custom erästä jos saadaan tuo 25 pahvin menekki täytettyä. Ongelmaksi varmasti tässä muodostuu poraus, 88,5 porauksella paraskone ahtaa, seuraavana 89,9.. eli luultavasti pahvipitäisi teettää 90mm renkaalla jota sitten voisi käyttää molemmissa koneissa.. (näin kattavampi sopivuus)
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Tällainen tiiviste valmiina pakettina olis kyllä hyvä m104 moottoriin
Luulis kyllä että tiivisteelle olis kysyntää varsinkin jos hieman vielä markkinoi myös ulkomaille. Tai vaikka ei markkinoiskaan niin äkkiä se nykyään netissä tieto kulkee.
Luulis kyllä että tiivisteelle olis kysyntää varsinkin jos hieman vielä markkinoi myös ulkomaille. Tai vaikka ei markkinoiskaan niin äkkiä se nykyään netissä tieto kulkee.
IG: @pyrytakkunen
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Noniin, Seuraavanlaista on suunnitteilla: M104 koneeseen Athena Cooper ring pahvi 90mm porauksella. (suurempi kattavuus) ja paksuudeltaan 2mm.
Kyseiset mitat sen johdosta, että moni ajaa vakio rojuilla noita koneita, tällön pieni tiputus puristussuhteeseen ei ole haitaksi. ja 90mm porauksella saadaan katettua kaikki paitsi AMG moottorit.
Homma etenis sillaite, tossakun maahantuoja saa sovittua hinnat jne. Athenan kanssa kuntoon niin varmaan tulee "ennakkotilaus" tuote heidän sivuille, mikäli puolet tuosta 25pahvista saadaan ennakkotilauksia (12-13kpl) tarkoittanee seuraavaa: Tiiviste tullaan valmistamaan ja mahdollisesti myös sitten saatavilla jatkossakin.
Miltäs kuulostaa? Tämä jos / kun realisoituu, tuota tulevaa linkkiä saa jakaa, mitä todenäköisimmin saadaan homma maaliin ja jatkossa M104 koneesta viellä hieman potentiaalisempi + luotettavampi turbomoottori..
Kyseiset mitat sen johdosta, että moni ajaa vakio rojuilla noita koneita, tällön pieni tiputus puristussuhteeseen ei ole haitaksi. ja 90mm porauksella saadaan katettua kaikki paitsi AMG moottorit.
Homma etenis sillaite, tossakun maahantuoja saa sovittua hinnat jne. Athenan kanssa kuntoon niin varmaan tulee "ennakkotilaus" tuote heidän sivuille, mikäli puolet tuosta 25pahvista saadaan ennakkotilauksia (12-13kpl) tarkoittanee seuraavaa: Tiiviste tullaan valmistamaan ja mahdollisesti myös sitten saatavilla jatkossakin.
Miltäs kuulostaa? Tämä jos / kun realisoituu, tuota tulevaa linkkiä saa jakaa, mitä todenäköisimmin saadaan homma maaliin ja jatkossa M104 koneesta viellä hieman potentiaalisempi + luotettavampi turbomoottori..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Mikäs vika paolon tilkkeessä? Kuitenkin alle 300€ rahteineen...tai ainakin viimeksi oli...
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Ei kai mitään? Ei tässä sitä arvosteltukaan, vaan pyritään saamaan markkinoille kaupallinen, helposti saatavilla oleva hyvä tuote.pontsei kirjoitti:Mikäs vika paolon tilkkeessä? Kuitenkin alle 300€ rahteineen...tai ainakin viimeksi oli...
Jos tällä kommentilla pointtia "M104 koneeseen ei oikeen ole fiksua kansipahvia saatavilla." niin, tuohon paolon pahviin liittyen se, että jos vaikka googlaa "M104 Turbo gasket" tai vaikka "paolo m104 gasket" niin tilaaminen voi olla viellä hieman kivenalla..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Joo tuo on ihan totta, että pitää melkein tietää miten tilataan. Hyvä hommahan se on jos saa helpotettua ja eri vaihtoehtoja ja tuo 2mm paksuus on aika passeli, ei tarvitse alakerralle mitään tehä. Tuo athena taitaa olla kertakäyttöinen?
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Renkaita voidaan käyttää useammin, massaosaa saa tilattua erikseen..pontsei kirjoitti:Joo tuo on ihan totta, että pitää melkein tietää miten tilataan. Hyvä hommahan se on jos saa helpotettua ja eri vaihtoehtoja ja tuo 2mm paksuus on aika passeli, ei tarvitse alakerralle mitään tehä. Tuo athena taitaa olla kertakäyttöinen?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Onko tälläiselle tiivisteelle sitten tarvetta?
Kumminkin suurin osa norjan/ruotsin pojista ajaa ihan vakio elringin tiivisteellä,mutta vaatii kovat 12,9 pultit ja oikean kiristystiukkuuden.
puhutaan kumminkin +600hv/+800nm laitteista ja eikä ole ongelmia ollut.
ahtopaineet pääsääntöisesti 1.5-2.0 bar.
turbobandiitin ramon esimerkiksi ajoi 104,980 moottorilla vakiopahvilla kovien pulttien kanssa 4vuotta 2.6bar ahtopaineilla.
Itsekin rakennan m104.980 moottoria turbokäyttöön.
periaatteessa muuta vakiosta poikkevaa moottoriin en tee kuin kiertokankien vaihto ja tosiaan nuo 12.9 kansipultit.
Kumminkin suurin osa norjan/ruotsin pojista ajaa ihan vakio elringin tiivisteellä,mutta vaatii kovat 12,9 pultit ja oikean kiristystiukkuuden.
puhutaan kumminkin +600hv/+800nm laitteista ja eikä ole ongelmia ollut.
ahtopaineet pääsääntöisesti 1.5-2.0 bar.
turbobandiitin ramon esimerkiksi ajoi 104,980 moottorilla vakiopahvilla kovien pulttien kanssa 4vuotta 2.6bar ahtopaineilla.
Itsekin rakennan m104.980 moottoria turbokäyttöön.
periaatteessa muuta vakiosta poikkevaa moottoriin en tee kuin kiertokankien vaihto ja tosiaan nuo 12.9 kansipultit.
W 124 230 - 86
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Tarve on hassu määritelmä, onko kellään tarvetta saada +700heppasta M104? onko kellään tarvetta ajaa 300 maililla? Hyvä kansipahvi on vähän kun vakuutus, toiset ei nää semmosellekkaan tarvetta.Nikomb kirjoitti:Onko tälläiselle tiivisteelle sitten tarvetta?
Kumminkin suurin osa norjan/ruotsin pojista ajaa ihan vakio elringin tiivisteellä,mutta vaatii kovat 12,9 pultit ja oikean kiristystiukkuuden.
puhutaan kumminkin +600hv/+800nm laitteista ja eikä ole ongelmia ollut.
ahtopaineet pääsääntöisesti 1.5-2.0 bar.
turbobandiitin ramon esimerkiksi ajoi 104,980 moottorilla vakiopahvilla kovien pulttien kanssa 4vuotta 2.6bar ahtopaineilla.
Itsekin rakennan m104.980 moottoria turbokäyttöön.
periaatteessa muuta vakiosta poikkevaa moottoriin en tee kuin kiertokankien vaihto ja tosiaan nuo 12.9 kansipultit.
Moottorin käyttö sanelee enemmän sen tarviiko tommosta pahvia vai ei, pääsääntösesti sudittelu ei kuormita moottoria läheskään niin paljoa kun pitkäaikaset rasitukset kuten mailiajot tai vastaavat.
Pyrin nyt saattamaan sen ennakkotilaus tuotteen maahantuojan kautta ihmisten saatavilla, saavat harrastelijat päättää näkeekö ne tarvetta ja halua moiselle.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Mulla ei ainakaan vakiopahvi ole pitänyt, että kyllä se parempi tiiviste kannattaa laittaa. Tosin voi urheilla ja koittaa, mutta luultavasti kankea yms. Mutkalla hetken päästä... 6kpl oon tehny +500hv m104 koneita, parhaat yli 700hv, jotain kokemusta aiheesta on...
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Minkä merkkisiä tiivisteitä olet käyttänyt ja onko ollut aina 12,9 kansipultit venuvien tilalla?pontsei kirjoitti:Mulla ei ainakaan vakiopahvi ole pitänyt, että kyllä se parempi tiiviste kannattaa laittaa. Tosin voi urheilla ja koittaa, mutta luultavasti kankea yms. Mutkalla hetken päästä... 6kpl oon tehny +500hv m104 koneita, parhaat yli 700hv, jotain kokemusta aiheesta on...
Tuntuu vaan kummalta että miksei suomipojilla kestä elringin tiiviste kovilla pulteilla kun rapakon takana ne kestää
W 124 230 - 86
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Exami kirjoitti:Tarve on hassu määritelmä, onko kellään tarvetta saada +700heppasta M104? onko kellään tarvetta ajaa 300 maililla? Hyvä kansipahvi on vähän kun vakuutus, toiset ei nää semmosellekkaan tarvetta.Nikomb kirjoitti:Onko tälläiselle tiivisteelle sitten tarvetta?
Kumminkin suurin osa norjan/ruotsin pojista ajaa ihan vakio elringin tiivisteellä,mutta vaatii kovat 12,9 pultit ja oikean kiristystiukkuuden.
puhutaan kumminkin +600hv/+800nm laitteista ja eikä ole ongelmia ollut.
ahtopaineet pääsääntöisesti 1.5-2.0 bar.
turbobandiitin ramon esimerkiksi ajoi 104,980 moottorilla vakiopahvilla kovien pulttien kanssa 4vuotta 2.6bar ahtopaineilla.
Itsekin rakennan m104.980 moottoria turbokäyttöön.
periaatteessa muuta vakiosta poikkevaa moottoriin en tee kuin kiertokankien vaihto ja tosiaan nuo 12.9 kansipultit.
Moottorin käyttö sanelee enemmän sen tarviiko tommosta pahvia vai ei, pääsääntösesti sudittelu ei kuormita moottoria läheskään niin paljoa kun pitkäaikaset rasitukset kuten mailiajot tai vastaavat.
Pyrin nyt saattamaan sen ennakkotilaus tuotteen maahantuojan kautta ihmisten saatavilla, saavat harrastelijat päättää näkeekö ne tarvetta ja halua moiselle.
Joo ymmärrän kyllä ja on hyvä asia että tämän tiivisteen eteen joku tekee töitä ja semmoista mahdollisesti on saatavilla tulevaisuudessa.
Tarkoitus ei ollutkaan moittia tätä suunnitelmaa vaan kummastelen että miksi täällä ei kestä tiivisteet kun ruottin pojilla tuntuu kestävän hyvinkin ratapäiviä,driftingiä jne..
Saas nähdä sitten kestääkö se oma kone vai tulenko myös tarvitsemaan tämän tiivisteen
W 124 230 - 86
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Ei se kova pultti tee autuaaksi..jos muut asiat ei ole kunnossa niin se kova pultti ei auta mitään
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
On ollut vakio, sekä kovia pultteja, pitäähän se paremmin kovalla pultilla, mutta lopputulos ollut sama jossain vaiheessa. Suosittelen parempaa tiivistettä. Kokeilisin itsekkin athenaa, mutta nyt eri moottorit työn alla...
Re: M104 Athena Cooper ring kannentiivisteet
Noniin, Hinnat saatu Athenalta, ja homma etenee ennakkotilaus vaiheeseen. Tässä on nyt paikka vaikuttaa asioiden kulkuun, linkkiä saa / pitää jakaa mikäli näkee tarpeelliseksi.
Tässä viesti maahantuojalta: "15 kpl riittää ennakoita, että voin tilauksen tehdä. Jää sitten 10 kpl hyllyyn ja jatkossa huolehditaan niiden saatavuudesta."
http://janicolracing.fi/tuote/athena-ka ... m104-14043" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä viesti maahantuojalta: "15 kpl riittää ennakoita, että voin tilauksen tehdä. Jää sitten 10 kpl hyllyyn ja jatkossa huolehditaan niiden saatavuudesta."
http://janicolracing.fi/tuote/athena-ka ... m104-14043" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring tiiviste (Ennakkotilaus alkanut!
Täytyy laittaa tilaus vetämään...
Vaikka en ole paineistamassa (ainakaan vielä) mitään älyttömiä tuosta vekottimesta
Vaikka en ole paineistamassa (ainakaan vielä) mitään älyttömiä tuosta vekottimesta
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: M104 Athena Cooper ring tiiviste (Ennakkotilaus alkanut!
Ekat päivät takana, ekan illan jälkeen kysyin, montako tilattu, oli 7kpl ennakkotilauksia tehty, nyt luultavasti enemmän.
Eli melko todenäköistä, että määrä täyttyy ja siirtyy valmistukseen.. viikonlopun jälkeen kyselen uudelleen numeroita
Eli melko todenäköistä, että määrä täyttyy ja siirtyy valmistukseen.. viikonlopun jälkeen kyselen uudelleen numeroita
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: M104 Athena Cooper ring tiiviste (Ennakkotilaus alkanut!
Sorivaan, jääny vähän tää aihe taka-alalle työ ja vapa-ajan kiireiden vuoksi, Viimeisin tieto tuli eilen: "Viellä pari tilausta odottaa, eli eiköhän kohta päästä tilaamaan ja hinta muuttuu normaaliksi"
Eli jos tiiviste kiinnosta nyt sen saa viellä alennuksella hetken, 15kpl ku saadaan täyteen hinta normalisoituu
Eli jos tiiviste kiinnosta nyt sen saa viellä alennuksella hetken, 15kpl ku saadaan täyteen hinta normalisoituu
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider