Moikka, hiljattain toin saksasta C220 CDi sportscoupen jolla ajettu 130tkm. Kiihdyttäessä turbolta kuuluu JOINAIN päivinä videon mukaista ääntä, ei tosin yhtä kovaa. Joinain päivinä saattaa taas ääntelehtiä normaalisti. Voiko ahdinpyörä klapata jo näillä kilometreillä, vai olisiko jotain muuta vikana?
https://www.youtube.com/watch?v=eom-XOLfGLo
Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Tuon videon ahdinhan on ehjä, vika oli videon autossa pakosarjan ja kannen tiivisteessä.
Sivusuunnassa ahtimessa (liukulaakeroitu) saakin olla pieni klappi, öljynpaine poistaa sen.
Onkohan sinullakin tiivistevikaa, onko nokea pakosarjan/kannen tai pakosarjan/ahtimen liitoksissa?
...tai turbon jälkeisissä liitoksissa?
Tuollainen ääni tulee juuri vuotavista tiivisteistä usein.
Sivusuunnassa ahtimessa (liukulaakeroitu) saakin olla pieni klappi, öljynpaine poistaa sen.
Onkohan sinullakin tiivistevikaa, onko nokea pakosarjan/kannen tai pakosarjan/ahtimen liitoksissa?
...tai turbon jälkeisissä liitoksissa?
Tuollainen ääni tulee juuri vuotavista tiivisteistä usein.
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Kiitos, näillä tiedoilla eteenpäin selvittämään!
Lisäksi tutkiskelin että OM646 koneen pitäisi olla. Mittaristossa vaan lukee, virheellisesti?, OM611.
Lisäksi tutkiskelin että OM646 koneen pitäisi olla. Mittaristossa vaan lukee, virheellisesti?, OM611.
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
mulla sama ääni hävisi pakosarjan kiristämisellä oli ekan pytyn ylempi pultti löysällä.. autona 220cdi w211 2003
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Useimmiten ne on juuri 1. pytyn mutteri tai pari mitkä löysällä.
Minulla vuosi myös ahtimen ja pakosarjan välistä (useimmiten asennettu ilman tiivistettä tehtaalla).
Minulla vuosi myös ahtimen ja pakosarjan välistä (useimmiten asennettu ilman tiivistettä tehtaalla).
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Kiitos vastauksista! Siellähän ne 1. Pytyn mutterit oli löysällä. Nyt taas pelittää normaalisti!
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Tuli kokeiltua 200cdi pakosarjan mutterien kireys momenttiavaimella 25nm, niin kaksi oli löysällä ja kolmannesta on aiemmin pinnapultti korkannut kannesta. Vinkkejä kaipaisin kierteen korjaamiseen ja yleisesti ottaen pakosarjan tiivisteen vaihtoon 

S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: Turbosta lähtevä ääni OM611 Cl203
Tässä tapauksessa olikin tyhjää pyörivä pakosarjan pultti poikki melko syvältä kannesta, kun viimein otti pakosarjan ja turbon irti. Ensin hitsattiin lisää tavaraa pultin päähän, sitten hitsattiin prikka ja mutteri, niin lähti mutteria pyörittämällä tynkä pois kannesta.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07