Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollista?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Turha se on lähteä pyörää tekemään alusta asti uusiksi jos joku on jo alun tehnyt. Kysehän on siitä mitä haluaa itse sille sitten tehdä.
Solenoidien ohjaus on vakiona pwm millä saadaan virtaa rajoitettua.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

:thumbup:

Siellä askissahan on jo itsessään pyörimisnopeusanturit (2kpl) joista saat sen sisääntuloakselin kierrosluvun. Sen takia siellä on kaksi kun niitä vaihdeakseleita on kaksi eli riippuen vaihteesta pitää valita oikea luettava anturi. Toki suoraan se ei kerro moottorin kierroslukua kun turbiini luistaa välissä.

Egs52 ohjauksella m modella turbiini lukossa kokoajan myös ylös ja alasvaihdot. Eli jos sen lukitsee niin ei sitä tarvitse vaihdon ajaksi avata. Se kuinka paljon se on lukossa riippuu kuormasta.

Jos pwm ohjauksen virittelee niin huomattavasti mukavuutta saa jo varmasti niinkin yksinkertaisesti että pelkästä kaasun asennosta laskee modulator pwm niin että vaikka 90% kaasulla menee nollaan ja siitä lineaarisesti 0% kaasulla johonkin 20% pwm. Ja shift solenoidi vastaavasti niin että vaihteenvaihdon ajan sitä ajetaan pienellä kaasulla se 20% ja täyskaasulla 0%. Myös n ja p ollessa ajetaan molempia se 20% niin ei rykäse kun laittaa vaihteen sisään.

Näin se toimii karkeasti egs52 ohjauksella. Noi % olen loggaillut.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Tämän näköistä käyrää tulee turbiinilukolta vakiona:
vakio tcc.jpg
Ja tämmöstä sillonkun on egs52 ohjelmasta pyydetty "täydet":
modattu tcc.jpg

Tcc taajuus on 100hz ja modulate ja shidt solenoidin 1000hz.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kiitos vinkeistä Juuso124, tässä muutamia ajatuksia niistä:
Siellä askissahan on jo itsessään pyörimisnopeusanturit (2kpl) joista saat sen sisääntuloakselin kierrosluvun. Sen takia siellä on kaksi kun niitä vaihdeakseleita on kaksi eli riippuen vaihteesta pitää valita oikea luettava anturi. Toki suoraan se ei kerro moottorin kierroslukua kun turbiini luistaa välissä.
Kierrosluvun saisin kertomallasi tavalla tai jotenkin sytytyspuolelta, kunhan saisin viritettyä sopivan laskurin ohjaimeen. Tätä vaihtoehtoa yritän selvittää.
Egs52 ohjauksella m modella turbiini lukossa kokoajan myös ylös ja alasvaihdot. Eli jos sen lukitsee niin ei sitä tarvitse vaihdon ajaksi avata. Se kuinka paljon se on lukossa riippuu kuormasta.
Tuo m-mode kuullostaa asialliselta, samoin kuin MJPfin myös totesi. Pitää varmaan uskoa, että turbiini voi olla lukossa täyskaasuvaihdon aikana. St bertils neuvoi myös lukitsemaan turbiinin ennen 60 jalan kohtaa ja pitää se sitten lukossa. Nyt lukitus menee päälle vain, kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, mikä tapahtuu parhaimmillaan noin kahden sekunnin kohdalla hieman 60 jalan jälkeen. Turbiini pysyy lukossa, kunnes painan jarrua tai vaihdan alaspäin. Luultavasti laitan myös erillisen kytkimen, jolla turbiinilukon aktivointi sallitaan/kielletään 1->2 vaihdon yhteydessä.

Luulin, että kierroslukua pitää hieman hillitä vaihdon aikana ja tähän ajattelin käyttää moottorin ohjaimen flat shift -toimintoa. Moottorin kierrokset ovat vaihtohetellä luokkaa 5800-6000 ja putoavat alueelle 3600-4000 alemmilla vaihteilla ja noin 4800-5000 kierrokseen viitoselle vaihdettaessa. Turbiinin lukkoa pitänee vahvistaa, jos kestävyydessä tulee ongelmia.
Jos pwm ohjauksen virittelee niin huomattavasti mukavuutta saa jo varmasti niinkin yksinkertaisesti että pelkästä kaasun asennosta laskee modulator pwm niin että vaikka 90% kaasulla menee nollaan ja siitä lineaarisesti 0% kaasulla johonkin 20% pwm. Ja shift solenoidi vastaavasti niin että vaihteenvaihdon ajan sitä ajetaan pienellä kaasulla se 20% ja täyskaasulla 0%. Myös n ja p ollessa ajetaan molempia se 20% niin ei rykäse kun laittaa vaihteen sisään.

Näin se toimii karkeasti egs52 ohjauksella. Noi % olen loggaillut.
Toistaiseksi en ajatellut koskea modulation- ja shift-paineisiin, vaan pidän ne täysillä. Kaasu on alle 100% vain viivalla ennen lähtöä ja sitten varttimailin jälkeen. Lähtörituaali on vielä miettimättä, se selviää luultavasti vasta kokeilemalla. Manuaalilaatikolla käytin kierrosluvun rajoitinta noin 4000-5000 rpm ja kytkintä, mutta tällä "manuaalilla" olen turbiinin ja jarrun ja mahdollisesti jonkinlaisen tehonrajoituksen armoilla. Jenkit ovat kehittäneet jonkinlaisen sähköisen transbraken NAG1:seen (722.6), mutta se taitaa olla vakiolaatikolle liian raju ja hinta liian korkea minulle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Trans breikillä lähdössä ahdot ylös ja kun breikki irroitetaan junttaa lukko kiinni. Voisi olla aika kiva kuuskytjalkainen.
Olettaen siis että ei pito irtoa tai jotain säry.
Ei se ilmeisesti mikään mahdoton ole tehdä sinne lootaan, tarvitsee ilmeisesti vain ylimääräisen solenoidin ja linjan sille.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hos ei laatikon sisäään halua mahduttaa niin ylimäräinen solenoidi laatikon ulkopuolele sille letkujen väliin letkujen päät sopiviin kohtiin porauksella linjaan /22.6xx
linjat kulkee siinä mielessä hyvin että kuoren läpi linjaan poraamalla saa tehtyä liitoksen, joskus jotain linja paineita mitattu siilä systeemillä onnistu sopivilla nipoilla

Jompi kumpihan siinä käy tai usein jopa molemat että pitolähtee ja jotain särkyy
Mökkillä
'
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jos nyt ensin tavoittelisi vain lähtöä viivalta ilman että laitteet hajoaa ,-) Ehkä sitten myöhemmässä vaiheessa voisi hakea lisää voimaa viivalle softa- tai rautapuolen virityksillä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kai sulla on voimalinja lootasta taakse tarpeeksi järeä? On meinaan aika monta kertaa nähnyt kun tullaan stripille ja voimaa näyttää löytyvän mutta se liimatun radan pito yllättää perän tai vetarit.
Sitten on ihmetelty kun on se kadulla kestänyt potkia ja rääkätä.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti:Kai sulla on voimalinja lootasta taakse tarpeeksi järeä? On meinaan aika monta kertaa nähnyt kun tullaan stripille ja voimaa näyttää löytyvän mutta se liimatun radan pito yllättää perän tai vetarit.
Sitten on ihmetelty kun on se kadulla kestänyt potkia ja rääkätä.
Toistaiseksi on voimansiirto kestänyt Mersun osilla: kardaani on kaksiosainen tavallisilla rättinivelillä, ASD-isoperän (3,92) lukitsen rasvaprässillä ja vetonivelet ovat 100mm laipoilla. Renkaat ovat radalla Mickey Thompsonin 225 mm ET Radialit, joiden pito on tosiaan eri luokkaa kuin normi katurenkaiden.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä vaan, hyvältähän tuo sitten vaikuttaa. Missä luokissa 60 jalkaa on ollut? Parin sekuntin luokassa ei vielä ainakaan ongelmia yleensä tule mutta kun otetaan siitä yli puoli sekuntia pois alkaa vakio osat olemaan kovilla.
Mielenkiintoista nähdä mitä automaatilla saa tehtyä lähtöön, sen TB:n se kyllä tarttee tai korkealla tartuntanopeudella olevan turbiinin.
Itse tykkäsin alastaron radasta aina enemmän, jotenkin sielä oli yleensä parempi pito kuin motoparkissa. Millainen mahtaa uusi rata olla?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuossa allekirjoituksessa on strategiset arvot: 60ft 1,951, ET 13,077 ja loppunopeus 171,51. Paras tulos ajettu Räyskälässä, mutta muuallakin on tullut tuommoisia 13,2 aikoja ja kahden sekunnin 60-jalkaisia.

Minustakin Alastaro oli paras rata, mutta nyt pitää tyytyä Motoparkiin ja lentokenttiin, jos nyt ylipäänsä pääsee enää ajamaan kokoontumisrajoitusten jatkuessa. VW Openia 23.5.2020 Kiikalassa ei vielä ole peruutettu, mutta taitaa mennä sekin peruutukseen. Ehkä loppukesästä pääsee vielä kokeilemaan, saas nähdä.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin näkyi olevan, eipä tullut katsottua niin tarkkaan kun luurilla selaa. Oli ihan mielenkiintoisia kuviakin linkkien takana.
13 sekuntin veto on jo katuautolle ihan hyvä, tarkoittanee sellaista 250-280hv pyörältä ja 800-950kg kulkinetta kun lähtö onnistuu.
Toivotaan että koko kesä ei kuse koronan takia.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

Paino on ollut viivalla noin 1320 kg ja laskin jenkkikaavoilla noin 275 hv pyörältä. Autoa ei ole kevennetty, vaan siinä on mm. täysi sisustus penkkeineen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No mä perustin arvioni katurenkaisiin ja omiin aikoihin 890kg autolla. Aika hyvin kyllä täysin varustellulla autolla.
Kiva nähdä miten homma etenee jos pääset kesällä ajamaan.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kun tähän löytyy jokin järkevä ratkaisu tuleeko koodi jakoon jonnekin vai tekeekö joku tällä rahaa eli onko ostettava kuitenkin ns. valmiina?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onhan tuohon montakin järkevää ratkaisua jo olemassa. Ja ainahan sitä saa itse arduinon rakentaa. Siihenhän on jo joitakin koodeja saatavana laatikon komentamiseen.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kiitos kun et oikeastaan vastannut esitettyyn kysymykseen mitenkään.
Joo ideana on se arduino itse rakentaa, mutta mulla on toi logiikka ja koodaus vähän vielä lapsen kengissä, niin mistä näitä koodeja sitten saa?
Jos tähän kerran on monta järkevää ratkaisua niin miksei tomant aja jo...?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Josko edes vähä yrittäisi itse etsiä? https://github.com/mkovero/7226ctrl https://ofgear.dk/ alle minuutin googlauksella. Lisääkin löytynee hakusanoilla "722.6 arduino" Ja on jo yksi tässäkin ketjussa mainittu.
Saa rakentaa tai maksaa, siinä ne syyt varmaan? Tuskimpa kenelläkään on aikaa 24/7 tehdä projektia?

Vaihto sekvenssi kaavio löytyy 722.6 korjaamo manuaalista, sieltä näkee mitä solenoidia ja missä järjestyksessä. Ei toi koodaamiken kovin kummoista ole kun viitsii asiaan paneutua yhtään pitempään.
Ja onhan vaihtoehtona käyttää vielä orkkis ohjainta, sille pitää vain syöttää sen kaipaamat signaalit ja se osaa sitten komentaa lootaa.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Joo tiedän kyllä ofgearin ja YK-auton jne. Oon myös nähnyt tuon githubin linkin. Tuota ei ole ilmeisesti vieläkään oikeasti ajettu, toki ei varmaan ole kauhean kaukana toimivasta.

Ihme asenne, kun mielestäni ihan asiallisesti kysyin tuleeko koodi jonnekin jakoon. Ja joo en nyt tarkoita että netistä saisi koskaan mitään plug and play-pakettia ilmaiseksi, mutta ilmeisesti tämä Tomantin softa on hiukan yksinkertaistettu muihin verrattuna niin siihen voisi olla helpompi päästä sisälle.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

sotahiiri kirjoitti:Joo tiedän kyllä ofgearin ja YK-auton jne. Oon myös nähnyt tuon githubin linkin. Tuota ei ole ilmeisesti vieläkään oikeasti ajettu, toki ei varmaan ole kauhean kaukana toimivasta.

Ihme asenne, kun mielestäni ihan asiallisesti kysyin tuleeko koodi jonnekin jakoon. Ja joo en nyt tarkoita että netistä saisi koskaan mitään plug and play-pakettia ilmaiseksi, mutta ilmeisesti tämä Tomantin softa on hiukan yksinkertaistettu muihin verrattuna niin siihen voisi olla helpompi päästä sisälle.
Katso viestini 3.4.2019. Tuo VaLas1.0 on julkaistu osineen ja kaavioineen päivineen ja sen pitäisi toimia. Siitä olen lainannut myös osan komponenteista, joihin tulee lisäyksiä netin selaamisen ja mutu-menetelmän avulla. Tämä oma "softani" on alunperin nimim. 123CDI:n tekemä. jota olen soveltamassa ja muokkaamassa varttimailille ja toimimaan oman moottorinohjaukseni kanssa. Ohjaimella ei ole vielä ajettu, koska autossa ei vielä ole paikallaan automaattia eikä ohjainta vielä ole rakennettu. Kehittelen tätä pienellä budjetilla ja pitkällä aikataululla kysyen neuvoa tämän foorumin paremmin vaihteistojen sielunelämää tuntevilta. Toivottavasti kokonaisuus joskus vielä toimii. Jos softa joskus julkaistaan, tapahtuu se todennäköisesti tällaisella takuulla: "Tämä ohjelma rikkoo taatusti vaihteistosi ja hyvässä lykyssä moottorisikin ,-)"

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

tomant kirjoitti:
sotahiiri kirjoitti:Joo tiedän kyllä ofgearin ja YK-auton jne. Oon myös nähnyt tuon githubin linkin. Tuota ei ole ilmeisesti vieläkään oikeasti ajettu, toki ei varmaan ole kauhean kaukana toimivasta.

Ihme asenne, kun mielestäni ihan asiallisesti kysyin tuleeko koodi jonnekin jakoon. Ja joo en nyt tarkoita että netistä saisi koskaan mitään plug and play-pakettia ilmaiseksi, mutta ilmeisesti tämä Tomantin softa on hiukan yksinkertaistettu muihin verrattuna niin siihen voisi olla helpompi päästä sisälle.
Katso viestini 3.4.2019. Tuo VaLas1.0 on julkaistu osineen ja kaavioineen päivineen ja sen pitäisi toimia. Siitä olen lainannut myös osan komponenteista, joihin tulee lisäyksiä netin selaamisen ja mutu-menetelmän avulla. Tämä oma "softani" on alunperin nimim. 123CDI:n tekemä. jota olen soveltamassa ja muokkaamassa varttimailille ja toimimaan oman moottorinohjaukseni kanssa. Ohjaimella ei ole vielä ajettu, koska autossa ei vielä ole paikallaan automaattia eikä ohjainta vielä ole rakennettu. Kehittelen tätä pienellä budjetilla ja pitkällä aikataululla kysyen neuvoa tämän foorumin paremmin vaihteistojen sielunelämää tuntevilta. Toivottavasti kokonaisuus joskus vielä toimii. Jos softa joskus julkaistaan, tapahtuu se todennäköisesti tällaisella takuulla: "Tämä ohjelma rikkoo taatusti vaihteistosi ja hyvässä lykyssä moottorisikin ,-)"

tomant
Tuo takuu kuulostaa ihan samalta kuin omat viritykset. Tsemppiä, kyllähän tuo on jo hyvällä mallilla ja varmasti auto vielä tuolla sähköaskillakin liikkuu. :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Ohjain varmasti rupiaa pelittämään..vaihteiston olisin kyllä valinnut toisin 714 on kamalan vähän levyjä,608 ois ollu budjettimielessä hyvä ja sen turbiinissa on kaksi levyä lukolla,200cdi turbiinissa ei ole kuin yksi.Stallin saa mersun turbiinista nostettua noin 2600,jonka jälkeen jää luistamaan,on liian kookas.dieselissä ei huomannut stallia ollenkaan yhdellä ahtimella,vasta sarjaan ahdettuna kun voimaa oli alhaalla näki miten turbiini alkaa toimimaan.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

St bertils kirjoitti:Ohjain varmasti rupiaa pelittämään..vaihteiston olisin kyllä valinnut toisin 714 on kamalan vähän levyjä,608 ois ollu budjettimielessä hyvä ja sen turbiinissa on kaksi levyä lukolla,200cdi turbiinissa ei ole kuin yksi.Stallin saa mersun turbiinista nostettua noin 2600,jonka jälkeen jää luistamaan,on liian kookas.dieselissä ei huomannut stallia ollenkaan yhdellä ahtimella,vasta sarjaan ahdettuna kun voimaa oli alhaalla näki miten turbiini alkaa toimimaan.
Vaihteisto on varmaan heikkoa tekoa, mutta halvin, minkä löysin kokeiltavaksi. Nuo 722.634 ja 640 kiinnostavat ja ovat vissiin vahvempaa tekoa. Kun ovat 270CDI-koineesta niiden pitäisi kai sopia suoraan M111-koneeseen. Tuosta stallista en tiedä vielä mitään, toivottavasti kompressori auttaa viivalla, ennen kuin turbo alkaa toimia.

Millaisen vääntömomentin tuollainen turbiinin lukko kestää vakiona / muokattuna?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Vakio turbiinin stalli on luokkaa 2200 jos on koneessa voimaa ja takajarrut kunnossa,että pysyy viivassa..yksilevysen turbiinin kestosta en tiedä,mut kaksi levynen on jo kyllä vahva..jos lukitsemis tilanne on oikea,eihän sitä mikään sen jälkeen rasita.siellä on ihan samanlainen pakka kuin vaihteistossa,vaan paljon ohuempi.jos saat hyvin pelaamaan niin kyttää 722.642 laatikko ja turbiini.on c30amg ja turbiini 3levyllä..menee heittämällä reikään,ja pitää niin että maapallo pyörähtää ennenkuin luistaa
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja A »

Tein pikakokeilun Arduino megalla ja koekytkentä alustalla Va Las 1.0 koodilla ja ainakin logiikka tasolla tuntui toimivan. Koodin sai kopioitua netistä ja siirrettyä Arduino Ide ohjelmaan ongelmitta.

T: A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja A »

Topicin aloittajalle, niin on mahdollista(ainakin tänä päivänä).

Tommosen laatikon ohjaimen sitten rakentelin(itsellä ei mitään käyttöä), kun aloin asiaa tutkimaan. Näin "korona"-aikaan kun riskiryhmään kuuluvana piti jotain tekemiistä keksiä. Kaikki jotka haluaa, niin siihen löytyy tiedot intterin netistä, jos oikeasti haluaa hakea hakea. Eikä tule maksamaan 20€ enempää.

P.S. Ei saa suuttua. :evil:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja tomant »

A kirjoitti:Topicin aloittajalle, niin on mahdollista(ainakin tänä päivänä).

Tommosen laatikon ohjaimen sitten rakentelin(itsellä ei mitään käyttöä), kun aloin asiaa tutkimaan. Näin "korona"-aikaan kun riskiryhmään kuuluvana piti jotain tekemiistä keksiä. Kaikki jotka haluaa, niin siihen löytyy tiedot intterin netistä, jos oikeasti haluaa hakea hakea. Eikä tule maksamaan 20€ enempää.

P.S. Ei saa suuttua. :evil:
Hienoa, että rakensit ohjaimen, miksi tuosta pitäisi suuttua? Olen myös miettinyt tuollaista kuuden solenoidin ohjausta, vaikka yksinkertaisessa versiossa tarvitsen toistaiseksi vain neljää. Ehkä varaan paineiden ohjaukselle kaksi ohjaustransistoria, jos tarvitsen myöhemmin. Inputeissa käytän input_pullupia, joten en tarvitse transistoreita sillä puolella. Piirilevyä en osaa tehdä, joten käytän shieldiä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja A »

Tohon manuaali ohjaukseen riittää hyvin toi Arduino nano "klooni" jonka saa netistä Alle 3€ eikä sen piirilevyn tekokaan ihan vaikeaa ole. Netistä Express pcb tai vastaava ja laser tulostin. Silitysrautaa sekä natriumpersulfaattia ja "voila" piirilevy on valmis.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Juan Royo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 25.06.2020 18:01

Re: Halpa manuaaliohjain 722.6-vaihteistolle, onko mahdollis

Viesti Kirjoittaja Juan Royo »

Hello everybody.

I'm new here and i'm seeing that some people are interested in arduino to use it in hard enviroment and i would like to say that since 3 months i'm working with some PLC's based on arduino from Industrial Shields to make projects applied to the Industry 4.0. It work's very nice and is completly adapted to work in hard places and you can program it with Arduino IDE totally Open Source.

I hope i help some people.Thanks
Vastaa Viestiin