W220 400 cdi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Miten olisi esim saman ikäinen 211 E55 kone, niin ei tarvitse miettiä sopiiko. Tai 320cdi superina, isot suuttimet ja turbo, isompi pumppu. Ei sopivuus tai päästö ongelmia. Koneet ei maksa mitään ja osia on maailma täys.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin jos tarkoitus on kerrotunlainen miksi laittaa joku patalaiska painava valuurauta mötikkä
kun vaikkapa tuo mainittu 55 kompresori uotta jo melkeen vaikona sen mikä tavoiteena
enenmin semmoinen ja sitä sitten viritää
tai jos koneen on jostain ihmeen syystä oltava US tuotanotoa niin sitten semmoinen alu konen missä Nokat on siellä missä kuuluu eli kansissa ja tehoakin jo valmiiksi hitusen niitä tais olla ainkin joissain corveten maleissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tenho.parkkima
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 24.11.2009 22:04
Paikkakunta: vantaa

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja tenho.parkkima »

No täytyy tänään mennä konttorille kysymään että mitä tekniikan vaihtoon tarvii nykyään on 10v viimeksi kun on tullut viritettyä ja vaihdettua tekniikkaa bmw e30 seen ja noi päästö hommelit yms pitää selvittää niin tulee viisaamaksi järkevin olis pitää alkuperäsenä käytettyjä moottoreita 400cdi sais race performance oy stä 2400e-3700e
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja os62 »

CDI203: corvetessa on aina ollut ja on edelleen se sama yksi nokka-akseli (pl. edesmennyt 1990-1995 ZR1).
Ei, tosin, ole estänyt tekemästä tehokkaitakin malleja.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

os62 kirjoitti: Ti 30.03.2021 11:05 CDI203: corvetessa on aina ollut ja on edelleen se sama yksi nokka-akseli (pl. edesmennyt 1990-1995 ZR1).
Ei, tosin, ole estänyt tekemästä tehokkaitakin malleja.
Siis oikeen muistin että jossain corvetessa selainen kone oli eli jos sen koneen on pakko US lähtöinen,
yhteen venesen semmoinen isutettiin v8 perus valuurauta möykyn tilalle,
Eihän se yksi nokka estä tehokasta tekmästä eikä sekään että on valuurautta,
mutta painon mukan tulee muuta mitä ei niin kaivat, huono tehopaino suhde
(esim jos 600hv moottori painaa vaikapa 500kg tai 600hv ja painoa 300kg)
sitten vielä painon/tehopaino suhteen lisäksi painon jakuma,
hyviä kevyitä/koneita on vaikka kuinka paljon kuten vaikap tuo mainittu 55 kompresori kone missä on vetoja valmiiksi jo hiukan, sitten jos vielä lajentaa ajtusta/ei ole mitään kummalista pakkomielttä että v8
tunkee sinne vaikka japanilaisen mistä lähtee pikku virityksellä helposti ylikin sen 500-600hv
ja koneen tehopaino suhde on iahan eri luokaa tai jonkun euro koneen missä enemän syl kuin vajaa moottorisa
eli vaikapa täydet 12 tai 10

mutta kuten enekin todettu jokainen tekee omillen mitä haluaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja os62 »

Taitaa mennä aika rajusti nyt ohi, mutta kaitpa Intternettiin mahtuu..

Valurautainen moottori olisi todella antiikkia 1980-luvun alusta. Kaitpa antiikiksi voitaisiin määritellä valurautalohkoinenkin, joita oli vielä 1990-luvun alussa.

Sellainen kokovalurautainen hiirimoottori olisi vähän reilut 240 kg, ja kokoalumiininen noin 200 kg.

Vähän apples/oranges -vertailu, nokka-akseleissa sunmuussa säästyi taas painoa verrattuna Euro-moottoriin.

Sanomattakin lienee juuri kuten yllä: on radikaalisti helpompaa sovittaa Mersuun Mersun moottori jo pelkästään kaiken muun elektroniikan ja laatikon vuoksi.

Hauevö, ei noi Ameriikan-ihmeet mitään viisisataakiloisia ole koskaan olleet, ei edes Rotta-mallit.

Aihe on ehkä vähän tarpeettoman lähellä itseä, sillä niitä tuli jonkunverran custom-kasattua itselle puoltoista vuosikymmentä sitten. Etupäässä puoliantiikkisia valurautalohkoilla ja alumiinikansin. Sellainen pelkkä lohko on vähän alle 95 kg.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vaikka olisi 150kg ja toinen 100kg niin paino liityvät etu menee silti sen kevyemän puolelle(paino eri olikin vain esimerkin omainen)

ja kyllä ei v koneet mitenkään kaukan itsetäkään
joskus muinaisella 80 luvulla tuli myös noiden US mötiköiden kanssa touhuttua niistä vaan enään juurikan muuta muista kuin sen että kovin alitehoisia kokoonsa/tilavuutensa/painoosa nähden vakiona olivat,
silläpä se jostain tallin nurkasta löytynyt jonkun corveten mallin kone oli mukva yllätys US valmistein suht moderni kone meinasi olla vaikea uskoa että semoinekin on mahdolista olla olemassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja os62 »

Ju, kieltämättä ne olivat kaukaisella 1980-luvulla melko vaatimattomia tehoiltaan. Oli ongelmia imuporttien saamiseksi sopiviksi, ja TPI:n saapuessa hölmö uskomus missä ilma ja polttoaine suunniteltu tasan 5 litraan, ja loppumoottori yli 5,7 litraan. Enemmänkin Diesel-moottorin vääntökäppyrähän siitä tuli.

Nykypäivänä tietysti asiat ovat vähän toisin, ja esimerkiks https://en.wikipedia.org/wiki/General_M ... engine#LT5 on edelleen samoja työntötankoja ja yhtä nokkaa.

Ehdottomasti aina kannattaa säästää 50 kg jos vain voi. Muutenhan se pitäisi ehkä laihduttaa itsestä :lol:

Lisäys: olispa yhtä hyvä roinan ja sälän saatavuus näihin Affalterbachin-kaseihinkin :crazy:
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No ennemmin vaikka moderni dieseli moottori ja vaikka sitten hiukan isompa puhallin kuin jeesuksen aikainen tikkukone.
Sanoisin että eurooppalaisesta litrasta tilavuutta saa enempi tehoa kuin ameriikan litrasta työntötanko moottorista.

Mersun kutosia on paljon hyviä jopa tärpätillä pyöriviä mistä saa vähän ahdistettuna paljonkin tehoa, ja kaikki sopii suoraan mersun koppaan ja laatikoihin. Nykyaikaiset ahtimet tekee ihan pikkaisen helpommaksi homman kuin 15-20v sitten.
tenho.parkkima
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 24.11.2009 22:04
Paikkakunta: vantaa

Re: W220 400 cdi

Viesti Kirjoittaja tenho.parkkima »

Nonni nyt katsastus asemalla käyty kyselemässä että voiko laittaa s mesen jenkki konetta niin voi laittaa mutta päästöistä eimene läpi ikinä ja pitäs kuulemma pussi testeihin viedä kun käyttövoima muuttuu ja noin uusi auto suositteli laittaa orkkis koneen pellin alle no täytyy miettiä mitä tekee
Vastaa Viestiin