W210 290d

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

Eli siis tosiaan ostin tommosen 290td mersun ja siinä oli evry asennettuna ja kulki ihan mukavasti vakio ahtimella.
Kuitenkin sattu olemaan ylimääräsenä tollanen vanha kuorma-auton ahdin merkkiä kkk. Nyt kuitenkin kun sain sen paikalleen niin ei oikeen meinaa ahtaa mitenkään, ahdot nousee just 0.3-4 bar kun vedättää ihan täysillä. Savua kuitenkin tulee evry päällä ihan pirusti mutta ahdin ei oikeen herää. Mistä vois johtua ja olis kiva saada ahtamaan ihan kunnolla. Aika kivikautinen toi turbo että ei oo mitään hukkaporttiakaan tai mitään. Egr on kans tulpattu.
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 402
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Se ahdin on vaan ihan liian iso, varsinkin pakopesältään/siiveltään jos ei herää.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Joku jeesuksen vanha kkk varmaan ja onko vielä jostain vanhasta v8 koneesta?
Turbiinit on niin avaria ja jos paljon ajettu niin eroosio syönyt vielä väljäksi...
Jos se on jaetulla pesällä niin tulppaa puolet ja johda kaikki pakokaasu toiseen läpeen kokeeksi, herääkö yhtään paremmin?
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

MJPfin kirjoitti: To 19.01.2023 18:19 Joku jeesuksen vanha kkk varmaan ja onko vielä jostain vanhasta v8 koneesta?
Turbiinit on niin avaria ja jos paljon ajettu niin eroosio syönyt vielä väljäksi...
Jos se on jaetulla pesällä niin tulppaa puolet ja johda kaikki pakokaasu toiseen läpeen kokeeksi, herääkö yhtään paremmin?
Otettu 5.7l mersun koneesta joka tietääkseni on suora kutonen. Koneella ajettu vaan 270tkm että en usko että turbo olisi vielä mitenkään liian väljä.
Mitenkäs sen jaetun pesän sais tulpattua helposti?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Laita se vanha kunnon 606 ahdin ja samasta alkupätkä db:stä. Riittää kyllä ja woimaa tulee mitä tulee
Star
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No ei sitten ihan loppuun ajettu paska, mutta aika isolla pesällä kun noin isosta koneesta.
Jos sulla on siinä ei jaettu pakosarja niin laita lappu väliin mikä päästää vaan toiseen reikään pakokaasun, siihen rungon puoleiseen läpeen.
Sillä saat kokeiltua onko mitään mahdollisuuksia saada sitä ahdinta syttymään tolla koneella.
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Oliko Egr tulpattu jo silloin kun oli vakio turbo, ja kulki mukavasti ?
Joissakin E290 malleissa menee vikatilaan kun tulppaa Egr

Se 606 turbon osanumero on A6060960099.
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

Sprinter99 kirjoitti: To 19.01.2023 22:21 Oliko Egr tulpattu jo silloin kun oli vakio turbo, ja kulki mukavasti ?
Joissakin E290 malleissa menee vikatilaan kun tulppaa Egr

Se 606 turbon osanumero on A6060960099.
Ei ollu egr sillon tulpattuna, mutta miten ecu ees huomaisi että on egr pois käytöstä kun ei sinne mitään antureita mene?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ilmamassamittari huomaa. Olettaen ettei ole napattu ohjelmasta pois egr:ä
Star
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

Ok, no kuitenkin tulppasin nyt pakopesän laipan toisen puolen ja ahdot nousi hiukan ja alkoi kuulua turbosta vähän vihellystäkin eli jotain vaikutusta asiaan oli. Onkos mitään muita kikkoja miten saisi tuota ahdinta heräämään?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ehdotan edelleen ,että pistä pienempi ahdin. 606 ahdin piisaa muistaakseni kokolailla ~170hv tienoille ohjelmoituna. Evrystä en tiedä paljonko tulee syöttöä. 606 ahdin sopii pakosarjan laippaankin suoraan
Star
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Jos se on vikatilas, niin ei se herää millään ahtimella, mutta auto käynnistyy kyllä.
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

Sprinter99 kirjoitti: Pe 20.01.2023 17:12 Jos se on vikatilas, niin ei se herää millään ahtimella, mutta auto käynnistyy kyllä.
Mites ton pystyy toteemaan että onko? Kiertää kuitenkin ihan normaalisti.
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Testerillä nuo hoidetaan, onko vikatilas, mutta jos korvakuulo on pätevä, niin siitähän sen tietää.

Jos laittaa uudistuksia kerrallaan, ja käy välillä testiajolla, niin onglman ratkaisu on helpompi.
Etanamersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 27.12.2022 15:35

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Etanamersu »

Nyt sain toimimaan tuon kyseisen setupin, mutta syöttö loppuu kesken niin oisko jotain konsteja tuon evryn lisäksi millä sais tuohon lisää syöttöä? Pumppu on noissa mun tietääkseni bosh vp37.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W210 290d

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Eipä oikein ole,mullistavaa.

Virityskohteen vaihto helpoin
Star
Vastaa Viestiin