W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
vitos myllyyn ne maksoi muistaakseni noin 150e sarjaepk kirjoitti:mitäs tbo koneen laakerit maksaa? ,ja käykö ne suoraan tuohon 4 pyttyiseen?stonehead kirjoitti:kannattaa ottaa öljypohja pois kun sen irrottaminen on varsin nopea toimenpide kun vain irrottaa koneen kumityynyistä ja nostaa vähän ylöspäin, ja muistattehan vaihtaa turbokoneen kk. laakerit samalla alakautte, vaparin laakerit ei kauaa kestä
vaikea vaihtaa/aikaa vievää?
täytyy vain porata öljyreikä niihin ,
jos ite halua alkaa poraileen niin mulla olis niitä valmiiksi tehtyjä pari sarjaa,
uusia tieteski
nyt ei ymmärrä, siis laakereihin porata reikiä vai ? , menee jo reippaasti yli mun tietojenstonehead kirjoitti:vitos myllyyn ne maksoi muistaakseni noin 150e sarjaepk kirjoitti:mitäs tbo koneen laakerit maksaa? ,ja käykö ne suoraan tuohon 4 pyttyiseen?stonehead kirjoitti:kannattaa ottaa öljypohja pois kun sen irrottaminen on varsin nopea toimenpide kun vain irrottaa koneen kumityynyistä ja nostaa vähän ylöspäin, ja muistattehan vaihtaa turbokoneen kk. laakerit samalla alakautte, vaparin laakerit ei kauaa kestä
vaikea vaihtaa/aikaa vievää?
täytyy vain porata öljyreikä niihin ,
jos ite halua alkaa poraileen niin mulla olis niitä valmiiksi tehtyjä pari sarjaa,
uusia tieteski
täytyy tarkistaa se hinta, oon käyttänyt aina alkuperäisiä ja ne on huomattavasti parempia kuin tarvike liikkeestä ostetut.epk kirjoitti:eli ne siis voitelee mitä paremmin ?
tarviiko jotain muutoksia tehdä, muuta kuin laittaa noi poratut laakerit paikalle ?
mitäs pyydät valmiista poratuista, stonehead ?
Ei tarvi mitään muutoksia, aikaa vievää hommaa vain jos ei ennen ole tehnyt ko. hommaa
siitä reijästä menee männäntapille öljy kun turbomallissa se ruiskutetaan sinne
mielenkiintoista ! , kl:ssä näytti olevan vähän yli 50 € 4kpl noita laakereita.stonehead kirjoitti:täytyy tarkistaa se hinta, oon käyttänyt aina alkuperäisiä ja ne on huomattavasti parempia kuin tarvike liikkeestä ostetut.epk kirjoitti:eli ne siis voitelee mitä paremmin ?
tarviiko jotain muutoksia tehdä, muuta kuin laittaa noi poratut laakerit paikalle ?
mitäs pyydät valmiista poratuista, stonehead ?
Ei tarvi mitään muutoksia, aikaa vievää hommaa vain jos ei ennen ole tehnyt ko. hommaa
siitä reijästä menee männäntapille öljy kun turbomallissa se ruiskutetaan sinne
Joo, ja epk:n turbo on hiukan pienempi kuin DD:llä, joten tarkkana kannattaa olla ettei käy ahdistamaan, sen kyllä huomaa jos kuormitettaessa nouseen lämmöt tosi herkästi sinne 90-95 asteeseen. Jos näin käy niin hiukan syöttöä pienemmälle.Perttu K kirjoitti:Eiköhän sopiva ahtopaine ole juuri sen verran että savutus lakkaa. Yhtään enempää sitä ei kannata olla. Vakioturbolla voi varmaankin olla viisasta pysyä alle kilon paineissa ja vakio pumpulla ei taida tarvita mennä edes kovin lähelle.
Varmasti ei 0,7 suurempia paineita tarvitse.
ketäs osaa sanoa 100% varmuudella kumpi noista öljykanavista on paluu ja kumpi tulo ?
tässä kuvassa laipallinen kanava , eli kumpi öljykanava kyseessä ? , tästä reiästä näkyy myös kiiltävä akseli. kokoa reiällä on 13mm
tässä kuvassa näkyy pelkällä "tapilla" oleva öljykanava, eli tuo kierteen alku näkyy juuri
tämän reiän koko on 10mm
ja sit olis vielä muuta : pakosarjan ja turbon väli, mitä kannattaa laittaa tiivistykseksi ? , molemmat pinnat on kyllä hiottu , mutta ei taida riittää
entäs tuon toisen öljylaipan väliin , siihen ja tiiviste ?
tässä kuvassa laipallinen kanava , eli kumpi öljykanava kyseessä ? , tästä reiästä näkyy myös kiiltävä akseli. kokoa reiällä on 13mm
tässä kuvassa näkyy pelkällä "tapilla" oleva öljykanava, eli tuo kierteen alku näkyy juuri
tämän reiän koko on 10mm
ja sit olis vielä muuta : pakosarjan ja turbon väli, mitä kannattaa laittaa tiivistykseksi ? , molemmat pinnat on kyllä hiottu , mutta ei taida riittää
entäs tuon toisen öljylaipan väliin , siihen ja tiiviste ?
Sanoisin, että laipallinen eli isompi on paluu.epk kirjoitti:ketäs osaa sanoa 100% varmuudella kumpi noista öljykanavista on paluu ja kumpi tulo ?
tässä kuvassa laipallinen kanava , eli kumpi öljykanava kyseessä ? , tästä reiästä näkyy myös kiiltävä akseli. kokoa reiällä on 13mm
tässä kuvassa näkyy pelkällä "tapilla" oleva öljykanava, eli tuo kierteen alku näkyy juuri
tämän reiän koko on 10mm
ja sit olis vielä muuta : pakosarjan ja turbon väli, mitä kannattaa laittaa tiivistykseksi ? , molemmat pinnat on kyllä hiottu , mutta ei taida riittää
entäs tuon toisen öljylaipan väliin , siihen ja tiiviste ?
Kierteellinen on tulo.
Pakosarjan ja ahtimen väliin peltinen tiiviste, paluuseen joku paksuhko paperimassa tms. tiiviste.
Jostain turboputiikista saa noita tiivisteitä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
jep , kiitos vinkistä ! ,taitaa tosiaan olla juuri noin , että laipallinen paluu , vastaväitteitä ?
entäs kun pitäisi hukkaporttia siirtää siinä kehällä, niin kannattaa tehdä suosiolla uusi kiinnityskehikko vanhoihin kierrereikiin, vai tehdäkö uudet kierteet tuohon "imupuolen" kehälle ? , uusia kierteitä ei saa tehtyä ellei irroita jompaa kumpaa, imu tai pakopuolta ahtimesta. Kannattaako suosiolla jättää irroittamatta vai onnistuuko kotikonsteilla edes irroitus ?
edit: lisä varmistusta tuli jo näemmä
entäs kun pitäisi hukkaporttia siirtää siinä kehällä, niin kannattaa tehdä suosiolla uusi kiinnityskehikko vanhoihin kierrereikiin, vai tehdäkö uudet kierteet tuohon "imupuolen" kehälle ? , uusia kierteitä ei saa tehtyä ellei irroita jompaa kumpaa, imu tai pakopuolta ahtimesta. Kannattaako suosiolla jättää irroittamatta vai onnistuuko kotikonsteilla edes irroitus ?
edit: lisä varmistusta tuli jo näemmä
Noissa T03: ssa mitä mulla on, saa molempia puolia käännettyä mihin asentoon vaan runkoon nähden.
Onhan noi irto-osia, kuvista päätellen ainakin pakopesä pitäis olla helposti irtoovaa mallia.
Mitenkähän mahtaa olla tuossa sun versiossa kompressorikotelo kiinni?
Onhan noi irto-osia, kuvista päätellen ainakin pakopesä pitäis olla helposti irtoovaa mallia.
Mitenkähän mahtaa olla tuossa sun versiossa kompressorikotelo kiinni?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Jani kirjoitti:Noissa T03: ssa mitä mulla on, saa molempia puolia käännettyä mihin asentoon vaan runkoon nähden.
Onhan noi irto-osia, kuvista päätellen ainakin pakopesä pitäis olla helposti irtoovaa mallia.
Mitenkähän mahtaa olla tuossa sun versiossa kompressorikotelo kiinni?
irtiosia molemmat , pakopuoli pulteilla, imu ison seekerin kanssa.
kysymys onkin että meneekö ne samaan paikkaan paikalle, eli onko vaaraa että ottaako turbon siivet kiinni jos irroittaa. Tarvitseeko keskittää , vai meneekö samaan paikkaan kiinni ?
Vahva veikkaus että onnistuu tuo kääntäminen ja keskittyy paikalleen ilman ongelmaa.
Nuo turbot on yleisesti ottaen äärimmäisen yksinkertaisia laitteita, verrattuna nyt vaikka itse moottoriin.
Nuo turbot on yleisesti ottaen äärimmäisen yksinkertaisia laitteita, verrattuna nyt vaikka itse moottoriin.
Viimeksi muokannut Petri K, Ma 12.04.2004 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielestäni noihin on sorvattu niin tarkka sovite, että se keskittyy mihin asentoon vaan.
Imupuolen ja rungon välissä on ainakin vanhemmissa ohut paperitiiviste, joka katkee helposti jos kiertää koteloa "paikallaan".
Pakopesässä ei varsinaista tiivistettä taida olla ollenkaan.
Vanhan ahtimen kyseessä ollessa en avaisi pakopuolta, jos ei ole pakko.
Ei välttämättä ole enää tiivis avauksen jälkeen.
Imupuolen ja rungon välissä on ainakin vanhemmissa ohut paperitiiviste, joka katkee helposti jos kiertää koteloa "paikallaan".
Pakopesässä ei varsinaista tiivistettä taida olla ollenkaan.
Vanhan ahtimen kyseessä ollessa en avaisi pakopuolta, jos ei ole pakko.
Ei välttämättä ole enää tiivis avauksen jälkeen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
eli imu puolen otan siis auki, onkos sen kehä yhtä paksu, eli voiko tehdä samansyvyiset kierteet mitä orkkiksetkin ?Jani kirjoitti:Mielestäni noihin on sorvattu niin tarkka sovite, että se keskittyy mihin asentoon vaan.
Imupuolen ja rungon välissä on ainakin vanhemmissa ohut paperitiiviste, joka katkee helposti jos kiertää koteloa "paikallaan".
Pakopesässä ei varsinaista tiivistettä taida olla ollenkaan.
Vanhan ahtimen kyseessä ollessa en avaisi pakopuolta, jos ei ole pakko.
Ei välttämättä ole enää tiivis avauksen jälkeen.
Vaikea sanoa kuvien perusteella...epk kirjoitti:eli imu puolen otan siis auki, onkos sen kehä yhtä paksu, eli voiko tehdä samansyvyiset kierteet mitä orkkiksetkin ?
Luultavasti on seinämässä vahvuuseroja. Sen näkee sitten kun osat on irti.
Omassa on osa kiinnityspulttien reijistä läpireikiä kompressoripesän puolelle.
(Siinä on siis 6lla pultilla kiinnitys, kun sulla on toi seekeri)
Eli ei sillä ilmeisesti paljon väliä ole, vaikka reijät olis osittain läpi, kunhan on tiivis
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa