W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

epk kirjoitti:no tuohan menee sit hienosti , mutta entä puhe siitä että pitäis olla säädettävä paine ?

paitsi konetta en meinannnut irroittaa, joten taitaa olla helpompi otta suodattimen juuresta... :?
Kuka koneen irrottamisesta on puhunut? Katoppa sinne kannen päähän, siellä on kuusiokoloruuvi. Tulppa pois ja putki kiinni.

Noista paineista en tiedä? Miksei siellä turbossa pelaa ihan normaalit paineet.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pepekyy kirjoitti:
epk kirjoitti:no tuohan menee sit hienosti , mutta entä puhe siitä että pitäis olla säädettävä paine ?

paitsi konetta en meinannnut irroittaa, joten taitaa olla helpompi otta suodattimen juuresta... :?
Kuka koneen irrottamisesta on puhunut? Katoppa sinne kannen päähän, siellä on kuusiokoloruuvi. Tulppa pois ja putki kiinni.

Noista paineista en tiedä? Miksei siellä turbossa pelaa ihan normaalit paineet.

no perhana, sitten 8) , luulin että porailla pitää :roll: , tosin millä helvetillä sitä porailet ilman että purut tekee tuhojansa , huh , mun aivoriihi taas vauhdissa :lol:


paineista en itse tosiaan tiedä , paikallinen guru kertoi , jos ees ymmärsin sitä oikein :roll:

no joo tuli tämäkin selväksi :wink:

entäs paluu?
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Mun autossa se on tehty silleen,että öljynmäärän anturi on poistettu ja siihen laitettu laippa missä putkenpätkä!
Ja tulee letkulla turbosta sinne öljypohjaan! :lol:
Toimii ihan hyvin paitsi joutuu katselemaan öljyjä tikusta? ja jos loppuu niin eikait siinä mitään anturia tarvitse! Onhan öljynpainemittari sitä varten!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

k.j kirjoitti:Mun autossa se on tehty silleen,että öljynmäärän anturi on poistettu ja siihen laitettu laippa missä putkenpätkä!
Ja tulee letkulla turbosta sinne öljypohjaan! :lol:
Toimii ihan hyvin paitsi joutuu katselemaan öljyjä tikusta? ja jos loppuu niin eikait siinä mitään anturia tarvitse! Onhan öljynpainemittari sitä varten!

hö, niinpä , parempia ehdotuksia :D
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

No se proppu siinä kyljessä. En ole varma, mutta epäilen vahvasti, että se on paineeton öljykanava. Eli paluu siihen. Ellei sitten ole jäähdytysnestekanava. Siitähän se soppa syntyis :shock:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Soppa näyttäis syntyvän. Kuvassa oli ympyröity (ainakin minun silmillä katsottuna) jäähdytysnesteen tyhjennysproppu.
:shock:

Mutta ootte te melko guruja. Itsellä olis kans tarkotus ruuvata ahjo koneen kylkeen, mutta taloudellinen tilanne on nyt liian heikko. Kesällä ehkä sitte...
E 290TDT Avantgarde
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

viossi00 kirjoitti:Soppa näyttäis syntyvän. Kuvassa oli ympyröity (ainakin minun silmillä katsottuna) jäähdytysnesteen tyhjennysproppu.
:shock:
No juu, ei tässä mitään soppaa ruveta keittämään. Paluuputkelle pitää sitten keksiä uusi paikka.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

epk kirjoitti:jep, onko tietoa että saako sillä öljynpainettta säädettyä ? onko sulla se mahdollisuus siinä ?
ei siinä mitään säätöjä ole, enkä tiedä että kenelläkään tutulla olisi ollut ikinä säädettävää vaikka on yli 400hv tehoakin käytössä. Yksikään ahdin ei ainakaan 5 vuoden aikan ole mennyt tuon johdosta remonttiin.
epk kirjoitti:mites onko tuo juhan myymä cooleri tarpeeksi "riittävä" ? :

http://koti.mbnet.fi/munamaki/myydaan.htm ja sieltä Välijäähdytin TDi Golf tai Audi
aika pieni on, kyllä saisi pikkasen isompi olla, mutta parempi tuokin kuin ei mitään
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep , selvä :wink:


isompaa cooleria siis myös ? , osaako joku sanoa suoraan mikä käytetty sopisi suoraan ?


volvon coolerit? sprintterin ? saab?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

epk kirjoitti:jep , selvä :wink:


isompaa cooleria siis myös ? , osaako joku sanoa suoraan mikä käytetty sopisi suoraan ?


volvon coolerit? sprintterin ? saab?
Mittailin Saab 9000:n coolerin.
Kenno n.55*40*3,5cm
Päätyjen kanssa leveimmältä kohdalta(alapäästä) n.75cm, yläpäästä n.65cm
n.6cm letkulähdöt taaksepäin.
Taitaa olla liian leveä?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
Saabin taas olisi matala ja leveä!
Jos budjetti antaa pikkuisen yli niin tilaa jostain sopiva?
Ktso.LINKKI
:roll: Ford "cossun" olisi opitimaalinen kokonsa puolesta! JOs jostain löytyisi?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei se turbo mitää säädettäviä paineita tarvii.

Kokonaisuudessaan siis 58 cm leveä cooleri menee keulalle, mutta jos lähdöt on sivuille joutuu jo leikkailemaan lamppujen kaukaloiden peltejä ja on muutenkin liian ahdas. Eli mieluiten jotain maksimi 45 leveää kennoa, päätyihin kuitenkin menee helposti 5 cm / puoli.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 26.02.2004 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

elikkä :

ei onnistu saab eikä volvo näemmä,

riikoselta maksaa 400€ , ja se menee jo REILUSTI yli cooleri budjetin, 100-200 € kun meinasin siitä köyhtyä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:elikkä :

ei onnistu saab eikä volvo näemmä,

riikoselta maksaa 400€ , ja se menee jo REILUSTI yli cooleri budjetin, 100-200 € kun meinasin siitä köyhtyä.
Jos sulla on kaveri joka voi hitsata alumiinia niin noista kuorkin coolereista voi pätkiä sopivan palan ja hitsata siihen päädyt.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

vaan ei ole :(
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:vaan ei ole :(
No sitten etsimään vaikka Citikan tai Peugeotin cooleria, se on ihan paselin kokoinen, kyllä niitä löytyy sopivia käytettyjäkin.

Ootko varma ettei Volvon sovi?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:vaan ei ole :(
No sitten etsimään vaikka Citikan tai Peugeotin cooleria, se on ihan paselin kokoinen, kyllä niitä löytyy sopivia käytettyjäkin.

Ootko varma ettei Volvon sovi?

Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
:?


citikka ja pösö , pakettiautojen vai henkilö ?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Oksanen Tuningissa olisi myytävänä Volvo S70R:n IC, tiedä sitten minkä kokoinen. :roll:

Edit:

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pasi M. kirjoitti:Oksanen Tuningissa olisi myytävänä Volvo S70R:n IC, tiedä sitten minkä kokoinen. :roll:

Edit:
laitoin tuonne mailia...

edit: ahaa, näyttää ISOLTA :oops:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
:?


citikka ja pösö , pakettiautojen vai henkilö ?
Muovipäädyt ei haittaa kun ei mitään kauheita ahtoja ja tehoja tavoitella, korkeuden puolesta sopii kyllä aika suuri, mittaile huviksesi, varmaan 60 senttinenkin mahtuu.

Citroen BX turbodieselin tai Peugeot 405 tai 306 turbodiesilin cooleri ainakin sopii, varmaan 406:senkin käy.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuleekos tuon volvon coolerin kanssa ongelmia kun lähdöt ovat niinkuin "vääräänsuuntaan" ?
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:
Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
:?


citikka ja pösö , pakettiautojen vai henkilö ?
Muovipäädyt ei haittaa kun ei mitään kauheita ahtoja ja tehoja tavoitella, korkeuden puolesta sopii kyllä aika suuri, mittaile huviksesi, varmaan 60 senttinenkin mahtuu.

Citroen BX turbodieselin tai Peugeot 405 tai 306 turbodiesilin cooleri ainakin sopii, varmaan 406:senkin käy.
Sitikan ja pösön coolerit ovat semmoisia pieniä ja näppäriä? Mahtuu syylärin eteen,mutta joutuu tekemään semmoisen "laipan" lähtöputkeen kun Patonkimiehet on suunnitellut sen suoraan turboon?

Voin laittaa huomenna kuvaa ko.coolerista "citroen"
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:tuleekos tuon volvon coolerin kanssa ongelmia kun lähdöt ovat niinkuin "vääräänsuuntaan" ?
Riippuu paljonko sulla on tilaa ennen syylaria, mutkat ottaa jonkun sentin tilaa putkien lisäksi, eikä ne saa mennä syylariin kiinni, eli jos kenno on vaikka 7 cm paksu ja lähdöt 4 cm niin tilaa pitäisi olla ainakin 16 - 17 senttiä...

Ville pystyy muuten varmaan tekemään päätyjä... vai miten on Ville?
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:wink: Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
:roll: Oliko vaikeasti sanottu?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

k.j kirjoitti::wink: Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
:roll: Oliko vaikeasti sanottu?
Ihan selvästi sanottu, tuo oli itselläkin mielessä, mutta ammattitaitoisia alumiinihitsareita ei joka kulmalla tunnu olevan.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

k.j kirjoitti::wink: Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
:roll: Oliko vaikeasti sanottu?
ymmärsin kyllä , onnistuisi varmaan itseltäkin , ei vaan ole vehkeitä :?



entä nuo muovipäädyt, katkaisee lähdön ja tulppaa sen , ja tekee uuden itse. Paljon sikaa ja se on siinä , näin kärjistettynä sanoen :lol:
Viimeksi muokannut epk, To 26.02.2004 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eiköss W124:n lamppujen väli ole n.70cm, vai mittasinko pieleen?
Tuossa kun vertailin saabin ja mesen keuloja, saattaisi tuo saappilainen sopia suoraan meseen.
Ei saanut oikein tarkkoja mittoja kun luurailin tuolla lumihangessa syylarin ja ilm.kennon välistä.
Jos saa syylaria 5cm taaksepäin, sitten ainakin menisi helposti.
Muodon ja lähtöjen suunnan puolesta ainakin voisi sopia.
Täytyisköhän mittailla tarkemmin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joo, mikä ettei, mittaa vaan.


täytyy vkl itsekin mittailla mikä sinne mahtuu :wink:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Täytyypi mittailla.
Muovipäädythän noissa saabeissakin on, mutta kyllä se ainakin 1.5bar kesti kesällä 8)
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No jos katsoo tuosta minun projektiketjusta kuvia niin huomaa että 58 cm cooleri ja siihen putket vielä päälle on ihan maksimi, letkut ovat jo ihan runkopalkeissa kiinni, tosin tuossa on jotain 5 cm ne lähdöt, eli kokonaispituus vissiin 68 cm.

Itse colerissa on ylhäällä hiukan tilaa, mutta päädyt kapanevatkin ylöspäin:

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 62056.jpeg

Syylaria saa taaksepäin joku 3 cm ihan vaivattomasti, tosin voi olla että flektin joutuu ottamaan pois ja korvaamaan myöhemmin ohuella sähkötuulettimella.
Vastaa Viestiin