s210 300tdt/vastaavan pakopaine
s210 300tdt/vastaavan pakopaine
Onko kellään käsitystä/vinkkiä/tietoa missä huitelee vakio 300tdt:n pakopaineet? Mistä kätevin ottaa tieto mittarille? Miten pakopaineisiin vaikuttaa jos putki on avarampi turbolta eteenpäin ja jos konetta on vielä lastulla piristetty. Vai onko mitään oleellista merkitystä kun ei mistään st-kamppeesta ole kyse?
Tarkoitus on pakopaineen mittaus saada aikaiseksi kun kelit lämpenee ja siten mielenkiinto rassailuun taas herää.
Tarkoitus on pakopaineen mittaus saada aikaiseksi kun kelit lämpenee ja siten mielenkiinto rassailuun taas herää.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Kukkuu... Eikö oo tähän asiaan kellään ajatusta. Oon yrittänyt hakea tietoo haulla mutta en oo löytäny. Tää mobiilina selaaminen vähän rajoittaa muutenkin hakutoiminnon käyttöä. St-porukka ainakin näitä pakopainehia mittailee. Onko näissä vakioturboissa mahista turbolta ottaa tietoa mittaarille ilman porausmodaus touhuja. Jotain vinkkiä kaipaisin.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Egr-ventiili tilpäisesti pois ja mittarille tehdä lähtö pakosarjan "oksaan"Castillo kirjoitti:Kukkuu... Eikö oo tähän asiaan kellään ajatusta. Oon yrittänyt hakea tietoo haulla mutta en oo löytäny. Tää mobiilina selaaminen vähän rajoittaa muutenkin hakutoiminnon käyttöä. St-porukka ainakin näitä pakopainehia mittailee. Onko näissä vakioturboissa mahista turbolta ottaa tietoa mittaarille ilman porausmodaus touhuja. Jotain vinkkiä kaipaisin.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Kiitos turbo-eemeli. Vielä fiilaan vähä, eli onko väliä ottaako tiejon egr:n puoleisesta päästä vai pakosarjan juuresta. Kysyn sillä kun tuo pakosarjan alussa olevan olisko ny vaikka v-klemmarin pultti tuntuu olevan mahdoton saada ehjänä auki ja imusarjan alla oleva egr:lle tulevan kanavan v-klemmari aukeaa kuin itsestään, koska sinne on tullut sijoitettua joskus tulppaa ennen ohjelmallista egr:n eliminointia.
Kuinkahan heikko lenkki tuo orkkispakosarja on pakopaineiden suhteen viritouhuja ajatellen.
Kuinkahan heikko lenkki tuo orkkispakosarja on pakopaineiden suhteen viritouhuja ajatellen.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
mk, mielenkiintoista Miten konttorilla käynti onnistuu noilla "säädöillä" vai joutuuko turbon vaihtaan katsastukseen vakioksi ja sitä rataa. Oon koittanu miettiä turboa mutta tuo kolmiokiinnitys vaatii kai jonkun itse värkätyn tai teetetyn sovitteen. Miten noilla muutoksilla luonne muuttui. Digituunaus ainakin oli myönteinen asia.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Laitanpas tänne sanan tai pari tutkittua tietoa noista edelläpuhutuista pakopaineista. Egr:n lähtöön viritelty pakopainemittari antoi hurjat lukemat digituningilla terästetyn muuten vakio-osilla olevaan väyryskään. Siis noin kolminkertaiset on paineet ahtoihin nähden. Eli 3 barin pakopaineet. Hirvittäähän se. Ei oo viittiny hurjastella ennenkö paineet on selvillä ja ny ei senkäänvertaa. Kyllä siinä taitaa lämpökuormaa konehelle olla kovan laiseen jos aletaan kaasupohjasa polkee. Lääkettä kaipais. Olisiko turpo-eemelillä reseptiä :?: :!: :?
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
.
Siitä kiinnityksen erilaisuudesta ei kannata välittää.
Siihen on helppo teetättää 10-15mm lootusta välilaippa.
Vaikka molemmat tiivisteet käy malliksi.
Laipan reikä pitää olla pakosarjaan nähden vaan oikean kokoinen.
Se ei haittaa sitten mitään, vaikka ahtimen laipan reikä on suurempi, hyvin toimii.
Ensin laippa kiinni pakosarjaan ja sitten ahdin laippaan.
Tuon verta on kyllä yleensä tiloja vakioon autoon jäänyt.
Siisti laippa menee katsastuksessakin, kun väärä raha.
Suurempi ahdin auttaa paitsi pakopaineita pienentävästi, niin myös pakokaasujen lämpö heti tipahtaa, kun sitä lämpöä saadaan sitoutumaan suurempaan määrään ilmaa massaltaankin.
Kunnollinen cooleri kruunaa sitten asennuksen.
Turbopajat ja eemeli kyllä tietää oikean koon, eli jotain 250hv tarpeisiin vakioilla elementeillä.
Ei kannata kovin valtavaa ottaa, vaikka kuinka halvalla saisi, jos ei meinaa pumpullekkin teetättää jotain, tulee sitten jonkinlaiset käyttöominaisuudetkin.
Paras lopputulos sitten tulee, kun ohjelmankin teetättää sopivaksi.
Ohjelman muutos "entisen päälle", ei kustantaisi oikeastaan mitään, jos vaan alunperin olisi jonkun suomalaisen tekemä juttu...
Minun mielestäni ei enää kyllä kannattaisi ulkomaalaista ohjelmaa autoonsa laitattaa, jos vaan on edes ajatuksissa jonkinlainen muukin päivittely myöhemmin.
Siitä kiinnityksen erilaisuudesta ei kannata välittää.
Siihen on helppo teetättää 10-15mm lootusta välilaippa.
Vaikka molemmat tiivisteet käy malliksi.
Laipan reikä pitää olla pakosarjaan nähden vaan oikean kokoinen.
Se ei haittaa sitten mitään, vaikka ahtimen laipan reikä on suurempi, hyvin toimii.
Ensin laippa kiinni pakosarjaan ja sitten ahdin laippaan.
Tuon verta on kyllä yleensä tiloja vakioon autoon jäänyt.
Siisti laippa menee katsastuksessakin, kun väärä raha.
Suurempi ahdin auttaa paitsi pakopaineita pienentävästi, niin myös pakokaasujen lämpö heti tipahtaa, kun sitä lämpöä saadaan sitoutumaan suurempaan määrään ilmaa massaltaankin.
Kunnollinen cooleri kruunaa sitten asennuksen.
Turbopajat ja eemeli kyllä tietää oikean koon, eli jotain 250hv tarpeisiin vakioilla elementeillä.
Ei kannata kovin valtavaa ottaa, vaikka kuinka halvalla saisi, jos ei meinaa pumpullekkin teetättää jotain, tulee sitten jonkinlaiset käyttöominaisuudetkin.
Paras lopputulos sitten tulee, kun ohjelmankin teetättää sopivaksi.
Ohjelman muutos "entisen päälle", ei kustantaisi oikeastaan mitään, jos vaan alunperin olisi jonkun suomalaisen tekemä juttu...
Minun mielestäni ei enää kyllä kannattaisi ulkomaalaista ohjelmaa autoonsa laitattaa, jos vaan on edes ajatuksissa jonkinlainen muukin päivittely myöhemmin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Onkos se niin että tuon väyryskä 300tdt:n ohjelmaa ei saa luettua ilman kolvailuja, eli aina täytyisi saada mikropiirit lukulaitteeseen ja sitärataa. Ja jos tahtoo räätälöidympää softaa ja suomalaista osaamista niin liekö niin että orkkisohjelmasta pitäis pystyä liikkeelle lähtemään. Jos näin niin palauttaa kai pitäisi. Tarvis kyllä kolvata mikropiirien kannat piirikortille ja siitä olis helpompi mikropiirit sitten irroitella räätälöintiä varten.
Garret gt 32 on ny kiikarissa ja selvityksen alla jotta mahtuuko millaisilla muutoksilla orkkiksen tilalle, vai joutuuko sitten pakosarjan tekeen kokonansa uuden. Onkos noiden katsastus-setien silmä helposti sairastumassa jos isomman näkönen turbo näyttää makoilevan pakosarjan jatkeena.
Ja kyllä sinne pienesti isompaa (lähinnä syvempää) cooleriakin mahtuisi. Näyttäisi rakentelulinjalle menevän nää harrastelut.
Edit. Eipä osannu tosissaan ajatella että lastu olikin ikään kuin pelin avaus. Kuvittelin että siinä olisi kaikki mitä minä tarvitsen. Sitten menin mittaan pakopaineet... Jos nyt ryhtyisin hommaan niin varmastikin valinta olisi kotimainen asiantuntemus ja kokonaisuus jossa mahdollistuu paremmin apulaitteisiin kajoaminenkin ja "järkevämpi" (jos sellaista on) tehonlisäys.
Garret gt 32 on ny kiikarissa ja selvityksen alla jotta mahtuuko millaisilla muutoksilla orkkiksen tilalle, vai joutuuko sitten pakosarjan tekeen kokonansa uuden. Onkos noiden katsastus-setien silmä helposti sairastumassa jos isomman näkönen turbo näyttää makoilevan pakosarjan jatkeena.
Ja kyllä sinne pienesti isompaa (lähinnä syvempää) cooleriakin mahtuisi. Näyttäisi rakentelulinjalle menevän nää harrastelut.
Edit. Eipä osannu tosissaan ajatella että lastu olikin ikään kuin pelin avaus. Kuvittelin että siinä olisi kaikki mitä minä tarvitsen. Sitten menin mittaan pakopaineet... Jos nyt ryhtyisin hommaan niin varmastikin valinta olisi kotimainen asiantuntemus ja kokonaisuus jossa mahdollistuu paremmin apulaitteisiin kajoaminenkin ja "järkevämpi" (jos sellaista on) tehonlisäys.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Tuskin se on ongelma vaihtaa samalla pakosarja tuohon, jos ahtimenkin meinaa vaihtaa. Forumilta löytyy oikein hyviä pakosarjan valmistajia. Katsastussetä voi sitten olla jotain mieltä, mutta sen varmaan tiesitkin.
Oletko jo soittanut Karalalle, eiköhän se ymmärrä tuon ohjelmoinnin päälle oikein hyvinkin.
Oletko jo soittanut Karalalle, eiköhän se ymmärrä tuon ohjelmoinnin päälle oikein hyvinkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Joo, sillä lastuttamisellahan se asian harrastaminen alkaa.
Ja sitten sen jälkeen aletaan asiaan perehtymään muutenkin ja huomataan tiettyjä juttuja moottorin toiminnasta.
Sitten yksi asia johtaa toiseen...
Ei se aikaisempi ohjelma mikään ongelma ole, millään tavoin, kaikilla jotka noita hommia askartelee, on vastaavan moottorin alkuperäohjelmia, joista voi halutessaan palauttaa myös sinun autosi kartat alkuperäisiksi, jos on tarvetta.
Mutta harmi, kun pitää kaksi kertaa maksaa yhdestä työstä.
Mikahan noita on paljon tehnyt ja jos ei vielä ole, niin kolvaa varmaan sinne emolevyyn sellaiset kannat, että niitä "neppareita" voi vaihdella vaikka joka päivä.
Täällä kirjoittelee myös sellainen nimimerkki, kun dera, olen varma että häneltäkin ko operaatio ohjelmointineen ja tehonmittauksineen onnistuu.
Kumpi vain on lähempänä.
Uskoisin myös, että molemmat myös ymmärtävät tilanteen ja osoittavatkin sen käytännössä hinnoittelullaan...
Ahtimen näkyväisyys ei haita mitään.
Osta ahdin turbopajalta ja pyydä kuittiin merkintä, että tulee entisen, rikkonaisen tilalle ja vastaa alkuperäistä.
Katsastusasemalla ollaan suorastaan tyytyväisiä tilanteeseen sen jälkeen.
Joo, sillä lastuttamisellahan se asian harrastaminen alkaa.
Ja sitten sen jälkeen aletaan asiaan perehtymään muutenkin ja huomataan tiettyjä juttuja moottorin toiminnasta.
Sitten yksi asia johtaa toiseen...
Ei se aikaisempi ohjelma mikään ongelma ole, millään tavoin, kaikilla jotka noita hommia askartelee, on vastaavan moottorin alkuperäohjelmia, joista voi halutessaan palauttaa myös sinun autosi kartat alkuperäisiksi, jos on tarvetta.
Mutta harmi, kun pitää kaksi kertaa maksaa yhdestä työstä.
Mikahan noita on paljon tehnyt ja jos ei vielä ole, niin kolvaa varmaan sinne emolevyyn sellaiset kannat, että niitä "neppareita" voi vaihdella vaikka joka päivä.
Täällä kirjoittelee myös sellainen nimimerkki, kun dera, olen varma että häneltäkin ko operaatio ohjelmointineen ja tehonmittauksineen onnistuu.
Kumpi vain on lähempänä.
Uskoisin myös, että molemmat myös ymmärtävät tilanteen ja osoittavatkin sen käytännössä hinnoittelullaan...
Ahtimen näkyväisyys ei haita mitään.
Osta ahdin turbopajalta ja pyydä kuittiin merkintä, että tulee entisen, rikkonaisen tilalle ja vastaa alkuperäistä.
Katsastusasemalla ollaan suorastaan tyytyväisiä tilanteeseen sen jälkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tässähän alkaa tuntumaan siltä että kirves ei ihan kaivoon saakka lentänytkään vaikka oppirahoja maksetaankin vielä. Kiitos tuikku tärkeistä huomioista ja neuvoista, tuo "vastaavuustodistus" turbosta täytyy ehdottomasti muistaa pyytää. Nyt on tarkoitus alkaa suunnittelemaan tuo turbon juurruttaminen pellin alle ja ensisijaisesti vakiopakosarjaan sen koittaisin laittaa vai onko siinä taas aasinsilta joka poikii myöhemmin lisäharrasteita. Sitten cooleriasia järjestykseen. Sen jälkeen harppi esille ja... näyttäisi etäisyys olevan kokolailla sama Mikan ja Deran työpöydän tuntumaan. Anoppila on espoossa, se on pointti sinänsä. Pohjoisen suunta taasen on todennäköinen rakentelupaikka muutostöille ainakin alkuvaiheessa. Rouva vähän myös sisustaa ensin mutta jospa huhtikuussa oltaisi jo tosissaan auton kimpussa.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Nyt on digituuning haudattu ja turbotecin ohjelma sisässä. Muuttu auto oikein mukavasti ja se egr-peikko on ny kuollu oikiasti. Paljon ehti puolessa vuodessa egr ja digituning yhteistyössä sotkea kierrättämällä egrventtiiliä ja imusarjaa. Oikein harmitti mutta nyt on se asia kunnossa ja ei vikatilaa oo ilmenny vaikka kanavan tulppasin ja pakopainemittarin kytkin egr-lähdon kautta. Paineet ei yllätyksekseni ookaan uudella ohjelmalla ihan niin kovat mutta on niitä vieläkin n. 2,5 jos lapun lattiaan polkee ja ahdot tällöin n. 1,3. Normiripeässä ajossa pysyy alle 2 baaria. Sais olla alempanakin ...
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Miksi saisi olla alempana 2,5 ... 3 barin pakopaine on oikein makoisaCastillo kirjoitti: Normiripeässä ajossa pysyy alle 2 baaria. Sais olla alempanakin ...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tehoista ei oo lappua ku ei penkitetty. Digituningin lupaus oli 218/415 ja perstuntumalla ny kulkee ilosemmin. Pakopaineet on kuitenkin pienemmät ja ahdot jopa hieman suuremmat. Mitarit elää kuitenkin eritavalla ja auto käyttäytyy myös ihan eri luontoisesti. Digituning anto ymmärtää ku kaasuun hieman koski mutta jotenkin hyytyen mentiin, nuhasesti ja jäi odottaan enemmän. Oli se selvästi vakiota reippaampi. Nyt auto kulkee ilosesti ja sellainen tukkoisuus on poissa. Voimaa tuntuis olevan laajemmalla alueella ja kierroksilla. Mutta parasta on se että egr on poissa pelistä ja kai se vielä parempaa on että ajaminen on mukavaa.
Mitähän nuo pakopaineet sais olla jotta ihan levollisesti osais olla asian kans. Siis ny ne on maksimissaan kaksinkertaiset ahtoihin nähden. Ei oo tietoa missä vakio koneen paineet huitelee. Toisaalta lämälattiassa tulee ajettua erittäin harvoin. Tai melkeen erittäin harvoin :roll: :oops:
Mitähän nuo pakopaineet sais olla jotta ihan levollisesti osais olla asian kans. Siis ny ne on maksimissaan kaksinkertaiset ahtoihin nähden. Ei oo tietoa missä vakio koneen paineet huitelee. Toisaalta lämälattiassa tulee ajettua erittäin harvoin. Tai melkeen erittäin harvoin :roll: :oops:
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Nykyään noista pakopaineista stressataan ihan liikoja kun joku guru on mennyt möläyttämään forumilla ettei ne saisi olla yli ahtojen. Hienosti on mersun koneen toimineet ja antaneet tehoa vaikka on 5 barin pakopaineella ajeltu ja omistaja on ollut autuaan onnellinen, koska pakopainemittaria ei ole ollut.
Pikemminkin kannattaa alkaa stressaamaan, jos auto ei liikahda kun sitä polkee tai jos se kuluttaa liikaa polttoainetta.
Ottakaapa mikä tahansa demecin "virittämä" auto ja mitatkaa niistä pakopaine
Pikemminkin kannattaa alkaa stressaamaan, jos auto ei liikahda kun sitä polkee tai jos se kuluttaa liikaa polttoainetta.
Ottakaapa mikä tahansa demecin "virittämä" auto ja mitatkaa niistä pakopaine
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ahdot oli om605:ssa 0.88 ja pakopaineet yli 3bar. Pumpussa on 7mm tapit.TommiS kirjoitti:Ytte mitä tarkoitit tolla aika riskirajoilla mennää? Noita pakopaineitako?
Itellä menossa auto mikalle maanantaina ja ahdin on tuo kkk k14. Et Ytte saattas tietää paljon anto pakopaineita om605 tolla 214 hv:lla?
Vaihdan isomman ahtimen omaan 606:seen, koska ei tuolla ahtimella paljoa enempi kehtaa ottaa. Toinen on että laitas taas toisen vakio ahtimen rinnalle niin riittää ilmaa.
Eläs nyt Jarmo innostu, pakoset huitelee kunnon vedossa 2.2 kieppehillä maksimissaan.ytte kirjoitti:Ahdot oli om605:ssa 0.88 ja pakopaineet yli 3bar. Pumpussa on 7mm tapit.TommiS kirjoitti:Ytte mitä tarkoitit tolla aika riskirajoilla mennää? Noita pakopaineitako?
Itellä menossa auto mikalle maanantaina ja ahdin on tuo kkk k14. Et Ytte saattas tietää paljon anto pakopaineita om605 tolla 214 hv:lla?
Muisti on hyvä kun kanalla, alle kolmenhan ne oli ja paljontapio89 kirjoitti:Eläs nyt Jarmo innostu, pakoset huitelee kunnon vedossa 2.2 kieppehillä maksimissaan.ytte kirjoitti:Ahdot oli om605:ssa 0.88 ja pakopaineet yli 3bar. Pumpussa on 7mm tapit.TommiS kirjoitti:Ytte mitä tarkoitit tolla aika riskirajoilla mennää? Noita pakopaineitako?
Itellä menossa auto mikalle maanantaina ja ahdin on tuo kkk k14. Et Ytte saattas tietää paljon anto pakopaineita om605 tolla 214 hv:lla?