Cooleri -00 E320 cdi?
Cooleri -00 E320 cdi?
Moi kaikille.
Jonkun verran jo tätä sivustoa selanneena tarvii heti aloittaa kehumalla kaikkia jotka täällä näkevät vaivaa meidän muiden ongelmien eteen.
Iso kiitos!
Nyt sitten kysynkin ,että onko kellään kokemusta minkä kokoisen coolerin tuonne nokalle saisi kohtuu helposti laitettua? Muutenkin asunnuksesta ,vaikutuksista kokemuksia jos niitä on.
Jonkun verran jo tätä sivustoa selanneena tarvii heti aloittaa kehumalla kaikkia jotka täällä näkevät vaivaa meidän muiden ongelmien eteen.
Iso kiitos!
Nyt sitten kysynkin ,että onko kellään kokemusta minkä kokoisen coolerin tuonne nokalle saisi kohtuu helposti laitettua? Muutenkin asunnuksesta ,vaikutuksista kokemuksia jos niitä on.
pitää ensin kysyä, että onhan se asia selvillä, että katsastukseen ei ole sitten coolerin kanssa asiaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Terve tuloa
Paranusta saa siihen vakoioon nähden(mikä tosi surkea), saa jonkun verran ihan saman kokoisella parempi laatuisella kennolla missä sisärivoitus ja alumiin päädyt,
(sitä kautta lisää jäähdytys pinta alaa ja niitä ei pidä mennä kiilottamaan)
diiselin tehon kantilta olis hyvä jos kone olis 90-99c ja sisään menevä ilma maxs 30c
Paranusta saa siihen vakoioon nähden(mikä tosi surkea), saa jonkun verran ihan saman kokoisella parempi laatuisella kennolla missä sisärivoitus ja alumiin päädyt,
(sitä kautta lisää jäähdytys pinta alaa ja niitä ei pidä mennä kiilottamaan)
diiselin tehon kantilta olis hyvä jos kone olis 90-99c ja sisään menevä ilma maxs 30c
Kiitos vaan.
Tuossa jo vastattiin seuraavaan kysymykseeni. Itse olen juuri tuota miettinyt, että vaihtaisi "melkein" saman kokoisen vanhan tilalle. Riippuen tietenkin mitä sinne saa mahtumaan. Pienessä oolerissa varmasti laatu auttaa jäähdytys tehoon. No kun täältä nyt suomeen takaisin pääsen niin rupeen tarkastelemaan asiaa. Miten paljon mallilla on merkitystä jäähdytys tehoon? Vai pinta-ala kaiken takana?
Autollani on paljon kilometrejä takana, mutta huollettu kuitenkin tosi hyvin. Laatikon kestosta olen ainoastaan huolestunut. Mutta luulisi sen kestävän sen mitä coolerilla ja ohjelmalla tuosta irtoaa. Seuraavaksi pitää varmaankin aloittaa vahvistamisesta....
Tuossa jo vastattiin seuraavaan kysymykseeni. Itse olen juuri tuota miettinyt, että vaihtaisi "melkein" saman kokoisen vanhan tilalle. Riippuen tietenkin mitä sinne saa mahtumaan. Pienessä oolerissa varmasti laatu auttaa jäähdytys tehoon. No kun täältä nyt suomeen takaisin pääsen niin rupeen tarkastelemaan asiaa. Miten paljon mallilla on merkitystä jäähdytys tehoon? Vai pinta-ala kaiken takana?
Autollani on paljon kilometrejä takana, mutta huollettu kuitenkin tosi hyvin. Laatikon kestosta olen ainoastaan huolestunut. Mutta luulisi sen kestävän sen mitä coolerilla ja ohjelmalla tuosta irtoaa. Seuraavaksi pitää varmaankin aloittaa vahvistamisesta....
Pykälistä ei mielestäni selviä tarkkaan saako cooleria vaihtaa erilaiseen. Tiedän kyllä vähäpäästöiseen hyväksytyn saman kokoisella kennolla olevan tarvikecoolerin, mutta luulisin riippuvan konttorista koska "vähäpäästöistä moottoria ei saa muuttaa mitenkään". Sillä kennon laadulla tosiaan on väliä. Isompi ei varmasti mene läpi noin vain. Toisaalta miten lie sitten vesikennon kanssa..? Kenno voisi olla orkkista reilusti pienempikin, mutta järki sanoo tehon olevan hieman eri. Noh, tämä nyt on tällaista saivartelua. En laittomuuksiin kannusta, mutta siististi tekee ja myhäilee mielessään, niin ei varmaan ongelmia tule.
Itellä on tuossa tds:ssä huomattavasti vakiota isompi cooleri keulalla ja nyt on 2 kertaa katsastettu tuolla.
Molemmilla kerroilla samalla konttorilla mutta eri inssillä eikä kumpikaan kiinnittänyt siihen minkään mosta huomiota.
Ja mitenkäs jos esim tuo vakio cooleri hajoaa ja pitää ostaa uusi tilalle.
Arvatenkin alkuperäinen maksaa hunajaa tuollaiseen tarvike malliseen verrattuna.
Itse uskon ettei tuon coolerin vaihdosta tuu mitään ongelmaa sen verran noita asennetaan eriasia olisi jos autossa ei olisi cooleria tehtaalta lähtiessä.
Ja ainakin 530D:ssä oli ainakin isot vaikutukset coolerin vaihdolla mutta mersuista ei oo ainakaan vielä kokemusta.
Molemmilla kerroilla samalla konttorilla mutta eri inssillä eikä kumpikaan kiinnittänyt siihen minkään mosta huomiota.
Ja mitenkäs jos esim tuo vakio cooleri hajoaa ja pitää ostaa uusi tilalle.
Arvatenkin alkuperäinen maksaa hunajaa tuollaiseen tarvike malliseen verrattuna.
Itse uskon ettei tuon coolerin vaihdosta tuu mitään ongelmaa sen verran noita asennetaan eriasia olisi jos autossa ei olisi cooleria tehtaalta lähtiessä.
Ja ainakin 530D:ssä oli ainakin isot vaikutukset coolerin vaihdolla mutta mersuista ei oo ainakaan vielä kokemusta.
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Moi taas.
Nyt sitten auto meni vikatilaan ja huomasin huollon yhteydessä halkaisialtaan noin 8-cm kokoisen öljyläikän keskellä cooleria. Taitaa olla reikä... Nyt tarvii sitten hommata uusi cooleri.
Onko kellään tietoa vakio coolerin mitoista? Tai tietääkö joku coolerin valmistuspaja noita jo? Että vois sen tilata jo vaikkei kotona olekkaan. Nyt sitten hommaan suurinpiirten samankokoisen kennon alumiini päillä ja sisärivotuksella.
Nyt sitten auto meni vikatilaan ja huomasin huollon yhteydessä halkaisialtaan noin 8-cm kokoisen öljyläikän keskellä cooleria. Taitaa olla reikä... Nyt tarvii sitten hommata uusi cooleri.
Onko kellään tietoa vakio coolerin mitoista? Tai tietääkö joku coolerin valmistuspaja noita jo? Että vois sen tilata jo vaikkei kotona olekkaan. Nyt sitten hommaan suurinpiirten samankokoisen kennon alumiini päillä ja sisärivotuksella.
Mulla on tossa parikin tollasta vakiokennoa nurkissa. Koetan mitata tänään kunhan vaan kerkeän.
Motonetin (saa muualtakin) 99e maksava kenno voisi olla melko sopiva tuohon tilaan. Oliko nyt 18cm korkea, 6,5cm paksu ja jotain 500 pitkä?
Motonetin (saa muualtakin) 99e maksava kenno voisi olla melko sopiva tuohon tilaan. Oliko nyt 18cm korkea, 6,5cm paksu ja jotain 500 pitkä?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
En kerennyt.wallu82 kirjoitti:Kiitos jo...
Onkohan tuossa motonetin mallissa sisärivoitus....? Valokuva olisi huippu juttu.
Koetan aamusella uudestaan.
Tässä kuva tosta jäähystä Harisen sivuilta. Varmasti sama kenno kyseessä.
http://sth.tilauskeskus.net/index.php?p ... up=VK_JAAH
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Orkkis kennon koko 550 x 115 x 50, koko pituus n. metrin. Ei ole tälläerää yhtään W210:sen nokkakolaria työstettävänä, joten tuon virijäähyn vaatimasta muokkauksesta ei osaa sanoa mitään. Veikkaan, että päätyjä/lähtöjä joutuu "pidentämään", jotta putkituksen saa menemään oikeasta kohtaa jäähdytinpaketin molemmilta puolilta. Tuossa autossahan on hieman normia vaikeammin muunneltavissa tuo etukehikko sen kotelomaisen rakenteen johdosta. Itse lähtisin juuri tuolla kennolla kokeilemaan, kun hintakaan ei ole paha.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Kiitos kovasti kaikille...!!!!
Joo, tuollaisen tilaan kotiin ja rupeen sitten askartelemaan kun täältä kotiin pääsen. "viri"-coolerin 6.5cm korkeus ero taitaa olla ainoa mikä voi tuottaa ongelmia. Taisi siellä olla muutama sentti varaa tuoda cooleria ainakin alaspäin.
Autossa on nyt karalan softa. Pitäisikö se päivittää muutosten jälkeen?
Joo, tuollaisen tilaan kotiin ja rupeen sitten askartelemaan kun täältä kotiin pääsen. "viri"-coolerin 6.5cm korkeus ero taitaa olla ainoa mikä voi tuottaa ongelmia. Taisi siellä olla muutama sentti varaa tuoda cooleria ainakin alaspäin.
Autossa on nyt karalan softa. Pitäisikö se päivittää muutosten jälkeen?
...Ahtoilman...norsu kirjoitti:Ei tarvi päivitystä. Imuilman lämpöanturi kertoo ECUlle missä mennään.
Mutta noin se menee.
Imuilman lämpötilakorjauksen tekee volkkarissa ilmamassamittari.
Samoin näissä edc-15 mersuissa.
Uudemmissa on sillekkin oman anturinsa, sekä kartta, joka tarkkailee myös ilman lämpenemistä ahtimessa tältäkin kantilta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
300tdt:ssä saa menemään vakion tilalle 140mm kokean ja 65mm syvän coolerin juuri ja juuri. 180mm korkean sovitteluun tarvii rälläkkää yms värkkäystä tai sitten puskimen alaverhous jätettävä pois. Leimalla ei oo ollu ongelmia, mitään kun ei näy ulospäin käytännössä. Mutta 320cdi stä en osaa sanoa vaikka käsittääkseni samanmoinen ahtaus sielläkin on.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Onko samanlainen kuin mitä Motonetis myynnis? Eli korkeussuunnassa ei mahdu yhtään korkeampi? Jouduit ilmeisesti laittamaan mutkat päihin? Tarviko muuta?wallu82 kirjoitti:550x140x65 meni kohtuu helposti vakion tilalle. Pituutta voisi olla vielä 10-15cm enemmän. Luulis sinne jonkun verran vielä isomman saada kun vähän nyprää.. Keulapalkkia kun vähän veistelee...
noin kymmenen senttiä joutuu päistä jatkamaan kun alkuperäisessä on niin pitkät päädyt. Itse tuhosin alkuperäiset ahtoputket ja liitin alu-jatkon siihen klemmarilla. Pari 90 letkumutkaa, pari jatkoletkua ja 4 alu-jatkoa. Aika helppo tuo asennus oli, pari-kolme tuntia. Kaunishan tuosta ei tule, mutta toimiva.
Kennon paksuus voi olla vaikka tuplat alkuperäiseen. Siinä suunnassa oli paljon tilaa.
Kennon paksuus voi olla vaikka tuplat alkuperäiseen. Siinä suunnassa oli paljon tilaa.