tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Niin kun noilla pitää pystyä ajamaan vaikka sen tietokoneen ottaisi pois, luojankiitos, ei tarvita aina lavettia kun sulake palaa .
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
tapio89 kirjoitti:Klik
Äkkiä voisi luulla että nuo mankut ohjaa suoraan toimintoja, mutta on kuitenkin melko mekaaninen kampe loppujenlopuksi. Yllättävän hyvin ne kuitenkin toimii toimintaperiaatteeseensa nähden, venttiilithän ohivuodattaa vain ohjauslinjan painetta ollessaan deaktiivisia.
Ja kyllähän sillä softalla voi vaikuttaa paljonkin laatikon toimintaan, se on tullut huomattua kokeillessa eri juttuja. Niistä ois kiva saada kooste jonnekkin mutta kukapa kalliita tietojaan hennoo kertoa.
Linja painetta ohjailevat sopiviin suuntin vaihtamis solenoidit, sitten siinä on ne 2(3 jos mukaan lasketaan turbin lukon solenoidi "tcc") mitkä sääteelee sitä painetta kimpassa tilanteesen sopivaksi (pätkäsähköllä, kanttiaallolla, pulssi suhteela) sen mukaan mitä ohjausboxsi komentelee, minkä komentoihin vaikuttaa mootorin ohjausboxsilta tuleva tieto, polkimen asemista syötön määrästä ym,
Sen mukaan mitä laatikon ohjausboxsin ohjelmassa on pyydelty missäkin tilanteesa ehjät tulevien tietojen perusteela tapahtuvaksi(joteskin näin...) sitten on vielä karat/luistit ja niiten joust mitkä vaikutta siihen minne paine suuntaa
Tietojahan voi jokainen joka haluaa omalta kohdaltaan laitta ensin jakoon,
Sattaa joku muukin innostua
(itse laitelin joskus jotain tietoja "sitä ei silllon liiemälti näkynyt"
millä alkuun pääsee mottorinohjaus ohjelman kanssa
Siinä samalla joitakin tuli aiheesa alkuun auteltua)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Kysymys kuuluukin: "Paljonko linjapainetta voidaan nostaa softalla vai voidaanko nostaa ollenkaan vai onko se painetta säätävä venttiili jo mekaanisesti "tapissaan", jolloin ainoa paineen nostaminen voisi tapahtua pumppua vaihtamalla tai pienentämällä mekaanisesti kyseisen venttiilin vuodatusreikää pienemmäksi ?"
Mites se muuten on, pystyykö linjapainetta mittaamaan mitenkään lootan ulkopuolelta, eli löytyykö sieltä joku nipan paikka ?
Mikäli paineen saa nousemaan niin huomaako tietokone sen ja heittää punavalolla kiusaajaansa ?
Mites se muuten on, pystyykö linjapainetta mittaamaan mitenkään lootan ulkopuolelta, eli löytyykö sieltä joku nipan paikka ?
Mikäli paineen saa nousemaan niin huomaako tietokone sen ja heittää punavalolla kiusaajaansa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Periaatteessa kaikkia vaihtoja ja paineita pystyy modaamaan vaihtamalla erillaisia vastinjousia venttiilikoneistoon. Kun tuo sähkömankkuhan ohjaa vanhoista laatikoista tuttua jousikuormitteista mäntää joka sitten oikeasti säätää kytkentäpainetta yms.veskola kirjoitti:Kysymys kuuluukin: "Paljonko linjapainetta voidaan nostaa softalla vai voidaanko nostaa ollenkaan vai onko se painetta säätävä venttiili jo mekaanisesti "tapissaan", jolloin ainoa paineen nostaminen voisi tapahtua pumppua vaihtamalla tai pienentämällä mekaanisesti kyseisen venttiilin vuodatusreikää pienemmäksi ?"
Mites se muuten on, pystyykö linjapainetta mittaamaan mitenkään lootan ulkopuolelta, eli löytyykö sieltä joku nipan paikka ?
Mikäli paineen saa nousemaan niin huomaako tietokone sen ja heittää punavalolla kiusaajaansa ?
Ja tuossahan sähkölaatikossa ei ole missään paineantureita, kaikki perustuu laskennalliseen tietoon poksilla. Ja ei ole punaisia valojakaan, laatikko jättää tyytyväisenä kakkosen päälle kun se "piste" saavutetaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Samasta laskenalisuudesta(tai siihen perustuvasta tiedosta) johtuen painetta ei saa nostettua pelkästään jousia vaihtamalla,tapio89 kirjoitti:Periaatteessa kaikkia vaihtoja ja paineita pystyy modaamaan vaihtamalla erillaisia vastinjousia venttiilikoneistoon. Kun tuo sähkömankkuhan ohjaa vanhoista laatikoista tuttua jousikuormitteista mäntää joka sitten oikeasti säätää kytkentäpainetta yms.veskola kirjoitti:Kysymys kuuluukin: "Paljonko linjapainetta voidaan nostaa softalla vai voidaanko nostaa ollenkaan vai onko se painetta säätävä venttiili jo mekaanisesti "tapissaan", jolloin ainoa paineen nostaminen voisi tapahtua pumppua vaihtamalla tai pienentämällä mekaanisesti kyseisen venttiilin vuodatusreikää pienemmäksi ?"
Mites se muuten on, pystyykö linjapainetta mittaamaan mitenkään lootan ulkopuolelta, eli löytyykö sieltä joku nipan paikka ?
Mikäli paineen saa nousemaan niin huomaako tietokone sen ja heittää punavalolla kiusaajaansa ?
Ja tuossahan sähkölaatikossa ei ole missään paineantureita, kaikki perustuu laskennalliseen tietoon poksilla. Ja ei ole punaisia valojakaan, laatikko jättää tyytyväisenä kakkosen päälle kun se "piste" saavutetaan.
valvontaa luistojen/rmp tietojen kautta jos turbin ei luista "oikeaa" määrrä joka tilanteesa, muutetaan ohjaus painetta niin että luistaa
(jos laitta jousen mikä ei edellä olevaa mahdolista täysi/olenkkaan tulee saman kaltaisia onkelmia kuin turbinlukon/sen ventiilin ollessa rikki)
niissä tilanteissa kun turbinilukon pitää olla kiinni se autta jos luisto johtuu paineen puuteesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
No joo, en edelleenkään malta pitää näppejäni erossa tuosta vaihteiston ohjauksesta.
Tulkitsen toimeni nyt niin, että koska enää ei heitä vapaalle, vaan menee "tavalliseen" vikatilaan vaan kaasupohjassa 4->5,lle vaihdettaessa.
Niin olen saanut sitä linjapainetta nousemaan ihan ohjelmasta, sille on ihan (pulssisuhde)arvo siellä.
Luistaminen ei enää tapahdukkaan laatikon sisällä, kytkinpakkojen välissä, vaan todennäköisesti turbiini luistelee valtoimenaan ja ohjelma huomaa sen.
Laatikon vikamuistiin jää "Sporadically impermissible transmission ratio"
"Silloin tällöin kiellettyjä välityssuhteita"
Ecuun vikamuistiin ei mittään ??
Oliskohan niin, ettei turbiinin liikaluistolle ole varsinaista vikakoodia, vaikka ohjelma sen huomaakin.
Kevyellä rasituksella vaihdot on terävöityneet, kaasupohjassa en osaa sanoa.
Oletettavasti turbiinillekkin on jotain, mutta vähän on vielä mysteeri ... täytyy vaan kokeilla.
Mutta muutokset laatikon käytöksessä kertoo, että ihan sylttytehtaan portailla ollaan.
En vain vielä tiedä, että mitä tarkkaan ottaen mikäkin bitti ohjailee.
No joo, en edelleenkään malta pitää näppejäni erossa tuosta vaihteiston ohjauksesta.
Tulkitsen toimeni nyt niin, että koska enää ei heitä vapaalle, vaan menee "tavalliseen" vikatilaan vaan kaasupohjassa 4->5,lle vaihdettaessa.
Niin olen saanut sitä linjapainetta nousemaan ihan ohjelmasta, sille on ihan (pulssisuhde)arvo siellä.
Luistaminen ei enää tapahdukkaan laatikon sisällä, kytkinpakkojen välissä, vaan todennäköisesti turbiini luistelee valtoimenaan ja ohjelma huomaa sen.
Laatikon vikamuistiin jää "Sporadically impermissible transmission ratio"
"Silloin tällöin kiellettyjä välityssuhteita"
Ecuun vikamuistiin ei mittään ??
Oliskohan niin, ettei turbiinin liikaluistolle ole varsinaista vikakoodia, vaikka ohjelma sen huomaakin.
Kevyellä rasituksella vaihdot on terävöityneet, kaasupohjassa en osaa sanoa.
Oletettavasti turbiinillekkin on jotain, mutta vähän on vielä mysteeri ... täytyy vaan kokeilla.
Mutta muutokset laatikon käytöksessä kertoo, että ihan sylttytehtaan portailla ollaan.
En vain vielä tiedä, että mitä tarkkaan ottaen mikäkin bitti ohjailee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Vaihteistoa on yritetty paapoa, muttei mitään merkittävää edistymistä ole tapahtunut.
Bitit, joilla kuvittelin voivani ohjata toimintaa, ei ehken oikein siihen sovellu...
Ne näyttäisivät kuuluvan ohjaavina tekijöinä "systeemiin", jolla toimintaan vaikutetaan mutten ainakaan vielä käsitä, miten saisin sen hallintaani.
Turbiinin luistolle on samantapainen ennakoiva ohjaus, kun esim ahtimelle.
Ohjaus tapahtuu jonkun LLR,n avulla, (Log-Likelihood Ratio).
Tälle on kierrosluku, mistä se laatikon (turbiinin) toiminta alkaa - käytännössä alle tyhjäkäyntikierrosluvun, laatikkohan vetää sitten jo tyhjäkäynnillä.
Sen lisäksi on kierroslukuväli, moottorikohtainen, jossa luiston ilmeisesti pitäisi loppuman, ilmeisesti.
Kun en ymmärrä tuota LLR - ohjauksen periaatetta.
Jonkun, vaikka paloviida pitäisi se vääntää rautalangasta....
Tässä ohjauksen ymmärtämisessä tarvitsisin nyt kyllä apuja sellaisilta, jotka on lukeneet muutakin kun akuankkoja...
Syöttöjä on vähennetty, kun suuttimen tuottoja on nyt mitattu - liikaa on...
Paljon tulee ihan ilman yrittämistäkin, suunnilleen kolmannes lisää vakioon, vakiopaineilla 1350bar, paineen nostolla sitten lisää.
Säädettävyys on kyllä näissä Antin viimeisimmissä versioissa huippuluokkaa.
Sitämukaa kun pitoja on löytynyt, on savukin sakeampaa.
Vaihteistoa on yritetty paapoa, muttei mitään merkittävää edistymistä ole tapahtunut.
Bitit, joilla kuvittelin voivani ohjata toimintaa, ei ehken oikein siihen sovellu...
Ne näyttäisivät kuuluvan ohjaavina tekijöinä "systeemiin", jolla toimintaan vaikutetaan mutten ainakaan vielä käsitä, miten saisin sen hallintaani.
Turbiinin luistolle on samantapainen ennakoiva ohjaus, kun esim ahtimelle.
Ohjaus tapahtuu jonkun LLR,n avulla, (Log-Likelihood Ratio).
Tälle on kierrosluku, mistä se laatikon (turbiinin) toiminta alkaa - käytännössä alle tyhjäkäyntikierrosluvun, laatikkohan vetää sitten jo tyhjäkäynnillä.
Sen lisäksi on kierroslukuväli, moottorikohtainen, jossa luiston ilmeisesti pitäisi loppuman, ilmeisesti.
Kun en ymmärrä tuota LLR - ohjauksen periaatetta.
Jonkun, vaikka paloviida pitäisi se vääntää rautalangasta....
Tässä ohjauksen ymmärtämisessä tarvitsisin nyt kyllä apuja sellaisilta, jotka on lukeneet muutakin kun akuankkoja...
Syöttöjä on vähennetty, kun suuttimen tuottoja on nyt mitattu - liikaa on...
Paljon tulee ihan ilman yrittämistäkin, suunnilleen kolmannes lisää vakioon, vakiopaineilla 1350bar, paineen nostolla sitten lisää.
Säädettävyys on kyllä näissä Antin viimeisimmissä versioissa huippuluokkaa.
Sitämukaa kun pitoja on löytynyt, on savukin sakeampaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Päivitetäänpäs hiukan.
Pääasiassa on ajeltu vaan.
Ahdin on alkanut ulvomaan jo aivan miehekkäästi, varsinkin kylmänä, lämpöisenä häipyy lähes kuulumattomiin.
Ääni kuuluu vaan pienellä rasituksella.
Kesärenkailla pito on niin hyvä, että laatikon saisi helposti rikottua, vaikka syöttöjä on vähennelty.
Uudet kytkimen osat ja tiivisteet on jo tulleet, eiköhän kohtapuoliin vaivat korjaannu.
Nyt kun laatikko runsaasti luistelee, niin todella tuntuu, ettei kulje mihinkään.
Polttoainejärjestelmä on toiminut moitteetta 1600 baarillakin.
Suurempaan ei ole tarvetta, kun noillakin saa niin helposti mustaa pötköä tulemaan.
Ahdin on aivan liian pieni.
Samoin vielä vakiot imu- ja pakoputkistot - ei kulje ilma riittävästi.
Tänään, pitkästä aikaa oikeastaan, kokeilin naplata hiukan ohjelmaakin.
Sammutusventtiilistä on nyt pistoke irti, eli se on poistettu ohjelmasta turhana.
Ilmamassamittarin myös sain poikeen, mutta egr,n virransyötöstä vielä herja jäi.
Nuokinhan joutaavat haitolta poikeen, kumpaakaan en tarvi, ovat vaan haitolla, kunhan suuremmalla ahtimella kokeilut alkaa.
Täytyy vielä pinnistää...
Ongelmana tässä on, ettei löydy millään kunnollista verrokkia.
Päivän saldona oli myös aivan uusi tilanne, jolloin auto ei käynnistykkään.
...No, kaikesta selvittiin, maffi ja egr,n alipaineventtiili vielä toistaiseksi jäi paikoilleen.
Päivitetäänpäs hiukan.
Pääasiassa on ajeltu vaan.
Ahdin on alkanut ulvomaan jo aivan miehekkäästi, varsinkin kylmänä, lämpöisenä häipyy lähes kuulumattomiin.
Ääni kuuluu vaan pienellä rasituksella.
Kesärenkailla pito on niin hyvä, että laatikon saisi helposti rikottua, vaikka syöttöjä on vähennelty.
Uudet kytkimen osat ja tiivisteet on jo tulleet, eiköhän kohtapuoliin vaivat korjaannu.
Nyt kun laatikko runsaasti luistelee, niin todella tuntuu, ettei kulje mihinkään.
Polttoainejärjestelmä on toiminut moitteetta 1600 baarillakin.
Suurempaan ei ole tarvetta, kun noillakin saa niin helposti mustaa pötköä tulemaan.
Ahdin on aivan liian pieni.
Samoin vielä vakiot imu- ja pakoputkistot - ei kulje ilma riittävästi.
Tänään, pitkästä aikaa oikeastaan, kokeilin naplata hiukan ohjelmaakin.
Sammutusventtiilistä on nyt pistoke irti, eli se on poistettu ohjelmasta turhana.
Ilmamassamittarin myös sain poikeen, mutta egr,n virransyötöstä vielä herja jäi.
Nuokinhan joutaavat haitolta poikeen, kumpaakaan en tarvi, ovat vaan haitolla, kunhan suuremmalla ahtimella kokeilut alkaa.
Täytyy vielä pinnistää...
Ongelmana tässä on, ettei löydy millään kunnollista verrokkia.
Päivän saldona oli myös aivan uusi tilanne, jolloin auto ei käynnistykkään.
...No, kaikesta selvittiin, maffi ja egr,n alipaineventtiili vielä toistaiseksi jäi paikoilleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
... Tänään on napluu jatkunut.
Maffista ja EGrstä ei enää tulee herjaa, vaikka johdot on irti.
Se on hyvä.
Laatikon kanssa tuli sellainen murhe, että vikamuistiin tuli herja tiedonsiirtokatkoksista vaihteiston ohjainlaitteen ja ecun välillä.
Käytin boxia irti ja öljylähdehän sieltä löytyi.
Puhdistuksesta oli sellainen hyöty, että nyt on koko ajan vikatilassa.
Staarista paremmin perillä olevat voisi nyt auttaa ...
Kun menee vaihteiston ohjainlaitteen puolelle, niin vikamuisti on tyhjä.
Kun taas cdi2-ohjainlaitteen puolelta katsoo, niin herjaa jostain viasta, jota ei saa näkyviin, käskee vaan kuittaamaan vaihteiston ohjainlaitteen puolelta.
Auto on kuitenkin vikatilassa.
Tulkitsisin niin, että vaikka testeri saa yhteyden, niin ecu ei.
Eli ilmeisesti ohjainlaite itsessään kunnossa, tieto ei vaan kulje oikein. (liittimet/johtosarja)
Tai ohjainlaite särkynyt niin kätevästi, että testerille osaa kertoa olevansa kunnossa ja antaa kurkkia sisään - ei liene realistista, tai todennäköistä.
Aiemmin herja tuli siis nimenomaan can väylässä olevista tietokatkoksista.
Onko tämä nyt niitä "tyypillisiä" vaivoja tässä boxin öljyongelmassa ?
... Tänään on napluu jatkunut.
Maffista ja EGrstä ei enää tulee herjaa, vaikka johdot on irti.
Se on hyvä.
Laatikon kanssa tuli sellainen murhe, että vikamuistiin tuli herja tiedonsiirtokatkoksista vaihteiston ohjainlaitteen ja ecun välillä.
Käytin boxia irti ja öljylähdehän sieltä löytyi.
Puhdistuksesta oli sellainen hyöty, että nyt on koko ajan vikatilassa.
Staarista paremmin perillä olevat voisi nyt auttaa ...
Kun menee vaihteiston ohjainlaitteen puolelle, niin vikamuisti on tyhjä.
Kun taas cdi2-ohjainlaitteen puolelta katsoo, niin herjaa jostain viasta, jota ei saa näkyviin, käskee vaan kuittaamaan vaihteiston ohjainlaitteen puolelta.
Auto on kuitenkin vikatilassa.
Tulkitsisin niin, että vaikka testeri saa yhteyden, niin ecu ei.
Eli ilmeisesti ohjainlaite itsessään kunnossa, tieto ei vaan kulje oikein. (liittimet/johtosarja)
Tai ohjainlaite särkynyt niin kätevästi, että testerille osaa kertoa olevansa kunnossa ja antaa kurkkia sisään - ei liene realistista, tai todennäköistä.
Aiemmin herja tuli siis nimenomaan can väylässä olevista tietokatkoksista.
Onko tämä nyt niitä "tyypillisiä" vaivoja tässä boxin öljyongelmassa ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
On melko normaalia vaivaa öljy lähde/vaihteiston boxsi vaivoissa,
Vika mikä siellä ECU boxsilla on juuri toden näköisesti se että boxsit ei juttele
Keskenään ecu kehotta siitä syystä tarkistamaan sen vaihteiston ohjaus boxsin viat,
(uudemissa tulee sinne enemän tietoa "viat 11 ja 8" vastaavassa tilanteesa)
Lisäksi on ollut tukittavan 2 tapusta missä öljy nousu onkelma oli saanut ecun vetämään herneet
Nenään
Latikon ohjain boxsin puhdistuksen jälkeen putsailut
myös laatikon läpi vienti ja johto kunnossa,
Vika mikä siellä ECU boxsilla on juuri toden näköisesti se että boxsit ei juttele
Keskenään ecu kehotta siitä syystä tarkistamaan sen vaihteiston ohjaus boxsin viat,
(uudemissa tulee sinne enemän tietoa "viat 11 ja 8" vastaavassa tilanteesa)
Lisäksi on ollut tukittavan 2 tapusta missä öljy nousu onkelma oli saanut ecun vetämään herneet
Nenään
Latikon ohjain boxsin puhdistuksen jälkeen putsailut
myös laatikon läpi vienti ja johto kunnossa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
No niin
Pääsiäisen saldona nyt voi pitää sitä, että sammutusventtiilistä ja egr,rästä kaikkinensa on päästy eroon.
Siis johdot voi pitää paikoillaan, tai raksia poikkeen, miten haluaa.
Noihin riittää muutamien biittien napluu.
Ne onkin nyt "pois pelistä".
Kokemuksia tässä kerätään.
Ilmamassamittarin poistotoimet on vielä kesken.
Pois se lähtee ... ja saa, mutta vaatii noin puolen ohjelman puukotusta - ei hyvä.
Kun en tiedä, mitä kaikkea muuta siinä "menetetään", eli olkoon vielä paikoillaan.
Täytyy vielä miettiä aihetta, taitaa olla vaan kuitenkin niin keskeinen osa toimintaa, että ei taida aivan muutamalla bitillä kivutta hävitä.
Maffista vaan joutaisi päästä eroon, kun seuraavassa tekniikkapäivityksessä on tarkoitus siirtyä jo sen verran suurempaan ahtimeen, että se maffi putkineen ja härpäkkeineen on vaan sitten enää haitolla.
Enkä minä sitä tosiaankaan tuossa tarvitse.
No niin
Pääsiäisen saldona nyt voi pitää sitä, että sammutusventtiilistä ja egr,rästä kaikkinensa on päästy eroon.
Siis johdot voi pitää paikoillaan, tai raksia poikkeen, miten haluaa.
Noihin riittää muutamien biittien napluu.
Ne onkin nyt "pois pelistä".
Kokemuksia tässä kerätään.
Ilmamassamittarin poistotoimet on vielä kesken.
Pois se lähtee ... ja saa, mutta vaatii noin puolen ohjelman puukotusta - ei hyvä.
Kun en tiedä, mitä kaikkea muuta siinä "menetetään", eli olkoon vielä paikoillaan.
Täytyy vielä miettiä aihetta, taitaa olla vaan kuitenkin niin keskeinen osa toimintaa, että ei taida aivan muutamalla bitillä kivutta hävitä.
Maffista vaan joutaisi päästä eroon, kun seuraavassa tekniikkapäivityksessä on tarkoitus siirtyä jo sen verran suurempaan ahtimeen, että se maffi putkineen ja härpäkkeineen on vaan sitten enää haitolla.
Enkä minä sitä tosiaankaan tuossa tarvitse.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tuikku ilmeisesti jaksaa asustella enemmänkin olssin ääressä. Ja varmaan enemmän kuin pari kirjoituskertaakin tainnut tulla.
Hieno homma että alkaa tuommoisien turhuuksien poisto onnistumaan, vielä kun ESP:n saat pois pelistä niin sittenhän kysytty mies vasta oletkin.
Hieno homma että alkaa tuommoisien turhuuksien poisto onnistumaan, vielä kun ESP:n saat pois pelistä niin sittenhän kysytty mies vasta oletkin.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Joo, löydät ne sinäkin, ihan varmasti, kun vaan jaksat tihrustaa.
Sopivia sprintterin ohjelmia vaan keräämään ja sitten henkilömalleihin vertaamaan.
Maffinpoistobititkin taisi löytyä.
Johdotuksethan näissä hommissa pitää olla varmasti kunnossa, kun siinä poistossa häviää vikakooditkin.
Jos siis johdot on oikosessa, siitä ei enää sitten tule ilmoitusta, vaan huonolla tuurilla ecu saattaa vaurioitua.
Virransyöttöähän noista on vaikea katkaista, kun johtosarjassa se tulee moneen muuhunkin paikkaan.
Joo, löydät ne sinäkin, ihan varmasti, kun vaan jaksat tihrustaa.
Sopivia sprintterin ohjelmia vaan keräämään ja sitten henkilömalleihin vertaamaan.
Maffinpoistobititkin taisi löytyä.
Johdotuksethan näissä hommissa pitää olla varmasti kunnossa, kun siinä poistossa häviää vikakooditkin.
Jos siis johdot on oikosessa, siitä ei enää sitten tule ilmoitusta, vaan huonolla tuurilla ecu saattaa vaurioitua.
Virransyöttöähän noista on vaikea katkaista, kun johtosarjassa se tulee moneen muuhunkin paikkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti 19.04.2011 20:44
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ko. Paawolla useampi satakilsaa tullut ajettua edellisen omistajan aikaan. Mukavan erilainen projekti!
W210 - Kuluttaa muttei kulje
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Moro!
Täällä kun ukot tuntuu tietävän sähkölaatikosta aika paljon niin osaisitteko auttaa meikälästä?
kirjottelin tonne w211 200cdi nykii topicciin....
1 - 2 vaihdossa häikkää. ihan kun tubiini ei irrottaisi vaihdon ajaksi... kakkonen "paukahtaa" silmään ja tuntuu
et seuraavaks hajoo kardaanin kumit tai perä tai jotain muuta. Turbiinilukon venttiili, jodinlevy, suodatin ja öljyt vaihdettu eikä auta...
siellähän on 3 vaihtojen solenoidia ja pari paineen säädintä... mahtaisko niistä joku olla entinen... hankalaa on
mielenkiintonen projekti sulla Tuikku!!!
alko itekin tekee mieli vanhempaa koppaa ja 320cdi koneella
Täällä kun ukot tuntuu tietävän sähkölaatikosta aika paljon niin osaisitteko auttaa meikälästä?
kirjottelin tonne w211 200cdi nykii topicciin....
1 - 2 vaihdossa häikkää. ihan kun tubiini ei irrottaisi vaihdon ajaksi... kakkonen "paukahtaa" silmään ja tuntuu
et seuraavaks hajoo kardaanin kumit tai perä tai jotain muuta. Turbiinilukon venttiili, jodinlevy, suodatin ja öljyt vaihdettu eikä auta...
siellähän on 3 vaihtojen solenoidia ja pari paineen säädintä... mahtaisko niistä joku olla entinen... hankalaa on
mielenkiintonen projekti sulla Tuikku!!!
alko itekin tekee mieli vanhempaa koppaa ja 320cdi koneella
F-350
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Rakentelu on nyt aika lepäävässä vaiheessa.
Toinen takajalka on ollut jo kaksi kuukautta niin kipeä, että hyvä kun on liikkeelle päässyt, ei ole rassaushimoja ollut ollenkaan.
Laatikon laittajallakin taitaa olla muita kiireitä, kun ei sieltäkään suunnalta ole kuulunut mitään.
No, kun tämä projekti ei nyt varsinaisesti rahanpuutetta pode, niin eiköhän se siitä taas liikahda eteenpäinkin...
Taidan käydä siilinjärveltä tässä holsetin hakemassa, kunhan kunnolla itseeni suutun.
Loppuu pikkuahtimilla puuhastelu.
Rakentelu on nyt aika lepäävässä vaiheessa.
Toinen takajalka on ollut jo kaksi kuukautta niin kipeä, että hyvä kun on liikkeelle päässyt, ei ole rassaushimoja ollut ollenkaan.
Laatikon laittajallakin taitaa olla muita kiireitä, kun ei sieltäkään suunnalta ole kuulunut mitään.
No, kun tämä projekti ei nyt varsinaisesti rahanpuutetta pode, niin eiköhän se siitä taas liikahda eteenpäinkin...
Taidan käydä siilinjärveltä tässä holsetin hakemassa, kunhan kunnolla itseeni suutun.
Loppuu pikkuahtimilla puuhastelu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Oletko katsonut laatikon arvoja *:rila?Lep1 kirjoitti:Moro!
Täällä kun ukot tuntuu tietävän sähkölaatikosta aika paljon niin osaisitteko auttaa meikälästä?
kirjottelin tonne w211 200cdi nykii topicciin....
1 - 2 vaihdossa häikkää. ihan kun tubiini ei irrottaisi vaihdon ajaksi... kakkonen "paukahtaa" silmään ja tuntuu
et seuraavaks hajoo kardaanin kumit tai perä tai jotain muuta. Turbiinilukon venttiili, jodinlevy, suodatin ja öljyt vaihdettu eikä auta...
siellähän on 3 vaihtojen solenoidia ja pari paineen säädintä... mahtaisko niistä joku olla entinen... hankalaa on
mielenkiintonen projekti sulla Tuikku!!!
alko itekin tekee mieli vanhempaa koppaa ja 320cdi koneella
jos et niin seuraavaksi jonnekin piuhan päähän ja koajolenkille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Juu sillon talvella olin käymässä teillä somerolla ja katottiin solenoidi testi OK. ja arvoja ihmeteltiin auton käydessä paikallaan, mut ei ajossa...CDI203 kirjoitti:Oletko katsonut laatikon arvoja *:rila?Lep1 kirjoitti:Moro!
Täällä kun ukot tuntuu tietävän sähkölaatikosta aika paljon niin osaisitteko auttaa meikälästä?
kirjottelin tonne w211 200cdi nykii topicciin....
1 - 2 vaihdossa häikkää. ihan kun tubiini ei irrottaisi vaihdon ajaksi... kakkonen "paukahtaa" silmään ja tuntuu
et seuraavaks hajoo kardaanin kumit tai perä tai jotain muuta. Turbiinilukon venttiili, jodinlevy, suodatin ja öljyt vaihdettu eikä auta...
siellähän on 3 vaihtojen solenoidia ja pari paineen säädintä... mahtaisko niistä joku olla entinen... hankalaa on
mielenkiintonen projekti sulla Tuikku!!!
alko itekin tekee mieli vanhempaa koppaa ja 320cdi koneella
jos et niin seuraavaksi jonnekin piuhan päähän ja koajolenkille
Aika tyyriitä on muuten ne pressure regulator solenoidit. joltain jenkkisivulta löysin..
F-350
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Sitten ajossa katselemaan ja tarkempaa tutkimista hiukan pitemmän ajan kanssa(nyt kun huolto on kerran tehty)Lep1 kirjoitti: Juu sillon talvella olin käymässä teillä somerolla ja katottiin solenoidi testi OK. ja arvoja ihmeteltiin auton käydessä paikallaan, mut ei ajossa...
Aika tyyriitä on muuten ne pressure regulator solenoidit. joltain jenkkisivulta löysin..
Joo aika hintavia ovat...
lisäksi homman vaikutta siellä ventiili pöydässä olevat jouset, kuulat karat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Joo seuraavaks ajattelin avata sen venttiilipöydän, jos se on täynnä jotain roskaa tai muuten löytyis vikaa...
Pitää ottaa yhteyttä joku päivä jos käydään ajelemass lenkki. Soitin tolle Gearman firman Markulle, niin se lupas
tulla kyytiin huomenissa jos sille tulis mieleen mikä siinä vois olla...
Pitää ottaa yhteyttä joku päivä jos käydään ajelemass lenkki. Soitin tolle Gearman firman Markulle, niin se lupas
tulla kyytiin huomenissa jos sille tulis mieleen mikä siinä vois olla...
F-350
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tuikku muuten ootko huomannu tuolla sonnaxin sivuilla 722.6 laatikkoon on saatavana kaikenlaisia jousi/venttiili kittejä?
Kun noilla sun tehoilla/väännöillä laatikko alkaa varmaan olemaan aika rajoilla, niin mahtaako noista oversize valve kiteistä olla apua...
http://www.sonnax.com/downloads/valve-b ... -722-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jn tradingin kautta noita varmaankin saa osteteltua ainakin. mut varmaan myös jenkeistä suoraan
Kun noilla sun tehoilla/väännöillä laatikko alkaa varmaan olemaan aika rajoilla, niin mahtaako noista oversize valve kiteistä olla apua...
http://www.sonnax.com/downloads/valve-b ... -722-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jn tradingin kautta noita varmaankin saa osteteltua ainakin. mut varmaan myös jenkeistä suoraan
F-350
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Täähän vaikuttaa hyvältä. Minkähän hintaisia osat mahtaa olla? Jos lainkaan järkevissä, niin voisin tilata heti koko setin. Ymmärsinkö ihan väärin, jos ajattelen että jotkut noista olisi "paranneltuja"?Lep1 kirjoitti:Tuikku muuten ootko huomannu tuolla sonnaxin sivuilla 722.6 laatikkoon on saatavana kaikenlaisia jousi/venttiili kittejä?
Kun noilla sun tehoilla/väännöillä laatikko alkaa varmaan olemaan aika rajoilla, niin mahtaako noista oversize valve kiteistä olla apua...
http://www.sonnax.com/downloads/valve-b ... -722-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jn tradingin kautta noita varmaankin saa osteteltua ainakin. mut varmaan myös jenkeistä suoraan
Kimppatilaus?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Joo, tuolta Jntradingilta minä jo tiivistesarjan tilasinkin ja kytkinlevypaketin.
Olikohan luokkaa 250+100.
Vahvistavat turbiineja, mersuun oli luokkaa 700 - laitan sinne, kunhan laatikon ropaaja vielä löytyy.
Joo, tuolta Jntradingilta minä jo tiivistesarjan tilasinkin ja kytkinlevypaketin.
Olikohan luokkaa 250+100.
Vahvistavat turbiineja, mersuun oli luokkaa 700 - laitan sinne, kunhan laatikon ropaaja vielä löytyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Tänään olinkin ahkerana ja naplailin Paawon ohjelmaa, pitkästä aikaa.
Nyt alkaa olla selvää, miten saan laatikon osakaasulla vaihtamaan, kuten halutaan.
Laatikon toiminta miellyttää nyt oikeinkin kovasti.
Kaasupolkinen asennosta riippuen vaihtohetki muuttuu kivasti.
Aivan kevyellä kaasulla pyrkii pitämään kierroksia siinä 1500rpm molemmin puolin.
Vaihtohetki "venyy" ylemmäs sitten sen mukaan, miten syvään kaasua painetaan.
Perstuntumalta vaihdot siirtyneet 1000-2000rpm alemmas.
... Ja vieläkin alemmas varmaan saisi, kuvittelen.
Kaasupohjassa kiihdytyksessä vaihdot tapahtuu, kuten ennenkin.
Tässähän on sitten kaksi muttaa ...
Ensiksikin, voimaahan täytyy tieten oikeasti olla, muutenhan auto ei kulje "suurella vaihteella/pienillä kierroksilla".
Toiseksi, vaihteistohan tässä nyt sitten joutuu koville, kierroksia tiputetaan ja vääntöä lisätään - mitoitus ??
- Ei mitään hajua, ainakaan vielä.
Minulla tilanne on sellainen, että määrätyissä kohden pitoa ja vääntöä on liikaa -> Laatikon vikatila.
Mutta vakiosuuttimilla ko. tilanteeseen ei varmaankaan pääse.
Tänään olinkin ahkerana ja naplailin Paawon ohjelmaa, pitkästä aikaa.
Nyt alkaa olla selvää, miten saan laatikon osakaasulla vaihtamaan, kuten halutaan.
Laatikon toiminta miellyttää nyt oikeinkin kovasti.
Kaasupolkinen asennosta riippuen vaihtohetki muuttuu kivasti.
Aivan kevyellä kaasulla pyrkii pitämään kierroksia siinä 1500rpm molemmin puolin.
Vaihtohetki "venyy" ylemmäs sitten sen mukaan, miten syvään kaasua painetaan.
Perstuntumalta vaihdot siirtyneet 1000-2000rpm alemmas.
... Ja vieläkin alemmas varmaan saisi, kuvittelen.
Kaasupohjassa kiihdytyksessä vaihdot tapahtuu, kuten ennenkin.
Tässähän on sitten kaksi muttaa ...
Ensiksikin, voimaahan täytyy tieten oikeasti olla, muutenhan auto ei kulje "suurella vaihteella/pienillä kierroksilla".
Toiseksi, vaihteistohan tässä nyt sitten joutuu koville, kierroksia tiputetaan ja vääntöä lisätään - mitoitus ??
- Ei mitään hajua, ainakaan vielä.
Minulla tilanne on sellainen, että määrätyissä kohden pitoa ja vääntöä on liikaa -> Laatikon vikatila.
Mutta vakiosuuttimilla ko. tilanteeseen ei varmaankaan pääse.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Onnittelut!
Pitänee alkaa itsekin syventymään taas ohjelmaan, jos saisi mieluisammaksi tuon toiminnan. Aivan turhaa kierrättämistä on nyt kun vaihdot tulee niin myöhään. Onnistuisiko samalla lailla täyskaasullekin aikaistaa jos laatikko pitäisi?
Pitänee alkaa itsekin syventymään taas ohjelmaan, jos saisi mieluisammaksi tuon toiminnan. Aivan turhaa kierrättämistä on nyt kun vaihdot tulee niin myöhään. Onnistuisiko samalla lailla täyskaasullekin aikaistaa jos laatikko pitäisi?
S210 220 CDI A -02
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Kyllähän siihen täyskaasun tilanteeseenkin voi vaikuttaa, laittaa vetoja sinne asti, missä haluaa vaihdon tapahtuvan.
Jokatapuksessahan nuo laatikot haluaa väkisellä sen vaihdon pian 4500rpm jälkeen tehdä.
Se sopii mulle oikein hyvin.
Näille vanhanmallisille suuttimille siinä on kierroksia jo aivan tarpeeksi.
Ja seuraavalla vaihteellakin kierokset on vielä päälle kolmen tonnin, eli ei pitäisi mitenkään rajoittaa, vaikka on suurempikin ahdin.
Vetoalueella kyllä pysyy.
Kyllähän siihen täyskaasun tilanteeseenkin voi vaikuttaa, laittaa vetoja sinne asti, missä haluaa vaihdon tapahtuvan.
Jokatapuksessahan nuo laatikot haluaa väkisellä sen vaihdon pian 4500rpm jälkeen tehdä.
Se sopii mulle oikein hyvin.
Näille vanhanmallisille suuttimille siinä on kierroksia jo aivan tarpeeksi.
Ja seuraavalla vaihteellakin kierokset on vielä päälle kolmen tonnin, eli ei pitäisi mitenkään rajoittaa, vaikka on suurempikin ahdin.
Vetoalueella kyllä pysyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Käsi vaihtamis puolella ajellessa huomannut
että väkisellä vaihto ennen "punarajaa" puttuu ML270 ja Sprinter318
että väkisellä vaihto ennen "punarajaa" puttuu ML270 ja Sprinter318
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
No joo, tuosta vaihteiston ohjailusta sen verran hyvät kokemukset nyt, että taidan ruveta viljelemään sitä lastutuksiinkin.
Eihän siinä ole mitään laitaa, että mitä suurempi moottori, sen enemmän vaihteistoa luistatetaan.
No joo, tuosta vaihteiston ohjailusta sen verran hyvät kokemukset nyt, että taidan ruveta viljelemään sitä lastutuksiinkin.
Eihän siinä ole mitään laitaa, että mitä suurempi moottori, sen enemmän vaihteistoa luistatetaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
No joo, kun tuosta vaihteiston ohjailusta oli perstuntumalta niin hyvät kokemukset, niin Antin suosiollisella avustuksella päätettiin koettaa saada jotain paperillekkin.
Se nyt tuli kyllä selväksi, ettei automaatilla varustetun, ison dieselin mittaaminen ole liian helppoa.
Julkaisukelpoisten käyrien saaminen vaatii niin sanotusti ”aikaa ja tupakkaa”.
Staarin dynomoodi on tässä mallissa valitettavasti vaan ihan bulshittiä.
Mittaaminen on koko ajan taiteilua toisaalta ahtojen nousun ja toisaalta vaihteiston vaihtohalukkuuden välillä.
Syöttömäärät on tässä edelleenkin sellaiset, mitä voi ihan hyvin kunnossa olevaan vakioatutoonkin laittaa, jossa on cooleri ja mappi – päivitys.
Max väännön kohdalla +90milliä, jolla oikeastikkin ”pitää” toteutua +600nm.
Ne, joilla syöttömäärä on se ~100milliä, on taatusti enemmän vääntöä.
Usean vedon max tehomäärä on ~270hv.
Ja se vastaa syöttömäärääkin.
Tässä lapussa oleva tehomäärä on oikein siellä käyrällä neljän tonnin tietämillä, muuten ei.
Lappu on valittu van siksi, kun muuten ne käyrät on niin hyvän malliset.
Siis, hyvässä kunnossa olevalla vakiollakin tekniikalla ja pikku parannuksilla, ”savurajalle” säädettynä, ainakin lähelle 650nm ja 270hv on ihan realismia.
Se on ihan hyvin, vanhasta tekniikasta – nykyaikaiset tehot.
Ja ohjelmanmuutokset näyttäisi nyt todellakin toimivan, siis että vääntö moottorista todellakin siirtyy halutunlaisena takarattaisiin.
Enemmänkin, reilustikkin tuntuisi laatikko ”tarpeen vaatiessa” pitävän.
Pitää vaan olla hyvässä kunnossa.
Vielä kerran paljon kiitoksia Sepolle ja Antille.
Suosittelen paikkaa toisillekkin.
Se nyt tuli kyllä selväksi, ettei automaatilla varustetun, ison dieselin mittaaminen ole liian helppoa.
Julkaisukelpoisten käyrien saaminen vaatii niin sanotusti ”aikaa ja tupakkaa”.
Staarin dynomoodi on tässä mallissa valitettavasti vaan ihan bulshittiä.
Mittaaminen on koko ajan taiteilua toisaalta ahtojen nousun ja toisaalta vaihteiston vaihtohalukkuuden välillä.
Syöttömäärät on tässä edelleenkin sellaiset, mitä voi ihan hyvin kunnossa olevaan vakioatutoonkin laittaa, jossa on cooleri ja mappi – päivitys.
Max väännön kohdalla +90milliä, jolla oikeastikkin ”pitää” toteutua +600nm.
Ne, joilla syöttömäärä on se ~100milliä, on taatusti enemmän vääntöä.
Usean vedon max tehomäärä on ~270hv.
Ja se vastaa syöttömäärääkin.
Tässä lapussa oleva tehomäärä on oikein siellä käyrällä neljän tonnin tietämillä, muuten ei.
Lappu on valittu van siksi, kun muuten ne käyrät on niin hyvän malliset.
Siis, hyvässä kunnossa olevalla vakiollakin tekniikalla ja pikku parannuksilla, ”savurajalle” säädettynä, ainakin lähelle 650nm ja 270hv on ihan realismia.
Se on ihan hyvin, vanhasta tekniikasta – nykyaikaiset tehot.
Ja ohjelmanmuutokset näyttäisi nyt todellakin toimivan, siis että vääntö moottorista todellakin siirtyy halutunlaisena takarattaisiin.
Enemmänkin, reilustikkin tuntuisi laatikko ”tarpeen vaatiessa” pitävän.
Pitää vaan olla hyvässä kunnossa.
Vielä kerran paljon kiitoksia Sepolle ja Antille.
Suosittelen paikkaa toisillekkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Mikäs siinä vaiheistossa teki asian hankalaksi ? Eikös se ajeta suurimmalle vaihteelle, niin meinasiko se vaihtaa pienempää silmään kun pisti pedaalin lattiaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi